T zal toch elektrisch worden. Er was iets misgelopen bij de uitwisseling van kaartgegevens tussen Bluecorner en Ladenetz. Probleem is verholpen en gisteren ben ik gaan testen. Eens die superchargers er zijn wordt het pas echt leuk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenToch vreemd dat men zijn keuze voor een auto laat afhangen van die paar grote verplaatsingen per jaar, en niet van de veel talrijkere, want dagelijkse woon-werkverplaatsingen.
Voor w/w verkeer zou je natuurlijk best kunnen volstaan met een elektriek ding, maar niet tegen de huidige prijzen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenToch vreemd dat men zijn keuze voor een auto laat afhangen van die paar grote verplaatsingen per jaar, en niet van de veel talrijkere, want dagelijkse woon-werkverplaatsingen. Zou een meer ecologische aanpak niet zijn om woon-werk elektrisch (of in ieder geval met een niet vervuilend alternatief) af te leggen, en voor die schaarse verre verplaatsingen een fossiel model te huren?
Just my two cents here...
Als ik daarvoor telkens een auto moet huren ben ik véél geld kwijt hoor...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenVanafprijs €67k. Koop jezelf een Mazda 6, net zo veel ruimte voor nog niet de helft van de prijs. Daar kan je heel wat diesel bij kopen totdat je aan de prijs van die Tesla zit.
Voor w/w verkeer zou je natuurlijk best kunnen volstaan met een elektriek ding, maar niet tegen de huidige prijzen.
Voor een particulier is het een heel andere zaak maar als bedrijfswagen kom je er financieel snel aan uit hoor.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenT zal toch elektrisch worden. Er was iets misgelopen bij de uitwisseling van kaartgegevens tussen Bluecorner en Ladenetz. Probleem is verholpen en gisteren ben ik gaan testen. Eens die superchargers er zijn wordt het pas echt leuk
Ik lees heel graag hoe het verlopen is.
Bij mijn staan dergelijke trajecten ook regelmatig op mijn agenda, dus ik hou het bij een mazoutstoof (we mogen voorlopig niks anders als bedrijfswagen).
Ben ook wel benieuwd hoe ver je ECHT zal geraken in D, als je de snelheid wat opdrijft.
Zeker als ik 's avonds onderweg ben durf ik al eens een half uurtje of zo te planken, en dan zie je wijzer zakken. Mijn buske verbruikt een kleine 20l/100km (momentaan verbruik) als ik 200+ rij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenAlles samen komt de Tesla S qua Cost of ownership voor mijn bvba aan 40k km/jaar quasi gelijk uit met mijn huidige 520d GT.
Voor een particulier is het een heel andere zaak maar als bedrijfswagen kom je er financieel snel aan uit hoor.
Om de cost of ownership te vergelijken kijk ik altijd graag even naar de full-operational leaseprijzen - die zijn aardig uitgekauwd. De Tesla S kost in de lease €1845/maand, de BMW 520 GTD vraagt maandelijks €1691 (40k km/jaar, looptijd 3 jaar). En dat in het diesel-hatende Nederland waar de Tesla ook nog eens enorm gesubsidieerd wordt... Daarenboven moet je dan nog een oplossing zoeken voor de vakanties en lange afstanden (even naar de beurs in Neurenberg is er dan niet bij met de auto!).
De BMW 520d GT is overigens erg duur, als je een sedan of touring zou kiezen ben je aanzienlijk goedkoper uit. De 520dA Automatic Executive 184pk sedan (zelfde operationele parameters) kost in de lease €1307/maand. Kleedt je die Tesla S een beetje leuk aan (lederen zetels en zo), dan kost die zo maar anderhalf keer zo veel.
De enige reden dat je de Tesla S zo relatief veel ziet hier in NL is dat de fiscale bijtelling hier slechts 4% bedraagt (€4056/jaar). Voor die BMW 520d GT moet je 25% (€15375/jaar) bijtellen. Maar dat heeft weinig te maken met de cost of ownership; dat is een cadeautje voor de rijder.Last edited by jev; 12/03/2014, 22:02.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenMaar dat heeft weinig te maken met de cost of ownership; dat is een cadeautje voor de rijder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenNou, ik ga minstens twee keer per jaar skiën en een keer met de auto op zomervakantie.
