Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    370pk??? En de rest! Doe er daar maar rap een 100pk bij om aan het niveau van de P85+ te komen.
    En niet vergeten de dieselkosten van de BMW erbij te rekenen, hee!

    En los van de TCO: heeft iemand al eens dat touchscreen van de Model S gezien en mogen bedienen? Dat op zich al is de prijs meer dan waard. Je koopt of least zo'n wagen niet enkel voor de TCO, hee...
    Ik hoor wel van mensen die zijn gaan testrijden dat buiten dat touchscreen alles van heel middelmatige kwaliteit is qua afwerking. Ver onder die van hun 535.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
      Ik hoor wel van mensen die zijn gaan testrijden dat buiten dat touchscreen alles van heel middelmatige kwaliteit is qua afwerking. Ver onder die van hun 535.
      Als je het positief wil zeggen kan je zeggen dat het wel goed is voor een Amerikaan. Bovendien is de wagen ook met ecologie in het achterhoofd gebouwd. BMW heeft daar met zijn i3 ook niet hun gewoonlijk niveau gehaald
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
        Zit je stevig? Komt'ie: Auw. Bijna twee keer zo duur, dat elektrische hok! En dan mag je de kosten voor mogelijkerwijs thuis laden nog even bijtellen.
        TCO is inclusief fiscale lasten. Na vadertje staat gepasseerd is, zorg jij dan maar dat je niet van je stoel valt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          configureer eens een bmw met vergelijkbare power...
          Waarom? Je moet wel voor ogen houden waarom je een wagen kiest. Paardekrachten zijn nauwelijks relevant, de enige reden om niet de allerlichtste Tesla te kiezen is omdat je anders nog eens 100 km inlevert aan actieradius.

          Maar vooruit, we nemen een dikkere, de 530d. Dat ding gaat van 0-100 in 6,2 s waar de Tesla 5,9 s nodig heeft. Qua top liggen beide wagens wel ver uit elkaar: de top van de Tesla is afgesteld op 200 km/u, de top van de BMW ligt op 246 km/u. Koppel van de BMW: 560 Nm, de Tesla "slechts" 430 Nm. Met belading ga je dat wellicht merken. Dan zet ik ook nog eens de looptijd op 3 jaar (wat vrij ongebruikelijk is voor moderne diesels, de meeste contracten lopen 150k km/4 jaar).




          Feit blijft dat de Tesla voorlopig te duur is. Jammer hoor, want het is een fraai apparaat en de techniek is de toekomst. Maar vooraleer het echt economisch interessant wordt stroomt er nog heel wat water door de Maas.
          Last edited by jev; 13/03/2014, 15:47.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
            Waarom? Je moet wel voor ogen houden waarom je een wagen kiest. Paardekrachten zijn nauwelijks relevant, de enige reden om niet de allerlichtste Tesla te kiezen is omdat je anders nog eens 100 km inlevert aan actieradius.

            Maar vooruit, we nemen een dikkere, de 530d. Dat ding gaat van 0-100 in 6,2 s waar de Tesla 5,9 s nodig heeft. Qua top liggen beide wagens wel ver uit elkaar: de top van de Tesla is afgesteld op 200 km/u, de top van de BMW ligt op 246 km/u. Koppel van de BMW: 560 Nm, de Tesla "slechts" 430 Nm. Met belading ga je dat wellicht merken. Dan zet ik ook nog eens de looptijd op 3 jaar (wat vrij ongebruikelijk is voor moderne diesels, de meeste contracten lopen 150k km/4 jaar).

            We gaan er nog geraken, vink ook even de sportautomaat aan en de uitgebreide navi enz ... 120% aftrekbaarheid nog in rekening brengen ...

            Deze wagen wordt gekocht door ondernemers, die zijn wel gewoon in ons land om een beetje te rekenen, dus het feit dat deze wagen verkoopt ondanks zijn beperkte actieradius en hoge prijs wil wel iets zeggen
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              ... 120% aftrekbaarheid nog in rekening brengen ...

