Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het is niet zozeer fouten in de Tesla (buiten die handrem dan), maar eerder dat de infrastructuur er nog niet helemaal is.
    Onlangs ook in het nieuws dat van de grootse plannen om laadstations te bouwen er maar weinig vooruitgang is.
    Als je echter thuis en op je werk gemakkelijk kan opladen en je werkt op de helft van je bereik met volle batterij, zie ik inderdaad weinig problemen.
    Voor de vakantie kan je dan wel iets huren.

    Vorige week heb ik mijn eerste klant gehad waar je 2 plaatsen had om elektrisch te laden. (stekkers waren zelfs nog niet uitgepakt)
    Op alle andere plaatsen waar ik kom, kon ik dit echter niet doen, dus dan moet je al wel rekenen dat je heen en terug kan op 1 lading.
    En dat kan in de winter krap worden...

    Je moet dus eigenlijk altijd als je wagen langer dan een uur stilstaat, hem kunnen opladen.
    En dat lukt nog niet overal. Situatie kan binnen een jaar opgelost zijn hoor!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
      Heb je zelf ook testgereden Ken?

      Van geluiden was amper iets te merken, akkoord geen snelweg gedaan maar op een gewone hobbelige weg niets gehoord van kraakjes...
      Acceleren als een zot met een Ferrari en je bereik zakt ook zienderogen, next?

      Chris, noem me 1 merk dat zijn eerste massaproductie model zonder fouten heeft uitgebracht. Te weinig laadstations? Ze zijn hun Supercharger netwerk aan het uitrollen in Amerika en Europa (binnenkort), uiteraard duurt het langer dan tanken maar als eigenaar van EV hou je daar rekening mee.
      Tuurlijk zal er milieuimpact zijn, maar nooit zoveel als een modale ICE gezien over heel de gebruiktijd.

      Met 1 artikel van NYT ga je mij niet overtuigen van de kleine nadelen hoor
      M'n pa is de reservatiehouder, dus die reed. Acceleratie: mooi, maar daarvoor koop je geen wagen. Op die kasseiweg kraakte het dashboard (witte versie). Je hoort ook niets anders dan geluiden die de wagen maakt of de wagens rondom je, dus dat MOET dan zeker in orde zijn. Soit, m'n pa was ook niet overtuigd, uitkijken naar de Model X.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
        Het spijtige is dat hun productiekosten maar gedeeld kunnen worden door 20.000 wagens per jaar en het eerlijk teveel geld is voor wat je krijgt. Niettemin zullen ze wss wel alle exampleren die ze kunnen produceren met gemak van de hand doen, want het is een hip merk (aan het worden) .
        Daar wil ik effe op inpikken, want ik denk en vrees dat je hier flink naast zit. Volgens de logica klopt dat wel, massaproductie is immers altijd goedkoper. Maar de marge die ze erop nemen, dat is een grote onbekende, voor hetzelfde -en die kans is groot- is dit verlieslatend.
        Met de uitrusting zoals 'ie komt, aluminium, onboard electronica, luchtvering, batterij, (over R&D kosten nog maar te zwijgen), ben ik zeker dat het een scherpe prijs is. Je moet dezer dagen maar eens een Audi A6 - BMW5 - Mercedes E samenstellen die dezelfde prestaties kan neerzetten, dat kost minstens evenveel. Met het verschil dat deze Tesla in een gans andere categorie valt qua emissienormen en fiscaliteit. Ik zie dan ook de prijs van deze Model S eerder jaar over jaar (flink) stijgen, dan dalen. Beetje zoals Nissan z'n GT-R op de markt gebracht heeft.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Daar wil ik effe op inpikken, want ik denk en vrees dat je hier flink naast zit. Volgens de logica klopt dat wel, massaproductie is immers altijd goedkoper. Maar de marge die ze erop nemen, dat is een grote onbekende, voor hetzelfde -en die kans is groot- is dit verlieslatend.
          Met de uitrusting zoals 'ie komt, aluminium, onboard electronica, luchtvering, batterij, (over R&D kosten nog maar te zwijgen), ben ik zeker dat het een scherpe prijs is. Je moet dezer dagen maar eens een Audi A6 - BMW5 - Mercedes E samenstellen die dezelfde prestaties kan neerzetten, dat kost minstens evenveel. Met het verschil dat deze Tesla in een gans andere categorie valt qua emissienormen en fiscaliteit. Ik zie dan ook de prijs van deze Model S eerder jaar over jaar (flink) stijgen, dan dalen. Beetje zoals Nissan z'n GT-R op de markt gebracht heeft.
          Hoe zie je de herverkoopwaarde ervan?
          1 servicepunt: Eindhoven. Brussel is gepland (zoals er zoveel gepland is). Nuja, zoveel service moet er hopelijk niet aan gebeuren .
          Nuja, het is vrij subjectief allemaal hé. M'n pa was niet overtuigd. Misschien was 10 min te kort en misschien zal de Model X hem beter liggen (rijdt al 10 jaar niet meer met een type wagen als de Model S).