Als ik daarvoor telkens een auto moet huren ben ik véél geld kwijt hoor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenKoop jezelf een Mazda 6, net zo veel ruimte voor nog niet de helft van de prijs. Daar kan je heel wat diesel bij kopen totdat je aan de prijs van die Tesla zit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenWat heb je getest?
Ik lees heel graag hoe het verlopen is.
Bij mijn staan dergelijke trajecten ook regelmatig op mijn agenda, dus ik hou het bij een mazoutstoof (we mogen voorlopig niks anders als bedrijfswagen).
Ben ook wel benieuwd hoe ver je ECHT zal geraken in D, als je de snelheid wat opdrijft.
Zeker als ik 's avonds onderweg ben durf ik al eens een half uurtje of zo te planken, en dan zie je wijzer zakken. Mijn buske verbruikt een kleine 20l/100km (momentaan verbruik) als ik 200+ rij.
En eens er wat meer van die Superchargers van Tesla in Europa komen, valt dat probleem ook weg. Een half uurtje bijladen en je bent weer weg naar de volgende. Dan hoef je niet meer aan een laadpaal onderweg voor enkele uren.
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenEen beetje aardige versie Tesla is echt een stuk duurder in dagelijks gebruik. Wie 40k km per jaar rijdt, wil toch echt een versie met grotere actieradius en de supercharger lijkt me zo.
Om de cost of ownership te vergelijken kijk ik altijd graag even naar de full-operational leaseprijzen - die zijn aardig uitgekauwd. De Tesla S kost in de lease €1845/maand, de BMW 520 GTD vraagt maandelijks €1691 (40k km/jaar, looptijd 3 jaar). En dat in het diesel-hatende Nederland waar de Tesla ook nog eens enorm gesubsidieerd wordt... Daarenboven moet je dan nog een oplossing zoeken voor de vakanties en lange afstanden (even naar de beurs in Neurenberg is er dan niet bij met de auto!).
De BMW 520d GT is overigens erg duur, als je een sedan of touring zou kiezen ben je aanzienlijk goedkoper uit. De 520dA Automatic Executive 184pk sedan (zelfde operationele parameters) kost in de lease €1307/maand. Kleedt je die Tesla S een beetje leuk aan (lederen zetels en zo), dan kost die zo maar anderhalf keer zo veel.
De enige reden dat je de Tesla S zo relatief veel ziet hier in NL is dat de fiscale bijtelling hier slechts 4% bedraagt (€4056/jaar). Voor die BMW 520d GT moet je 25% (€15375/jaar) bijtellen. Maar dat heeft weinig te maken met de cost of ownership; dat is een cadeautje voor de rijder.
Want to buy a Tesla? Use my referral link! Kleine zelfstandigen, of mensen met bijverdiensten en een BTW en KvK nr (en winst uit onderneming, wou), of BVs, hebben ook voor auto’s aangeschaft…
En als je met een operationele lease vergelijkt, kan je misschien beter ook je dieselverbruik er bijnemen? Met 200€ diesel per maand rij je geen 40k km per jaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenEen beetje aardige versie Tesla is echt een stuk duurder in dagelijks gebruik. Wie 40k km per jaar rijdt, wil toch echt een versie met grotere actieradius en de supercharger lijkt me zo.
Om de cost of ownership te vergelijken kijk ik altijd graag even naar de full-operational leaseprijzen - die zijn aardig uitgekauwd. De Tesla S kost in de lease €1845/maand, de BMW 520 GTD vraagt maandelijks €1691 (40k km/jaar, looptijd 3 jaar). En dat in het diesel-hatende Nederland waar de Tesla ook nog eens enorm gesubsidieerd wordt... Daarenboven moet je dan nog een oplossing zoeken voor de vakanties en lange afstanden (even naar de beurs in Neurenberg is er dan niet bij met de auto!).
