Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
    Akkoord. Maar als de TCO toch hetzelfde is, waarom moet je er dan de negatieve aspecten bijpakken? Een volledige electrische wagen, zonder enige vorm van "reserve" benzinemotor (Fisker, Opel Amepra/Chevy Volt princiepe) geeft mij toch een "ambetant" gevoel. Zou niet op mijn gemakt zijn.

    Bedoeling is wel dat als je aan comfort inboet, dat je er dan iets voor in ruil krijgt. Als je 100% electrisch moet gaan rijden, omdat het uiteindelijke "even veel" (met hangen en wurgen en wat fiscale goede will) kost dan een "gewone auto"... Tjah valt een groot deel van de aantrekking weg natuurlijk...

    Eigenlijk zou een dergelijke wagen evenveel als een "normale" vergelijkbare wagen moeten kosten en zouden de (fiscale) voordelen een extra moeten zijn.

    Enfin, ik ben er duidelijk nog niet klaar voor.
    Ik denk dat je de Tesla S in 'basisuitvoering' gerust op het niveau mag zetten van een Audi A7 3.0 TFSI of TDI 313, een BMW 535i of 535d enz... en niet moet vergelijken met een 2.0L diesel. Als je dan deze Duitse kleppers met een vergelijkbare uitrusting toebedeelt, dan zit je rond dezelfde aanschafprijs van om en bij de 75k. Voeg daar dan de lage fiscale en lage gebruikskosten aan toe en je hebt met de Tesla een TCO winner, als je hem met de klassiekere 'vergelijkbare' modellen vergelijkt.
    Volgens de eerste testberichten moet je het voor de sportieve rij-ervaring in ieder geval niet laten, want die Tesla S is naar 't schijnt top.

    Ik spreek me natuurlijk nog niet uit over de nog te bewijzen afwerkingskwaliteit, de dienst na verkoop, de lange termijn betrouwbaarheid (Lithium) en de - voorlopig nog - moeizame ontwikkeling van oplaadpunten. En een rijbereik van 370km in basisuitvoering is al bijzonder knap voor een full electric, maar je zal nog altijd een ander voertuig moeten gebruiken als je met de auto op reis wil.

    Comment


    • Tesla heeft vandaag in Tilburg z’n nieuwe Europese assemblage- en distributiecentrum geopend. In Brabant krijgt de elektrische Model S z’n aandrijflijn aangemeten, voordat de auto’s uitwaaieren over Nederland en de rest van Europa.

      Het assemblage- en distributiecentrum van Tesla is gevestigd in een 18.900 vierkante meter grote hal op een bedrijventerrein in Tilburg. Volgens de Amerikaanse autobouwer een prima locatie omdat het dichtbij de haven van Rotterdam ligt – waar de Models S en de bijbehorende onderdelen vanuit de VS arriveren – en Tilburg een goede infrastructuur heeft zodat de auto’s na assemblage verder over Europa verdeeld kunnen worden. Het complex in Tilburg dient tevens als werkplaats en onderdelenmagazijn.
      "De komst van Tesla naar Tilburg maakt mij trots. Dankzij de inspanningen van vele partijen, niet in de laatste plaats de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij, halen wij een van de innovatiefste bedrijven ter wereld naar onze stad. Tesla kiest onder andere voor Tilburg vanwege de centrale ligging in Europa en de uitstekende infrastructuur. Met de komst van de Amerikaanse elektrische autofabrikant worden tientallen hoogwaardige arbeidsplaatsen gecreëerd”, aldus Wethouder Erik de Ridder van economie (links op foto 2). Het gaat daarbij in eerste instantie om 50 arbeidsplaatsen, de bedoeling is dat dit aantal in de loop der jaren groeit.