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
            Hoe zie je de herverkoopwaarde ervan?
            1 servicepunt: Eindhoven. Brussel is gepland (zoals er zoveel gepland is). Nuja, zoveel service moet er hopelijk niet aan gebeuren .
            Nuja, het is vrij subjectief allemaal hé. M'n pa was niet overtuigd. Misschien was 10 min te kort en misschien zal de Model X hem beter liggen (rijdt al 10 jaar niet meer met een type wagen als de Model S).
            Dat is koffiedik kijken natuurlijk, maar je hebt wel een paar zekerheden.
            - Van de brandstofprijzen heb je minder last.
            - Als zakelijke bestuurder, profiteer je van fiscale voordelen.
            - Onderhoud is erg beperkt.
            En er zijn nog een hele rits rationele en irrationele voordelen.
            Het imago, uitstraling, ruimte, noem maar op.

            Herverkoopwaarde gaat volgens mij sterk zijn!
            Ik dacht nochtans altijd het tegenovergestelde, want deze markt evolueert zodanig snel, dat je zo'n type auto gaat opzijschuiven aan het tempo waarmee we GSM's slijten.
            Maar als de elektrische wagen echt doorbreekt, zijn het net de brandstof verslindende wagens die als eerste sneuvelen.
            Zelfs wanneer zo'n Model S dan voorbijgestreefd is, gaat die auto toch nog een grotere waarde hebben dan pakweg een BMW5.

            Bekijk trouwens de restwaarde van een auto binnen deze prijsklasse, dat is echt niet vet... om niet te zeggen, dramatisch.
            Met de aangepaste fiscaliteit zijn dat soort auto's eveneens sterk gevoelig aan technologische vernieuwingen, aan de steeds dalende CO2 uitstoot cijfers.
            Als je dan de verschillen bekijkt, gezien de voordelen die ik hierboven reeds vermeld heb, lijkt me de herverkoopwaarde een non-argument.
            Integendeel zelfs, alles wijst erop dat 'n Model S een hogere restwaarde gaat hebben.

            Wat mij meer tegenhoudt zijn de wachttijden, ik haat het om ergens zo lang op te moeten wachten.
            En nog erger is die onzekerheid, wanneer heb je 'em?
            Ik heb indertijd een wijze beslissing genomen om niet te reserveren, want dat zou veel te lang geduurd hebben.
            En zelfs nu nog, heb ik sterke twijfels bij de wachttijden.
            Indien Tesla mij een voorstel doet om m'n A6 over te nemen, denk ik dat de aantrekkingskracht groter zal zijn dan één Tesla.

            Comment


            • Voor de geinteresseerde onder ons (zeker vanaf 25:00) :

              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment






              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Blijft een slordige bedoening die laadkabels.
                  Kunnen ze geen inductieparkeerplaatsen ontwerpen?

                  Comment


                  • Zou waarschijnlijk wel kunnen, maar:

                    -belachelijk inefficiënt qua rendement, en nu is de laadtijd al een reden voor veel mensen geen elektrische auto te kopen
                    -VEEL duurder dan een kabel

                    Comment


                    • Ongetwijfeld blije gezichten bij de koffieautomaat van Tesla. De Model S heeft de NHTSA-veiligheidstests zo goed doorlopen dat-ie de veiligste auto ooit is in de Verenigde Staten.

