Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    Denk dat die plug-in hybrides op korte termijn meer kans maken om écht door te breken.
    Daar heb je het voordeel van een elektromotor die je effectief ook aan het stopcontact kunt opladen (tegenover een gewone hybride die enkel energie 'recupereert') gecombineerd met een verbrandingsmotor (benzine of diesel).
    Zijn ook een pak betaalbaarder.
    Het probleem bij hybrides is dat de batterij slechts een kleine capaciteit heeft. Hierdoor ga je toch hoofdzakelijk de verbrandingsmotor aanspreken. Dikwijls is een gewone diesel interessanter, ook omdat 'm in aankoop al een heel stuk goedkoper is. Ik ben meer overtuigd van de volelektrische Tesla.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Het probleem bij hybrides is dat de batterij slechts een kleine capaciteit heeft. Hierdoor ga je toch hoofdzakelijk de verbrandingsmotor aanspreken. Dikwijls is een gewone diesel interessanter, ook omdat 'm in aankoop al een heel stuk goedkoper is. Ik ben meer overtuigd van de volelektrische Tesla.
      Vind ik ook, maar:
      Wat voor "autoliefhebbers met bedrijfswagen" belangrijk is, is die fiscale aftrekbaarheid.
      Ook al komt de praktijk niet overeen met het cijfers op papier, op deze manier is het rijden met een dikke V6/8 geen zware fiscale afstraffing meer.
      Natuurlijk betaal je meer aan de pomp, dat is dan ook het voornaamste (en misschien enigste?) nadeel.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door swimmy Bekijk Berichten
        Als je binnen 5 jaar uw zaak wil verkopen en DiRupo II in het zadel, betaal je gegarandeerd minstens 25% op uw aandelenoverdracht. Als je kan, probeer nog vóór (eventuele) DiRupo II
        Oh we hebben net de 10% belastingen op de liquidatiebonus betaald, de rest zal ook nog wel kunnen "voorzien" worden hoop ik...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Het probleem bij hybrides is dat de batterij slechts een kleine capaciteit heeft. Hierdoor ga je toch hoofdzakelijk de verbrandingsmotor aanspreken. Dikwijls is een gewone diesel interessanter, ook omdat 'm in aankoop al een heel stuk goedkoper is. Ik ben meer overtuigd van de volelektrische Tesla.
          Da's een te sterke veralgemening en bewijst nog maar eens hoe weinig mensen echt weten wat de verschillende hybrides op de markt te bieden hebben. En ik reken je dan al tot een autokenner.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
            Da's een te sterke veralgemening en bewijst nog maar eens hoe weinig mensen echt weten wat de verschillende hybrides op de markt te bieden hebben. En ik reken je dan al tot een autokenner.
            Na hoeveel krachtige hernemingen is de batterij van een IS 300h nu leeg ? Ik heb de vraag ooit eerder gesteld, maar weet het nog altijd niet. ;-)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Na hoeveel krachtige hernemingen is de batterij van een IS 300h nu leeg ? Ik heb de vraag ooit eerder gesteld, maar weet het nog altijd niet. ;-)
              Dat is waarschijnlijk omdat ik je nooit een goed antwoord heb gegeven.
              Ik kan je op die vraag ook geen eenduidig antwoord geven, want dat probleem stelt zich niet. Bij een full hybrid technologie (eender of het nu een Toyota, Lexus, PSA, Mercedes, BMW of iets anders is) is er een constant samenspel tussen elektromotoren en verbrandingsmotor. Je rijdt of volledig elektrisch, of enkel op verbrandingsmotor, of op beide tegelijk. De centrale sturingscomputer bepaalt dit autonoom, dus je moet daar geen commando's voor geven. Je kan natuurlijk wel mits bepaalde 'drive modes' het systeem wat beïnvloeden. Als je de volle kracht van het systeem vraagt, is het sowieso een samenwerking tussen verbrandingsmotor én elektromotor(en).
              De hybride batterij wordt in gewone gebruiksomstandigheden ook constant bijgeladen door energie die in het geval van een klassieke verbrandingsmotoraandrijving verloren zou gaan (verloren vermogen tussen motor en aandrijving, remenergie, enz...).

              Bij plug-in hybrides is het weer anders, omdat die in staat zijn de wagen autonoom elektrisch aan te drijven tot aan een hogere snelheid op een langere afstand. Die systemen laten je immers toe om de batterij op te laden aan het stopcontact en op die manier energie op te slaan.

              Om wat meer concreet op je vraag te antwoorden wat de IS 300h betreft: bij krachtige hernemingen rij je op benzine en elektriciteit en helpt de elektrische aandrijving om meer koppel te genereren, maar de batterij wordt dan tegelijk ook gevoed door de benzinemotor, dus die loopt niet leeg.

              Ik kan je zoveel als ik wil proberen uit te leggen 'op papier' hoe dit werkt, maar ik kan je maar één raad geven om het te begrijpen: ga er eens mee rijden

              Comment


              • Bedankt voor de nuttige uitleg, jef.
                Smilin' Jack - Speed Pilot

                Comment


                • Comment


                  • Ik heb een jaar geleden de vergelijking tussen mijn 520d GT en de Tesla, beiden op de zaak, uitvoerig gemaakt.
                    Mijne BMW met nogal wat opties, ronde 50K ex. BTW, de S ook met de zwaarste batterijen en quasi alle opties, een vergelijkbare uitrusting.
                    Bij 40K km/jaar scheelde het zelfs niet zoveel, zolang ik geen electriciteit in rekening bracht.
                    Ik kon dat toen niet inschatten wat dat zou kosten.