      Fiscale achtergrond
      De ‘assemblage’ van de volledig elektrische Model S is natuurlijk uitstekend nieuws voor Tilburg, waar het feitelijk op neerkomt is dat de auto’s in Fremont, California, worden gebouwd en getest. Daarna worden het accupakket en de elektromotor gedemonteerd en worden auto en onderdelen apart verscheept naar Europa. Bryan Batista, verkoopdirecteur voor Europa (foto 3 en in het midden op foto 2) draait er ook niet omheen dat deze constructie een fiscale achtergrond heeft.
      Volgens Batista is dat niet om de marges voor Tesla op te krikken maar om de prijs voor de consument zo laag mogelijk te houden. Er wordt door Tesla niet gecommuniceerd hoeveel auto’s er op jaarbasis de hal in Tilburg moeten gaan verlaten maar het Amerikaanse merk zet in op een Europese verkoop van 10.000 auto’s. Wereldwijd denkt Tesla 30.000 auto’s te kunnen slijten, waarbij de Chinese markt volgens Batista erg belangrijk is.
      De levering van de Model S is inmiddels gestart in Europa en in Tilburg werden vandaag de eerste auto's aan hun nieuwe baasje afgeleverd. In de afgelopen jaren heeft Tesla meer dan 15.000 elektrische auto’s (Roadster en Model S) verkocht in 31 landen. Het bedrijf levert ook aandrijflijnen aan derden, zoals Daimler en Toyota. De komende maanden wil Tesla 15 nieuwe stores en servicecenters openen in Europa. Bij Tesla staat ook nog de Model X op de planning. “Er is nog geen besluit genomen over waar die auto geassembleerd wordt maar dat zou best in Tilburg kunnen zijn”, besluit Bryan Batista.

      Bron: Autoweek





      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment






      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          Ik denk dat je de Tesla S in 'basisuitvoering' gerust op het niveau mag zetten van een Audi A7 3.0 TFSI of TDI 313, een BMW 535i of 535d enz... en niet moet vergelijken met een 2.0L diesel. Als je dan deze Duitse kleppers met een vergelijkbare uitrusting toebedeelt, dan zit je rond dezelfde aanschafprijs van om en bij de 75k. Voeg daar dan de lage fiscale en lage gebruikskosten aan toe en je hebt met de Tesla een TCO winner, als je hem met de klassiekere 'vergelijkbare' modellen vergelijkt.
          Volgens de eerste testberichten moet je het voor de sportieve rij-ervaring in ieder geval niet laten, want die Tesla S is naar 't schijnt top.

          Ik spreek me natuurlijk nog niet uit over de nog te bewijzen afwerkingskwaliteit, de dienst na verkoop, de lange termijn betrouwbaarheid (Lithium) en de - voorlopig nog - moeizame ontwikkeling van oplaadpunten. En een rijbereik van 370km in basisuitvoering is al bijzonder knap voor een full electric, maar je zal nog altijd een ander voertuig moeten gebruiken als je met de auto op reis wil.
          OK, is natuurlijk ver van de 110K die men mij verteld had. Dat verandert het verhaal wel enigzins.

          Al zou het nog altijd niets voor mij zijn. Blijf het akelig vinden, niet alleen de actieradius, maar het zéér beperkt aantal plaatsen waar je kan "bijtanken" onder weg ook. Brrrr.... nope, zou geen seconde op mijn gemak zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
            OK, is natuurlijk ver van de 110K die men mij verteld had. Dat verandert het verhaal wel enigzins.

            Al zou het nog altijd niets voor mij zijn. Blijf het akelig vinden, niet alleen de actieradius, maar het zéér beperkt aantal plaatsen waar je kan "bijtanken" onder weg ook. Brrrr.... nope, zou geen seconde op mijn gemak zijn.
            Denk dat de meeste mensen dat zo wel ervaren
            Maar als ik erover nadenk, doe ik zelden meer dan 200km per dag, integendeel, meestal een 120km of minder.
            En dan krijgt zo'n auto wel een andere dimensie, bedenk dat ik nooit meer aan een tankstation moet stoppen, aanschuiven of m'n handen vuilmaken.