                      Elon Musk zal wel een goede dag hebben. De Model S is onderworpen aan het strenge examen van de National Highway Traffic Safety Administration, en heeft een gemiddelde score van 5,4 sterren weten te halen bij de botsproeven. Alle subcategorieën zijn afgesloten met minimaal vijf sterren. Daarmee is de Model S de veiligste auto die ooit in de Verenigde Staten op de markt is geweest.
                      Dankzij het ontbreken van een motorblok in de neus heeft Tesla een enorme kreukelzone weten te creëren. "Net zoals wanneer je van grote hoogte in een bak water springt is het fijn om een diepe bodem te hebben met weinig stenen," reageert Tesla gevat.
                      De Model S is de enige auto die een 'goed' heeft gekregen bij een botsproef waarbij de auto zijwaarts tegen een paal wordt geramd. Vanwege het lage zwaartepunt, dat de auto dankt aan het feit dat het accupakket in de bodem is verwerkt, heeft de NHTSA een speciale methode moeten bedenken om de auto op z'n dak te krijgen. Sterker nog, de Model S was nauwelijks om te rollen, wat resulteerde in het ter ziele gaan van het testapparaat. Omgerekend zou de Model S maar liefst vier volgeladen versies van zichzelf op z'n dak kunnen weerstaan.

                      Bron: Autoweek

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Er komt er binnenkort eentje op de oprit (zeg maar oprijlaan) staan paar km van mijn deur. Ik ben echt's benieuwd.

                        Comment


                        • ik wil die ook wel eens testen.
                          ik vrees wel een beetje dat je zo'n elektrische wagen geen lange tijd buiten mag laten staan bij vriesweer of dagen van +30° zonder dat de batterijen geschonden zijn
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • Als je daarnaast nog een Bentley, M-AMG en een 911 hebt, is dat natuurlijk al minder een probleem ;-)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Daar wil ik effe op inpikken, want ik denk en vrees dat je hier flink naast zit. Volgens de logica klopt dat wel, massaproductie is immers altijd goedkoper. Maar de marge die ze erop nemen, dat is een grote onbekende, voor hetzelfde -en die kans is groot- is dit verlieslatend.
                              Met de uitrusting zoals 'ie komt, aluminium, onboard electronica, luchtvering, batterij, (over R&D kosten nog maar te zwijgen), ben ik zeker dat het een scherpe prijs is. Je moet dezer dagen maar eens een Audi A6 - BMW5 - Mercedes E samenstellen die dezelfde prestaties kan neerzetten, dat kost minstens evenveel. Met het verschil dat deze Tesla in een gans andere categorie valt qua emissienormen en fiscaliteit. Ik zie dan ook de prijs van deze Model S eerder jaar over jaar (flink) stijgen, dan dalen. Beetje zoals Nissan z'n GT-R op de markt gebracht heeft.
                              Maar ik hoef die prestaties ook helemaal niet, dat optrekken tegen een M5 laat ik wel aan de patsers over.
                              Voor een 50 à 60k € heb je al een mooi uitgeruste 520, maar met een bereik van >1000 km.

                              Als ik een Tesla model S wil en rekening moet houden met de afstanden woon-werk verkeer die ik moet afleggen (en er vanuit ga dat er bij mijn klant geen oplaadinfrastructuur is of ik zelfs op de openbare weg sta), dan moet ik voor de 85 kWh versie gaan.
                              Configureer die eens met de opties van de 5-reeks en je zit aan een auto van 95 à 100 k€.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                De verkoop van de Tesla Roadster is inmiddels in volle gang. In 2012 komt de Model S er bij en daarna is het de beurt aan een auto in het segment van de BMW 3-serie.

                                Tesla geldt als pionier op het gebied van elektrische auto’s. Na de roadster is het rond de helft van 2012 de beurt aan de Model S, een zevenzits hatchback. In Amerika moet die auto rond de 50.000 dollar gaan kosten. In een interview met Autocar meldt Tesla CEO Elon Musk dat er voor deze auto al 2.000 aanbetalingen binnen zijn van 5.000 dollar. In de loop van de tijd moeten minimaal twee afgeleiden komen van deze auto; Musk noemt met name een crossover en een coupé. De Model S moet goed zijn voor een productieaantal van 30.000 tot 40.000 per jaar.

