Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• als ge deze pagina leest ziet ge hoe ontzettend veel bullshit mensen geloven en verkondigen, het spijt mij maar als ik een hoop mensen op basis van niks verhaaltjes hoor vertellen kan ik niet anders dan het voor waanzin aannemen

Comment

• vijf jaar geleden was ook iedereen zeker dat huizen voor altijd gingen stijgen, nieuwe bouwgrond kon er immers niet bijkomen

als ge er dan tegen in ging werd ge nooit serieus genomen, de experts zeiden dat het niet zo was, wie zijt gij om het beter te weten

als ge het nu weer zegt weet niemand van niks en hebben ze nooit iets gezegd, kuddewaanzin gaat ver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
        als ge deze pagina leest ziet ge hoe ontzettend veel bullshit mensen geloven en verkondigen, het spijt mij maar als ik een hoop mensen op basis van niks verhaaltjes hoor vertellen kan ik niet anders dan het voor waanzin aannemen
        ik denk dat gij de afgelopen jaren met serieuze oogkleppen hebt rondgelopen. Denkt ge nu werkelijk dat alles gewoon aan dit tempo kan blijven doorgaan?

En waar uw vorig antwoord op slaagt van die 20%. Het is zelfs nog een pak minder wat uiteindelijk aan de wielen terecht komt.

En de vergelijking met de prijzen van de huizen??? Kijk gewoon naar de energieprijzen: vraag en aanbod. Denkt ge werkelijk dat de prijs van energie in het algemeen gaat zakken? Wacht maar als de crisis voorbij is en de economie terug aanzwengeld. Gaan er nog veel verschieten van de factuur die dan in de bus gaat vallen.
        Kuddewaanzin... waar haalt ge het toch. Leest ge eigenlijk wel iets van wetenschappelijke inslag? Da's ook allemaal dikke zever wat die verkondigen zeker?
        www.peugeotforum.be

Comment

• ik heb nergens iets over 20% gezegd

het is belangrijk uw fantasie beter te coördineren, anders valt ge te zeer door de mand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            Waarschijnlijk is er dan niemand die die rapporten lezen of geloven, want windmolens plaatsen off-shore is biiiiiiiig business, dat wil je echt niet weten wat dat kost/opbrengt.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Waarschijnlijk is er dan niemand die die rapporten lezen of geloven, want windmolens plaatsen off-shore is biiiiiiiig business, dat wil je echt niet weten wat dat kost/opbrengt.
              Uiteraard.
              Europa geeft quota's op van hoeveel procent van de energie op hernieuwbare wijze moet opgewekt worden, zodat Europa meer CO2 neutraal wordt. Beste oplossing?
              Windmolens, PV-panelen en andere zaken hier ontwikkelen, buiten Europa laten produceren en hier dan installeren. De CO2 van de productie is niet voor ons rekening, de verminderde CO2 door de geproduceerde stroom komt wel in onze positieve balans, naast de zuivere lucht die ze in Rusland kopen om aan hun eigen opgestelde quota's te komen.
              Daarbij komt ook nog eens dat de zeevaart zelden tot nooit meegeteld wordt in CO2 berekeningen en balansen.

Het grootste probleem van ons windmolenpark in zee is dat het héél storingsgevoelig is. Te vaak draait een molen zonder opbrengst te genereren. Daarbij komt dat het werfplatform voor interventies maar windkracht 2, maximum 3 aan kan en de gemiddelde windkracht voor onze kust 4 is Alweer zoveel rendementsverlies.
              Een vriendin van mij die bioloog is (was mee op de Beagle met Dirk Draulans en zat overlaatst 8 maand op een bootje in Azië) heeft daar tussendoor eens een studie over moeten maken. De resultaten waren niet bepaald om optimistisch over te worden

Anyhow, politiekers zijn geen wetenschappers, ecologen, biologen of wat dan ook. Ze doen maar iets dat hun goed lijkt, maar vaak zijn de regels kortzichtig of hebben ze gevolgen die contraproductief zijn. Kijken we maar naar gans het CO2 gedoe dat er voor zorgt dat we veel meer fijn stof in de lucht hebben, wat een veel grotere bedreiging is dan ietske meer CO2...
              Last edited by Tjeu; 26/08/2013, 18:08.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                Uiteraard.
                Europa geeft quota's op van hoeveel procent van de energie op hernieuwbare wijze moet opgewekt worden, zodat Europa meer CO2 neutraal wordt. Beste oplossing?
                Windmolens, PV-panelen en andere zaken hier ontwikkelen, buiten Europa laten produceren en hier dan installeren. De CO2 van de productie is niet voor ons rekening, de verminderde CO2 door de geproduceerde stroom komt wel in onze positieve balans, naast de zuivere lucht die ze in Rusland kopen om aan hun eigen opgestelde quota's te komen.
                Daarbij komt ook nog eens dat de zeevaart zelden tot nooit meegeteld wordt in CO2 berekeningen en balansen.

