hypothetische vraag: men zit ergens vast wegens problemen, file, whatsoever... elke reden is goed waardoor men niet kan rijden. Het is buiten veel te koud. Hoe lang houdt de batterij het dan vol om het interieur warm te houden (stel dat je de batterij nog bijna vol is). Met een normale verbrandingsmotor kan je ettelijke uren overbruggen, soms wel dagen als het een grote tank is. Maar hoe zit het hier? Niet dat je het veel gaat tegenkomen natuurlijk, maar ik vraag het me gewoon af.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
-
Ik denk dat het verbruik om een auto warm te houden verwaarloosbaar is tov de energie benodigd om dat ding in gang te trekken en te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhypothetische vraag: men zit ergens vast wegens problemen, file, whatsoever... elke reden is goed waardoor men niet kan rijden. Het is buiten veel te koud. Hoe lang houdt de batterij het dan vol om het interieur warm te houden (stel dat je de batterij nog bijna vol is). Met een normale verbrandingsmotor kan je ettelijke uren overbruggen, soms wel dagen als het een grote tank is. Maar hoe zit het hier? Niet dat je het veel gaat tegenkomen natuurlijk, maar ik vraag het me gewoon af.
Maw, met een Model S kan je ook wel uren in de file doorbrengen. Het zal wel wat van je bereik afknabbelen, maar sportief optrekken en hard rijden hebben een veel groter effect.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhypothetische vraag: men zit ergens vast wegens problemen, file, whatsoever... elke reden is goed waardoor men niet kan rijden. Het is buiten veel te koud. Hoe lang houdt de batterij het dan vol om het interieur warm te houden (stel dat je de batterij nog bijna vol is). Met een normale verbrandingsmotor kan je ettelijke uren overbruggen, soms wel dagen als het een grote tank is. Maar hoe zit het hier? Niet dat je het veel gaat tegenkomen natuurlijk, maar ik vraag het me gewoon af.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJe kan dat ook perfect in de gaten houden op de monitor, dus je zal niet plots zonder vallen. En je raakt sowieso niet aan de alpentunnels om daar uren in de file te gaan staan
Sent from my HTC One using Tapatalk
Comment
-
Vorige week stond er hier eentje achter mij in de carwash. Nadien zo eens binnen gekeken. Zeer veel beenruimte achter de voorste zetels! Daar kan geen 5, 6 of E aan tippen. Dat scherm is dus ook GIGANTISCH!!! 😄
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVorige week stond er hier eentje achter mij in de carwash. Nadien zo eens binnen gekeken. Zeer veel beenruimte achter de voorste zetels! Daar kan geen 5, 6 of E aan tippen. Dat scherm is dus ook GIGANTISCH!!! "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk BerichtenDie voorstoelen zien er dan ook wel dunnetjes uit op foto...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenZijn voetbalzitjes overtrokken met mousse.
Dat was blijkbaar ook de indruk die Autogids had in een vergelijkende test met de Panamera e-hybrid. Ze hebben het wel iets minder mooi verwoord
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVorige week stond er hier eentje achter mij in de carwash. Nadien zo eens binnen gekeken. Zeer veel beenruimte achter de voorste zetels! Daar kan geen 5, 6 of E aan tippen. Dat scherm is dus ook GIGANTISCH!!!
Sent from somewhere, using Tapatalk
Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk BerichtenDie voorstoelen zien er dan ook wel dunnetjes uit op foto...Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenZijn voetbalzitjes overtrokken met mousse. Die kunnen ook niet aan de comfortzetels van de 5.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
Dat was blijkbaar ook de indruk die Autogids had in een vergelijkende test met de Panamera e-hybrid. Ze hebben het wel iets minder mooi verwoordPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenRuimte en dat scherm vallen echt op. De afwerking is niet vergelijkbaar met een andere wagen in die prijsklasse maar is wel ok, maar de prijs zit dan ook in het aandrijfconcept in mijn ogen.
De zetels van een A6 of een 5 horen bij een ander concept, dat is geen vergelijking. Deze wagen is niet gemaakt om in alle comfort 1000 km aan een stuk af te leggen
@ Bobo, hij komt uit de deelgemeente van Kapellen, je zou de Tesla S dus daar wel eens kunnen aantreffen.
Wagen wordt toch "in stelling gebracht" als alternatief voor bovenstaanden? Nee toch? Waarom de zetels dan ook niet? Denk wel dat ze er behoorlijk wat gewicht met uitgespaard hebben.
Maar het klopt natuurlijk wel wat je schrijft, je kan met deze wagen jammer genoeg geen 1000km afleggen zonder de noodzakelijke energiestop.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenIk hoop er eerstdaags eens mee te kunnen gaan inzitten/rijden want onze IT-er had er eentje in bestelling. Nog niets van gehoord, zal hem eens moeten bellen.
@ Bobo, hij komt uit de deelgemeente van Kapellen, je zou de Tesla S dus daar wel eens kunnen aantreffen.
Wagen wordt toch "in stelling gebracht" als alternatief voor bovenstaanden? Nee toch? Waarom de zetels dan ook niet? Denk wel dat ze er behoorlijk wat gewicht met uitgespaard hebben.
Maar het klopt natuurlijk wel wat je schrijft, je kan met deze wagen jammer genoeg geen 1000km afleggen zonder de noodzakelijke energiestop.
Er ontbreekt bijvoorbeeld ook een handgreep aan het dak viel mij meteen op, waarschijnlijk ook voor het gewicht denk ik dan. In het algemeen zie je aan de afwerking wel dat het geen europeaan is, maar dat zie je voor je hem koopt uiteraard al.
Ik denk dat wat je terugkrijgt van comfort ook een beetje bij de andere instelling hoort die je moet gaan ontwikkelen tegenover het rijden op zich. Een comfortstoel zoals die van Audi of BMW past door zijn gewicht totaal niet in het concept.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Offtopic:
A German research center claims to have produced a high-power battery for electric cars with an unprecedented 27-year lifetime.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDie kunnen ook niet aan de comfortzetels van de 5."Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk BerichtenLig jij 's nachts van die comfortzetels te dromen ofzo ?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Op het autosalon deze wagen eens in detail bekeken, en wat info gevraagd. Het rijbereik varieert van 480km bij zuinig rijden, tot 300km bij sportief rijden.
Laden kan ik 'm sowieso thuis en op onze firma. Als ik overdag naar klanten ga, en de totale rit in 1 dag is meer dan wat de actieradius van de batterij is, dan kan je deze onderweg opladen aan snellaadpalen van Tesla. Laden kost dan geen geld, en je kan een rijbereik van 200km laden in 20 minuten. Op die momenten kan je een tas koffie gaan drinken.
Voor onderhoud van de wagen komen ze met een vrachtwagen tot bij u. Onderhoud wordt dan ter plaatse gedaan.
Eentje naar mijn zin kost bruto 125k euro.
Over 2 weken ga ik een testrit doen in Eindhoven.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ben met m'n vader aan het kijken voor een vervanger van z'n auto en hij was eerst vooral gecharmeerd voor een Jag XJ. gisteren dan op het autosalon toch 2 outsiders leren kennen. De Tesla Model S is echt wel prachtig, enorm ruim en het multimediasysteem is echt zalig ! Heel snel en gebruiksvriendelijk, helder, maw op elk vlak beter dan dat van de Jag, ook al heeft die zo en split view..
De andere outsider is een Ghibli Diesel, zat ruimer als een XJ en kostte in dezelfde specs zo'n 5k minder. Moeilijke keuzes. Al is een Jag dealer hier wel om de hoek.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
Comment