                                In 2015 wordt het programma van Tesla uitgebreid met een model onder de Model S. Dat wordt de elektrische concurrent van de BMW 3-serie. Voor die auto wordt een prijs genoemd van 30.000 dollar. Samen met afgeleide modellen moet die het productietotaal van Tesla op 200.000 stuks per jaar kunnen brengen.

                                Bron: autoweek.nl
                                Eindelijk! Onlangs reportage gezien over deze auto en alle benzine/diesel vretende auto's lijken kaboutertjes vergeleken met deze rakker. Als de autonomie nog stijgt tot een 7-800 km wordt dit wel heel interessant.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                  Bloedmooi !!!

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Er komt er binnenkort eentje op de oprit (zeg maar oprijlaan) staan paar km van mijn deur. Ik ben echt's benieuwd.
                                  Onze IT-er zit ook op eentje te wachten. Kan zijn Cayenne de deur uit.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
                                    Configureer die eens met de opties van de 5-reeks en je zit aan een auto van 95 à 100 k€.
                                    Bekijk de TCO ipv het aankoopbedrag, je gaat nog verschieten.
                                    Er is een premie voor elektrische bedrijfswagen, 120% BTW aftrek, een VAA die voordeliger is dan bijvoorbeeld mijn A6 2.0, lagere "brandstof" kosten. Als je de TCO bekijkt, komt die op het niveau van de gemiddelde 5-reeks. Akkoord, als range voor u te beperkt is, spijtig dan.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Bekijk de TCO ipv het aankoopbedrag, je gaat nog verschieten.
                                      Er is een premie voor elektrische bedrijfswagen, 120% BTW aftrek, een VAA die voordeliger is dan bijvoorbeeld mijn A6 2.0, lagere "brandstof" kosten. Als je de TCO bekijkt, komt die op het niveau van de gemiddelde 5-reeks. Akkoord, als range voor u te beperkt is, spijtig dan.
                                      Waar ik mij vooral zorgen over maak is de afwerkingskwaliteit. Bijvoorbeeld de lederafwerking schijnt echt niet te vergelijken te zijn met bvb MB of BM. Bovenstaand artikel van de passieve veiligheid vind ik dan weer een flinke opsteker.

                                      Is er echter iemand die weet wat een verzekering kost voor zo een Tesla? Heb nog geen enkele online offerte generator gezien waarbij ik Tesla als merk kan aanduiden ;-(

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Bekijk de TCO ipv het aankoopbedrag, je gaat nog verschieten.
                                        Er is een premie voor elektrische bedrijfswagen, 120% BTW aftrek, een VAA die voordeliger is dan bijvoorbeeld mijn A6 2.0, lagere "brandstof" kosten. Als je de TCO bekijkt, komt die op het niveau van de gemiddelde 5-reeks. Akkoord, als range voor u te beperkt is, spijtig dan.
                                        Akkoord. Maar als de TCO toch hetzelfde is, waarom moet je er dan de negatieve aspecten bijpakken? Een volledige electrische wagen, zonder enige vorm van "reserve" benzinemotor (Fisker, Opel Amepra/Chevy Volt princiepe) geeft mij toch een "ambetant" gevoel. Zou niet op mijn gemakt zijn.

                                        Bedoeling is wel dat als je aan comfort inboet, dat je er dan iets voor in ruil krijgt. Als je 100% electrisch moet gaan rijden, omdat het uiteindelijke "even veel" (met hangen en wurgen en wat fiscale goede will) kost dan een "gewone auto"... Tjah valt een groot deel van de aantrekking weg natuurlijk...

                                        Eigenlijk zou een dergelijke wagen evenveel als een "normale" vergelijkbare wagen moeten kosten en zouden de (fiscale) voordelen een extra moeten zijn.

                                        Enfin, ik ben er duidelijk nog niet klaar voor.

                                        Comment


                                        • Ik vind het geweldig wat ze ontwikkeld hebben. Lijkt me toch wel een mijlpaal te zijn voor de elektrische wagen. Misschien wel de revolutie zoals de iPhone het voor de smartphones was.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X