Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LONGE RANGE PLUS EERT NAAM

NIEUWE VARIANT TESLA MODEL S HEEFT ENORME ACTIERADIUS

De Tesla Model S Long Range Plus betreedt de Amerikaanse markt en nu is het geteste rijbereik ook bekend. Dat komt uit op ruim 640 kilometer volgens EPA. Volgens de hier geldende WLTP-test ligt dat ongetwijfeld nog een stuk hoger.

In de Verenigde Staten kan men vanaf dit jaar tekenen voor de Model S Longe Range Plus. De configurator op de Amerikaanse site van Tesla leert dat EPA (Environmental Protection Agency) bij haar praktijktest op een actieradius van 402 mijl uitkwam, ofwel 643 kilometer. Dat is nog net iets meer dan de eerdere schattingen. Daarmee verlegt Tesla opnieuw een grens. Met een dergelijk bereik houd je het tussen laadsessies in net zo lang vol als veel benzineauto's tussen tankbeurten. Interessant is daarbij dat een vertaalslag naar onze nog altijd wat optimistische WLTP-test een bereik van pakweg 720 km oplevert. Uit berekeningen van Electrek is onlangs immers gebleken dat WLTP-bereik gemiddeld 1,12 keer zo hoog uitkomt als het bereik volgens de EPA-test.

De enige concessie is dat de Model S Long Range Plus het met 3,7 seconden naar 100 km/h iets 'rustiger' aan doet dan de Model S Performance, maar nog steeds is de kilometervreter bloedsnel. In de Verenigde Staten wordt de Model S met de langste adem leverbaar vanaf omgerekend € 66.708.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ze zouden beter een nieuw model op de markt brengen.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ja daarrond is het inderdaad opvallend stil, maar Musk kennende, komt hij waarschijnlijk binnenkort weer wel eens met een konijn uit zijn hoed.

Comment

• Is de model S niet eerder een wagen die om de 2 jaar een lichte facelift krijgt? Ik zie niet direct wat men daar drastisch aan kan wijzigen.
          Een nieuw model VW is meestal ook eigenlijk niet meer dan een veredelde facelift.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Is de model S niet eerder een wagen die om de 2 jaar een lichte facelift krijgt? Ik zie niet direct wat men daar drastisch aan kan wijzigen.
            Een nieuw model VW is meestal ook eigenlijk niet meer dan een veredelde facelift.
            Een uiterlijke facelift in ieder geval niet, die dateert van 2016.
            Origineel:

Facelift:

Dat betekent dat deze auto inmiddels 8 jaar meedraait, de leeftijd waarop mening autofabrikant een opvolger introduceert.

Ik ben niet van mening dat er een opvolger moet komen, zeker niet als die in de stijl is van de model 3. Die laatste vind ik een pak minder knap, vooral qua proporties zit dat voor mij niet helemaal snor. Los daarvan zie ik regelmatig via mijn Google feed (ik zoek dit niet actief op) problemen naar voren komen met betrekking tot slechte of te dunne lak. Misschien moet daar de focus meer op liggen vooraleer ze met een nieuw model op de proppen komen.

Comment

• Ik vind de model S zoals jij nu is nog altijd een mooie auto, daar moet echt niks aan veranderen.
              Als ik het geld er voor had, ik zou mij direct een kopen.

De model 3 daarentegen vind ik ook geen mooie auto, ook totaal niet praktisch door die kleine kofferklep. En dan doe grote koplampen die totaal niet bij de auto passen.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Tesla Model S aankoopadvies

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Tesla Model S aankoopadvies

Wat mij onmiddellijk opvalt hier, als daar ene vanachter inrijdt in die Tesla, wil ik niet weten hoe die Karssen zijn whiplash gaat zijn maar dat moet een ferm blessure zijn waar die nog jaren de gevolgen van zal dragen.
                  Die zijn hoofd steekt voor de helft boven die vaste hoofdsteun uit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Wat mij onmiddellijk opvalt hier, als daar ene vanachter inrijdt in die Tesla, wil ik niet weten hoe die Karssen zijn whiplash gaat zijn maar dat moet een ferm blessure zijn waar die nog jaren de gevolgen van zal dragen.
                    Die zijn hoofd steekt voor de helft boven die vaste hoofdsteun uit.

Lijkt inderdaad wat te laag. Ik weet niet hoe groot hij is. Voor de rest haalt hij wel redelijk goede scores in crashtests, maar iemand die achterin knalt, dat wordt niet getest.

Wat betreft de vraag of de model S een facelift krijgt : volgens mij is de aandrijflijn begin dit jaar aangepast, wat de range nog wat groter geworden is. Musk heeft vorig jaar gezegd dat er geen facelift kwam, wel wat updates aan de aandrijflijn die de range nog wat zouden vergroten (en die zijn er nu dus geweest)
                    BMW 420dA : >>>

Comment

• nochtans perfect in de hoogte verstelbaar, dus de presentator gaat zelf in de fout
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Wist zelfs niet dat je die in hoogte kan verstellen. Is dat altijd al zo geweest want ben er nog nooit een foto ergens van tegengekomen. Volgens mij laten de meeste mensen dat ook na om dat te gebruiken/verstellen.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• google maar eens op tesla interior. op sommige foto's zie je het duidelijk
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

Lijkt inderdaad wat te laag. Ik weet niet hoe groot hij is.
                            Hij is 1m94.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              google maar eens op tesla interior. op sommige foto's zie je het duidelijk
                              Ja je vind ze wel, met een vergrootglas.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                Ja die ben ik ook tegengekomen.

Comment

• Comment

• olala, de plaid is bestelbaar.
                                    3 motoren, 320 per uur en een bereik van +840Km

https://www.autoblog.nl/nieuws/offic...oedkoop-177531

Comment

• Jep!
                                      Ongelooflijk machien.

En toch denk ik dat het voor Tesla's toekomst belangrijker is dat ze die 25.000$ auto snel op de markt krijgen.
                                      Ze hebben bewezen absoluut dikke voorsprong te hebben op de drijflijn en batterij (zowel op gebied van prestaties en kosten), en als de volumes nu verder moeten stijgen, dan moeten ze de budgetauto's aanbieden.

Maar deze is natuurlijk hun paradepaardje, en het bewijs dat ze technologisch een pak voor staan.
                                      Qua prestaties veegt deze de Taycan gewoon van de weg.

Comment

• Is denk ik vooral uitgebracht om wat potentiële klanten bij Porsche weg te snoepen, want hij komt pas eind 2021 op de markt.
                                        Betwijfel ook of Porsche klanten afsnoepen gaat lukken, want personen die +100.000euro kunnen uitgeven, willen ook graag een nieuw exterieur.
                                        Basisvorm gaat al 8 jaar mee, facelift al 4 jaar. En dat merk je ook wel aan de verkoopcijfers het laatste jaar.
                                        Als ik Musk was zou ik begin volgend jaar een nieuwe Model S uitbrengen die technisch grotendeels gelijk is, maar met nieuw exterieur en interieur van topkwaliteit.
                                        Last edited by Chris_147; 24/09/2020, 20:57.

Comment

Working...
                                        X