                    Het feit dat de importeur toen totaal niet reageerde op mijn mails en telefoons en dat er dan toch nog praktische bezwaren waren (autonomie, geen trekhaak voor de fietsendrager...) maakten dat ik afhaakte. Ik blijf het echter wel in de gaten houden, wie weet over drie jaar...
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      Ik heb een jaar geleden de vergelijking tussen mijn 520d GT en de Tesla, beiden op de zaak, uitvoerig gemaakt.
                      Mijne BMW met nogal wat opties, ronde 50K ex. BTW, de S ook met de zwaarste batterijen en quasi alle opties, een vergelijkbare uitrusting.
                      Bij 40K km/jaar scheelde het zelfs niet zoveel, zolang ik geen electriciteit in rekening bracht.
                      Ik kon dat toen niet inschatten wat dat zou kosten.

                      Het feit dat de importeur toen totaal niet reageerde op mijn mails en telefoons en dat er dan toch nog praktische bezwaren waren (autonomie, geen trekhaak voor de fietsendrager...) maakten dat ik afhaakte. Ik blijf het echter wel in de gaten houden, wie weet over drie jaar...
                      40 000 kilometer is ook veel voor een dergelijke Tesla denk ik. 2 euro per 100 kilometer heb ik hier al gelezen, hangt natuurlijk ook wat af van waar je elektriciteit komt.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                        Ik heb een jaar geleden de vergelijking tussen mijn 520d GT en de Tesla, beiden op de zaak, uitvoerig gemaakt.
                        Mijne BMW met nogal wat opties, ronde 50K ex. BTW, de S ook met de zwaarste batterijen en quasi alle opties, een vergelijkbare uitrusting.
                        Bij 40K km/jaar scheelde het zelfs niet zoveel, zolang ik geen electriciteit in rekening bracht.
                        Ik kon dat toen niet inschatten wat dat zou kosten.

                        Het feit dat de importeur toen totaal niet reageerde op mijn mails en telefoons en dat er dan toch nog praktische bezwaren waren (autonomie, geen trekhaak voor de fietsendrager...) maakten dat ik afhaakte. Ik blijf het echter wel in de gaten houden, wie weet over drie jaar...
                        250Wh / km is geen overdreven waarde. Reken daar nog 20% aan omzettingsverliezen en verborgen verbruikers bij en je komt in de buurt van de werkelijkheid... Kostprijs elektriciteit is ongeveer 18 cent /kWh. Heb je bijvoorbeeld warmtepomp en hoger verbruik zak je tot 16cent. Maar je eigen energie factuur zet je hier beter op weg...

                        Comment


                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Elon Musk antwoordde afgelopen vrijdag wat vragen van Model S eigenaars. https://www.youtube.com/watch?v=n7X4...e_gdata_player

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                              Elon Musk antwoordde afgelopen vrijdag wat vragen van Model S eigenaars. https://www.youtube.com/watch?v=n7X4...e_gdata_player
                              Schitterende kerel! Petje af. Straks verder kijken.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Deze ochtend op de E40 ook zo een grijze op Nederlandse platen. Waren ze hun test al aan het overdoen?
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                                  250Wh / km is geen overdreven waarde. Reken daar nog 20% aan omzettingsverliezen en verborgen verbruikers bij en je komt in de buurt van de werkelijkheid... Kostprijs elektriciteit is ongeveer 18 cent /kWh. Heb je bijvoorbeeld warmtepomp en hoger verbruik zak je tot 16cent. Maar je eigen energie factuur zet je hier beter op weg...
                                  Dus voor de dummies: hoeveel kost de electriciteit per 100 km?
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                  Comment


                                  • voor 100 km heeft een electrische wagen gemiddeld 21 kw uur stroom verbruikt. Kijk eens op de afrekening van je stroomleverancier en dan weet je meteen hoeveel het je kost.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • Vrijdag ga ik testrijden met de Tesal S in Eindhoven. Als er vragen zijn, stel ze hier, en dan neem ik ze mee.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Vrijdag ga ik testrijden met de Tesal S in Eindhoven. Als er vragen zijn, stel ze hier, en dan neem ik ze mee.
                                        Vraag eens langs je neus weg of ze tussen komen bij de installatie van zonnepanelen combi laadpaal bij je thuis/bedrijf.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                          Dus voor de dummies: hoeveel kost de electriciteit per 100 km?
                                          250 Wh/km *1,2 (20% voor laadverliezen, overgangsverliezen en verborgen verbruikers) = 300Wh/km --> 30 Kwh / 100 km

                                          Bij een nachttarief van 17 cent/kWh kom je op 5,1 euro / 100km

                                          Maar als je elektrisch rijdt ga je een hoger verbruik hebben en omdat een deel van je elektriciteitsprijs vast is en over meer kWh's verdeeld wordt ga je minder betalen. Ik heb voor mezelf de berekening gemaakt en kom op 0,15euro/Kwh uur (heb al een warmtepomp en zodus al een hoger elektriciteitsverbruik dan iemand die met gas of stookolie verwarmd)

                                          Voor 15 cent nachttarief kom je op 4,5 euro / 100 km. Niet spectaculair lager dan een zuinige bluemotion. Maar deze cijfers zijn gebaseerd op echt (en soms ook wel sportief) verbruik in Belgie en niet op verbruik in NEDC testcycli. Het opgegeven verbruik van de Tesla ligt ergens op 170Wh/km. Ongeveer de helft dus.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X