Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    Een comfortabele, hi-tech metro met rubberbanden, dan wel!
    Wat ons brengt bij de vraag, wat doet had met het rubber, die acceleratie?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
      Wat ons brengt bij de vraag, wat doet had met het rubber, die acceleratie?
      Iets sneller doen verslijten, tiens. En dan? Wie zich een wagen van 120k kan permitteren, gaat echt niet wakker liggen van een tweejaarlijkse bandenwissel @ 2k...

      Comment


      • Heeft idd een prachtige lijn, maar het vooraanzicht trekt op niks. Ik heb er op het autosalon ingezeten en die kon me maar matig bekoren. Geef mij maar de Maserati Ghibli.Wat een schoonheid!

        Comment


        • Volgende vrijdag naar Hannover. Hier kan je meer lezen over hoe je zo'n trip op dit moment nog moet plannen voor een EV.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
            Volgende vrijdag naar Hannover. Hier kan je meer lezen over hoe je zo'n trip op dit moment nog moet plannen voor een EV.

            http://joenix.be/trip-to-cebit-planning/
            Ik geraak met mijn buske in Hannover in tijden die zitten tussen de 3h30 en 4h met weinig tot normaal verkeer. Ook 470 km.

            Ik zou me wel kunnen inbeelden om tussenin een stop van 30 minuutjes te doen naast een tas koffie en een croissantje, maar er 7h over doen.... Is me net iets te veel van het goede.
            Zeker als je dan in Hannover geen snellader vindt zodat je nog met een halflege batterij moet terugrijden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Ik geraak met mijn buske in Hannover in tijden die zitten tussen de 3h30 en 4h met weinig tot normaal verkeer. Ook 470 km.

              Ik zou me wel kunnen inbeelden om tussenin een stop van 30 minuutjes te doen naast een tas koffie en een croissantje, maar er 7h over doen.... Is me net iets te veel van het goede.
              Zeker als je dan in Hannover geen snellader vindt zodat je nog met een halflege batterij moet terugrijden.
              Ik ga zeker niet ontkennen dat het een heuse opgave zal worden . Maar het lijkt me wel een leuk tripje.

              Comment


              • Ik ken bitter weinig van technologie, maar is dat realistisch om te denken dat je binnen 5 jaar zo een wagen kan kopen en er gewoon 700km mee kan bollen per laadbeurt?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                  Ik ken bitter weinig van technologie, maar is dat realistisch om te denken dat je binnen 5 jaar zo een wagen kan kopen en er gewoon 700km mee kan bollen per laadbeurt?
                  Misschien wel. Men zoekt naar manieren om denser elektrische energie in een batterij op te slagen en misschien dat er daar binnen 5 jaar wel enkele van in productie komen. Maar als je daarover voorspellingen doet begeef je je op heel glad ijs.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                    Volgende vrijdag naar Hannover. Hier kan je meer lezen over hoe je zo'n trip op dit moment nog moet plannen voor een EV.

                    http://joenix.be/trip-to-cebit-planning/
                    Toch het avontuur tegemoet...
                    Neen, het mag duidelijk zijn dat dit (nog) niets voor ons is. We kunnen ons echt niet veroorloven om over die trajecten zoveel langer te doen. In principe moet ik voor zo een tripje op max. 8,5h terug zijn. We zouden ons zelf hierbij in de voet schieten en dat kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk.
                    En ook daarstraks weer ééntje gezien, een grijze op Nederlandse nummerplaat aan de oprit in Borgerhout richting Nederland.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • 8,5h héén en terug is stevig, maar doenbaar als het verkeer niet tegen zit.

                      Ik vrees alleen dat electrische auto's heel moeilijk over die grens van 500km gaan geraken. Batterijen zijn te duur (kan veranderen) en nog altijd zwaar.

                      Maar dan nog moet je echt overal van die superchargers kunnen vinden om op een half-uurtje minstens 250km actieradius te kunnen bijladen, en echt overal moet je normale snelladers vinden die je op een uur of 4-6 tot nagenoeg100% terug brengen.

                      Voor gewoon woon-werk zal 300km wel volstaan, maar voor een daguitstap wordt dat al héél krap.

