Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten250 Wh/km *1,2 (20% voor laadverliezen, overgangsverliezen en verborgen verbruikers) = 300Wh/km --> 30 Kwh / 100 km
Bij een nachttarief van 17 cent/kWh kom je op 5,1 euro / 100km
Maar als je elektrisch rijdt ga je een hoger verbruik hebben en omdat een deel van je elektriciteitsprijs vast is en over meer kWh's verdeeld wordt ga je minder betalen. Ik heb voor mezelf de berekening gemaakt en kom op 0,15euro/Kwh uur (heb al een warmtepomp en zodus al een hoger elektriciteitsverbruik dan iemand die met gas of stookolie verwarmd)
Voor 15 cent nachttarief kom je op 4,5 euro / 100 km. Niet spectaculair lager dan een zuinige bluemotion. Maar deze cijfers zijn gebaseerd op echt (en soms ook wel sportief) verbruik in Belgie en niet op verbruik in NEDC testcycli. Het opgegeven verbruik van de Tesla ligt ergens op 170Wh/km. Ongeveer de helft dus.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe wagens waarmee je zo'n Tesla moet vergelijken zijn wel geen zuinige Bluemotions. Enkel al de prestaties zijn van zo'n hoog niveau dat zelfs de dikste diesel dit niet aankan. In die optiek blijft deze Tesal in verbruik zeer goedkoop. Wij hebben heel wat zonnepanelen op het bedrijf. Als ik 'm hier kan inpluggen, dan kost het mij nog veel minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVrijdag ga ik testrijden met de Tesal S in Eindhoven. Als er vragen zijn, stel ze hier, en dan neem ik ze mee.Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVraag eens langs je neus weg of ze tussen komen bij de installatie van zonnepanelen combi laadpaal bij je thuis/bedrijf.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDat zal ik vragen.
- Hoeveel interventies moet de S krijgen per jaar voor zijn "onderhoud"? Is dit batterij afhankelijk en/of km-bepalend.
- Hoeveel kosten deze (mobile) ondersteuningen per keer?
- Wat gebeurt met je wagen indien je deze na 3 à 4 jaar wil van de hand doen en je hem niet verkocht krijgt. Is er binnen Tesla een mogelijkheid dat deze hem terug overnemen? > ruil?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe wagens waarmee je zo'n Tesla moet vergelijken zijn wel geen zuinige Bluemotions. Enkel al de prestaties zijn van zo'n hoog niveau dat zelfs de dikste diesel dit niet aankan. In die optiek blijft deze Tesal in verbruik zeer goedkoop. Wij hebben heel wat zonnepanelen op het bedrijf. Als ik 'm hier kan inpluggen, dan kost het mij nog veel minder.Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenInderdaad, maar hij komt er wel in de buurt qua verbruik. Als ik hem met mijn passat 3.2 vergelijk...
Diesel: neem, 150000km, 6.3l/100km à € 1,30 = € 12285
Elektrisch: 150000km à € 4,50/100km = € 6750
Verschil: € 5535 BTWin
Gevolg hiervan > komt bij je eventuele winst > meer belastingen.
Met wat moeten we verder nog rekening houden:
-BIV (éénmaal vaste kost die we nu ook hebben)
-onderhoudskosten
-battery? 8 jaar garantie
-investeren in zonnepanelen/laadpaal
-herverkoopwaarde
-????
-....
Is het dit allemaal wel nog waard?
We weten het, wij zijn een zéér speciaal/uitzonderlijk geval.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
BIV is belachelijk laag, dacht iets van 50 euro voor een volledige elektrische wagen dus dat valt al weg.
Onderhoudskosten zullen normaallager zijn dan bij een ICE, veel minder onderhoudsgevoelige onderdelen. Het onderhoud bij Tesla is nu nog vrij duur, maar in de toekomst gaan ze volgens Elon Musk die prijzen verlagen. Het is ook geen vereiste om het onderhoud bij Tesla te laten doen voor je garantie te blijven behouden.
Er wordt geen garantie op de batterij gegeven wat betreft minimum capaciteit na x km, maar ik dacht dat testen uitwijzen dat je nog 80% zou moeten hebben na 300 000km.
Best dan in een laadpaal voor snel op te laden investeren denk ik in jullie geval. Voor kosten zou ik op een 2 à 3000 euro rekenen.
