Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
400km valt toch mee..
Ik heb net even geconfigureerd en quasi full option is een 60 95.000 euro, nog steeds een 60.000 euro goedkoper dan de 100D.
Persoonlijk zou ik ook eerder de 75 nemen met z'n 490 range.
Die range is wel alleen als je zoals de meeste Tesla's tegen 90 km/h over de snelweg tuft bij normale (geen vries) weersomstandigheden...
die 90 per uur rijders tesla's weten wat cruisen is en genieten van de rust
Ben ik mee akkoord. Ik volg ook regelmatig de vrachtwagens op ACC aan gezapige snelheid. Ik wil maar zeggen dat ik niet denk dat de gemiddelde Tesla koper dat in gedachten heeft, maar je moet zo wel rijden wil je de max. range halen.
het gaat vaak over de ludicruise mode en hoe snel hij naar 100 kan, maar ik zie toch héél weinig tesla's scheuren...helemaal nooit...testpiloten vooral wrs
Dat maken ze zichzelf wijs ja. En dan nog een beetje rusten bij't laden want ze rusten zo graag .
Dat vind ik inderdaad ook wel jammer. Die Tesla's hebben enorm veel capaciteiten en fantastische rij-eigenschappen. Dat hoor ik alle eigenaars graag zeggen en ga ik nooit betwisten. Maar dat er altijd zo goedkeurend gepraat wordt over die range is gewoon raar. Dat ze gewoon toegeven dat het enorm hinderlijk en niet van de tijd is om iedere 350km 8u stil te staan (thuis) of 2u (aan een supercharger die je maar om de 50km vindt).
het gaat vaak over de ludicruise mode en hoe snel hij naar 100 kan, maar ik zie toch héél weinig tesla's scheuren...helemaal nooit...testpiloten vooral wrs
Net omwille van het feit dat ze dan na 200km met een platte batterij staan?
Die Tesla's hebben enorm veel capaciteiten en fantastische rij-eigenschappen. Dat hoor ik alle eigenaars graag zeggen en ga ik nooit betwisten.
't Zou er nog aan mankeren voor die prijs ..
Stel u voor.
Da's eigenlijk iets waar ze niet over horen te stoefen, dat hoort sowieso standaard te zijn, daar hoef je je geen vragen over te stellen in die prijscategorie.
Dat vind ik inderdaad ook wel jammer. Die Tesla's hebben enorm veel capaciteiten en fantastische rij-eigenschappen. Dat hoor ik alle eigenaars graag zeggen en ga ik nooit betwisten. Maar dat er altijd zo goedkeurend gepraat wordt over die range is gewoon raar. Dat ze gewoon toegeven dat het enorm hinderlijk en niet van de tijd is om iedere 350km 8u stil te staan (thuis) of 2u (aan een supercharger die je maar om de 50km vindt).
Als ik mee lees op het Tesla forum zie ik vaak eigenaars van de eerste generatie die nu ipv een 85d een 70d kopen omdat range nooit een issue is. En ik zie dat er toch verschillende leden zijn die veel km rijden +100000km tot iemand die al 250000km op zijn teller heeft staan.
traag is da ni, maar mensen verwachten van een Tesla dat uw ogen 7 cm dieper in uw oogkassen zitten na een stoplichtsprintje...
Da's het enige da je hoort als je "Tesla" durft uitspreken... zot spel hé... azo trekken... ni normaal.. raket!
Das waar, mijn ervaring (p85d) is dat het meest leuke aan de wagen, maar zelfs dat went. Moet wel zeggen dat je er ook rustig mee kan cruisen.
Meest tegengevallen is het trage scherm, kwaliteitsgevoel voor zo'n wagen en de vrijgekomen ruimte tussen de voorzetels mocht beter benut zijn.
De range vind ik voor dit type auto meer dan voldoende, 250km met vlotte rijstijl.
Ik denk dat het concept al bij al geslaagd Is en ze hebben ervoor gezorgd dat alle grote fabrikanten ermee bezig zijn.
Ja daar sla je de nagel op de kop... Jonge mensen zijn met andere dingen bezig tegenwoordig. Ik las onlangs nog dat meer en meer jongeren het halen van hun rijbewijs uitstellen. Bij ons was dat zowat het eerste waaraan je dacht toen je voor de eerste maal je ogen opentrok...
Hoeveel mensen leggen er per dag meer dan 350km af met een personenwagen.. 5% van de bestuurders?
Ik heb dit jaar NUL keer meer dan 350km op één dag afgelegd.
Zelf naar de zee en terug is 'slechts' 240km. Dan kan je nog ter plekke laden als je écht wil.
En voor dagelijks te pendelen is dat meer als voldoende, ik woon 20km van m'n werk!
Maar iedereen kan wel meer als 350km. Of kan op zijn minst in een paar minuutjes wat extra krijgen.
Bij ons op en af naar de zee 380km en 't probleem is dat ginder opladen moeilijk is. Ik heb wel een laadkaart van Blue Corner maar eigenlijk kost dat een arm en een been. Voor de Tesla iets minder door het grotere volume van laden maar toch nog niet goedkoop.
t is zo.
niemand wil een electrische wagen, want ge geraakt er niet mee tot in spanje...
maar hoeveel mensen hebben echt een grote range nodig? zeker bij gezinnen waar al 2wagens zijn, kan het perfect om 1 electrische wagen te hebben. onze auto doet gemiddeld 30-40km/dag, met pieken van 150km.
de 2de auto doet de laatste tijd nog geen 100km/maand. maarja, electrische wagens zijn mij nog te duur. de eerste generatie prius is best al goedkoop, maar die kunnen niet zuiver electrisch rijden.
ooit.... zal ik er eentje hebben. heb lang gespeeld om één van mijn oldtimers electrisch te maken, en dat kan met een beperkt budget. het legaliseren ervan is echter een ramp (de verplichte EMC test kost al 6000€ !!!)
Wij hebben 'm niet echt nodig, doen 40km/dag. Daarom dus de plugin.
+350km doen we zeer zelden, 2x per jaar of zo. Onze huidige 2de auto is te klein voor die dagen - bagage- dus om dan ne 2de grote wagen te kopen (als uwen eerste al +100k kost) is helemaal zottenwerk.
Comment