            Heb geen exact cijfermateriaal gegeven, maar ik wou vooral benadrukken dat dat verschil niet zo groot is dan de aankoopprijs doet vermoeden. Want idd, 100K schrikt snel af. Maar ook een Tesla van 100K vind ik al interessant tov een E-segment auto van >60K... , hij zal dan nog wel iets duurder zijn, maar biedt ook een aantal voordelen. Meer ruimte in de auto, onmiddellijke acceleratie (geen inertie van motor), minder lawaai, minder uitstoot. Als ik sommige auto's of vrachtwagens nog een roetwolk zie uitstoten, degoutant, is toch niet meer van deze tijd.
            De acceleratie vind ik ook een flinke meerwaarde. En de auto is zo smart als de slimste smartphone, de technologie aan boord is veel vooruitstrevender, dat gaat zover dat je zelf software kan schrijven ervoor... een beetje techneut zoals ik, ziet daar veel praktische mogelijkheden in, zou m'n poort automatisch kunnen laten openen wanneer de auto voor de poort komt te staan, ik zeg maar wat. Dus best wel een boeiende evolutie, geloof echt dat dit soort auto de toekomst is en straks ook zonder subsidies zal overleven.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
              OK, is natuurlijk ver van de 110K die men mij verteld had. Dat verandert het verhaal wel enigzins.

              Al zou het nog altijd niets voor mij zijn. Blijf het akelig vinden, niet alleen de actieradius, maar het zéér beperkt aantal plaatsen waar je kan "bijtanken" onder weg ook. Brrrr.... nope, zou geen seconde op mijn gemak zijn.
              Het aantal plaatsen kan alleen maar verbeteren. Er is ook overal elektriciteit. En er hoeft dan ook niet een ingewikkelde nieuwe infrastructuur voorzien te worden zoals bvb bij waterstof.

              Comment


              • Ik vind hem zeer knap.
                Spijtig dat hij zo duur is.

                niche markt zeker


                Een puntje waar ik me wel vragen aan stel is de batterij zelf. Je stoot inderdaad geen slechte gassen uit maar bij de productie heb je wel 2 tot 3 maal zoveel energie nodig als bij een diesel of benzine wagen.
                Ook het puntje toxiciteit is iets waar rekening mee gehouden moet worden. Je moet die batterijen maken met stoffen zoals koper, lithium, nikkel etc.
                Dat maakt hem eigenlijk vuiler dan een normale wagen als je het hele proces bekijkt.
                Last edited by dotslasher; 23/08/2013, 13:04.
                BMW 320D - F30 (2013)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                  Ik denk dat je de Tesla S in 'basisuitvoering' gerust op het niveau mag zetten van een Audi A7 3.0 TFSI of TDI 313, een BMW 535i of 535d enz... en niet moet vergelijken met een 2.0L diesel. Als je dan deze Duitse kleppers met een vergelijkbare uitrusting toebedeelt, dan zit je rond dezelfde aanschafprijs van om en bij de 75k. Voeg daar dan de lage fiscale en lage gebruikskosten aan toe en je hebt met de Tesla een TCO winner, als je hem met de klassiekere 'vergelijkbare' modellen vergelijkt.
                  Volgens de eerste testberichten moet je het voor de sportieve rij-ervaring in ieder geval niet laten, want die Tesla S is naar 't schijnt top.

                  Ik spreek me natuurlijk nog niet uit over de nog te bewijzen afwerkingskwaliteit, de dienst na verkoop, de lange termijn betrouwbaarheid (Lithium) en de - voorlopig nog - moeizame ontwikkeling van oplaadpunten. En een rijbereik van 370km in basisuitvoering is al bijzonder knap voor een full electric, maar je zal nog altijd een ander voertuig moeten gebruiken als je met de auto op reis wil.
                  En waarom niet vergelijken met een 2-liter?
                  Als je louter en alleen naar het vermogen gaat kijken niet nee. Maar niet iedereen die een wagen uit het e-segment wil, hoeft het vermogen van een 3-liter.
                  Kijk nu naar de 5-reeks. Voor de LCI was het merendeel de 2-liter en nu is er zelfs een 518. Waarom? Blijkbaar omdat mensen wel het comfort van de 5 willen, zonder de hopen pk's.
                  Bij de Tesla is het vermogen leuk meegenomen, maar om dat nu bij uitstek criteria #1 te maken om 100k op tafel te leggen ? Neen dank u.