Herverkoopwaarde is volgens mij nog te weinig over bekend om daar uitspraken over te doen. Zal ook te maken hebben met wat de concurrentie gaat doen en hoe de techniek van de batterijen gaat evalueren. Op hoeveel jaar schrijven jullie af, 5?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk BerichtenBIV is belachelijk laag, dacht iets van 50 euro voor een volledige elektrische wagen dus dat valt al weg.
Onderhoudskosten zullen normaal lager zijn dan bij een ICE, veel minder onderhoudsgevoelige onderdelen.
Er wordt geen garantie op de batterij gegeven wat betreft minimum capaciteit na x km, maar ik dacht dat testen uitwijzen dat je nog 80% zou moeten hebben na 300 000km.
Best dan in een laadpaal voor snel op te laden denk ik in jullie geval. Voor kosten zou ik op een 2 à 3000 euro rekenen.
Herverkoopwaarde is volgens mij nog te weinig over bekend om daar uitspraken over te doen. Zal ook te maken hebben met wat de concurrentie gaat doen en hoe de techniek van de batterijen gaat evalueren. Op hoeveel jaar schrijven jullie af, 5?
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenOp 4 jaar maar na 3 jaar wordt ie verkocht. Restwaarde moet dus het laatste jaar "vergoeden".
Sent from somewhere, using Tapatalk
In uw situatie zou ik toch echt niet elektrisch rijden, te veel km's, een constante zoektocht naar laadpalen, tijdverlies tijdens opladen etc..
In mijn situatie daarentegen is het perfect, enkel die vrij hoge aanschafprijs en restwaarde die een groot ? blijft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHeb zo eens vluchtig een berekening gemaakt met de A6/3.0L Quattro als uitgangspunt.
Diesel: neem, 150000km, 6.3l/100km à € 1,30 = € 12285
Elektrisch: 150000km à € 4,50/100km = € 6750
Verschil: € 5535 BTWin
Gevolg hiervan > komt bij je eventuele winst > meer belastingen.
Met wat moeten we verder nog rekening houden:
-BIV (éénmaal vaste kost die we nu ook hebben)
-onderhoudskosten
-battery? 8 jaar garantie
-investeren in zonnepanelen/laadpaal
-herverkoopwaarde
-????
-....
Is het dit allemaal wel nog waard?
We weten het, wij zijn een zéér speciaal/uitzonderlijk geval.
Aftrekbaar Audi : 60% (??)
VAA Tesla : catalogusprijs x 4% x 6/7.
Kosten om in rekening te brengen:
Aankoop -> Afschrijving / jaar + Interesten
BIV : 0€
Jaarlijkse verkeersbelasting : 67.69€
Onderhoud : Op dit moment 700€/ 20.000km (-> maar zal waarschijnlijk nog aangepast worden). De kans is dat zowel het interval als het bedrag aangepast worden. Ik zag Elon in Amsterdam bedenkelijk kijken als hij daarover werd aangesproken. De bedoeling is eigenlijk dat je auto aangeeft wanneer je onderhoud nodig hebt. Maar eens per jaar lijkt me geen luxe.
Batterij : 8 jaar garantie zonder kilometerberperking. En de afname in capaciteit van de Model S batterijen is veel beter dan ze verwacht hadden.
Herverkoopwaarde: Elon Musk heeft ooit gezegd dat een Tesla Model S nog evenveel waard zou zijn na 4 jaar dan een Mercedes S-klasse. Dat is de basis die ze gebruikt hebben voor hun lease programma in de US.
Van zodra je meer dan 250 km / dag rij moet je beginnen kijken naar verbruik, oplaadmogelijkheden. Dan is het misschien de moeite om dit jaar af te wachten en zien hoe ze hun snellaadnetwerk in België gaan inplannen. Er is vrijdag gezegd dat je je geen zorgen meer gaat maken over laden. Dat zijn zware beloftes, en dus even afwachten.
En dan zien of het je dagelijkse noden kan vervullen. En op je bestemming opladen kan je ook vooruit helpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenIn uw situatie zou ik toch echt niet elektrisch rijden, te veel km's, een constante zoektocht naar laadpalen, tijdverlies tijdens opladen etc..
In mijn situatie daarentegen is het perfect, enkel die vrij hoge aanschafprijs en restwaarde die een groot ? blijft.
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenAftrekbaarheid Tesla : 120%
Aftrekbaar Audi : 60% (??)
