Oorspronkelijk geplaatst door logic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk BerichtenWant wees eerlijk, die hybride dingen van nu en zelfs bv. de nieuwe BMW i3 zijn toch dingen in de marge, vergeleken met die Tesla. Als die een model in een lagere (goedkopere) categorie uitbrengen is het gegarandeerd een succes. Ik zou alleszins graag van die vieze, vervuilende en lawaai makende motoren vanaf zijn. En het rijdt dan nog eens veel sneller, responsiever en beter ook. :-)
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenZou er geen alien ons komen helpen en een perfect energie-opslag-medium helpen ontwikkelen?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenHebben ze echt wel moeite voor gedaan hoor, maar zo evident is het niet altijd:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk BerichtenHet aantal plaatsen kan alleen maar verbeteren. Er is ook overal elektriciteit. En er hoeft dan ook niet een ingewikkelde nieuwe infrastructuur voorzien te worden zoals bvb bij waterstof.
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenRenault ZOE is goedkoop omdat je verplicht bent de batterijen te huren voor €79 per maand en dit voor een minimum van 3 jaar (geloof ik toch).Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenMis. Ons elektriciteitsnet is daar niet op voorzien en moet COMPLEET vernieuwd worden als we overschakelen naar elektrische wagens.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenMis. Ons elektriciteitsnet is daar niet op voorzien en moet COMPLEET vernieuwd worden als we overschakelen naar elektrische wagens.
Ik denk wel dat elektrische auto's altijd een deel gaan uitmaken van het globaal wagenpark. Tesla zou auto's moeten ontwikkelen met een range extender. Maar deze range extender mag niet op fossiele brandstof werken. Een elektrische Tesla met een range extender die op perslucht werkt zoals deze luchtauto's.
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenKlopt! Maar je moet wel niet alle 4 jaar 10.000 euro ophoesten voor een nieuwe set batterijen. Bovendien krijg je altijd batterijen met de vernieuwde technologie wanneer je ze inwisselt. 79€ per maand lijkt veel, maar op lange termijn is het zeker en vast de goedkoopste elektrische wagen. Punt blijft wel dat elektrisch rijden tot op heden nog steeds pokke duur is door de hoge gebruikskost en aankoop. Het is dan ook investeren in toekomstigmateriaal, zoals de eerste computers ook pokkeduur waren voor twee keer niets, of de eerste gsm's en ga zo maar door.
Als particulier is dit nog een te duur speelgoed en €79 per maand is veel als je weinig km doet. Maar aan de andere kant is de verkeersbelasting ook duur in verhouding als je weinig km doet.
Ik vraag me al langer af of de EM straling en elektrische velden geproduceerd door deze auto's schadelijk is voor de gezondheid of niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenwaarom denk je dat? de belgische kust vb is 1 van de modernste regio's in europa op vlak van nutsvoorzieningen en elia zal de capaciteit van de intertransmissielijnen verhogen
Daarbij zitten we nog steeds met 230v, 3x220v, 3x400v+N en wat andere prullen. De intercommunalen geven zelf toe dat ze een probleem hebben. Het elektriciteitsnet is verouderd en ondoordacht aangelegd. Net als ons wegen net is het stelselmatig uitgebreid, zonder enige toekomstvisie en zonder enige doordachte basis.
De netwerkbeheerders geven dat trouwens zelf toe, zonder schaamte. Ik ben (job gebonden) nogal bezig met hernieuwbare energie en alles wat daarbij komt kijken. Steeds weer komt het probleem van ons slechte elektriciteitsnet terug. Dat houdt ook in dat de prijs van elektriciteit aanzienlijk toe zal nemen wanneer de vraag stijgt (gezien de infrastructuur dan opnieuw aangelegd dient te worden). Het ergste is dat ze tot op heden op de meeste plaatsen rustig verder blijven bronselen en pas een nieuwe weg in willen slaan wanneer het probleem zich voor doet. Tot dan blijven ze zonder enige toekomstvisie werken. Deels omdat er geen geld is, deels omdat ze de ballen niet hebben om te bepalen wat de toekomst met zich mee zal brengen.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenDat klopt volledig en daarom zijn elektrische auto's met herlaadbare batterijen niet de toekomst. Tenzij het volledige wegdek voorzien wordt van een ov-systeem. Lees: http://tweakers.net/nieuws/90601/zui...r-busbaan.html
Ik denk wel dat elektrische auto's altijd een deel gaan uitmaken van het globaal wagenpark. Tesla zou auto's moeten ontwikkelen met een range extender. Maar deze range extender mag niet op fossiele brandstof werken. Een elektrische Tesla met een range extender die op perslucht werkt zoals deze luchtauto's.
Yep, is nog altijd veel te duur. Tenzij je zelfstandige bent en alles voor 120% inbrengt.
Als particulier is dit nog een te duur speelgoed en €79 per maand is veel als je weinig km doet. Maar aan de andere kant is de verkeersbelasting ook duur in verhouding als je weinig km doet.
Ik vraag me al langer af of de EM straling en elektrische velden geproduceerd door deze auto's schadelijk is voor de gezondheid of niet.
