Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Hebben ze echt wel moeite voor gedaan hoor, maar zo evident is het niet altijd:
    Weet niet hoe oud dat dit artikel is, maar ik spreek toch al van een 2-tal jaar terug. De toenmalige "manager logistiek voor Europa" was een Belg/Antwerpenaar, we hebben hem een paar maal ontmoet, nu achteraf gezien, niet de juiste persoon op de juiste plaats blijkbaar want werkt ondertussen ook al niet meer voor Tesla.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
      Want wees eerlijk, die hybride dingen van nu en zelfs bv. de nieuwe BMW i3 zijn toch dingen in de marge, vergeleken met die Tesla. Als die een model in een lagere (goedkopere) categorie uitbrengen is het gegarandeerd een succes. Ik zou alleszins graag van die vieze, vervuilende en lawaai makende motoren vanaf zijn. En het rijdt dan nog eens veel sneller, responsiever en beter ook. :-)
      Klopt inderdaad, al wat MB, BMW, Audi of Volvo voor het ogenblik aanbieden/presteren, is maar een zwak afkooksel.

      Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
      Zou er geen alien ons komen helpen en een perfect energie-opslag-medium helpen ontwikkelen?
      Opletten met wat je zegt, want Aliëns bestaan wel echt en zijn bepaalde inwoners uit Letland. (dit ter zijde).
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Hebben ze echt wel moeite voor gedaan hoor, maar zo evident is het niet altijd:
        Bij HBVL lezen ze mee hier

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
          Het aantal plaatsen kan alleen maar verbeteren. Er is ook overal elektriciteit. En er hoeft dan ook niet een ingewikkelde nieuwe infrastructuur voorzien te worden zoals bvb bij waterstof.
          Mis. Ons elektriciteitsnet is daar niet op voorzien en moet COMPLEET vernieuwd worden als we overschakelen naar elektrische wagens.

          Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
          Renault ZOE is goedkoop omdat je verplicht bent de batterijen te huren voor €79 per maand en dit voor een minimum van 3 jaar (geloof ik toch).
          Klopt! Maar je moet wel niet alle 4 jaar 10.000 euro ophoesten voor een nieuwe set batterijen. Bovendien krijg je altijd batterijen met de vernieuwde technologie wanneer je ze inwisselt. 79€ per maand lijkt veel, maar op lange termijn is het zeker en vast de goedkoopste elektrische wagen. Punt blijft wel dat elektrisch rijden tot op heden nog steeds pokke duur is door de hoge gebruikskost en aankoop. Het is dan ook investeren in toekomstigmateriaal, zoals de eerste computers ook pokkeduur waren voor twee keer niets, of de eerste gsm's en ga zo maar door.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Mis. Ons elektriciteitsnet is daar niet op voorzien en moet COMPLEET vernieuwd worden als we overschakelen naar elektrische wagens.
            waarom denk je dat? de belgische kust vb is 1 van de modernste regio's in europa op vlak van nutsvoorzieningen en elia zal de capaciteit van de intertransmissielijnen verhogen
            lets have some more member berries

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Mis. Ons elektriciteitsnet is daar niet op voorzien en moet COMPLEET vernieuwd worden als we overschakelen naar elektrische wagens.
              Dat klopt volledig en daarom zijn elektrische auto's met herlaadbare batterijen niet de toekomst. Tenzij het volledige wegdek voorzien wordt van een ov-systeem. Lees: http://tweakers.net/nieuws/90601/zui...r-busbaan.html

              Ik denk wel dat elektrische auto's altijd een deel gaan uitmaken van het globaal wagenpark. Tesla zou auto's moeten ontwikkelen met een range extender. Maar deze range extender mag niet op fossiele brandstof werken. Een elektrische Tesla met een range extender die op perslucht werkt zoals deze luchtauto's.



              Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Klopt! Maar je moet wel niet alle 4 jaar 10.000 euro ophoesten voor een nieuwe set batterijen. Bovendien krijg je altijd batterijen met de vernieuwde technologie wanneer je ze inwisselt. 79€ per maand lijkt veel, maar op lange termijn is het zeker en vast de goedkoopste elektrische wagen. Punt blijft wel dat elektrisch rijden tot op heden nog steeds pokke duur is door de hoge gebruikskost en aankoop. Het is dan ook investeren in toekomstigmateriaal, zoals de eerste computers ook pokkeduur waren voor twee keer niets, of de eerste gsm's en ga zo maar door.
              Yep, is nog altijd veel te duur. Tenzij je zelfstandige bent en alles voor 120% inbrengt.
              Als particulier is dit nog een te duur speelgoed en €79 per maand is veel als je weinig km doet. Maar aan de andere kant is de verkeersbelasting ook duur in verhouding als je weinig km doet.

