Oorspronkelijk geplaatst door Haddock
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHet probleem bij hybrides is dat de batterij slechts een kleine capaciteit heeft. Hierdoor ga je toch hoofdzakelijk de verbrandingsmotor aanspreken. Dikwijls is een gewone diesel interessanter, ook omdat 'm in aankoop al een heel stuk goedkoper is. Ik ben meer overtuigd van de volelektrische Tesla.
Wat voor "autoliefhebbers met bedrijfswagen" belangrijk is, is die fiscale aftrekbaarheid.
Ook al komt de praktijk niet overeen met het cijfers op papier, op deze manier is het rijden met een dikke V6/8 geen zware fiscale afstraffing meer.
Natuurlijk betaal je meer aan de pomp, dat is dan ook het voornaamste (en misschien enigste?) nadeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door swimmy Bekijk BerichtenAls je binnen 5 jaar uw zaak wil verkopen en DiRupo II in het zadel, betaal je gegarandeerd minstens 25% op uw aandelenoverdracht. Als je kan, probeer nog vóór (eventuele) DiRupo IIPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHet probleem bij hybrides is dat de batterij slechts een kleine capaciteit heeft. Hierdoor ga je toch hoofdzakelijk de verbrandingsmotor aanspreken. Dikwijls is een gewone diesel interessanter, ook omdat 'm in aankoop al een heel stuk goedkoper is. Ik ben meer overtuigd van de volelektrische Tesla.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenDa's een te sterke veralgemening en bewijst nog maar eens hoe weinig mensen echt weten wat de verschillende hybrides op de markt te bieden hebben. En ik reken je dan al tot een autokenner.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenNa hoeveel krachtige hernemingen is de batterij van een IS 300h nu leeg ? Ik heb de vraag ooit eerder gesteld, maar weet het nog altijd niet. ;-)
Ik kan je op die vraag ook geen eenduidig antwoord geven, want dat probleem stelt zich niet. Bij een full hybrid technologie (eender of het nu een Toyota, Lexus, PSA, Mercedes, BMW of iets anders is) is er een constant samenspel tussen elektromotoren en verbrandingsmotor. Je rijdt of volledig elektrisch, of enkel op verbrandingsmotor, of op beide tegelijk. De centrale sturingscomputer bepaalt dit autonoom, dus je moet daar geen commando's voor geven. Je kan natuurlijk wel mits bepaalde 'drive modes' het systeem wat beïnvloeden. Als je de volle kracht van het systeem vraagt, is het sowieso een samenwerking tussen verbrandingsmotor én elektromotor(en).
De hybride batterij wordt in gewone gebruiksomstandigheden ook constant bijgeladen door energie die in het geval van een klassieke verbrandingsmotoraandrijving verloren zou gaan (verloren vermogen tussen motor en aandrijving, remenergie, enz...).
Bij plug-in hybrides is het weer anders, omdat die in staat zijn de wagen autonoom elektrisch aan te drijven tot aan een hogere snelheid op een langere afstand. Die systemen laten je immers toe om de batterij op te laden aan het stopcontact en op die manier energie op te slaan.
Om wat meer concreet op je vraag te antwoorden wat de IS 300h betreft: bij krachtige hernemingen rij je op benzine en elektriciteit en helpt de elektrische aandrijving om meer koppel te genereren, maar de batterij wordt dan tegelijk ook gevoed door de benzinemotor, dus die loopt niet leeg.
Ik kan je zoveel als ik wil proberen uit te leggen 'op papier' hoe dit werkt, maar ik kan je maar één raad geven om het te begrijpen: ga er eens mee rijden
Comment
-
Ik heb een jaar geleden de vergelijking tussen mijn 520d GT en de Tesla, beiden op de zaak, uitvoerig gemaakt.
Mijne BMW met nogal wat opties, ronde 50K ex. BTW, de S ook met de zwaarste batterijen en quasi alle opties, een vergelijkbare uitrusting.
Bij 40K km/jaar scheelde het zelfs niet zoveel, zolang ik geen electriciteit in rekening bracht.