Het grootste probleem van ons windmolenpark in zee is dat het héél storingsgevoelig is. Te vaak draait een molen zonder opbrengst te genereren. Daarbij komt dat het werfplatform voor interventies maar windkracht 2, maximum 3 aan kan en de gemiddelde windkracht voor onze kust 4 is Alweer zoveel rendementsverlies.
                Een vriendin van mij die bioloog is (was mee op de Beagle met Dirk Draulans en zat overlaatst 8 maand op een bootje in Azië) heeft daar tussendoor eens een studie over moeten maken. De resultaten waren niet bepaald om optimistisch over te worden

Anyhow, politiekers zijn geen wetenschappers, ecologen, biologen of wat dan ook. Ze doen maar iets dat hun goed lijkt, maar vaak zijn de regels kortzichtig of hebben ze gevolgen die contraproductief zijn. Kijken we maar naar gans het CO2 gedoe dat er voor zorgt dat we veel meer fijn stof in de lucht hebben, wat een veel grotere bedreiging is dan ietske meer CO2...
                Neen, ze doen wat voor hun het meeste geld opbrengt.

Yep, CO2 is niet giftig. Het enkelvoudig gas, CO is giftig. CO2 is enkel een bedreiging voor de gezondheid/leven als er teveel aanwezig is en te weinig zuurstof, bv in een gesloten kamer.

Uitstoot, en niet de CO2, van verbrandingsmotoren daarentegen, is wel een bedreiging voor de gezondheid van mens en dier (fauna, flora, natuur enz.... .)

Comment

• Al die zever over de CO2 uitstoot altijd he.
                  Die gegevens zijn altijd maar weer zo van de pot gerukt, dat het niet meer normaal is.

De natuur zelf stoot dagelijks nog steeds meer CO2 uit dan alle menselijk activiteit op aarde samen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Just!

Tijdens het schrijven van dit bericht heb ik al nen hoop CO2 uitgeademd.

De eerste Tesla's S'en zijn in België geleverd. Prachtige wagens maar het dashboard laat te wensen over. Dat groot LCD scherm vind ik persoonlijk, erover.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                      Just!

Tijdens het schrijven van dit bericht heb ik al nen hoop CO2 uitgeademd.

De eerste Tesla's S'en zijn in België geleverd. Prachtige wagens maar het dashboard laat te wensen over. Dat groot LCD scherm vind ik persoonlijk, erover.
                      Ik ben ooit eens beginnen berekenen wat nu het beste was wanneer ik een afstand van 15kilometer af diende te leggen. Met de Honda Amigo (verbruik 1.5l/100km) of met de fiets. Daarbij rekening houdend dat ik voor het fietsen meer energie nodig heb, dan tijdens het rijden met de brommer en dat ik geen vegetariër ben, dus een deel van de maaltijd bestaat uit vlees. Het werd te moeilijk, maar plots leek fietsen veel vervuilender dan verwacht. Toegeven dat de Amigo de vergelijking wat krom trekt gezien die reeds een levensduur van 43 jaar achter de rug heeft.
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Tja, hoe je het draait of keert, alles is relatief.

Dringend ne meteoriet hier op dit bolleke laten inkletsen. De "paar" overlevers moeten dan maar van nul terug opnieuw beginnen, met hulp van goei aliens. [/joke]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                          Yep, CO2 is niet giftig. Het enkelvoudig gas, CO is giftig. CO2 is enkel een bedreiging voor de gezondheid/leven als er teveel aanwezig is en te weinig zuurstof, bv in een gesloten kamer.

Uitstoot, en niet de CO2, van verbrandingsmotoren daarentegen, is wel een bedreiging voor de gezondheid van mens en dier (fauna, flora, natuur enz.... .)
                          Oef, eindelijk iemand die dat hier eens duidelijk maakt.
                          Het valt me op hoe veel van die zogenaamde ecodiesels genre 1.6 bluemotion stinken als je erachter rijdt... Ik rij hoe langer hoe meer met de airco op recirculatiestand, tot ik niet genoeg 'lucht' meer krijg. Ze zouden de uitstootnormen van Californië hier eens moeten toepassen: daar wordt al lang geen microgrammetje roet meer getolereerd bij personenvervoer.

