Oorspronkelijk geplaatst door De Swa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenWat ons brengt bij de vraag, wat doet had met het rubber, die acceleratie?
Comment
-
Volgende vrijdag naar Hannover. Hier kan je meer lezen over hoe je zo'n trip op dit moment nog moet plannen voor een EV.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenVolgende vrijdag naar Hannover. Hier kan je meer lezen over hoe je zo'n trip op dit moment nog moet plannen voor een EV.
http://joenix.be/trip-to-cebit-planning/
Ik zou me wel kunnen inbeelden om tussenin een stop van 30 minuutjes te doen naast een tas koffie en een croissantje, maar er 7h over doen.... Is me net iets te veel van het goede.
Zeker als je dan in Hannover geen snellader vindt zodat je nog met een halflege batterij moet terugrijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenIk geraak met mijn buske in Hannover in tijden die zitten tussen de 3h30 en 4h met weinig tot normaal verkeer. Ook 470 km.
Ik zou me wel kunnen inbeelden om tussenin een stop van 30 minuutjes te doen naast een tas koffie en een croissantje, maar er 7h over doen.... Is me net iets te veel van het goede.
Zeker als je dan in Hannover geen snellader vindt zodat je nog met een halflege batterij moet terugrijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk BerichtenIk ken bitter weinig van technologie, maar is dat realistisch om te denken dat je binnen 5 jaar zo een wagen kan kopen en er gewoon 700km mee kan bollen per laadbeurt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenVolgende vrijdag naar Hannover. Hier kan je meer lezen over hoe je zo'n trip op dit moment nog moet plannen voor een EV.
http://joenix.be/trip-to-cebit-planning/
Neen, het mag duidelijk zijn dat dit (nog) niets voor ons is. We kunnen ons echt niet veroorloven om over die trajecten zoveel langer te doen. In principe moet ik voor zo een tripje op max. 8,5h terug zijn. We zouden ons zelf hierbij in de voet schieten en dat kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk.
En ook daarstraks weer ééntje gezien, een grijze op Nederlandse nummerplaat aan de oprit in Borgerhout richting Nederland.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
8,5h héén en terug is stevig, maar doenbaar als het verkeer niet tegen zit.
Ik vrees alleen dat electrische auto's heel moeilijk over die grens van 500km gaan geraken. Batterijen zijn te duur (kan veranderen) en nog altijd zwaar.
Maar dan nog moet je echt overal van die superchargers kunnen vinden om op een half-uurtje minstens 250km actieradius te kunnen bijladen, en echt overal moet je normale snelladers vinden die je op een uur of 4-6 tot nagenoeg100% terug brengen.
Voor gewoon woon-werk zal 300km wel volstaan, maar voor een daguitstap wordt dat al héél krap.
Comment
-
Wat het nu zo moeilijk maakt is het gebrek aan Superchargers in Duitsland op dit moment. Anders laadde ik onderweg gewoon 2 keer een half uurtje bij tot 80% en was ik weer weg. Nu ben ik gedwongen om mijn batterij tot 100% op te laden (die laatste 20% duurt even lang als de eerste 80%) aan de supercharger en onderweg nog even aan een AC lader hangen. Daardoor verlies ik 2u in beide richtingen.
Eens die superchargers er staan wordt ook de daguitstap voor de gewone mens geen enkel probleem. Maar ik zou het als zelfverklaard pionier gewoon eens willen proberen met de middelen die we hebben :-).
En in Nederland rijden ze al heel veel rond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenWat het nu zo moeilijk maakt is het gebrek aan Superchargers in Duitsland op dit moment. Anders laadde ik onderweg gewoon 2 keer een half uurtje bij tot 80% en was ik weer weg. Nu ben ik gedwongen om mijn batterij tot 100% op te laden (die laatste 20% duurt even lang als de eerste 80%) aan de supercharger en onderweg nog even aan een AC lader hangen. Daardoor verlies ik 2u in beide richtingen.
Eens die superchargers er staan wordt ook de daguitstap voor de gewone mens geen enkel probleem. Maar ik zou het als zelfverklaard pionier gewoon eens willen proberen met de middelen die we hebben :-).
En in Nederland rijden ze al heel veel rond.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDat weerhoudt mij dus om zo'n Tesla te kopen. Anders had ik al een bestelling geplaatst. Dat er in NL al heel wat rondrijden is logisch, want daar zijn wel heel wat snelladers.
Just my two cents here...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenToch vreemd dat men zijn keuze voor een auto laat afhangen van die paar grote verplaatsingen per jaar, en niet van de veel talrijkere, want dagelijkse woon-werkverplaatsingen. Zou een meer ecologische aanpak niet zijn om woon-werk elektrisch (of in ieder geval met een niet vervuilend alternatief) af te leggen, en voor die schaarse verre verplaatsingen een fossiel model te huren?
Just my two cents here...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenJe hebt daar een punt natuurlijk. Komt nog bij dat de meeste families meerder voertuigen hebben, dus daar kan voor de langere trajecten dan de oplossing liggen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenToch vreemd dat men zijn keuze voor een auto laat afhangen van die paar grote verplaatsingen per jaar, en niet van de veel talrijkere, want dagelijkse woon-werkverplaatsingen. Zou een meer ecologische aanpak niet zijn om woon-werk elektrisch (of in ieder geval met een niet vervuilend alternatief) af te leggen, en voor die schaarse verre verplaatsingen een fossiel model te huren?
Just my two cents here...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
Comment