Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    90d euro moet dat rommel kosten.
    Waarom rommel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
      Die batterijpack is trouwens impressionant!

Dat 17" scherm is wel aanpassen inderdaad, maar de mogelijkheden zijn oneindig natuurlijk.

Beetje jammer dat het verschil tussen de versies $10 000 is, de 160 mile versie gaat niet genoeg zijn.
      Afgelopen weekend weer aan tafel gezeten met de logistiek verantwoordelijke van Tesla voor emea & apac. Battery in & uitbouw zou 3 minuten kosten...zal toch met 2 man moeten gebeuren denk ik.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Het is toch de bedoeling robots in de toekomst die battery packs te doen verwisselen?

Zie bijvoorbeeld:

+ YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Of was het laatste als grap bedoeld?

Comment

• Denk ook dat het heel makkelijk (en vooral sneller) met machines kan gedaan worden.

Comment

• Dat verwisselen zal enkel gaan voor fabrikanten die hun batterijen laten leasen .
            Renault bv . Tesla zal dit wss niet gaan doen en dan wil je natuurlijk niet met iemand zijn "oude" batterij rondrijden

Bij leasen zal Renault de batterij steeds optimaal moeten houden , je betaald er immers per maand voor .
            Wat natuurlijk wel een geruststelling is zolang je de wagen houd .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              De Opel-site zou geen verdere optie meer zijn voor Tesla. Lommel en Helmond zijn de volgende mogelijke lokaties voor hun battery-assemblages.
              De battery-packs zouden gaan aangeboden worden onder leasing....aldus een Tesla-medewerker.
              Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
              Dat verwisselen zal enkel gaan voor fabrikanten die hun batterijen laten leasen .
              Renault bv . Tesla zal dit wss niet gaan doen en dan wil je natuurlijk niet met iemand zijn "oude" batterij rondrijden

Bij leasen zal Renault de batterij steeds optimaal moeten houden , je betaald er immers per maand voor .
              Wat natuurlijk wel een geruststelling is zolang je de wagen houd .
              Toch wel, ze zullen niet anders kunnen denk ik maar...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Toch wel, ze zullen niet anders kunnen denk ik maar...
                Ja dat heb ik ook gehoord , maar ze zijn het anders van plan , in de Tesla stores zullen batterijen ter beschikking zijn om het enkele keertje dat je normale bereik niet voldoende is .

Je huurt of least , hoe je het wil noemen , de batterij voor zolang je ze nodig hebt , daarna krijg je uw eigen betaalde batterij terug . Zo krijg je ook nooit iemand anders zijn "afgereden" batterij .

Als startup gaan ze geen 5000 batterijen betalen in 2012 en het jaar erop 20.000 .

De batterij van de Nissan leaf kost 22.000 euro , in de Renault Zoe komt "dezelfde" die wordt geleast ,
                Reken maar uit als er 10.000 van verkocht worden .
                Last edited by ; 07/06/2011, 21:20.

Comment

• Als alles goed loopt zouden er binnen een maandje 2 Model -S-en als demo rondtoeren in Nederland/België. Deze zullen dan voor een 6-tal weken in Eindhoven blijven.
                  De battery-packs zullen/zouden tegen €80/maand kunnen geleased worden via ABL.

Comment

• Zalig De Tesla Store in Eindhoven is ook bijna klaar, dus ik neem aan dat de S er dan zal staan bij de opening?

Comment

• Is dit op uitnodiging of voor alle publiek?
                      Volvo V60 D3 R-design

Comment

Als alles goed loopt zouden er binnen een maandje 2 Model -S-en als demo rondtoeren in Nederland/België. Deze zullen dan voor een 6-tal weken in Eindhoven blijven.
                        Hoe kom je aan die leasing informatie ? Nergens op het net is er ergens iets van te lezen , alle prijzen zijn incl. batterij .
                        Lijkt mij een rare strategie om dat niet direct bekend te maken , anders zullen er velen hun reservatie laten annuleren en opnieuw reserveren om de batt te leasen .
                        Pas op , graag hoor , dan gaat mijn voorinschrijving morgen weg .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                          Is dit op uitnodiging of voor alle publiek?
                          Vrees dat het enkel op uitnodiging zal zijn...

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                          Hoe kom je aan die leasing informatie ? Nergens op het net is er ergens iets van te lezen , alle prijzen zijn incl. batterij .
                          Lijkt mij een rare strategie om dat niet direct bekend te maken , anders zullen er velen hun reservatie laten annuleren en opnieuw reserveren om de batt te leasen .
                          Pas op , graag hoor , dan gaat mijn voorinschrijving morgen weg .
                          Dat klopt,worden geleverd met de standard battery, maar voor andere packs (bvb die van/voor 300miles) zal je deze kunnen leasen. De Europese homologatie moet trouwens ook nog de komende weken gebeuren voor de S.
                          Waar ik dit vandaan haal? Laten we het houden op iemand uit het logistiek departement die in Maidenhead en Norwich zit...

Comment

• Het zou ook kunnen dat je de auto met z'n batterij moet aankopen en dit bedrag van 80 euro louter supplementair is, soort van verzekeringsformule ipv leasing?

