Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • T zal toch elektrisch worden. Er was iets misgelopen bij de uitwisseling van kaartgegevens tussen Bluecorner en Ladenetz. Probleem is verholpen en gisteren ben ik gaan testen. Eens die superchargers er zijn wordt het pas echt leuk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
      Toch vreemd dat men zijn keuze voor een auto laat afhangen van die paar grote verplaatsingen per jaar, en niet van de veel talrijkere, want dagelijkse woon-werkverplaatsingen.
      Vanafprijs €67k. Koop jezelf een Mazda 6, net zo veel ruimte voor nog niet de helft van de prijs. Daar kan je heel wat diesel bij kopen totdat je aan de prijs van die Tesla zit.

      Voor w/w verkeer zou je natuurlijk best kunnen volstaan met een elektriek ding, maar niet tegen de huidige prijzen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
        Toch vreemd dat men zijn keuze voor een auto laat afhangen van die paar grote verplaatsingen per jaar, en niet van de veel talrijkere, want dagelijkse woon-werkverplaatsingen. Zou een meer ecologische aanpak niet zijn om woon-werk elektrisch (of in ieder geval met een niet vervuilend alternatief) af te leggen, en voor die schaarse verre verplaatsingen een fossiel model te huren?

        Just my two cents here...
        Nou, ik ga minstens twee keer per jaar skiën en een keer met de auto op zomervakantie.
        Als ik daarvoor telkens een auto moet huren ben ik véél geld kwijt hoor...
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
          Vanafprijs €67k. Koop jezelf een Mazda 6, net zo veel ruimte voor nog niet de helft van de prijs. Daar kan je heel wat diesel bij kopen totdat je aan de prijs van die Tesla zit.

          Voor w/w verkeer zou je natuurlijk best kunnen volstaan met een elektriek ding, maar niet tegen de huidige prijzen.
          Alles samen komt de Tesla S qua Cost of ownership voor mijn bvba aan 40k km/jaar quasi gelijk uit met mijn huidige 520d GT.
          Voor een particulier is het een heel andere zaak maar als bedrijfswagen kom je er financieel snel aan uit hoor.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
            T zal toch elektrisch worden. Er was iets misgelopen bij de uitwisseling van kaartgegevens tussen Bluecorner en Ladenetz. Probleem is verholpen en gisteren ben ik gaan testen. Eens die superchargers er zijn wordt het pas echt leuk
            Wat heb je getest?

            Ik lees heel graag hoe het verlopen is.

            Bij mijn staan dergelijke trajecten ook regelmatig op mijn agenda, dus ik hou het bij een mazoutstoof (we mogen voorlopig niks anders als bedrijfswagen).
            Ben ook wel benieuwd hoe ver je ECHT zal geraken in D, als je de snelheid wat opdrijft.

            Zeker als ik 's avonds onderweg ben durf ik al eens een half uurtje of zo te planken, en dan zie je wijzer zakken. Mijn buske verbruikt een kleine 20l/100km (momentaan verbruik) als ik 200+ rij.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Alles samen komt de Tesla S qua Cost of ownership voor mijn bvba aan 40k km/jaar quasi gelijk uit met mijn huidige 520d GT.
              Voor een particulier is het een heel andere zaak maar als bedrijfswagen kom je er financieel snel aan uit hoor.
              Een beetje aardige versie Tesla is echt een stuk duurder in dagelijks gebruik. Wie 40k km per jaar rijdt, wil toch echt een versie met grotere actieradius en de supercharger lijkt me zo.

              Om de cost of ownership te vergelijken kijk ik altijd graag even naar de full-operational leaseprijzen - die zijn aardig uitgekauwd. De Tesla S kost in de lease €1845/maand, de BMW 520 GTD vraagt maandelijks €1691 (40k km/jaar, looptijd 3 jaar). En dat in het diesel-hatende Nederland waar de Tesla ook nog eens enorm gesubsidieerd wordt... Daarenboven moet je dan nog een oplossing zoeken voor de vakanties en lange afstanden (even naar de beurs in Neurenberg is er dan niet bij met de auto!).

