Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vooralsnog verkoopt de elektrische auto niet in overdonderend groten getale, maar bij Tesla hebben ze toch al 6.500 orders voor de Modgeschreven. Daarmee is de productie el S van de elektrische sedan voor 2012 nu al uitverkocht.

Elon Musk, de CEO van Tesla, meldt dat de 6.500 exemplaren van de Model S die het Californische bedrijf volgend jaar gaat produceren allemaal al een eigenaar hebben gevonden. Daarbij tekent de baas van Tesla aan dat de meeste kopers voor het eerst bij de Tesla showroom naar binnen zijn gelopen. Van de kopers zijn er slechts 600 al in het bezit van een Tesla Roadster, met de Model S boort Tesla dus echt een nieuwe markt aan.
    En dat is maar goed ook, want het jonge bedrijf heeft ambitieuze plannen voldoende, maar het eerste jaar waarin winst geboekt wordt, moet nog komen. Met het relatieve succes van de Model S lijkt de doelstelling om in 2013 zwarte cijfers te gaan schrijven echter binnen bereik. De productie van de Model S vindt plaats in de Tesla fabriek in Fremont, Californië. Halverwege volgend jaar moeten de eerste exemplaren uitgeleverd gaan worden.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik heb er gisteren ene zien rijden! Een grijze, op de Tervuursesteenweg in Leefdaal.
        Zat 4 man in. Garageplaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Tijdje geleden dat ik nog eens op de site was gaan kijken.
          Battery garantie: 8 jaar ongelimiteerd kilometer aantal straks ga ik echt nog spijt krijgen van de nieuwe A6 Avant...
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Beetje jammer dat we nog tot de zomer gaan moeten wachten voor Europese prijzen, maar ik neem aan dat we dezelfde USD/EUR ratio als bij de Roadster kunnen nemen.

Ik wacht in spanning op de standaarduitrusting. Voor mij alleszins een 60kWh versie met 19" velgen en waarschijnlijk tech pack.
            Last edited by ; 30/12/2011, 16:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
              Beetje jammer dat we nog tot de zomer gaan moeten wachten voor Europese prijzen, maar ik neem aan dat we dezelfde USD/EUR ratio als bij de Roadster kunnen nemen.

Ik wacht in spanning op de standaarduitrusting. Voor mij alleszins een 60kWh versie met 19" velgen en waarschijnlijk tech pack.
              Volgens mijn "contact" persoon die ik afgelopen zomer een aantal keren heb mogen ontmoeten liggen de Europese-prijzen inderdaad in de $ /€ verhouding.

Toch niet voor een gesigneerde gegaan? Wachten duurt lang. Ik hoop nog altijd dat ik een testdrive kan versieren via mijn man in Maidenhead, zou er nog eens contact met moeten opnemen...
              Misschien kunnen we eind volgend jaar al ééntje vastleggen ter vervanging van de A6 avant 3.0, die opkomst is einde februari/begin maart. We spreken dan al wel over 2015, waarschijnlijk zitten ze dan al aan een battery distance van 450 miles...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Nee ben bij dat standaard versie gebleven, met mijn huidig wachtnummer zit ik toch goed in Europa/Azië dus zo lang zal het wel niet duren zeker

450 miles zou zalig zijn Tesla heeft ondertussen al bevestigd dat het technisch mogelijk is om de battery pack te vervangen, maar ze raden toch aan om nu een te nemen die het best bij je noden past (logisch). In elk geval goed nieuws!

Hopelijk komt hij snel naar Europa. Sinds ik hem gezien heb in de VS kan ik niet wachten om test te rijden

Comment

• Ondertussen zijn we weer een half jaar verder en kijk: binnen minder dan een maand wordt de eerste Model S geleverd.

Vanaf nu post Tesla elke week een blog over hun fabriek waar de Model S wordt gemaakt, zeer interessant.

Welcome to our first edition of “Inside Tesla.” This series of Tuesday updates is designed to take you behind the scenes of Model S production as we…

Comment

• Ach, je hangt er gewoon een trekhaak op, aanhangwagen eraan met generatorke erin en je zoeft zo naar het zuiden!

Comment

• Ik wil ook zo een Dinky Toy op batterijen! Maar dan graag een met een stoffen kap. Elon, are you listening?

