Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Al iets meer info ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
      Al iets meer info ?
      Model S zal in Frankfurt te zien zijn waarna hij een tour maakt bij de Europese dealers/showrooms
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ondertussen heeft Tesla de Model S Beta aangekondigd:

Zoals al eerder geweten was, zijn er 3 batterij opties: 260, 370 en 480km. Er zou wel een optie komen voor banden met lage rolweerstand, waardoor er tot 515km zou gehaald worden.

Tevens werd de Model S Sport voorgesteld, deze zou met de 300 mijl batterij geleverd worden, maar met een 0-60(mph) tijd van 4,5 seconden!

Comment

• Dit weekend werd er een event gehouden in de fabriek waar de Model S zal worden geproduceerd. Er werd de mogelijkheid gegeven om mee te rijden met de Model S.

Enkele filmpjes:

+ YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Bij Tesla maken ze zich op voor de komst van de Model S. Die krijgt, naast een standaard-uitvoering ook een supersnelle Sport-versie.

Bij Tesla in de VS is men klaar voor het volgende hoofdstuk. Na de Roadster is het de beurt aan de Model S. Dat is een auto in het segment van A6, 5-serie, E-klasse en Luxus GS Hybrid. Alleen is de Tesla natuurlijk geheel elektrisch. Tijdens een bijeenkomst in de VS, waar mensen aanwezig waren die een aanbetaling voor een Model S hebben gedaan, heeft Tesla-paus Elon Musk bevestigd dat er ook een Sport-versie van die auto komt. Die wordt rechtstreeks tegenover de BMW M5 in de markt gezet.
            De Model S Sport wordt geleverd met een accu van 85 kWh. Daarmee komt de auto 480 kilometer ver. De Sport krijgt aanpassingen waarmee de sprinttijd van 0 naar 100 km/u wordt verminderd van de standaard 5,5 seconden tot 4,4 tot 4,6 seconden. Met optionele aerodynamische wielen kan de actieradius van de Tesla worden vergroot naar 515 kilometer. De Model S heeft in de VS een vanafprijs van 49.900 dollar. De Sport wordt met en prijs van zo'n 80.000 dollar flink duurder.
            “Het doel van de Model S is niet alleen om de beste elektrische auto te maken, maar ook de beste auto in het algemeen. Hij heeft zeven zitplaatsen, twee bagageruimtes en een zeer laag zwaartepunt. Niemand dacht dat dit mogelijk was. Ik ben trots op deze auto, het is een revolutie en ik hoop dat de rest van de industrie ons volgt,” aldus Musk.

Bron: autoweek
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• europese prijzen al bekend ? die S ziet er heel mooi uit...

Comment

• ik ga gokken : als die sport daar 80000 dollar gaat, gaat het in europa 90000 euro zijn

evenveel euro's als dollars + de subsidies die europa voorziet voor dat type auto's

Comment

• Nog een filmpje met de mogelijkheden van het prachtige 17" scherm:

+ YouTube Video

En wat detailfoto's:

Serieus aan het overwegen om mijn reservatie om te zetten naar de Signature versie.

Comment

• prijzen , prijzen , prijzen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                      Nog een filmpje met de mogelijkheden van het prachtige 17" scherm:
                      Is dat interieur nu definitief?

Het scherm is prachtig en het dashboard eveneens.
                      De combinatie van de twee is echter zo geslaagd als likken aan een autobatterij. Halverwege dat dashboard schrik ik van zo'n joekel van een scherm, het staat nu eens letterlijk en figuurlijk haaks gepositioneerd. Ik vraag mij af, kon het scherm nog knulliger geïntegreerd worden?
                      ...
                      Ja, ze hadden het nog aan het plafond of pal op uw stuurwiel kunnen monteren.
                      Het stoorde me in het concept alleszins minder...

Met dit dashboard, zie ik liever een scherm dat maar half zo groot is (in de hoogte). Doe de onderste helft dan maar met de gewone bedieningsknoppen, nee?

Comment

• Ik vind het goed meevallen. Ze wilden waarschijnlijk niet half/half doen, maar meteen een volledig touchscreen. En in dat opzicht hebben ze het zo goed als mogelijk ingebouwd.

Het is aanpassen, ik vind het er alleszins mooi uitzien. Alleen hopen dat het niet te fel reflecteert ...

Comment

• Ik vind dat dashboard toch maar niks.. Een ander nadeel is het bereik, zelfs bij de topversie maar 480km?

Exterieur is wel zeer geslaagd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                            Ik vind dat dashboard toch maar niks.. Een ander nadeel is het bereik, zelfs bij de topversie maar 480km?

MAAR 480 km?? er is geen enkele andere electrische kar die het hem nadoet, zelf veel benzines halen amper die kilometers met een tank..
                            2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                            2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                            2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Een ander nadeel is het bereik, zelfs bij de topversie maar 480km?
                              Ja, dat is schandalig weinig, er wordt gewoon te weinig rekening gehouden met mensen die 500km per rit doen.

Comment

• Ik bekijk de foto's nu al een paar jaar, maar nu pas valt me op dat de sedan gi-gan-tische bekerhouders tussen de voorstoelen heeft. Anyway, ik kan niet wachten om er eens een te testrijden. De auto hè, niet de bekerhouders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten

Serieus aan het overwegen om mijn reservatie om te zetten naar de Signature versie.
                                  En waarom zou je dat willen? Om vroeger met één te rijden?
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Ik vind dat dashboard toch maar niks.. Een ander nadeel is het bereik, zelfs bij de topversie maar 480km?

zoals Vtech hieronder schrijft, noem mij één wagen op die volledig elektrisch meer kan of nog maar in de buurt komt.

Als je ziet welke resultaten BMW - Audi - Lexus, enz... met hun hybride uitvoeringen proberen te bereiken Ik vind het maar een povere bedoening bij bovenstaande merken. Ze vragen er dan nogeens gigantisch veel geld voor die uitvoering om 100km met een "volle tank" verder te kunnen rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                                    MAAR 480 km?? er is geen enkele andere electrische kar die het hem nadoet, zelf veel benzines halen amper die kilometers met een tank..
                                    Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                    Ja, dat is schandalig weinig, er wordt gewoon te weinig rekening gehouden met mensen die 500km per rit doen.
                                    Inderdaad is dit een uitzonderlijk resultaat. Er zullen slechts weinige zijn die dit bereik dagelijks moeten aanwenden. Voor hier zou het feitelijk net iets te weinig zijn en denk dat ie net wat te vroeg komt. Binnen een jaar of 3 moet het nogthans probleemloos kunnen met bereiken tot 700km...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                      Ik bekijk de foto's nu al een paar jaar, maar nu pas valt me op dat de sedan gi-gan-tische bekerhouders tussen de voorstoelen heeft. Anyway, ik kan niet wachten om er eens een te testrijden. De auto hè, niet de bekerhouders.
                                      Dat is voor één fles gedeminaliseerd water en het andere is voor acciet...

Comment

• 't Is nen Amerikaan eh ,die mannen drinken bekers cola van ne liter
                                        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          En waarom zou je dat willen? Om vroeger met één te rijden?
                                          Inderdaad. Maar de totaalprijs van de Signature gaat te hoog uitvallen, en door opties die ik niet nodig heb.
                                          Maar met mijn huidige reservatie zal ik hem ook wel snel hebben

En Amerikaanse auto's zijn zowat verplicht deftige bekerhouders te hebben, die hun bekerformaten zijn niet normaal! Denk dat auto's zonder bekerhouders daar niet verkocht raken :p

Comment

Working...
                                          X