              Ik vraag me al langer af of de EM straling en elektrische velden geproduceerd door deze auto's schadelijk is voor de gezondheid of niet.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                waarom denk je dat? de belgische kust vb is 1 van de modernste regio's in europa op vlak van nutsvoorzieningen en elia zal de capaciteit van de intertransmissielijnen verhogen
                Aan de kust mss wel, maar de rest is compleet bagger. Kijk maar naar de gevolgen van een paar mensen die wat PV panelen leggen, alles is uit zijn lood geslagen en massa's fijne elektronische toestellen werken niet meer (wij krijgen er alvast hopen klachten van).
                Daarbij zitten we nog steeds met 230v, 3x220v, 3x400v+N en wat andere prullen. De intercommunalen geven zelf toe dat ze een probleem hebben. Het elektriciteitsnet is verouderd en ondoordacht aangelegd. Net als ons wegen net is het stelselmatig uitgebreid, zonder enige toekomstvisie en zonder enige doordachte basis.

                De netwerkbeheerders geven dat trouwens zelf toe, zonder schaamte. Ik ben (job gebonden) nogal bezig met hernieuwbare energie en alles wat daarbij komt kijken. Steeds weer komt het probleem van ons slechte elektriciteitsnet terug. Dat houdt ook in dat de prijs van elektriciteit aanzienlijk toe zal nemen wanneer de vraag stijgt (gezien de infrastructuur dan opnieuw aangelegd dient te worden). Het ergste is dat ze tot op heden op de meeste plaatsen rustig verder blijven bronselen en pas een nieuwe weg in willen slaan wanneer het probleem zich voor doet. Tot dan blijven ze zonder enige toekomstvisie werken. Deels omdat er geen geld is, deels omdat ze de ballen niet hebben om te bepalen wat de toekomst met zich mee zal brengen.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                  Dat klopt volledig en daarom zijn elektrische auto's met herlaadbare batterijen niet de toekomst. Tenzij het volledige wegdek voorzien wordt van een ov-systeem. Lees: http://tweakers.net/nieuws/90601/zui...r-busbaan.html

                  Ik denk wel dat elektrische auto's altijd een deel gaan uitmaken van het globaal wagenpark. Tesla zou auto's moeten ontwikkelen met een range extender. Maar deze range extender mag niet op fossiele brandstof werken. Een elektrische Tesla met een range extender die op perslucht werkt zoals deze luchtauto's.



                  Yep, is nog altijd veel te duur. Tenzij je zelfstandige bent en alles voor 120% inbrengt.
                  Als particulier is dit nog een te duur speelgoed en €79 per maand is veel als je weinig km doet. Maar aan de andere kant is de verkeersbelasting ook duur in verhouding als je weinig km doet.

                  Ik vraag me al langer af of de EM straling en elektrische velden geproduceerd door deze auto's schadelijk is voor de gezondheid of niet.

                  Het probleem van de Zoé is de batterij verzekering die renault vraagt als je de wagen koopt . Dat geeft veel problemen als particulier of je betaald een absurd bedrag . In Frankrijk loopt het ook niet en daar is dan nog overheidssteun .
                  Als men 20k Model S kan verkopen dan moet de Zoé zeker verkopen ,,maar Renault pakt het verkeerd aan .

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                    Het probleem van de Zoé is de batterij verzekering die renault vraagt als je de wagen koopt . Dat geeft veel problemen als particulier of je betaald een absurd bedrag . In Frankrijk loopt het ook niet en daar is dan nog overheidssteun .
                    Als men 20k Model S kan verkopen dan moet de Zoé zeker verkopen ,,maar Renault pakt het verkeerd aan .
                    Just! Klopt!

                    Naar het schijnt, heb het horen zeggen of ergens gelezen, moet je van Renault de batterijen omnium verzekeren. Er zijn verzekeringsmaatschappijen die daar moeilijk over doen (van horen zeggen).

                    Ook de Nissan Leaf werkt op hetzelfde principe. Toen ik bij de Nissan garage prijs ging vragen om mijn auto te laten repareren (lees: http://www.autoforum.be/showthread.p...z-%28Kempen%29) heb ik een proefrit mogen maken met de Leaf. Achteraf een prijsofferte gemaakt en daar bleek dat ook de batterijen van de Leaf moeten gehuurd worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                      Tja, waarschijnlijk denkt lang niet iedereen zo want er wordt hier geen enkele ZOE verkocht...
                      Natuurlijk gaat het over een heel ander type auto -minder exotisch- maar ook de prijs is van een ander kaliber. En zo triestig van design is die nu ook niet.

                      Het gaat er gewoon om wie durft om de stap te zetten. En we zijn daar veel te conservatief in.
                      Durven is één ding, je moet er ook nog het geld voor hebben.
                      Ook niet te vergeten dat je indien je een electrische wagen kiest, je ook nog eens alternatieven nodig hebt wanneer je langere afstanden moet afleggen.