Het probleem van de Zoé is de batterij verzekering die renault vraagt als je de wagen koopt . Dat geeft veel problemen als particulier of je betaald een absurd bedrag . In Frankrijk loopt het ook niet en daar is dan nog overheidssteun .
Als men 20k Model S kan verkopen dan moet de Zoé zeker verkopen ,,maar Renault pakt het verkeerd aan .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk BerichtenHet probleem van de Zoé is de batterij verzekering die renault vraagt als je de wagen koopt . Dat geeft veel problemen als particulier of je betaald een absurd bedrag . In Frankrijk loopt het ook niet en daar is dan nog overheidssteun .
Als men 20k Model S kan verkopen dan moet de Zoé zeker verkopen ,,maar Renault pakt het verkeerd aan .
Naar het schijnt, heb het horen zeggen of ergens gelezen, moet je van Renault de batterijen omnium verzekeren. Er zijn verzekeringsmaatschappijen die daar moeilijk over doen (van horen zeggen).
Ook de Nissan Leaf werkt op hetzelfde principe. Toen ik bij de Nissan garage prijs ging vragen om mijn auto te laten repareren (lees: http://www.autoforum.be/showthread.p...z-%28Kempen%29) heb ik een proefrit mogen maken met de Leaf. Achteraf een prijsofferte gemaakt en daar bleek dat ook de batterijen van de Leaf moeten gehuurd worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk BerichtenTja, waarschijnlijk denkt lang niet iedereen zo want er wordt hier geen enkele ZOE verkocht...
Natuurlijk gaat het over een heel ander type auto -minder exotisch- maar ook de prijs is van een ander kaliber. En zo triestig van design is die nu ook niet.
Het gaat er gewoon om wie durft om de stap te zetten. En we zijn daar veel te conservatief in.
Ook niet te vergeten dat je indien je een electrische wagen kiest, je ook nog eens alternatieven nodig hebt wanneer je langere afstanden moet afleggen.
Anders had ik mij al een Renault Fluence of Nissan Leaf gekocht.
Of andere optie, een Chevrolet Volt / Opel Ampera (korte afstanden electrisch, moet je eens wat verder, dan heb je de range extender).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenRenault ZOE is goedkoop omdat je verplicht bent de batterijen te huren voor €79 per maand en dit voor een minimum van 3 jaar (geloof ik toch).Last edited by knight-rider; 24/08/2013, 20:41.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenNu nog een slimme kop die op de één of andere manier een nieuw systeem ontwikkeld dat ervoor zorgt dat een elektrische auto minstens 1000 km kan rijden, niet teveel in gewicht verhoogd, jaren meegaat, niet te duur is om te ontwikkelen (en milieuvriendelijk) en zeer snel kan vervangen of opgeladen worden. Zou er geen alien ons komen helpen en een perfect energie-opslag-medium helpen ontwikkelen?
Ik geef Cabool groot gelijk. Ook ik wil van die vieze, vervuilende en lawaai makende motoren vanaf. Niet vergeten dat deze motoren ook ziek makend zijn.
Het accu-pakket makkelijk en snel vervangen, dat kan nu zelfs al, Renault heeft dat systeem namelijk ontwikkeld op de Fluence, allen heb je dan ook een heel netwerk van servicestations nodig (zoals nu de tankstations)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHoe kom je bij die drei jaar? Is toch gewoon voor zolang dat je de auto hzbt dat je ze al moeten huren, want kopen kan bij Renaut gewoon niet.
Comment
-
Daar ben ik nu niet zeker van, maar dacht dat je bij Nissan, alleen kon kopen, en niet huren.
Maar zou kunnen dat ze die optie wel hebben ondertussen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenEn zeggen dat we hier in België weeral de broek hebben laten af doen door de Nederlanders. Er waren nochtans mogelijkheden genoeg om de assemblage hier in eigen land te voorzien. (Lommel/Antwerpen). Gemiste kans.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenNiet vergeten dat ze in Nederland al een paar jaar veel meer moeite doen als hier in het promoten van milieuvriendelijke auto's door de overheid. Je ziet daar bvb ook veel meer hybride's rijden.
En voor ze af te breken/verwerken/recycleren is het al helemaal omzeep. Oja, en alle +/-4 jaar moogde gans de batterij set vervangen (ook bij hybride, ook al gaan ze tegenwoordig soms wat langer mee). Nog eens zoveel energie nodig om ze te verwerken en nieuwe te maken. Milieu vriendelijk? Juist ja... Als je gans de levenscyclus van het object neemt, dan scoren die allemaal vree slecht.Last edited by Tjeu; 24/08/2013, 23:04.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenElke Leaf was met een huur abonnement. Van de goedkoopste tot de duurste. De verkoper heeft het laten zien. Hij wist het zelf niet tot ik er achter vroeg en hij het nakeek.
Vandaar ook dat een Renault Fluence zoveel goedkoper was dan de Nissan Leaf waarbij je de Accu moest kopen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenOja, en alle +/-4 jaar moogde gans de batterij set vervangen (ook bij hybride, ook al gaan ze tegenwoordig soms wat langer mee).
Comment
Comment