Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

    Welke merk doet beter in deze prijsklasse ?
    Geen enkel, want er wordt geen enkel zo gesponsord door de overheid ..
    Of toch, het zal vergelijkbaar zijn met de zogezegde milieuvriendelijke Cayenne hybrides, waarvan misschien maar 1% electrisch rijdt.
    Niet te snappen dat wie een auto van 100.000 € kan betalen nog zoveel voordelen daarvoor krijgt.

    Comment


    • Perhaps the biggest question in buyers' minds over electric cars is how long the batteries will last. Most new-car buyers have mobile phones whose batteries have only lasted a couple of years, perhaps less. Even as electric-car battery packs are warranted against outright failure for eight or 10 years, how much degradation should owners anticipate? DON'T...

      Comment


      • Voor 100% van de Tesla-gebruikers is duurzaamheid van de batterijen een bijzaak : na de eerste huurcontract van 3/4 jaar komt gewoon een nieuwe (gehuurde) wagen in de garage, de mogelijke batterij-probleem zijn voor de volgende(n)...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Voor 100% van de Tesla-gebruikers is duurzaamheid van de batterijen een bijzaak : na de eerste huurcontract van 3/4 jaar komt gewoon een nieuwe (gehuurde) wagen in de garage, de mogelijke batterij-probleem zijn voor de volgende(n)...
          Is dat met een ICE anders? Bij een ICE kan er veel meer stuk gaan dan enkel de batterij. Bij Tesla heb je na 4jaar nog 4 jaar garantie op de accu/motor/aandrijving.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

            Geen enkel, want er wordt geen enkel zo gesponsord door de overheid ..
            Of toch, het zal vergelijkbaar zijn met de zogezegde milieuvriendelijke Cayenne hybrides, waarvan misschien maar 1% electrisch rijdt.
            Niet te snappen dat wie een auto van 100.000 € kan betalen nog zoveel voordelen daarvoor krijgt.
            Hoeveel subsidies gaan en naar de gewone auto industrie denk je?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

              Geen enkel, want er wordt geen enkel zo gesponsord door de overheid ..
              Of toch, het zal vergelijkbaar zijn met de zogezegde milieuvriendelijke Cayenne hybrides, waarvan misschien maar 1% electrisch rijdt.
              Niet te snappen dat wie een auto van 100.000 € kan betalen nog zoveel voordelen daarvoor krijgt.
              Dat heeft toch helemaal niks met de prijs te maken? Een Nissan Leaf bijvoorbeeld heeft ook al die voordelen.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

              Comment


              • Met de voordelen op een Tesla kan je een leaf kopen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Voor 100% van de Tesla-gebruikers is duurzaamheid van de batterijen een bijzaak : na de eerste huurcontract van 3/4 jaar komt gewoon een nieuwe (gehuurde) wagen in de garage, de mogelijke batterij-probleem zijn voor de volgende(n)...
                  Tja, dan ben ik hopelijk de uitzondering die de regel bevestigt: hier geen huur en minstens 6 tot 10 jaar mee rijden. Daarna hoop ik dat de batterij nog een 2e leven kan krijgen als opslag van wat mijn zonnepanelen leveren. Dus nee, duurzaamheid van de batterijen is geen bijzaak en jouw 100% klopt al helemaal niet.

                  Comment


                  • OK, 99,99% dan ;-))

                    Comment



                    • Comment


                      • Tesla Model S Facelift (2017): Alle Infos!

                        Alle Infos zum Tesla Model S

                        Tesla schaltet den Ludicrous-Modus uneingeschränkt für die Performance-Modelle des Model S frei. Außerdem aktualisieren die Amerikaner ihre Preisliste.
                        Vorstellung: Freischaltung des Ludicrous-Mode beim Model S

