Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Ben met m'n vader aan het kijken voor een vervanger van z'n auto en hij was eerst vooral gecharmeerd voor een Jag XJ. gisteren dan op het autosalon toch 2 outsiders leren kennen. De Tesla Model S is echt wel prachtig, enorm ruim en het multimediasysteem is echt zalig ! Heel snel en gebruiksvriendelijk, helder, maw op elk vlak beter dan dat van de Jag, ook al heeft die zo en split view..
    De andere outsider is een Ghibli Diesel, zat ruimer als een XJ en kostte in dezelfde specs zo'n 5k minder. Moeilijke keuzes. Al is een Jag dealer hier wel om de hoek.
    Mmmmm inderdaad moeilijke keuze als je mag kiezen tussen Jag XJ, Tesla S en de Ghibli.
    De Tesla is toch een buitenbeentje, in dat opzicht dat de gedachtengang om met zo een voertuig te rijden totaal anders is dan voor de andere 2.
    Probleem met de Masser zal inderdaad zijn dat er bitter weinig dealers zijn voor in het geval dat...
    Ik vond de XJ ook niet ruim zitten vanachter toen we eens toevallig bij Jag in de showroom stonden.
    Blijven toch drie prachtige verschijningen hoor.
    Succes, bedenk dat je nooit geen slechte keuze kan maken.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Nooit geen = altijd

      Het zijn inderdaad 3 schitterende wagens.
      De Ghibli is inderdaad ook een waardig alternatief. Het nadeel is dat er idd winig verdelers zijn, en ik vrees dat je die bij deze Italiaan net meer gaat nodig hebben.
      Eigenlijk ben ik bang dat alledrie de hier voorgestelde wagens wat minder zijn qua betrouwbaarheid.
      Ook vind ik de Ghibli irl minder knap dan in het echt. Hoe komt het dat dat ding zo hoog op z'n poten staat?

      Met de Tesla ga ik sowieso eens rijden.
      Met de Ghibli kan ik ook gaan rijden, want van Maserati heb ik 2 weken geleden ook een uitnodiging gekregen per mail. Ze zouden zowel een diesel als een S staan hebben om eens test te rijden. Met die S ga ik niet rijden, want die motorsound gaat mij verleiden. Helaas is een 'naft' te duur voor mij met de hoeveelheid kilometers die ik doe.

      Ook zijn het alledrie grote auto's. Ze zijn allemaal groter dan mijn 5.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Nooit geen = altijd

        Het zijn inderdaad 3 schitterende wagens.
        De Ghibli is inderdaad ook een waardig alternatief. Het nadeel is dat er idd winig verdelers zijn, en ik vrees dat je die bij deze Italiaan net meer gaat nodig hebben.
        Eigenlijk ben ik bang dat alledrie de hier voorgestelde wagens wat minder zijn qua betrouwbaarheid.
        Ook vind ik de Ghibli irl minder knap dan in het echt.
        Dat laatste zinnetje snap ik niet. Ik ben idd ook curieus naar de betrouwbaarheid van die ghiblis op termijn. Bij de Tesla is het sjiek dat ze die voor je deur komen halen, al is daarmee wel het ecologische aspect van elektrisch rijden weg, als zo'n camion 2x op en af rijdt.
        autofans.be

        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

        Comment


        • Ik heb mij vergist met die laatste zin. Ik wilde eigenlijk zeggen dat 'm knapper is op foto dan in het echt.

          Nog een vraag die ik heb bij elektrische wagens is wat er met die versleten batterijen gaat gebeuren? Kunnen ze die ecologisch verwerken?
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Nog een vraag die ik heb bij elektrische wagens is wat er met die versleten batterijen gaat gebeuren? Kunnen ze die ecologisch verwerken?
            Past dat in dit doosje?

            Comment


            • @dbr2: tesla werkt aan een 'budget' model
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Ik heb mij vergist met die laatste zin. Ik wilde eigenlijk zeggen dat 'm knapper is op foto dan in het echt.

                Nog een vraag die ik heb bij elektrische wagens is wat er met die versleten batterijen gaat gebeuren? Kunnen ze die ecologisch verwerken?
                Die zullen ze, zoals nu met gewone autobatterijen, dumpen in 1 of ander afrikaans land waar iedereen loodziekte heeft.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  @dbr2: tesla werkt aan een 'budget' model
                  Volgens een medewerker op het salon zou die zelfs geen batterijen meer hebben.
                  De gewone versie zou gebaseerd zijn op de Flintstones mobiel en een iets duurdere versie zou beschikken over pedalen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                    Dat laatste zinnetje snap ik niet. Ik ben idd ook curieus naar de betrouwbaarheid van die ghiblis op termijn. Bij de Tesla is het sjiek dat ze die voor je deur komen halen, al is daarmee wel het ecologische aspect van elektrisch rijden weg, als zo'n camion 2x op en af rijdt.
                    Zo een elektrische auto heeft ook een pak minder onderhoud nodig dan een klassieke wagen met verbrandingsmotor, dus dat gaat zeker wel meevallen
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Ik heb mij vergist met die laatste zin. Ik wilde eigenlijk zeggen dat 'm knapper is op foto dan in het echt.

