Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat een knap ding toch en slim van Tesla om lang genoeg te testen en te wachten dan de auto zomaar klakkeloos op de markt te gooien. Binnen 2 jaar zullen al heel wat kinderziektes verdwenen zijn.
    Last edited by Jocar; 25/12/2010, 09:49.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

I like!

Comment

Zijn er al mensen die deze in pre-order hebben? Aangezien ik van plan was in 2012 een nieuwe wagen te kopen zou deze wel een kans maken. Met het risico dat deze nog uitgesteld wordt natuurlijk.

Langs de ene kant ben ik bang voor kinderziektes en vooral dat er andere modellen zullen uitkomen de jaren erna, maar ik weet dat Tesla reeds veel ervaring heeft met elektrische wagens dus dat stelt me wel gerust.

Vooral het feit dat je kan pre-orderen en dan nog kan kiezen om te annuleren en je geld terug krijgt zou me de stap doen zetten, but still ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

I like!
          Cool, bedankt voor de links.
          2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

Mijn vrees id dat er al snel een verbeterde versie zal komen omdat het nieuwe technologie is die nog volop verder wordt ontwikkeld.

Iemand al een idee van de prijs in België?

Comment

Heb zelf ook interesse in de Model S . Alleen is het nog veraf en de vooropgestelde prijs is 57.000 dollar.
              Als je kijkt naar de Roadster dan kost die 84.000 euro ex btw . Met btw +/- 101.000 euro wat ook de dollar prijs is .
              Je kan nu een 4000 euro voorschot geven dat bij annulatie volledig terug betaald wordt .

Nu krijg je een overheidskorting van 30% op de aankoopprijs met een max van 9000 . Maar wat binnen 2 tot 3 jaar ?
              Stel dat je nu een voorschot betaald en de prijs gaat 8000 dollar omhoog . Kan je uw voorschot terug krijgen maar wel 2 jaar voor niks gewacht en kan je terug gaan wachten op eventueel een andere electrische wagen .

Ik rijdt nu met een Avensis van 98 en die kost me een 3000 euro per jaar . Tanken , verzekering , onderhoud enz ..
              Een electrische tussen de 600 en 1000 euro .

Comment

Stel dat de prijs hetzelfde blijft heb je voor "maar" €4000 wel een enorme voorsprong. Gezien de prijs zie ik het aantal bestellingen in 2012 explosief stijgen (momenteel 175 per maand wereldwijd).

Het is een stap in het onbekende, ofwel verlies je ocharme €40, ofwel rij je binnen een jaar en half rond met een super exclusieve elektrische wagen.

Vergeet ook niet dat er momenteel nog veel gratis oplaadpunten zijn. De eerst komende jaren zal je daar nog wel van kunnen profiteren. En die €9000 premie zie ik de eerste 3-4 jaar echt niet dalen!

Ik denk wel dat ik hem ga bestellen, misschien dat de verzekeringspremie wel hoog zal zijn, 300pk voor 23 jaar (tegen dan) zal ook niet goedkoop zijn...maar dat zien we dan wel!

Comment

Denk dat je eerder 2 tot 2,5 zal moeten wachten , zelfs als je er morgen eentje besteld .

Van gratis oplaadpunten zou ik niet vanuit gaan . Bij mij bv rijdt ik smorgens 35 km naar het werk en s'avonds 35 terug .
                  Familie woont op max 70 km ver , en moest er iets zijn dat buiten het bereik van een Model S valt dan kunnen we nog altijd de Corsa van de madam nemen .
                  De meeste mensen zullen thuis laden .

Ivm die 9000 euro , subsidie voor zonnepanelen werd eerst ook veel trager afgebouwd, das nu ook veranderd . In belgie is op dat vlak niks zeker tot je het hebt gekregen.
                  En alleen de zon is gratis
                  Last edited by ; 10/01/2011, 22:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                    Ivm die 9000 euro , subsidie voor zonnepanelen werd eerst ook veel trager afgebouwd, das nu ook veranderd . In belgie is op dat vlak niks zeker tot je het hebt gekregen.
                    En alleen de zon is gratis
                    Maar die afbouw kwam er enkel na het succes van de voorbije jaren. De komende 2 jaar zullen er ook nog "amper" elektrische auto's verkocht worden, dus de kans dat ze dit zo snel afbouwen lijkt me onbestaande.

Comment

Model S, engineered from the ground up as an EV, is meticulously designed for superior aerodynamics, stability and handling, crash safety, performance and range.…

Alpha model, duidelijk verschil in koplampen, grill en de spiegels zijn ook een stuk groter geworden.

I still like a lot

Comment

Wat een waanzinnig knappe bak
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Enkele nieuwe foto's.

Comment

Het "Alpha" model heeft een nieuwe neus, ongetwijfeld een stuk aërodynamische dan het eerste model en een rooster heeft geen nut (geen koeling nodig):

maar geef mij toch maar het rooster met Tesla logo zoals op bovenstaande foto's. Véél knapper.

Prachtig ook in dat bordeaux

Comment

Misschien een hele domme vraag, maar hoe werkt de verwarming in zo'n tesla (of leaf en andere e-wagentjes)?
                              Restwarmte van de motor is onvoldoende om het interieur te warmen. En via weerstanden (haardroger principe) kan niet goed zijn voor de batterij en range.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                                Misschien een hele domme vraag, maar hoe werkt de verwarming in zo'n tesla (of leaf en andere e-wagentjes)?
                                Restwarmte van de motor is onvoldoende om het interieur te warmen. En via weerstanden (haardroger principe) kan niet goed zijn voor de batterij en range.
                                Weet ik ook niet juist , maar heb je de reportage niet gezien van telefacts 360 ? special over elektrische wagens. hij zette de verwarming op maximum en zijn bereik ging ineens serieus naar beneden ... was zone test dus denk idd da 2 de principe ofzo
                                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                                  Goeie vraag!!

Comment

Het antwoord klikken op verwarming en klimaatregeling
                                    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Verwarming is inderdaad elektrisch, en zoals het op de site van Peugeot staat: zetelverwarming is meestal standaard op elektrische auto's omdat het een goed warmtegevoel geeft met beperkt verbruik.

Comment

Knap exterieur, maar die middenconsole is echt verschrikkelijk imo.

Hoeveel gaat deze nu kosten? En hoeveel oplaadtijd is er nodig voor die 500km range?

Comment

• Hangt ervan af hoeveel Ampère je ter beschikking hebt natuurlijk, dit zijn de waarden voor de Roadster:
                                          Code:
                                          Amps    Approximate Charge Time (hours)
                                          70	    4
                                          64	    4.2
                                          56	    4.7
                                          56	    4.7
                                          48	    5
                                          40	    6
                                          Tot 85% zou (indien genoeg ampère) mogelijk moeten zijn in 45 minuten.

Prijs is $55 000. Ik vermoed dat hij ergens rond de €42 500 - 45 000 begint.
                                          Last edited by ; 30/01/2011, 20:14.

Comment

Working...
                                          X