VAA Tesla : catalogusprijs x 4% x 6/7.
Kosten om in rekening te brengen:
Aankoop -> Afschrijving / jaar + Interesten
BIV : 0€
Jaarlijkse verkeersbelasting : 67.69€
Onderhoud : Op dit moment 700€/ 20.000km (-> maar zal waarschijnlijk nog aangepast worden). De kans is dat zowel het interval als het bedrag aangepast worden. Ik zag Elon in Amsterdam bedenkelijk kijken als hij daarover werd aangesproken. De bedoeling is eigenlijk dat je auto aangeeft wanneer je onderhoud nodig hebt. Maar eens per jaar lijkt me geen luxe.
Batterij : 8 jaar garantie zonder kilometerberperking. En de afname in capaciteit van de Model S batterijen is veel beter dan ze verwacht hadden.
Herverkoopwaarde: Elon Musk heeft ooit gezegd dat een Tesla Model S nog evenveel waard zou zijn na 4 jaar dan een Mercedes S-klasse. Dat is de basis die ze gebruikt hebben voor hun lease programma in de US.
Van zodra je meer dan 250 km / dag rij moet je beginnen kijken naar verbruik, oplaadmogelijkheden. Dan is het misschien de moeite om dit jaar af te wachten en zien hoe ze hun snellaadnetwerk in België gaan inplannen. Er is vrijdag gezegd dat je je geen zorgen meer gaat maken over laden. Dat zijn zware beloftes, en dus even afwachten.
En dan zien of het je dagelijkse noden kan vervullen. En op je bestemming opladen kan je ook vooruit helpen.
€700/20.000km is redelijk aan de dure kant. Dat halen wij nooit hoor met de A6.
Een probleem is misschien wel de aankoop (ferme investering), ongewisse over de restwaarde (zéér belangrijk voor ons), maar het grootste probleem zal het dagelijks inplannen zijn van onze activiteiten.
We blijven de Tesla S volgen (en ook zijn nakomelingen) maar het is veel verstandiger voor ons om alles bij het oude te laten en zolang het gaat verder te werken/rijden met diesels.
We hadden hem zeker wel een kans gegeven, jammer zéér jammer.
In ieder geval hartelijk dank voor de vele en zeer nuttige informatie. Ik hoop dat BMWMB mijn vragen morgen beantwoord ziet en dat er hier andere gebruik van kunnen maken. Jij hebt ze trouwens al voor het grootste deel beantwoordt.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Gisteren ben ik dus samen met mijn schoonbroer en schoonouders deze Tesla S gaan testrijden in Eindhoven. Mijn schhonmoeder heeft een Mercedes E van 11 jaar oud, en is dus op zoek naar een andere auto. Aangezien mijn schoonvader een echte techneut is, heeft hij veel interesse in de techniek van zo'n Tesla. Mijn schoonbroer is nog heel tevreden van zijn E coupé, maar wilde er toch ook eens mee gereden hebben.
Na de testrit waren we het er alle 4 over eens. Deze Tesla rijdt zeer goed. Ondanks z'n gewicht van 2,2 ton voelt 'm toch nog heel agiel aan. Dat komt omdat de batterijen zeer laag geplaatst zijn. Enkel de batterijen hebben een gewicht van 800kg.
Mijn schoonmoeder was niet overtuigd omdat ze het een lelijk interieur vond. Ook van het zitcomfort van de stoelen was ze niet tevreden. Nu heeft van die masserende comfortzetels in haar E. Ik moet haar daar gelijk in geven, want ook de comfortzetels in mijn 5 zitten echt zoveel beter. Deze stoelen zijn net planken zonder enige zijdelingse steun. Blijkbaar hebben ze in Amerika weinig bochten. Ook geven de materialen in het interieur geen 'chique' gevoel. Als je +100k euro aan een auto uitgeeft, dan mag dat wel wat beter zijn.
Mijn schoonbroer daarentegen was wel onder de indruk. Hij moet ook niet zo'n verre afstanden doen als ik, dus is deze auto ideaal voor zijn gebruik. Mijn schoonbroer is een echte 'Mr. Gadget' en was onder de indruk van al de multimedia in deze auto. Ik ben er zeker van dat hij bij een volgende aankoop deze Tesla ernstig zal overwegen, temeer hij al 2 vrienden heeft die zo eentje hebben. Hij gaat via Facebook ingecheckt bij Tesla, en z'n vrienden reageerden met 'het verstand komt met de jaren'
Ikzelf had er al mee gereden, en heb opnieuw ervaren dat dit qua power een raket van een auto is. Het regende, en dan is het onmogelijk om de power te gebruiken zonder wielspin. Ook ik vind de stoelen rotslecht. Ik vind het interieur ook niet zo geweldig knap, maar ik kan ook niet zeggen dat ik het lelijk vind. Dat de stoelen slecht zitten stoort me meer.