                        Laut dem Elektromobilitäts-Blog "Electrek" hat Tesla den Ludicrous-Modus bei den P-Modellen der Model S-Reihe freigeschaltet. Er erlaubt es dem Elektroauto, seine volle Leistung zu entfalten. Bislang ging das nur in Verbindung mit der Launch-Control. Jetzt soll die Funktion zu jedem Zeitpunkt zur Verfügung stehen. Außerdem aktualisieren die Amerikaner ihre Preisliste, die Ausstattungspakete sind jetzt zum Teil deutlich günstiger und Features, die bislang Aufpreis gekostet haben, bietet Tesla jetzt serienmäßig an. So zieht Tesla sein Premiumpaket mit dem Kalt-Wetterpaket zusammen und bietet Details, wie die LED-Ambientebeleuchtung, jetzt auch schon in der Basis an. Zeitgleich hat das amerikanische Technologie-Unternehmen die zur Wahl stehenden Batteriekapazitäten heruntergestutzt. Ab jetzt sind nur noch Modelle mit 75 kWh und 100 kWh erhältlich.

                        Im April 2016 gab es ein Facelift für das Tesla Model S. Optisch lässt es sich vom Vorgänger an der Front unterscheiden: Während der erste Model S noch einen angedeuteten, aber technisch unnötigen Kühlergrill hatte, entfällt dieses Element beim Facelift. Bei den Scheinwerfern kommt nun LED-Technik zum Einsatz. Außerdem findet Technik aus dem Model X ihren Weg in die Limousine, genauer: Der Luftfilter mit Biowaffen-Schutzmodus und die Mittelkonsole mit Ablagefächern. Außerdem sind für das Interieur zwei neue Holzdekore verfügbar. An den Tesla-Schnellladern können die Batterien nun mit 48 statt 40 Ampere geladen werden. Die Leistungsspanne reicht von 320 bis 700 PS. Seit Oktober 2016 hat der Model S wie alle Tesla die Hardware für autonomes Fahren an Bord. Dazu zählen acht Kameras und zwölf Ultraschallsensoren. Soviel Technik hat ihren Preis: Mindestens 69.970 Euro kostet das Tesla Model S Facelift.

                        Interieur: Neue Dekore im Innenraum

                        Im Innenraum gibt es zwei neue Holzdekore, Eschenholz dunkel ist nun die Standardversion, alternativ gibt es auch eine hellere, stärker gemaserte Version zusätzlich zu den bisherigen drei Dekoren. Das Cockpit wirkt hochwertig, auffällig sind Teile wie der Gangwahlhebel, den Tesla aus einer Kooperation mit Mercedes übernommen hat. Seit einigen Monaten bietet Tesla bereits eine Mittelkonsole mit Staufächern und einem Handy-Ladeadapter an. Unter der Fronthaube gibt es ebenfalls eine Neuerung: Das Gepäckfach, von Tesla "Frunk" ("front trunk", vorderer Kofferraum) genannt, wurde neu geformt. Die Heckklappe öffnet sich serienmäßig elektrisch.

                        Ausstattung: Autonomes Fahren kostet extra

                        Das Tesla Model S Facelift hat eine Notbremsfunktion und eine Aufprallvermeidungsfunktion serienmäßig an Bord. Zusätzlich bietet Tesla verschiedene Ausstattungs-Pakete und Optionen fürs autonome Fahren gegen Aufpreis an. Letztere sind allerdings noch nicht gesetzlich erlaubt, dürfen darum nicht auf öffentlichen Straßen benutzt werden. Weitere Serienausstattung:

                        • Automatischer schlüsselloser Zugang, LED-Ambienteleuchten im Innenraum, beleuchtete Türgriffe, Frontkofferraum für Gepäck oder Kinderwagen, bis zu 894 Liter Stauraum, eine elektrisch öffnende Heckklappe, dynamisches Dreistufen-LED-Abbiegelicht, LED-Nebelscheinwerfer, elektrisch einklappbare-beheizte Seitenspiegel, beheizte Vordersitze und zwei Isofix Halterungen.


                        Alle Sonderausstattungen im Überblick:

                        • Premiumpaket mit Hepa-Luftfilter und Biowaffen-Schutzmodus, Aktivkohlefilter, inklusive Kaltwetter-Paket mit beheizbarem Lenkrad, Sitzheizung, Drei-Zonen-Rücksitzheizung, Enteiser für die Scheibenwischer, beheizbaren Scheibenwaschdüsen und Premium-Soundsystem mit elf Lautsprechern und Acht-Zoll-Subwoofer: 5600 Euro.