                  BTW, als je dan toch een 520 zou samenstellen voor 70k, dan spreken we over een uitrusting die je bij de Tesla niet eens kan krijgen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                    OK, is natuurlijk ver van de 110K die men mij verteld had. Dat verandert het verhaal wel enigzins.

                    Al zou het nog altijd niets voor mij zijn. Blijf het akelig vinden, niet alleen de actieradius, maar het zéér beperkt aantal plaatsen waar je kan "bijtanken" onder weg ook. Brrrr.... nope, zou geen seconde op mijn gemak zijn.
                    75k voor de BMW/Audi, 110k voor de Tesla

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
                      En waarom niet vergelijken met een 2-liter?
                      Als je louter en alleen naar het vermogen gaat kijken niet nee. Maar niet iedereen die een wagen uit het e-segment wil, hoeft het vermogen van een 3-liter.
                      Kijk nu naar de 5-reeks. Voor de LCI was het merendeel de 2-liter en nu is er zelfs een 518. Waarom? Blijkbaar omdat mensen wel het comfort van de 5 willen, zonder de hopen pk's.
                      Bij de Tesla is het vermogen leuk meegenomen, maar om dat nu bij uitstek criteria #1 te maken om 100k op tafel te leggen ? Neen dank u.

                      BTW, als je dan toch een 520 zou samenstellen voor 70k, dan spreken we over een uitrusting die je bij de Tesla niet eens kan krijgen.
                      Komt er geen tesla met minder vermogen en een groter radius ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dotslasher Bekijk Berichten
                        Ik vind hem zeer knap.
                        Spijtig dat hij zo duur is.

                        niche markt zeker


                        Een puntje waar ik me wel vragen aan stel is de batterij zelf. Je stoot inderdaad geen slechte gassen uit maar bij de productie heb je wel 2 tot 3 maal zoveel energie nodig als bij een diesel of benzine wagen.
                        Ook het puntje toxiciteit is iets waar rekening mee gehouden moet worden. Je moet die batterijen maken met stoffen zoals koper, lithium, nikkel etc.
                        Dat maakt hem eigenlijk vuiler dan een normale wagen als je het hele proces bekijkt.


                        Despite some claims to the contrary, green cars will get downright emerald when it comes to environmental friendliness, as electric production gets cleaner, according to a recent Natural Resources Defense Council blog post. Electric vehicles contribute as much as 53 percent fewer "cradle-to-grave" emissions than gas-powered vehicles, even factoring in such elements as the lithium that goes into EV batteries. The NRDC argues that EVs are the "cleanest vehicles on the road today" and – more importantly – will continue to be so for the foreseeable future.

                        Working in EVs' favor is the fact that 29 states have enacted renewable-energy targets for power production, replacing coal with sources like solar, hydro and wind power. Additionally, the lithium supply is sufficient enough to support plug-in vehicle sales through the end of the century, the blog says, citing the Journal of Industrial Ecology.

                        Americans appear to be buying into the NRDC's theory. US plug-in sales last month almost doubled year-earlier totals to hit almost 5,900 units, with the Nissan Leaf more than quadrupling year-earlier sales and Tesla Motors continuing to rack up better-then-predicted sales of the Model S. News Source: Natural Resources Defense Council


                        Dus voor elke A7 kunnen 2 Model S rijden en evenveel vervuilen .
                        Last edited by ; 23/08/2013, 13:43.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Komt er geen tesla met minder vermogen en een groter radius ?
                          Bij mijn weten niet .... het is én én ... minder vermogen én minder radius.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                            Despite some claims to the contrary, green cars will get downright emerald when it comes to environmental friendliness, as electric production gets cleaner, according to a recent Natural Resources Defense Council blog post. Electric vehicles contribute as much as 53 percent fewer "cradle-to-grave" emissions than gas-powered vehicles, even factoring in such elements as the lithium that goes into EV batteries. The NRDC argues that EVs are the "cleanest vehicles on the road today" and – more importantly – will continue to be so for the foreseeable future.