En dan zijn er de belangrijkste vragen. Wat is een realistische actieradius? En wanneer komen er snelladers in België?
De actieradius bij een normale vlotte rijstijl en hoofdzakelijk snelwegkilometers is... 300km.
Wanneer de snelladers komen, kunnen ze vandaag niet zeggen. 'Ze zijn er mee bezig...' was het antwoord. Hetzelfde geldt voor Frankrijk. In Duitsland is men er wel al mee bezig, maar het gaat traag. Tegen het einde van het jaar zou er in gans Europa een heel netwerk van snelladers moeten zijn, maar men kan dat niet beloven.
Nederland daarentegen is rijkelijk voorzien.
Als je dit in België koopt en wil gebruiken, dan is de ideale klant diegene die max 300km per dag doet. Als je meer km doet, zoals ik, dan moet je deze Tesla voorlopig vergeten.
Dan heb ik ook de vragen van hierboven eens gesteld.
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVraag eens langs je neus weg of ze tussen komen bij de installatie van zonnepanelen combi laadpaal bij je thuis/bedrijf.
Met deze adapters kan je trouwens ook bij andere laadpalen gaan laden. Enkel duurt het dan langer dan bij hun snelladers.
Elke investering die je thuis wil doen, moet je zelf betalen.
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHeb nog een paar vragen, misschien wel terug te vinden op één van hun sites, maar via jou gaat het gemakkelijker zijn.
- Hoeveel interventies moet de S krijgen per jaar voor zijn "onderhoud"? Is dit batterij afhankelijk en/of km-bepalend.
- Hoeveel kosten deze (mobile) ondersteuningen per keer?
- Wat gebeurt met je wagen indien je deze na 3 à 4 jaar wil van de hand doen en je hem niet verkocht krijgt. Is er binnen Tesla een mogelijkheid dat deze hem terug overnemen? > ruil?
- Onderhoud moet op voorhand betaald worden voor een periode van 4 jaar. Het kost €2.000,- als je naar een service-centrum rijdt, en €2.800,- als ze met de vrachtwagen tot bij u komen om de wagen af te halen. Een vervangwagen krijg je echter niet. De mobiele ondersteuning, voor als je bijv. onderweg met een lege batterij zou vallen, is in de prijs inbegrepen.
- Als je na 3 of 4 jaar een nieuwe Tesla wil kopen, dan nemen ze de oude terug over. Een juiste restwaarde is nooit zeker, maar ze gaven mij een voorbeeld van een Roadster die ze vorige week nog hebben teruggenomen. Deze was 3 jaar oud, had 55k km op de teller, en had destijds 100k euro gekost. Deze hebben ze teruggenomen voor 25k euro. Gene vette dus..OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenGisteren ben ik dus samen met mijn schoonbroer en schoonouders deze Tesla S gaan testrijden in Eindhoven. Mijn schhonmoeder heeft een Mercedes E van 11 jaar oud, en is dus op zoek naar een andere auto. Aangezien mijn schoonvader een echte techneut is, heeft hij veel interesse in de techniek van zo'n Tesla. Mijn schoonbroer is nog heel tevreden van zijn E coupé, maar wilde er toch ook eens mee gereden hebben.
Na de testrit waren we het er alle 4 over eens. Deze Tesla rijdt zeer goed. Ondanks z'n gewicht van 2,2 ton voelt 'm toch nog heel agiel aan. Dat komt omdat de batterijen zeer laag geplaatst zijn. Enkel de batterijen hebben een gewicht van 800kg.
Mijn schoonmoeder was niet overtuigd omdat ze het een lelijk interieur vond. Ook van het zitcomfort van de stoelen was ze niet tevreden. Nu heeft van die masserende comfortzetels in haar E. Ik moet haar daar gelijk in geven, want ook de comfortzetels in mijn 5 zitten echt zoveel beter. Deze stoelen zijn net planken zonder enige zijdelingse steun. Blijkbaar hebben ze in Amerika weinig bochten. Ook geven de materialen in het interieur geen 'chique' gevoel. Als je +100k euro aan een auto uitgeeft, dan mag dat wel wat beter zijn.