                      Nog een vraag die ik heb bij elektrische wagens is wat er met die versleten batterijen gaat gebeuren? Kunnen ze die ecologisch verwerken?
                      Die worden gerecycleerd bij Umicore: http://www.teslamotors.com/blog/tesl...ycling-program

                      Comment


                      • Vandaag op het "salon" deze wat van naderbij bekeken.
                        Eerlijk is eerlijk, dit is inderdaad een indrukwekkend voertuig. Concept, ruimte, het gigantisch (computer)scherm, zijn de top eigenschappen van de Tesla S maar...
                        wat een povere afwerking. Deuren van hedendaagse Franse merken klinken beter bij het sluiten dan deze. Dashboard en grootse deel van de deuren is kunststof uit Japannees zeventiger-jaren auto's.
                        Jammer, zeer jammer, dus veel, veel te veel geld voor een ontwerp voor de toekomst.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • ha, ik was daar ook. Veel volk rond Tesla maar dat kan er ook mee te maken hebben dat dat de enige stand was in die zaal waar je zo binnen kon (en da's nog slim ook).
                          autofans.be

                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                          Comment


                          • Ik was daar gisteren ook ,kan de bevindingen van El Greco alleen maar bijtreden,foto's gemaakt,alleen vrouwtje heeft de camera met alles erbij verloren ergens ten velde aldaar op hat salon :-(

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Vandaag op het "salon" deze wat van naderbij bekeken.
                              Eerlijk is eerlijk, dit is inderdaad een indrukwekkend voertuig. Concept, ruimte, het gigantisch (computer)scherm, zijn de top eigenschappen van de Tesla S maar...
                              wat een povere afwerking. Deuren van hedendaagse Franse merken klinken beter bij het sluiten dan deze. Dashboard en grootse deel van de deuren is kunststof uit Japannees zeventiger-jaren auto's.
                              Jammer, zeer jammer, dus veel, veel te veel geld voor een ontwerp voor de toekomst.

                              Klopt helemaal....
                              In het land van de blinden is eenoog koning he?

                              Comment


                              • Ik die afwerking toch nog eens van dichterbij bekijken om er een beeld van te krijgen, want dat was me bij een vorige gelegenheid niet opgevallen...

                                Comment


                                • Hoort misschien een beetje bij t concept van elektrische auto's. Dan wil je toch zo weinig mogelijk overbodig gewicht mee zeulen. Ik rij er nu 2 maanden mee rond en kan hier niet over klagen. Geen krakend interieur. Alles sluit goed aan. Stil binnenin, ook bij hogere snelheden. Ik klaag niet.

                                  Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                                    Hoort misschien een beetje bij t concept van elektrische auto's. Dan wil je toch zo weinig mogelijk overbodig gewicht mee zeulen.
                                    Klopt inderdaad. Zie je bijvoorbeeld ook bij de BMW i3, maar (op foto!) lijkt de afwerking mij wel OK.
                                    Smilin' Jack - Speed Pilot

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                                      Hoort misschien een beetje bij t concept van elektrische auto's. Dan wil je toch zo weinig mogelijk overbodig gewicht mee zeulen. Ik rij er nu 2 maanden mee rond en kan hier niet over klagen. Geen krakend interieur. Alles sluit goed aan. Stil binnenin, ook bij hogere snelheden. Ik klaag niet.

                                      Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
                                      Dat moet toch een vreemd gevoel geven zo elektrisch rijden. Geen last van windruis? Samen met het rolgeluid van je wielen/banden het enigste wat je eventueel zou mogen horen.
                                      Ik vraag dit, vermits de deurdichtingen van een totaal andere vormgeving zijn dan bij "klassieke" voertuigen.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                        Klopt inderdaad. Zie je bijvoorbeeld ook bij de BMW i3, maar (op foto!) lijkt de afwerking mij wel OK.
                                        Als je de kans hebt moet je eens zachtjes op de achterste deuren kloppen om te horen uit welk materiaal deze zijn vervaardigd. Volgens mij is de motorkap van mijn A6 uit hetzelfde materiaal, alleen klinkt dit anders vermits er een hoop isolatie aanhangt en bij deze deuren niet.
                                        Dus inderdaad, een algemene tendens bij de constructeurs van elektrische wagens (maar ook bij de traditionele) om gewicht te besparen.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Dat moet toch een vreemd gevoel geven zo elektrisch rijden. Geen last van windruis? Samen met het rolgeluid van je wielen/banden het enigste wat je eventueel zou mogen horen.
                                          Ik vraag dit, vermits de deurdichtingen van een totaal andere vormgeving zijn dan bij "klassieke" voertuigen.
                                          Je hoort inderdaad alleen maar wind en banden. Maar storend vind ik dat niet. Het is wel aanpassen, maar ik mis het geluid van mijn oude V6 eigenlijk niet. Je kan ook subtiel harder rijden zonder dat passagiers het merken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X