                      Anders had ik mij al een Renault Fluence of Nissan Leaf gekocht.
                      Of andere optie, een Chevrolet Volt / Opel Ampera (korte afstanden electrisch, moet je eens wat verder, dan heb je de range extender).
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                        Renault ZOE is goedkoop omdat je verplicht bent de batterijen te huren voor €79 per maand en dit voor een minimum van 3 jaar (geloof ik toch).
                        Hoe kom je bij die drie jaar? Is toch gewoon voor zolang dat je de auto hebt dat je ze al moeten huren, want kopen kan bij Renaut gewoon niet.
                        Last edited by knight-rider; 24/08/2013, 20:41.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                          Nu nog een slimme kop die op de één of andere manier een nieuw systeem ontwikkeld dat ervoor zorgt dat een elektrische auto minstens 1000 km kan rijden, niet teveel in gewicht verhoogd, jaren meegaat, niet te duur is om te ontwikkelen (en milieuvriendelijk) en zeer snel kan vervangen of opgeladen worden. Zou er geen alien ons komen helpen en een perfect energie-opslag-medium helpen ontwikkelen?

                          Ik geef Cabool groot gelijk. Ook ik wil van die vieze, vervuilende en lawaai makende motoren vanaf. Niet vergeten dat deze motoren ook ziek makend zijn.
                          Die 1000km halen zal op termijn wel mogelijk zij, maar dat kan nog wel effe duren.

                          Het accu-pakket makkelijk en snel vervangen, dat kan nu zelfs al, Renault heeft dat systeem namelijk ontwikkeld op de Fluence, allen heb je dan ook een heel netwerk van servicestations nodig (zoals nu de tankstations)
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Hoe kom je bij die drei jaar? Is toch gewoon voor zolang dat je de auto hzbt dat je ze al moeten huren, want kopen kan bij Renaut gewoon niet.
                            Kan zijn dat ik dat op de offerte van de Leaf gelezen heb. Nu twijfel ik zelf.

                            Comment


                            • Daar ben ik nu niet zeker van, maar dacht dat je bij Nissan, alleen kon kopen, en niet huren.

                              Maar zou kunnen dat ze die optie wel hebben ondertussen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                En zeggen dat we hier in België weeral de broek hebben laten af doen door de Nederlanders. Er waren nochtans mogelijkheden genoeg om de assemblage hier in eigen land te voorzien. (Lommel/Antwerpen). Gemiste kans.
                                Niet vergeten dat ze in Nederland al een paar jaar veel meer moeite doen als hier in het promoten van milieuvriendelijke auto's door de overheid. Je ziet daar bvb ook veel meer hybride's rijden.
                                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                Comment


                                • Elke Leaf was met een huur abonnement. Van de goedkoopste tot de duurste. De verkoper heeft het laten zien. Hij wist het zelf niet tot ik er achter vroeg en hij het nakeek.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                    Niet vergeten dat ze in Nederland al een paar jaar veel meer moeite doen als hier in het promoten van milieuvriendelijke auto's door de overheid. Je ziet daar bvb ook veel meer hybride's rijden.
                                    Misopvatting! Hybrides en elektrische wagens zijn niet milieu vriendelijk! Ze stoten enkel minder uit tijdens hun gebruik! Maar voor ze te maken, hun brandstof te produceren en te ontwikkelen wordt nog steeds meer energie gebruikt dan voor een zuinige en eenvoudige wagen met benzine/aardgas/diesel.

                                    En voor ze af te breken/verwerken/recycleren is het al helemaal omzeep. Oja, en alle +/-4 jaar moogde gans de batterij set vervangen (ook bij hybride, ook al gaan ze tegenwoordig soms wat langer mee). Nog eens zoveel energie nodig om ze te verwerken en nieuwe te maken. Milieu vriendelijk? Juist ja... Als je gans de levenscyclus van het object neemt, dan scoren die allemaal vree slecht.
                                    Last edited by Tjeu; 24/08/2013, 23:04.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                      Elke Leaf was met een huur abonnement. Van de goedkoopste tot de duurste. De verkoper heeft het laten zien. Hij wist het zelf niet tot ik er achter vroeg en hij het nakeek.
                                      Zoals ik al zeg, dan is dat nu pas, want Renault was het enige merk dat het Accu pakket verhuurde.
                                      Vandaar ook dat een Renault Fluence zoveel goedkoper was dan de Nissan Leaf waarbij je de Accu moest kopen.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Tjeu , heb je mijn voorgaande posts wel gelezen ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                          Oja, en alle +/-4 jaar moogde gans de batterij set vervangen (ook bij hybride, ook al gaan ze tegenwoordig soms wat langer mee).
                                          Ofwel leef jij met je gedachten ergens 10 jaar geleden, ofwel ben je zwaar gesponsord door een petroleummerk, ofwel ben je een militant van Groen! (die altijd tegen alles zijn), ofwel ben je ooit eens aangereden op de parking van de GB door een stil naderend elektrisch vehikel... en ben je daarom zo anti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X