                        • Komfort-Paket mit Navigationssystem, Rückfahrkamera, Internet-Radio, Totwinkelwarner, Fahrersitz mit Memory-Funktion, Parksensoren, elektrisch einklappbaren Außenspiegel, Spurhalteassistent, HomeLink Garagentoröffner und Leistungssteigerung: 8900 Euro.

                        • Nach hinten gerichtete Kindersitze: 4200 Euro.

                        • Autopilot mit Spurwechsel per Blinkertippen, adaptivem Tempomat, Spurhaltesystem, autonome Navigation durch Autobahnkreuze und -ausfahrten, selbstständiger Parkplatzsuche sowie automatischem ein- und ausparken: 6000 Euro (Aktivierung nach Auslieferung: 6800 Euro).

                        • Autopilot-Komplettsystem (erfordert den erweiterten Autopilot) mit selbstständiger Fahrt auf Kurz- und Langstrecken, selbstständiges Laden an Superchargern mit Ladeautomatik, Koppelung mit dem Terminkalender zur Zielsuche, Parkplatzsuche sowie automatischem ein- und ausparken: 3600 Euro (Aktivierung nach Auslieferung: 4200 Euro).

                        Connectivity: Regelmäßige Updates inklusive

                        Tesla sieht sich selbst als Software-Unternehmen, da ist es Ehrensache die Fahrzeugtechnik regelmäßig upzudaten. Per WLAN werden Sicherheits- und Navigationsdaten aktualisiert, sogar eine drahtlose Leistungssteigerung ist möglich. Gegen Aufpreis gibt es zudem ein Internetradio und die Koppelung mit dem eigenen Terminkalender. Ist bei dem Termin ein Ort hinterlegt, navigiert das Auto selbstständig dorthin.


                        Technische Daten und Preise: Mindestens 320 PS

                        Tesla Model S 75Motor: Drehstrom-Asynchronantrieb ● Antriebsart: Heckantrieb ● Leistung: 235 kW (320 PS) ● Maximales Drehmoment: 440 Nm ● 0 bis 100 km/h: 4,6 s ● Maximale Geschwindigkeit: 225 km/h ● Batteriekapazität: 75 kWh ● Reichweite: 480 km ● Preis: 69.970 Euro.

                        Tesla Model S 75D • Motor: Drehstrom-Asynchronantrieb ● Antriebsart: Allradantrieb ● Leistung: 244 kW (332 PS) ● Maximales Drehmoment: 525 Nm ● 0 bis 100 km/h: 4,4 s ● Maximale Geschwindigkeit: 225 km/h ● Batteriekapazität: 75 kWh ● Reichweite: 490 km ● Preis: 75.170 Euro.

                        Tesla Model S 100D • Motor: Drehstrom-Asynchronantrieb ● Antriebsart: Allradantrieb ● Leistung: 515 kW (700 PS) ● 0 bis 100 km/h: 4,3 s ● Maximale Geschwindigkeit: 250 km/h ● Batteriekapazität: 100 kWh ● Reichweite: 632 km ● Preis: 107.320 Euro.

                        Tesla Model S P100D • Motor: Drehstrom-Asynchronantrieb ● Antriebsart: Allradantrieb ● Leistung: 515 kW (700 PS) ● 0 bis 100 km/h: 2,7 s ● Maximale Geschwindigkeit: 250 km/h ● Batteriekapazität: 100 kWh ● Reichweite: 613 km ● Preis: 146.670 Euro.



                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment










                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment










                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • MODEL 3-STIJL VOOR GROTE MODELLEN

                              'TESLA GEEFT MODEL S EN MODEL X NIEUW DASHBOARD'

                              Alle aandacht gaat bij Tesla momenteel uit naar de Model 3, maar achter de schermen wordt er hard gewerkt aan het up-to-date houden van de Model S en Model X. Volgens ingewijden werken de Amerikanen aan een compleet nieuw dashboard voor de twee en dit zijn naar verluidt de eerste schetsen daarvan.