              De BMW 520d GT is overigens erg duur, als je een sedan of touring zou kiezen ben je aanzienlijk goedkoper uit. De 520dA Automatic Executive 184pk sedan (zelfde operationele parameters) kost in de lease €1307/maand. Kleedt je die Tesla S een beetje leuk aan (lederen zetels en zo), dan kost die zo maar anderhalf keer zo veel.

              De enige reden dat je de Tesla S zo relatief veel ziet hier in NL is dat de fiscale bijtelling hier slechts 4% bedraagt (€4056/jaar). Voor die BMW 520d GT moet je 25% (€15375/jaar) bijtellen. Maar dat heeft weinig te maken met de cost of ownership; dat is een cadeautje voor de rijder.
              Last edited by jev; 12/03/2014, 22:02.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                Maar dat heeft weinig te maken met de cost of ownership; dat is een cadeautje voor de rijder.
                Niet die discussie weer hé, i'm out!

                Comment


                • Neemt dat ding eigenlijk graag een bocht?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Nou, ik ga minstens twee keer per jaar skiën en een keer met de auto op zomervakantie.
                    Als ik daarvoor telkens een auto moet huren ben ik véél geld kwijt hoor...
                    dan moet je vliegen, niet gaan of gewoon die auto huren. Als je nu al 3 keer per jaar op vakantie kan dan is geld geen probleem veronderstel ik. Zo is dat bij mensen die een Tesla kunnen betalen ook zo.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                      Koop jezelf een Mazda 6, net zo veel ruimte voor nog niet de helft van de prijs. Daar kan je heel wat diesel bij kopen totdat je aan de prijs van die Tesla zit.
                      Kijk, dit schetst nu eens perfect het probleem. Het is duidelijk een kwestie van mentaliteit. Juist daardoor moeten we vandaag en morgen aan 90 km/u rondtuffen in België. Door al die smog, gegenereerd door dat onmetelijke dieselpark, die nu niet van de grond weggewaaid wordt. Ook dat is een propere investering waard, maar dat moet dan wel op veel grotere schaal kunnen gebeuren. En dus is er eerst die mentaliteitswijziging nodig...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Wat heb je getest?

                        Ik lees heel graag hoe het verlopen is.

                        Bij mijn staan dergelijke trajecten ook regelmatig op mijn agenda, dus ik hou het bij een mazoutstoof (we mogen voorlopig niks anders als bedrijfswagen).
                        Ben ook wel benieuwd hoe ver je ECHT zal geraken in D, als je de snelheid wat opdrijft.

                        Zeker als ik 's avonds onderweg ben durf ik al eens een half uurtje of zo te planken, en dan zie je wijzer zakken. Mijn buske verbruikt een kleine 20l/100km (momentaan verbruik) als ik 200+ rij.
                        Het probleem lag hem bij het uitwisselen van kaartgegevens tussen Blue Corner en Ladenetz. Die gebruiken het e-clearing platform (http://www.e-clearing.net/) om kaartgegevens en verbruiksgegevens uit te wisselen. Daar liep het dus mis.

                        En eens er wat meer van die Superchargers van Tesla in Europa komen, valt dat probleem ook weg. Een half uurtje bijladen en je bent weer weg naar de volgende. Dan hoef je niet meer aan een laadpaal onderweg voor enkele uren.



                        Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                        Een beetje aardige versie Tesla is echt een stuk duurder in dagelijks gebruik. Wie 40k km per jaar rijdt, wil toch echt een versie met grotere actieradius en de supercharger lijkt me zo.