Mijn schoonbroer daarentegen was wel onder de indruk. Hij moet ook niet zo'n verre afstanden doen als ik, dus is deze auto ideaal voor zijn gebruik. Mijn schoonbroer is een echte 'Mr. Gadget' en was onder de indruk van al de multimedia in deze auto. Ik ben er zeker van dat hij bij een volgende aankoop deze Tesla ernstig zal overwegen, temeer hij al 2 vrienden heeft die zo eentje hebben. Hij gaat via Facebook ingecheckt bij Tesla, en z'n vrienden reageerden met 'het verstand komt met de jaren'
Ikzelf had er al mee gereden, en heb opnieuw ervaren dat dit qua power een raket van een auto is. Het regende, en dan is het onmogelijk om de power te gebruiken zonder wielspin. Ook ik vind de stoelen rotslecht. Ik vind het interieur ook niet zo geweldig knap, maar ik kan ook niet zeggen dat ik het lelijk vind. Dat de stoelen slecht zitten stoort me meer.
En dan zijn er de belangrijkste vragen. Wat is een realistische actieradius? En wanneer komen er snelladers in België?
De actieradius bij een normale vlotte rijstijl en hoofdzakelijk snelwegkilometers is... 300km.
Wanneer de snelladers komen, kunnen ze vandaag niet zeggen. 'Ze zijn er mee bezig...' was het antwoord. Hetzelfde geldt voor Frankrijk. In Duitsland is men er wel al mee bezig, maar het gaat traag. Tegen het einde van het jaar zou er in gans Europa een heel netwerk van snelladers moeten zijn, maar men kan dat niet beloven.
Nederland daarentegen is rijkelijk voorzien.
Als je dit in België koopt en wil gebruiken, dan is de ideale klant diegene die max 300km per dag doet. Als je meer km doet, zoals ik, dan moet je deze Tesla voorlopig vergeten.
Dan heb ik ook de vragen van hierboven eens gesteld.
Neen. Wel leveren ze meerder adapters om kunnen in te pluggen in diverse stopcontacten (huishoud 230V, 230V 16A, 400V 32A,...)
Met deze adapters kan je trouwens ook bij andere laadpalen gaan laden. Enkel duurt het dan langer dan bij hun snelladers.
Elke investering die je thuis wil doen, moet je zelf betalen.
- De Tesla moet om de 20.000km of 1x per jaar een onderhoud krijgen
- Onderhoud moet op voorhand betaald worden voor een periode van 4 jaar. Het kost €2.000,- als je naar een service-centrum rijdt, en €2.800,- als ze met de vrachtwagen tot bij u komen om de wagen af te halen. Een vervangwagen krijg je echter niet. De mobiele ondersteuning, voor als je bijv. onderweg met een lege batterij zou vallen, is in de prijs inbegrepen.
- Als je na 3 of 4 jaar een nieuwe Tesla wil kopen, dan nemen ze de oude terug over. Een juiste restwaarde is nooit zeker, maar ze gaven mij een voorbeeld van een Roadster die ze vorige week nog hebben teruggenomen. Deze was 3 jaar oud, had 55k km op de teller, en had destijds 100k euro gekost. Deze hebben ze teruggenomen voor 25k euro. Gene vette dus..
Na mijn bezoek & keuring op het salon weten we nu voldoende...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk BerichtenInteressante lectuur, BMWMB.
Zolang die nijpende pijnpunten, autonomie en laadpunten, niet worden aangepakt, zal dit mijns inziens toch een nicheproduct blijven... Jammer, maar het is wel een positief begin + goede zaak dat het systeem toch wordt opgepikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk BerichtenNiet iedereen rijdt +200km/dag. Er zijn mensen genoeg die minder dan 30km/dag rijden (ik bijvoorbeeld). Er is trouwens ook overal stroom aanwezig om laadpunten bij te creëren.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Dat is nog af te wachten natuurlijk. Dat is wat de verdeler aanhaalde als overnameprijs voor de Tesla Roadster. Ik verwacht dat er wel een markt zal ijn voor deze wagens tweedehands, waardoor de restwaarde in verhouding niet lager zal liggen dan z'n dieselslurpende concurrenten.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
Comment