              Deze wagen wordt gekocht door ondernemers, die zijn wel gewoon in ons land om een beetje te rekenen, dus het feit dat deze wagen verkoopt ondanks zijn beperkte actieradius en hoge prijs wil wel iets zeggen
              Hoe zit dat feitelijk met die 120%?
              Vermits onze wagens 100% inbrengbaar zijn. Krijgen wij dan een "gift" van de overheid van om & bij de € 18800?
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Ja!
                Maar je kan het best eens aan je boekhouder vragen.

                Comment


                • Geen gift van 18800 euro, maar wel 18800 euro extra die niet belast wordt, dus een 'gift' van max 33,99% (vennootschapsbelasting) * 18800 euro. (vergeleken met een auto die 100% aftrekbaar is)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Ja!
                    Maar je kan het best eens aan je boekhouder vragen.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Fortega Bekijk Berichten
                    Geen gift van 18800 euro, maar wel 18800 euro extra die niet belast wordt, dus een 'gift' van max 33,99% (vennootschapsbelasting) * 18800 euro. (vergeleken met een auto die 100% aftrekbaar is)
                    Klinkt mooi, maar ga het toch nog niet riskeren. Denk dat we daar dagelijks net wat te veel km's voor maken.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                      Feit blijft dat de Tesla voorlopig te duur is.
                      Zolang je halsstarrig de operationele leaseprijs als enige bepalende factor blijft beschouwen en niet verder kijkt dan je Nederlandse neus lang is wel ja.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                        Maar vooruit, we nemen een dikkere, de 530d. Dat ding gaat van 0-100 in 6,2 s waar de Tesla 5,9 s nodig heeft.
                        De Tesla in 5,9s naar 100 km/u??? Maak daar maar snel 4,4s van (zo snel doet de mijne het toch in ieder geval). En kijk dan nog eens welke BMW je daar nu weer dient tegenover te zetten...

                        Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                        Qua top liggen beide wagens wel ver uit elkaar: de top van de Tesla is afgesteld op 200 km/u, de top van de BMW ligt op 246 km/u.
                        De Tesla is momenteel programmatorisch begrensd op 210 km/u. Maar daar komt binnenkort (met een simpele software upgrade overnight) verandering in met het oog op de Duitse markt. De limiet wordt dan simpelweg weggenomen!

                        Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                        Dan zet ik ook nog eens de looptijd op 3 jaar (wat vrij ongebruikelijk is voor moderne diesels, de meeste contracten lopen 150k km/4 jaar).
                        Waarom zette je dan niet van in het begin beide wagens op een gelijke looptijd? Kwestie van geen appelen met peren te vergelijken, hee!
                        Last edited by ; 14/03/2014, 10:16.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                          Ik hoor wel van mensen die zijn gaan testrijden dat buiten dat touchscreen alles van heel middelmatige kwaliteit is qua afwerking. Ver onder die van hun 535.
                          Hear say, hear say...
                          Suggestie: neem ZELF eens een testrit, en judge for yourself!

                          Ik ben van een A5 3.0TDI met lederen/alcantara-interieur overgestapt op de Tesla S P85+, en ik moet zeggen: het interieur is van PRIMA afwerking, en kan de vergelijking met mijn voorgaande wagen meer dan doorstaan.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                            Hear say, hear say...
                            Suggestie: neem ZELF eens een testrit, en judge for yourself!

                            Ik ben van een A5 3.0TDI met lederen/alcantara-interieur overgestapt op de Tesla S P85+, en ik moet zeggen: het interieur is van PRIMA afwerking, en kan de vergelijking met mijn voorgaande wagen meer dan doorstaan.
                            Tja, ik ben niet in de markt voor een auto van €100000+ dus ga ik ook niet testrijden. Ik heb een 2 tal kameraden die een 535dM hebben/hadden en die vonden het interieur maar matig.