                        Om de cost of ownership te vergelijken kijk ik altijd graag even naar de full-operational leaseprijzen - die zijn aardig uitgekauwd. De Tesla S kost in de lease €1845/maand, de BMW 520 GTD vraagt maandelijks €1691 (40k km/jaar, looptijd 3 jaar). En dat in het diesel-hatende Nederland waar de Tesla ook nog eens enorm gesubsidieerd wordt... Daarenboven moet je dan nog een oplossing zoeken voor de vakanties en lange afstanden (even naar de beurs in Neurenberg is er dan niet bij met de auto!).

                        De BMW 520d GT is overigens erg duur, als je een sedan of touring zou kiezen ben je aanzienlijk goedkoper uit. De 520dA Automatic Executive 184pk sedan (zelfde operationele parameters) kost in de lease €1307/maand. Kleedt je die Tesla S een beetje leuk aan (lederen zetels en zo), dan kost die zo maar anderhalf keer zo veel.

                        De enige reden dat je de Tesla S zo relatief veel ziet hier in NL is dat de fiscale bijtelling hier slechts 4% bedraagt (€4056/jaar). Voor die BMW 520d GT moet je 25% (€15375/jaar) bijtellen. Maar dat heeft weinig te maken met de cost of ownership; dat is een cadeautje voor de rijder.
                        Misschien moet je de Blog van Maarten Steinbuch eens lezen.

                        Want to buy a Tesla? Use my referral link!  Kleine zelfstandigen, of mensen met bijverdiensten en een BTW en KvK nr (en winst uit onderneming, wou), of BVs, hebben ook voor auto’s aangeschaft…

                        En als je met een operationele lease vergelijkt, kan je misschien beter ook je dieselverbruik er bijnemen? Met 200€ diesel per maand rij je geen 40k km per jaar

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                          Een beetje aardige versie Tesla is echt een stuk duurder in dagelijks gebruik. Wie 40k km per jaar rijdt, wil toch echt een versie met grotere actieradius en de supercharger lijkt me zo.

                          Om de cost of ownership te vergelijken kijk ik altijd graag even naar de full-operational leaseprijzen - die zijn aardig uitgekauwd. De Tesla S kost in de lease €1845/maand, de BMW 520 GTD vraagt maandelijks €1691 (40k km/jaar, looptijd 3 jaar). En dat in het diesel-hatende Nederland waar de Tesla ook nog eens enorm gesubsidieerd wordt... Daarenboven moet je dan nog een oplossing zoeken voor de vakanties en lange afstanden (even naar de beurs in Neurenberg is er dan niet bij met de auto!).

                          De BMW 520d GT is overigens erg duur, als je een sedan of touring zou kiezen ben je aanzienlijk goedkoper uit. De 520dA Automatic Executive 184pk sedan (zelfde operationele parameters) kost in de lease €1307/maand. Kleedt je die Tesla S een beetje leuk aan (lederen zetels en zo), dan kost die zo maar anderhalf keer zo veel.

                          De enige reden dat je de Tesla S zo relatief veel ziet hier in NL is dat de fiscale bijtelling hier slechts 4% bedraagt (€4056/jaar). Voor die BMW 520d GT moet je 25% (€15375/jaar) bijtellen. Maar dat heeft weinig te maken met de cost of ownership; dat is een cadeautje voor de rijder.
                          De Total Cost of Ownership gaat wel wat verder dan enkel de Full operational lease hoor.
                          Zeker hier in België (Belgisch autoforum weet je wel) met de beperkte aftrekbaarheid van kosten voor bedrijfswagens die enkel en alleen afhankelijk is van de CO2-uitstoot.
                          Ik had in mijn berekening overigens wel degelijk rekening gehouden met de zwaarste batterijen, supercharger en quasi full-option om inderdaad hetzelfde uitrustingsniveau als van de BMW te bereiken.
                          De catalogusprijs (particulier) van de Tesla lag dan ook meer dan de helft hoger dan die van de BMW.
                          Als je dan vergelijkt met een 530d of zo kom je er zeker aan uit.
                          Voor mij waren de actieradius en het gebrek aan een trekhaak de showstoppers.