                            Working in EVs' favor is the fact that 29 states have enacted renewable-energy targets for power production, replacing coal with sources like solar, hydro and wind power. Additionally, the lithium supply is sufficient enough to support plug-in vehicle sales through the end of the century, the blog says, citing the Journal of Industrial Ecology.

                            Americans appear to be buying into the NRDC's theory. US plug-in sales last month almost doubled year-earlier totals to hit almost 5,900 units, with the Nissan Leaf more than quadrupling year-earlier sales and Tesla Motors continuing to rack up better-then-predicted sales of the Model S. News Source: Natural Resources Defense Council


                            Dus voor elke A7 kunnen 2 Model S rijden en evenveel vervuilen .
                            die renewable energy sources doen veel. Dat is dan ook de toekomst, als er voldoende energie geproduceerd wordt terwijl de productie van elektrische wagens stijgt dan zitten we goed.
                            We zitten nog maar in het beginfase van elektrische voertuigen maar de weg die Tesla heeft ingeslagen voorspelt veel goeds.

                            Bedankt voor de verduidelijking
                            BMW 320D - F30 (2013)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Tesla heeft vandaag in Tilburg z’n nieuwe Europese assemblage- en distributiecentrum geopend. In Brabant krijgt de elektrische Model S z’n aandrijflijn aangemeten, voordat de auto’s uitwaaieren over Nederland en de rest van Europa.

                              Het assemblage- en distributiecentrum van Tesla is gevestigd in een 18.900 vierkante meter grote hal op een bedrijventerrein in Tilburg. Volgens de Amerikaanse autobouwer een prima locatie omdat het dichtbij de haven van Rotterdam ligt – waar de Models S en de bijbehorende onderdelen vanuit de VS arriveren – en Tilburg een goede infrastructuur heeft zodat de auto’s na assemblage verder over Europa verdeeld kunnen worden. Het complex in Tilburg dient tevens als werkplaats en onderdelenmagazijn.
                              "De komst van Tesla naar Tilburg maakt mij trots. Dankzij de inspanningen van vele partijen, niet in de laatste plaats de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij, halen wij een van de innovatiefste bedrijven ter wereld naar onze stad. Tesla kiest onder andere voor Tilburg vanwege de centrale ligging in Europa en de uitstekende infrastructuur. Met de komst van de Amerikaanse elektrische autofabrikant worden tientallen hoogwaardige arbeidsplaatsen gecreëerd”, aldus Wethouder Erik de Ridder van economie (links op foto 2). Het gaat daarbij in eerste instantie om 50 arbeidsplaatsen, de bedoeling is dat dit aantal in de loop der jaren groeit.

                              Fiscale achtergrond
                              De ‘assemblage’ van de volledig elektrische Model S is natuurlijk uitstekend nieuws voor Tilburg, waar het feitelijk op neerkomt is dat de auto’s in Fremont, California, worden gebouwd en getest. Daarna worden het accupakket en de elektromotor gedemonteerd en worden auto en onderdelen apart verscheept naar Europa. Bryan Batista, verkoopdirecteur voor Europa (foto 3 en in het midden op foto 2) draait er ook niet omheen dat deze constructie een fiscale achtergrond heeft.
                              Volgens Batista is dat niet om de marges voor Tesla op te krikken maar om de prijs voor de consument zo laag mogelijk te houden. Er wordt door Tesla niet gecommuniceerd hoeveel auto’s er op jaarbasis de hal in Tilburg moeten gaan verlaten maar het Amerikaanse merk zet in op een Europese verkoop van 10.000 auto’s. Wereldwijd denkt Tesla 30.000 auto’s te kunnen slijten, waarbij de Chinese markt volgens Batista erg belangrijk is.
                              De levering van de Model S is inmiddels gestart in Europa en in Tilburg werden vandaag de eerste auto's aan hun nieuwe baasje afgeleverd. In de afgelopen jaren heeft Tesla meer dan 15.000 elektrische auto’s (Roadster en Model S) verkocht in 31 landen. Het bedrijf levert ook aandrijflijnen aan derden, zoals Daimler en Toyota. De komende maanden wil Tesla 15 nieuwe stores en servicecenters openen in Europa. Bij Tesla staat ook nog de Model X op de planning. “Er is nog geen besluit genomen over waar die auto geassembleerd wordt maar dat zou best in Tilburg kunnen zijn”, besluit Bryan Batista.