De BMW 520d GT is overigens erg duur, als je een sedan of touring zou kiezen ben je aanzienlijk goedkoper uit. De 520dA Automatic Executive 184pk sedan (zelfde operationele parameters) kost in de lease €1307/maand. Kleedt je die Tesla S een beetje leuk aan (lederen zetels en zo), dan kost die zo maar anderhalf keer zo veel.
De enige reden dat je de Tesla S zo relatief veel ziet hier in NL is dat de fiscale bijtelling hier slechts 4% bedraagt (€4056/jaar). Voor die BMW 520d GT moet je 25% (€15375/jaar) bijtellen. Maar dat heeft weinig te maken met de cost of ownership; dat is een cadeautje voor de rijder.
Zeker hier in België (Belgisch autoforum weet je wel) met de beperkte aftrekbaarheid van kosten voor bedrijfswagens die enkel en alleen afhankelijk is van de CO2-uitstoot.
Ik had in mijn berekening overigens wel degelijk rekening gehouden met de zwaarste batterijen, supercharger en quasi full-option om inderdaad hetzelfde uitrustingsniveau als van de BMW te bereiken.
De catalogusprijs (particulier) van de Tesla lag dan ook meer dan de helft hoger dan die van de BMW.
Als je dan vergelijkt met een 530d of zo kom je er zeker aan uit.
Voor mij waren de actieradius en het gebrek aan een trekhaak de showstoppers.
En for the record, mijn GT is een financiële renting van BMW Financial Services.
Het verschil tussen de GT en de Touring in TCO is verwaarloosbaar.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenHet is duidelijk een kwestie van mentaliteit. Juist daardoor moeten we vandaag en morgen aan 90 km/u rondtuffen in België. Door al die smog, gegenereerd door dat onmetelijke dieselpark, die nu niet van de grond weggewaaid wordt.
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenEn als je met een operationele lease vergelijkt, kan je misschien beter ook je dieselverbruik er bijnemen? Met 200€ diesel per maand rij je geen 40k km per jaar
Deze BMW is een executive uitvoering.
En dan de Tesla S (die kan je voor max. 3 jaar leasen, 4 jaar wordt niet aangeboden):
Auw. Bijna twee keer zo duur, dat elektrische hok! En dan mag je de kosten voor mogelijkerwijs thuis laden nog even bijtellen.
Comment
-
configureer eens een bmw met vergelijkbare power...
nu vergelijkt ge 180pk met 370pk, ofwel gemiddelde waardes met sportwagenwaardes
Comment
-
370pk??? En de rest! Doe er daar maar rap een 100pk bij om aan het niveau van de P85+ te komen.
En niet vergeten de dieselkosten van de BMW erbij te rekenen, hee!
En los van de TCO: heeft iemand al eens dat touchscreen van de Model S gezien en mogen bedienen? Dat op zich al is de prijs meer dan waard. Je koopt of least zo'n wagen niet enkel voor de TCO, hee...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenDie smog komt voor 2/3 uit het buitenland, verder nog voor een heel groot deel van industrie en zwaar verkeer. Het aandeel dat veroorzaakt wordt door auto's die harder kunnen en mogen dan 90 km/u is maar heel erg klein. Smog-beperking door snelheidsbeperkingen op te leggen is symboolpolitiek, niets meer, niets minder. Vooral als de boel daarna nog eens meer in de file komt te staan...
Ik heb de berekening even opnieuw gedaan op directlease.be. Zit je stevig? Komt'ie:
Deze BMW is een executive uitvoering.
En dan de Tesla S (die kan je voor max. 3 jaar leasen, 4 jaar wordt niet aangeboden):
Auw. Bijna twee keer zo duur, dat elektrische hok! En dan mag je de kosten voor mogelijkerwijs thuis laden nog even bijtellen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenWaarom heb je een andere looptijd genomen voor de Tesla?
Maar de BMW (530d om de vermogens een beetje in de buurt te houden) op 3 jaar kan natuurlijk wel.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenOmdat de Tesla tot maximum 3 jaar gaat.
Maar de BMW (530d om de vermogens een beetje in de buurt te houden) op 3 jaar kan natuurlijk wel.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenEn dan ziet het plaatje er heel anders uit
Ik wacht nog even tot jev "Komt'ie" schrijft.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
Comment