Comment

• intussen in Californië...
                            Yes, it's a small share of the California car market, but Tesla sales in the Golden State are supercharging. In fact, sales of Elon Musk's electric car have surpassed Porsche, Jaguar, Volvo, Land Rover, and Lincoln.

Comment

• Ik heb mijn Excellekes van een half jaar geleden er nog eens bij gepakt.
                              De TCO als bedrijfswagen van een Tesla S met het groostte bereik (catalogusprijs om en bij de €94K) is quasi vergelijkbaar met die van een redelijk goed uitgeruste BMW 520d GT (catalogusprijs +/- €66K).
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                Het valt me op hoe veel van die zogenaamde ecodiesels genre 1.6 bluemotion stinken als je erachter rijdt... Ik rij hoe langer hoe meer met de airco op recirculatiestand, tot ik niet genoeg 'lucht' meer krijg. Ze zouden de uitstootnormen van Californië hier eens moeten toepassen: daar wordt al lang geen microgrammetje roet meer getolereerd bij personenvervoer.
                                Ge zijt slim, jef.
                                Ik rijd al jaren met de recirculatie ingedrukt rond. Er is voldoende zuurstof in een auto aanwezig. Ik zet zo goed als nooit de airco op. Probleem in de winter of tijdens regendagen is dat de ruiten van de auto volledig aandampen.

Het VITO Mol doet al jaren onderzoek naar giftige uitlaatgassen die in de auto komen als je in het verkeer rondrijdt. Vito heeft bewezen dat fijn stof en andere uitlaatgasdeeltjes zo goed als niet in de auto komt als je met de recirculatie op rijdt.

Comment

• Studenten van de Technische Universiteit Eindhoven reden een afstand van 625,5 kilometer.De range van een EV is vaak een grote bron van zorgen voor de bestuurder. Om te zien hoe ver er nu echt gereden kan worden met een elektrische auto leenden studenten van de TU Eindhoven een Model S van Athlon Car Lease en stippelden een route uit.Met een volledig geladen accu startten zij bij het Drielandenpunt in Vaals. Van daaruit reden zij naar Amsterdam en kwamen via de Afsluitdijk in Friesland. Richting Almere kwamen de jongens zonder stroom te staan. “Al kruipend kwam de auto tot zijn einde”, vertelt één van de studenten. “In een schildpadden-mode kwam hij hier aangekrabbeld.”Om energie te besparen werden de banden hard opgepompt, bleef de airconditioning uit, ging de helderheid van het display een standje lager, zijn de koplampen vroeg uitgezet en gebruikten de studenten de richtingaanwijzers nauwelijks (de boefjes). Uiteraard heeft de rijstijl ook invloed gehad op het behalen van de recordafstand en werd er niet te snel opgetrokken.Helaas hebben de jongens het wereldrecord van 681,28 kilometer niet kunnen verbreken. Echter, deze afstand – ook in een Model S – werd gehaald door een gemiddelde snelheid van 29 km/u aan te houden. Voor het Europese record reden de studenten met een gewone snelheid. (Via Omroep Brabant, mirror)
                                  Wat me opvalt is dat als je het terugrekent naar Kwh/100 km je op +/- 12,8 komt ... hetgeen net overeenkomt met het opgegeven verbruik van de e-golf (waarschijnlijk in Range modus - airco uit etc) ...
                                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Edit: dubbelpost
                                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      Volledig off topic, die werfplatforms worden nog bemand met windkracht 5 hoor en tot 1.20m deining. Trikkie is het wel maar zolang er niets gebeurt....

Voor het ogenblik zijn ze tussen de windmolens ook kunstriffen aan jet aanleggen. Bollen, in beton met gaten in waar de visjes dan kunnen paren/ leven. Een vijfduizendtal zijn er in bestelling. Een bedrijf uit Oostende zorgt daarvoor. Dit allemaal dank zij de Groene jongens en de Sp. Je ziet, ook de ecologie zorgt voor werkgelegenheid. 😉

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Eén van mijn bazen rijdt sinds vorige week met de Tesla S, in het bordeaux/rood zoals de foto's eerder.
                                        echt wel knappe auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                          en toch halen die auto's de strenge euro5 normen. De stinkende dieselgeur is NOx. Wat vrij komt bij verbranding op hoge temperatuur, eigenlijk een efficiente verbranding. NOx is niet goed maar zorgt wel voor een lage roetuitstoot. Omgekeerd, we willen geen NOx dan gaat de roet uitstoot omhoog omdat de verbranding minder zuiver is.

Waarom je sommige diesels zo fel ruikt weet ik ook niet..

Comment

Working...
                                          X