                            Comment


                            • Daarnet nog eentje voor me gehad. Vergis ik mij als ik zeg dat deze precies heel breed is.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Daarnet nog eentje voor me gehad. Vergis ik mij als ik zeg dat deze precies heel breed is.
                                En vrij laag ligt?


                                Sent from somewhere, using Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                  Waarom zette je dan niet van in het begin beide wagens op een gelijke looptijd? Kwestie van geen appelen met peren te vergelijken, hee!
                                  OK, ik zal het nog 1 keer uitleggen en daarna hou ik er mee op. We begonnen met de vraag waarom je dit ding niet zo veel op de weg ziet. Mijn stelling: deze wagen wordt in Europa voor het overgrote meerderheid gekocht voor zakelijk gebruik, niet door een particulier (tenzij die geld zat heeft en voor de performance gaat, maar daar speelt het financiële aspect sowieso stukken minder). Waarop gesteld werd dat de Tesla S net zo duur is in dagelijks gebruik als een BMW 520d GT.

                                  Aangezien ik lui ben en geen zin heb om zelf te rekenen kijk ik naar de full-operational lease-bedragen. Leasemaatschappijen weten namelijk verdraaid goed wat een auto daadwerkelijk kost. Ze doen daar nog een stukje winst op, maar dat is in verhouding niet veel.

                                  Anyway, een degelijke diesel rijdt je niet slechts 3 jaar of anderhalve ton kilometers. Daarom dus de keuze voor een looptijd van 4 jaar (hetgeen voor de meeste diesels nog steeds kort is), maar de leasemij geeft een Tesla max 3 jaar (bij 40k km/jaar) uit handen. Waarom niet langer, is het ding dan rijp voor de sloop? Dat zal toch niet, vooral niet omdat er 8 jaar garantie op de accu's gegeven wordt...

                                  Rationeel gezien is een BMW 530d GT al niet de meest voor de hand liggende keuze. De 520d gaat prima vooruit en rijdt ook nog eens leuk genoeg om je mee te vermaken op de wegen in de lage landen. De keuze voor de 85kW Tesla S i.p.v. de 60kW is puur gebaseerd op de grotere actieradius en de beschikbaarheid van een supercharger. Jouw 4,4s Tesla S is een performance versie, die is eens nog 13k duurder dan de "gewone" 85kW. Totaal niet relevant voor zakelijk gebruik. Die gewone 85kW doet 0-100 in 5,5s (volgens de website zelf, ik had mijn gegevens van autoweek) en heeft een top van 200 km/u.
                                  .
                                  Bron: teslamotors.be

                                  Beide getallen zijn irrelevant in het dagelijks verkeer, maar vooruit, voor de spielerei...

                                  Ik blijf er bij dat je de reden dat je het ding zo weinig ziet op de weg moet zoeken in de prijs/prestatie verhouding voor dagelijks gebruik. Emotioneel kan je dat irrelevant vinden, prima. Maar kom niet aan dat het een goedkope wagen is, want dat is het zeker niet.
                                  Last edited by jev; 14/03/2014, 15:25.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Daarnet nog eentje voor me gehad. Vergis ik mij als ik zeg dat deze precies heel breed is.
                                    Yup, incl. spiegels een paar cm breder dan de Mercedes S (2m18 vs 2m13)

                                    Laatst nog ene gezien in Maasbracht (NL) op een parkeervak langs de straat. Paste er niet in

                                    Comment


                                    • Ik wilde eerder kleiner gaan dan mijn 5. Zo'n Tesla is dan ook niet de auto voor mij.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Mag je met de Tesla gewoon 120 km/u rijden op de snelweg tijdens het smogalarm?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                                          Maar kom niet aan dat het een goedkope wagen is, want dat is het zeker niet.
                                          Nee, goedkoop is hij niet. Heb ik ook nog nergens beweerd.
                                          Maar proper en snel is hij wel!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X