Comment

• Tesla opent met z’n elektrische Model S de aanval op de dikke vierdeurscoupés van Duitse afkomst. Op de autobahn rond München zoeken we uit waar ze bij deze jonge autofabrikant uit Silicon Valley nou eigenlijk helemaal mee bezig zijn.

Na een succesvolle start met de elektrische Roadster wil Tesla het dit maal met de eveneens elektrische Model S, een grote hatchback, opnemen tegen de CLS’en, A7’s en zelfs Panamera’s van deze wereld. O, en dan niet bepaald de instapversies. Is het de Amerikanen in de bol geslagen of hebben ze met de Model S een troef handen? Een eerste blik op de specificaties sluit het laatste niet uit.
                        De basis van de Model S is een vlakke bodem met daarin het accupakket, naar keuze 40, 60 of 85 kWh. De elektromotor (naar keuze 355 pk of 416 pk) met bijbehorende elektronica zit weggewerkt tussen de achterwielen. Bovenop dit onderstel staat een royaal koetswerk dat door het ontbreken van een middentunnel een ruime indruk maakt en standaard plaats biedt aan vijf volwassenen. O, en wie met meer mensen op pad wil: optioneel is er nog een opklapbaar tweezitsbankje in de achterste bagageruimte. Inderdaad, de achterste bagageruimte. Er is namelijk ook een voorste bagageruimte waarin je nog een serieuze hoeveelheid tassen en koffers kwijt kunt. Hier kan een Porsche 911 niet aan tippen.
                        Het eerste wat opvalt bij het instappen is de hoogwaardige afwerking, dit voelt eerder Duits aan dan wat we gewend zijn uit Detroit. In het portier en aan de stuurkolom treffen we knoppen en hendels uit de Mercedes-Benz E-klasse, voor het overige laat de Model S zich bedienen via een 17(!) inch touch screen. De functionaliteit van het display is groot, heel groot. Werkelijk alles valt via het scherm te bedienen en er is zelfs internettoegang.
                        De reactie op het stroompedaal is erg direct en wanneer je het stevig intrapt heb je het gevoel alsof de auto door een hele grote hand naar voren wordt geworpen, zonder enige aarzeling. Vanuit stilstand tikt de naald van de snelheidsmeter na 4,6 seconden de honderd aan en ook daarna gaat de auto even enthousiast door met versnellen om pas even voorbij de 210 km/h het maximum te bereiken. Het onderstel weet het allemaal prima bij te benen. De auto blijft lekker stabiel op koers en op hobbelige binnenwegen worden nare stoten prima geabsorbeerd. De eerste indruk is goed. Wie in een Model S geïnteresseerd is moet nog wel even geduld hebben, de productie voor Europa gaat pas in maart van start. Bestellen kan al eerder, eind november begin december worden de prijzen bekend gemaakt.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Toch sterk aan het twijfelen of dit niet mijn volgende gaat worden. Alleen al aan verbruik zou het me +- € 14.000 minder kosten op jaar basis. Toch eens nakijken hoe het met de kost/onderhoud zit van het battery-pack.

Comment

• Net het artikel in Carros gelezen. Wat een wagen !
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                Nee ben bij dat standaard versie gebleven, met mijn huidig wachtnummer zit ik toch goed in Europa/Azië dus zo lang zal het wel niet duren zeker

450 miles zou zalig zijn Tesla heeft ondertussen al bevestigd dat het technisch mogelijk is om de battery pack te vervangen, maar ze raden toch aan om nu een te nemen die het best bij je noden past (logisch). In elk geval goed nieuws!

Hopelijk komt hij snel naar Europa. Sinds ik hem gezien heb in de VS kan ik niet wachten om test te rijden
                                het wachten zal beloond worden

Wat is de voorziene leverdatum?
                                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                                  het wachten zal beloond worden

Wat is de voorziene leverdatum?
                                  Knappe wagen. Gaat deze wagen ons eindelijk beginnen verlossen van de `triturbo``high precision injection``last generation common rail`maar uiteindelijk smerige dieseltoestanden? Voor deze auto wil ik wel wat lelijke zonnepanelen leggen.
                                  Ik ben zelf dieselzondaar...shame on me.
                                  Allez, genoeg gezaag voor een zondag, het blijft een knappe wagen van een (toegegeven met flink wat startgeld) start up.

Comment

Comment

• Bron + rijtest: AutoCar

Comment

• Jay Leno met de Tesla S

Comment

• De toekomst!

Comment

Working...
                                          X