                              Bron: Autoweek


                              En zeggen dat we hier in België weeral de broek hebben laten af doen door de Nederlanders. Er waren nochtans mogelijkheden genoeg om de assemblage hier in eigen land te voorzien. (Lommel/Antwerpen). Gemiste kans.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Knappe kar Less is more.

                                E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  En zeggen dat we hier in België weeral de broek hebben laten af doen door de Nederlanders. Er waren nochtans mogelijkheden genoeg om de assemblage hier in eigen land te voorzien. (Lommel/Antwerpen). Gemiste kans.
                                  Hebben ze echt wel moeite voor gedaan hoor, maar zo evident is het niet altijd:

                                  Geachte,

                                  We hebben dit inderdaad gezien en we hebben met ons investeringsagentschap FIT ook zeer lang op het dossier gewerkt maar het uiteindelijk niet gehaald.
                                  Punt is dat in de huidige fase de infrastructuur in Antwerpen (Opel) of Genk (Ford) geen pluspunt is. Genk is bovendien nog actief en zoals u aangeeft zijn de assemblagevolumes op dit ogenblik te beperkt zodat je een grote fabriek niet nuttig kunt inzetten.

                                  We volgen deze onderneming echter van nabij op.

                                  Vriendelijke groeten,

                                  Raf Suys
                                  Kabinetschef Vlaams minister-president Kris Peeters

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                                    Ik vind het geweldig wat ze ontwikkeld hebben. Lijkt me toch wel een mijlpaal te zijn voor de elektrische wagen. Misschien wel de revolutie zoals de iPhone het voor de smartphones was.
                                    Dat denk ik ook. Er waren al jaren smartphones met touchscreen lang voor de iPhone. Maar pas vanaf de iPhone, met geheel nieuwe interface en design, is het populair geworden. Ik denk dat de andere autofabrikanten moeten opletten om niet ineens voorbij gestoken te worden door bv. Tesla en dan zoals de andere smartphone fabrikanten jaren achterstand moeten goedmaken. Want wees eerlijk, die hybride dingen van nu en zelfs bv. de nieuwe BMW i3 zijn toch dingen in de marge, vergeleken met die Tesla. Als die een model in een lagere (goedkopere) categorie uitbrengen is het gegarandeerd een succes. Ik zou alleszins graag van die vieze, vervuilende en lawaai makende motoren vanaf zijn. En het rijdt dan nog eens veel sneller, responsiever en beter ook. :-)

                                    Comment


                                    • Nu nog een slimme kop die op de één of andere manier een nieuw systeem ontwikkeld dat ervoor zorgt dat een elektrische auto minstens 1000 km kan rijden, niet teveel in gewicht verhoogd, jaren meegaat, niet te duur is om te ontwikkelen (en milieuvriendelijk) en zeer snel kan vervangen of opgeladen worden. Zou er geen alien ons komen helpen en een perfect energie-opslag-medium helpen ontwikkelen?

                                      Ik geef Cabool groot gelijk. Ook ik wil van die vieze, vervuilende en lawaai makende motoren vanaf. Niet vergeten dat deze motoren ook ziek makend zijn.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                        Als die een model in een lagere (goedkopere) categorie uitbrengen is het gegarandeerd een succes.
                                        Tja, waarschijnlijk denkt lang niet iedereen zo want er wordt hier geen enkele ZOE verkocht...
                                        Natuurlijk gaat het over een heel ander type auto -minder exotisch- maar ook de prijs is van een ander kaliber. En zo triestig van design is die nu ook niet.

                                        Het gaat er gewoon om wie durft om de stap te zetten. En we zijn daar veel te conservatief in.
                                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                        Comment


                                        • Renault ZOE is goedkoop omdat je verplicht bent de batterijen te huren voor €79 per maand en dit voor een minimum van 3 jaar (geloof ik toch).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X