80 euro lijkt mij eigenlijk te weinig om de kost van zo'n batterij te dragen, ook al kunnen ze de materialen recupereren. Leasing formules komen normaliter duurder uit ipv goedkoper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Het zou ook kunnen dat je de auto met z'n batterij moet aankopen en dit bedrag van 80 euro louter supplementair is, soort van verzekeringsformule ipv leasing?

80 euro lijkt mij eigenlijk te weinig om de kost van zo'n batterij te dragen, ook al kunnen ze de materialen recupereren. Leasing formules komen normaliter duurder uit ipv goedkoper.
                              Weet ook niet of dit voor een supplementair 160 pack is of voor de 230 / 300. Hoogstwaarschijnlijk zal het cressendo naar omhoog gaan natuurlijk. Persoonlijk kan ik met dat bedrag wel leven, zelfs als het € 120 zou zijn voor het 300-pack, m.a.w. mij zou het slechts 1-tankbeurt kosten van nu...

Comment

Als alles goed loopt zouden er binnen een maandje 2 Model -S-en als demo rondtoeren in Nederland/België. Deze zullen dan voor een 6-tal weken in Eindhoven blijven.
                                Denk dat ik een beetje doorheb waarom je er niks van hoort dat Tesla de batterij packs gaat leasen .

Ik kan niet direct vinden wie of wat ABL is , maar zoals ik het begrepen heb dan koop je gewoon een Model S , en die ABL geeft de mogelijkheid om de batterij te leasen . De "kostprijs" van de batterij wordt van de S "afgetrokken" ( door ABL betaald ) en je betaald bv 80 euro gedurende ?? maanden aan ABL .

Dus eigenlijk meer een afbetaling dan leasing .
                                Is een mogelijkheid om goedkoper in de Model S in te stappen , wat mss wel nodig is in benelux .

Mijn gedacht hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                                  Denk dat ik een beetje doorheb waarom je er niks van hoort dat Tesla de batterij packs gaat leasen .

Ik kan niet direct vinden wie of wat ABL is , maar zoals ik het begrepen heb dan koop je gewoon een Model S , en die ABL geeft de mogelijkheid om de batterij te leasen . De "kostprijs" van de batterij wordt van de S "afgetrokken" ( door ABL betaald ) en je betaald bv 80 euro gedurende ?? maanden aan ABL .

Is een mogelijkheid om goedkoper in de Model S in te stappen , wat mss wel nodig is in benelux .

Mijn gedacht hé
                                  Denk dat je dicht in de buurt komt met je gedachten. Het geen je tussen " " zet zal nog wel met een commerciele tric "gecounterd" worden vrees ik, alhoewel... zou mooi zijn.

ABl is een vereniging van Belgische leasingsmaatschappijen m.a.w. je zal bij meerdere van hen terecht kunnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                                    De "kostprijs" van de batterij wordt van de S "afgetrokken" ( door ABL betaald ) en je betaald bv 80 euro gedurende ?? maanden aan ABL .

Ik had bedragen gehoord tot 15000 euro voor zo'n batterij?
                                    80 euro per maand, 960 euro jaarlijks, moet je 15 jaar met zo'n batterij rondrijden vooraleer het ding afgeschreven is. Er zal naar het einde toe niet veel fut meer inzitten peins ik.

Comment

• Wat moet zo nen Tesla S eigenlijk kosten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Wat moet zo nen Tesla S eigenlijk kosten?
                                        Mmmmmm, ook dat weet niemand precies en wordt angstvallig bewaard tot je de optielijst en kleur hebt gekozen vermoed ik. Maar...er zijn prjzen de wereld ingestuurd die liggen tussen de € 60000 en € 120000!!!
                                        Wat ik gehoord heb zou het de prjs zijn van een redelijk uitgeruste BMW 520cdi of een geminimaliseerde 530d...misschien komen we meer te weten als de demo S-en er zijn...

Comment

• De Amerikaanse fabrikant van elektrische sportauto’s Tesla en autoleasebedrijf Athlon zijn een leaseprogramma overeengekomen voor de Tesla Roadster en Roadster Sport in Europa. Dat hebben beide bedrijven dinsdag bekendgemaakt.

De twee zijn van plan om de overeenkomst uit te breiden met de Tesla Model S., die eind 2012 in Europa geïntroduceerd wordt.
                                          Volgens beide partijen moet het programma de beschikbaarheid en betaalbaarheid van elektrische auto’s voor bedrijven verbeteren en "hiermee een impuls geven aan e-mobiliteit in de zes grootste automarkten in de EU". Bedrijven in een aantal dichtbevolkte Europese landen, waaronder Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, België en Nederland, zullen een Tesla Roadster kunnen leasen.

Hoewel Tesla zich tot doel stelt om "meer betaalbare elektrische auto’s voor gewone massaconsumenten wereldwijd te produceren", is de Tesla Roadster weliswaar een supermodel met hoge acceleratiecapaciteit. De volledig elektrische sportwagen sprint in minder dan 3,8 seconden naar 100 km/u. Daar staat wel een prijskaartje van om en bij de 100.000 euro tegenover.

De Amerikaanse fabrikant van elektrische sportauto’s Tesla en autoleasebedrijf Athlon zijn een leaseprogramma overeengekomen voor de Tesla Roadster en Roadster Sport in Europa. Dat hebben beide bedrijven dinsdag bekendgemaakt.

Comment

Working...
                                          X