Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    iemand een idee hoeveel kw zoiets uit het net trekt om 100 km te rijden ??
    vergeleken met een dieselverbruik van 6 liter pakweg
    Effe gegoogled maar niet dadelijk iets gevonden over de Tesla. Wel iets uit de informatiebrochure van de Chevrolet Volt.

GM verwacht dat de Volt op energie uit de accu ongeveer twee eurocent per gereden
    kilometer kost, vergeleken met 12 cent per kilometer op benzine tegen een prijs van € 1,50
    per liter. Voor een gemiddelde automobilist die 60 kilometer per dag rijdt (zo’n 22.000 km
    per jaar) levert dat een jaarlijkse besparing van € 2.200,- op. Door gebruik te maken van
    de nachttarieven van elektriciteit schat GM dat een elektrisch gereden kilometer in de Volt
    ongeveer eenzesde kost in vergelijking tot een conventionele, benzine-aangedreven auto.

Bron
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

allright thx !

Comment

Fantastisch initiatief! Ik hoop dat ze gigantisch succes mogen oogsten met hun wagens. Misschien komt er ooit wel een tijd dat ikzelf ook elektrisch mag rijden.. ...zonder alle problemen die eigen zijn aan zulk een systeem

Comment

Ow da's knap. Mooi concept ook : 500 autostrade-km vind ik zeer aanvaardbaar voor zo'n auto. Prijs begint er ook al op te trekken...

Comment

wat een knap ding

Comment

Echt wel de moeite
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

in het grijs vind ik het maar niks, int wit (terwijl ik geen fan van wit ben) komt hij wel veel beter tot zijn recht.

en zoals hierboven al gezegd, 500 km autostrade is al serieus de moeite...
                2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Dé kar voor de groendenkende moviestar binnenkort.

En doe mij er ook maar eentje.
                  Als milieubewust rijden zo mooi kan zijn...I'm game.

Comment

Doet mij veel aan mazda lijnen denken.

Comment

Niet onlogisch als je weet dat de designer van bij Mazda komt natuurlijk.

Comment

tesla s

eindelijk....

de auto die ik zocht !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

geslaagd voor:

zijn looks !!!!!!!!!!!!!!
                        zijn mileu bijdrage
                        zijn aankoopprijs
                        zijn prestaties

als deze in Belgie te verkrijgen zal zijn, ben ik kandidaat !

volgens mij mening zal het jaar 2013 het startshot zijn voor de verkoop van de ECHTE milieuvriendelijke wagens die haalbare prestaties neer kunnen zetten! en daarbij de belangrijkste hoofdpunten : verkoopprijs, prestaties en de belangrijke actieradius !

de looks doet me meer denken aan de nieuwe jaguar dan een mazda hoor......?!

Comment

Electrische auto's zijn op termijn ook niet milieu-vriendelijk ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Electrische auto's zijn op termijn ook niet milieu-vriendelijk ....
                            Wat je verstaat onder milieu-vriendelijk?
                            Minder vervuilende uitstoot of minder CO2, enz?
                            Indien ze efficiënter blijken te zijn (rendement van een verbrandingsmotor is vreselijk), dan maakt het al niet meer uit hoe of waar de elektriciteit vandaan komt, dan is het sowieso een vooruitgang eh.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Wat je verstaat onder milieu-vriendelijk?
                              Minder vervuilende uitstoot of minder CO2, enz?
                              Indien ze efficiënter blijken te zijn (rendement van een verbrandingsmotor is vreselijk), dan maakt het al niet meer uit hoe of waar de elektriciteit vandaan komt, dan is het sowieso een vooruitgang eh.
                              1 - Electriciteit moet ergens vandaan komen
                              2 - Binnen 10 jaar zitten we dan met een berg batterijen waar we geen weg mee weten
                              3 - batterijen maken is ook geen proper werkje

Comment

die velgen kwamen mij al zo bekend voor

Lorinser RS8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  1 - Electriciteit moet ergens vandaan komen
                                  2 - Binnen 10 jaar zitten we dan met een berg batterijen waar we geen weg mee weten
                                  3 - batterijen maken is ook geen proper werkje
                                  1) Elektriciteit is efficienter, en we moeten het niet uit de grond pompen. Zo zijn we ietsje minder afhankelijk van onze olieproducerende vrienden.
                                  2) Dan hebben we minder last van fijn stof, en andere troep? Vooral in grootsteden erg belangrijk.
                                  3) De mens is en blijft slecht voor het milieu. Zo zaligmakend is het natuurlijk allemaal niet, maar 't lost veel problemen op. Welk alternatief stel je voor? Waterstof?

Comment

Knappe wagen
                                    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Dan toch liever de Fisker Karma

Comment

Hmm, heel geslaagd samenraapsel: vooraan wat BMW 5 GT meets Maser QP, achteraan wat Jag XF meets Infinity G37. Knap wel.

Comment

lekkere wagen!

Als deze ooit naar ons landje komen koop ik er zowieso een!

Hopelijk trekt dit de markt wat open voor dit soort autos!
                                          nu nog groene elektriciteit verder ontwikkelen

Comment

Working...
                                          X