                              De Tesla Model S verscheen in 2012 en is daarmee het stadium van een vers model al lang voorbij. Tesla gaf het model in 2016 een vrij uitgebreide facelift en komt met grote regelmaat met software-updates en andere vernieuwingen, maar zelfs een Tesla heeft niet het eeuwige leven. Dat weten ze in Californië natuurlijk ook en dus wordt er achter de schermen naar verluidt hard gewerkt aan een nieuw interieur voor zowel de Model S als diens gevleugelde SUV-broer Model X.

                              Volgens Electrek.co, een site die doorgaans dichtbij het Tesla-vuur zit, laten de bovenstaande afbeeldingen goed zien hoe het binnenste van de twee topmodellen er in de nabije toekomst uit komen te zien. Als dit dashboard je bekend voorkomt is dat niet gek, want het vermeende designvoorstel laat een werkplek zien die veel gelijkenissen vertoont met die van de Model 3. Een erg minimalistisch design dus, met een enorm 'zwevend', centraal geplaatst scherm. Dat scherm is horizontaal geplaatst, wat een groot verschil is met het verticale, meer in het dashboard geïntegreerde scherm dat nu in de 'S' en 'X' te vinden is. Achter het stuur zou nog ruimte zijn gemaakt voor een klein digitaal instrumentarium met daarop de belangrijkste rij-informatie.

                              Het nieuwe dashboard zou het Tesla-gamma om te beginnen nog uniformer maken. Tesla-interieurs krijgen daardoor een herkenbaarder uitstraling, maar er zijn meer voordelen. Zo kan Tesla door alle interieurs op elkaar te laten lijken de productiekosten omlaag brengen. Dat geldt ook voor de softwaremakers, die nu nog een systeem moeten ontwikkelen dat zowel op een verticaal als op een horizontaal scherm werkt. Tenslotte zou het minimalistische, Model 3-achtige binnenste beter geschikt zijn voor een tijdperk waarin autonoom rijden een steeds grotere rol gaat spelen bij Tesla. Het nieuwe interieur zal volgens de geruchten in de loop van volgend jaar geïntroduceerd worden.

                              Bron: Autoweek





                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Je moet er toch voor zijn, voor die e-dashboards... Doet mij wat denken aan starwars jaren 70

                                Comment


                                • Als je even nadenkt, is het de logica zelve. De wijzerplaat is het gevolg van analoge mechanica. Vandaag zijn we zover gekomen dat Audi, de koning van de automotive kitsch, schermen gebruikt om ronde wijzerplaten te tonen. En daar dan het keurmerk "premium" aanhangt. Nu ja, dat doen ze ook met hun grilles, terwijl motoren steeds efficiënter worden qua warmtehuishouding en je dus kleinere tot helemaal geen (zichtbare) grilles zou verwachten. Nostalgie in een steeds minder strak jasje, dat is wat ze aan hun klanten verkopen. Doe mij dan maar de logica van Tesla. Dat is de echte Vorsprung Durch Technik.

                                  Comment


                                  • Electronisch dashboard vind ik nog niet zo slecht.
                                    Maar alle bediening via touchscreen? Laat maar zitten.
                                    Wat ik direct bedenk: bij de huidige S wordt de onderkant van het scherm gebruikt voor de bediening ventilatie (zie foto enkele posts hierboven)
                                    Deze scoops tonen een scherm dat een pak hoger staat. Qua blik op de weg houden beter, maar qua bediening toch lastiger denk ik.

                                    Comment


                                    • Vroeger was alles mooier. Voila.
                                      Voor mij dus graag een grille, wijzerplaten en geen touch screen. Maar over smaken en kleuren...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                                        Vroeger was alles mooier. Voila.
                                        Voor mij dus graag een grille, wijzerplaten en geen touch screen. Maar over smaken en kleuren...
                                        You said it, halleluja.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                                          Vroeger was alles mooier. Voila.
                                          Voor mij dus graag een grille, wijzerplaten en geen touch screen. Maar over smaken en kleuren...
                                          Geen probleem. Koop u dan iets van vroeger. Keuze genoeg.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X