Ik kon dat toen niet inschatten wat dat zou kosten.
Het feit dat de importeur toen totaal niet reageerde op mijn mails en telefoons en dat er dan toch nog praktische bezwaren waren (autonomie, geen trekhaak voor de fietsendrager...) maakten dat ik afhaakte. Ik blijf het echter wel in de gaten houden, wie weet over drie jaar...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenIk heb een jaar geleden de vergelijking tussen mijn 520d GT en de Tesla, beiden op de zaak, uitvoerig gemaakt.
Mijne BMW met nogal wat opties, ronde 50K ex. BTW, de S ook met de zwaarste batterijen en quasi alle opties, een vergelijkbare uitrusting.
Bij 40K km/jaar scheelde het zelfs niet zoveel, zolang ik geen electriciteit in rekening bracht.
Ik kon dat toen niet inschatten wat dat zou kosten.
Het feit dat de importeur toen totaal niet reageerde op mijn mails en telefoons en dat er dan toch nog praktische bezwaren waren (autonomie, geen trekhaak voor de fietsendrager...) maakten dat ik afhaakte. Ik blijf het echter wel in de gaten houden, wie weet over drie jaar...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenIk heb een jaar geleden de vergelijking tussen mijn 520d GT en de Tesla, beiden op de zaak, uitvoerig gemaakt.
Mijne BMW met nogal wat opties, ronde 50K ex. BTW, de S ook met de zwaarste batterijen en quasi alle opties, een vergelijkbare uitrusting.
Bij 40K km/jaar scheelde het zelfs niet zoveel, zolang ik geen electriciteit in rekening bracht.
Ik kon dat toen niet inschatten wat dat zou kosten.
Het feit dat de importeur toen totaal niet reageerde op mijn mails en telefoons en dat er dan toch nog praktische bezwaren waren (autonomie, geen trekhaak voor de fietsendrager...) maakten dat ik afhaakte. Ik blijf het echter wel in de gaten houden, wie weet over drie jaar...
Comment
-
Elon Musk antwoordde afgelopen vrijdag wat vragen van Model S eigenaars. https://www.youtube.com/watch?v=n7X4...e_gdata_player
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenElon Musk antwoordde afgelopen vrijdag wat vragen van Model S eigenaars. https://www.youtube.com/watch?v=n7X4...e_gdata_playerPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten250Wh / km is geen overdreven waarde. Reken daar nog 20% aan omzettingsverliezen en verborgen verbruikers bij en je komt in de buurt van de werkelijkheid... Kostprijs elektriciteit is ongeveer 18 cent /kWh. Heb je bijvoorbeeld warmtepomp en hoger verbruik zak je tot 16cent. Maar je eigen energie factuur zet je hier beter op weg...2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
voor 100 km heeft een electrische wagen gemiddeld 21 kw uur stroom verbruikt. Kijk eens op de afrekening van je stroomleverancier en dan weet je meteen hoeveel het je kost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVrijdag ga ik testrijden met de Tesal S in Eindhoven. Als er vragen zijn, stel ze hier, en dan neem ik ze mee.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenDus voor de dummies: hoeveel kost de electriciteit per 100 km?
Bij een nachttarief van 17 cent/kWh kom je op 5,1 euro / 100km
Maar als je elektrisch rijdt ga je een hoger verbruik hebben en omdat een deel van je elektriciteitsprijs vast is en over meer kWh's verdeeld wordt ga je minder betalen. Ik heb voor mezelf de berekening gemaakt en kom op 0,15euro/Kwh uur (heb al een warmtepomp en zodus al een hoger elektriciteitsverbruik dan iemand die met gas of stookolie verwarmd)
Voor 15 cent nachttarief kom je op 4,5 euro / 100 km. Niet spectaculair lager dan een zuinige bluemotion. Maar deze cijfers zijn gebaseerd op echt (en soms ook wel sportief) verbruik in Belgie en niet op verbruik in NEDC testcycli. Het opgegeven verbruik van de Tesla ligt ergens op 170Wh/km. Ongeveer de helft dus.
Comment
Comment