                      Comment


                      • Wat het nu zo moeilijk maakt is het gebrek aan Superchargers in Duitsland op dit moment. Anders laadde ik onderweg gewoon 2 keer een half uurtje bij tot 80% en was ik weer weg. Nu ben ik gedwongen om mijn batterij tot 100% op te laden (die laatste 20% duurt even lang als de eerste 80%) aan de supercharger en onderweg nog even aan een AC lader hangen. Daardoor verlies ik 2u in beide richtingen.
                        Eens die superchargers er staan wordt ook de daguitstap voor de gewone mens geen enkel probleem. Maar ik zou het als zelfverklaard pionier gewoon eens willen proberen met de middelen die we hebben :-).

                        En in Nederland rijden ze al heel veel rond.

                        Comment


                        • ibm wil en zal in 2020 een nieuw type batterij klaar hebben die een pak meer capaciteit heeft dan de huidige generatie.

                          For more than a century, IBM has been a global technology innovator, leading advances in AI, automation and hybrid cloud solutions that help businesses grow.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                            Wat het nu zo moeilijk maakt is het gebrek aan Superchargers in Duitsland op dit moment. Anders laadde ik onderweg gewoon 2 keer een half uurtje bij tot 80% en was ik weer weg. Nu ben ik gedwongen om mijn batterij tot 100% op te laden (die laatste 20% duurt even lang als de eerste 80%) aan de supercharger en onderweg nog even aan een AC lader hangen. Daardoor verlies ik 2u in beide richtingen.
                            Eens die superchargers er staan wordt ook de daguitstap voor de gewone mens geen enkel probleem. Maar ik zou het als zelfverklaard pionier gewoon eens willen proberen met de middelen die we hebben :-).

                            En in Nederland rijden ze al heel veel rond.
                            Dat weerhoudt mij dus om zo'n Tesla te kopen. Anders had ik al een bestelling geplaatst. Dat er in NL al heel wat rondrijden is logisch, want daar zijn wel heel wat snelladers.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Dat weerhoudt mij dus om zo'n Tesla te kopen. Anders had ik al een bestelling geplaatst. Dat er in NL al heel wat rondrijden is logisch, want daar zijn wel heel wat snelladers.
                              Toch vreemd dat men zijn keuze voor een auto laat afhangen van die paar grote verplaatsingen per jaar, en niet van de veel talrijkere, want dagelijkse woon-werkverplaatsingen. Zou een meer ecologische aanpak niet zijn om woon-werk elektrisch (of in ieder geval met een niet vervuilend alternatief) af te leggen, en voor die schaarse verre verplaatsingen een fossiel model te huren?

                              Just my two cents here...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                Toch vreemd dat men zijn keuze voor een auto laat afhangen van die paar grote verplaatsingen per jaar, en niet van de veel talrijkere, want dagelijkse woon-werkverplaatsingen. Zou een meer ecologische aanpak niet zijn om woon-werk elektrisch (of in ieder geval met een niet vervuilend alternatief) af te leggen, en voor die schaarse verre verplaatsingen een fossiel model te huren?

                                Just my two cents here...
                                Je hebt daar een punt natuurlijk. Komt nog bij dat de meeste families meerder voertuigen hebben, dus daar kan voor de langere trajecten dan de oplossing liggen.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Je hebt daar een punt natuurlijk. Komt nog bij dat de meeste families meerder voertuigen hebben, dus daar kan voor de langere trajecten dan de oplossing liggen.
                                  Voila, Joene staat met de Golf van zijn vrouw op 5 uur in Hannover met een half bakske diesel.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                    Toch vreemd dat men zijn keuze voor een auto laat afhangen van die paar grote verplaatsingen per jaar, en niet van de veel talrijkere, want dagelijkse woon-werkverplaatsingen. Zou een meer ecologische aanpak niet zijn om woon-werk elektrisch (of in ieder geval met een niet vervuilend alternatief) af te leggen, en voor die schaarse verre verplaatsingen een fossiel model te huren?

                                    Just my two cents here...
                                    Bij mij zijn die verre verplaatsing niet schaars, maar wel wekelijkse kost.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • De dag ik er met mijn zware voet 600km kan rijden zal ik er eens over nadenken....

                                      Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                      Comment


                                      • Idem hier.
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Zo'n gedoe om in Hannover te geraken, hele mooie auto maar ik wacht ook nog een paar jaar

                                          Comment

                                          Working...
                                          X