                          En for the record, mijn GT is een financiële renting van BMW Financial Services.
                          Het verschil tussen de GT en de Touring in TCO is verwaarloosbaar.
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                            Het is duidelijk een kwestie van mentaliteit. Juist daardoor moeten we vandaag en morgen aan 90 km/u rondtuffen in België. Door al die smog, gegenereerd door dat onmetelijke dieselpark, die nu niet van de grond weggewaaid wordt.
                            Die smog komt voor 2/3 uit het buitenland, verder nog voor een heel groot deel van industrie en zwaar verkeer. Het aandeel dat veroorzaakt wordt door auto's die harder kunnen en mogen dan 90 km/u is maar heel erg klein. Smog-beperking door snelheidsbeperkingen op te leggen is symboolpolitiek, niets meer, niets minder. Vooral als de boel daarna nog eens meer in de file komt te staan...

                            Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                            En als je met een operationele lease vergelijkt, kan je misschien beter ook je dieselverbruik er bijnemen? Met 200€ diesel per maand rij je geen 40k km per jaar
                            Ik heb de berekening even opnieuw gedaan op directlease.be. Zit je stevig? Komt'ie:


                            Deze BMW is een executive uitvoering.

                            En dan de Tesla S (die kan je voor max. 3 jaar leasen, 4 jaar wordt niet aangeboden):

                            Auw. Bijna twee keer zo duur, dat elektrische hok! En dan mag je de kosten voor mogelijkerwijs thuis laden nog even bijtellen.

                            Comment


                            • configureer eens een bmw met vergelijkbare power...

                              nu vergelijkt ge 180pk met 370pk, ofwel gemiddelde waardes met sportwagenwaardes
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • 370pk??? En de rest! Doe er daar maar rap een 100pk bij om aan het niveau van de P85+ te komen.
                                En niet vergeten de dieselkosten van de BMW erbij te rekenen, hee!

                                En los van de TCO: heeft iemand al eens dat touchscreen van de Model S gezien en mogen bedienen? Dat op zich al is de prijs meer dan waard. Je koopt of least zo'n wagen niet enkel voor de TCO, hee...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                                  Die smog komt voor 2/3 uit het buitenland, verder nog voor een heel groot deel van industrie en zwaar verkeer. Het aandeel dat veroorzaakt wordt door auto's die harder kunnen en mogen dan 90 km/u is maar heel erg klein. Smog-beperking door snelheidsbeperkingen op te leggen is symboolpolitiek, niets meer, niets minder. Vooral als de boel daarna nog eens meer in de file komt te staan...


                                  Ik heb de berekening even opnieuw gedaan op directlease.be. Zit je stevig? Komt'ie:


                                  Deze BMW is een executive uitvoering.

                                  En dan de Tesla S (die kan je voor max. 3 jaar leasen, 4 jaar wordt niet aangeboden):

                                  Auw. Bijna twee keer zo duur, dat elektrische hok! En dan mag je de kosten voor mogelijkerwijs thuis laden nog even bijtellen.
                                  Waarom heb je een andere looptijd genomen voor de Tesla?
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • En het ene is looptijd 4 jaar en het andere maar 3 jaar, zal een slok op de borrel schelen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Waarom heb je een andere looptijd genomen voor de Tesla?
                                      Omdat de Tesla tot maximum 3 jaar gaat.

                                      Maar de BMW (530d om de vermogens een beetje in de buurt te houden) op 3 jaar kan natuurlijk wel.
                                      Smilin' Jack - Speed Pilot

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                        Omdat de Tesla tot maximum 3 jaar gaat.

                                        Maar de BMW (530d om de vermogens een beetje in de buurt te houden) op 3 jaar kan natuurlijk wel.
                                        En dan ziet het plaatje er heel anders uit
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          En dan ziet het plaatje er heel anders uit
                                          Zeg jij.

                                          Ik wacht nog even tot jev "Komt'ie" schrijft.
                                          Smilin' Jack - Speed Pilot

                                          Comment

                                          Working...
                                          X