Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
    Mag je met de Tesla gewoon 120 km/u rijden op de snelweg tijdens het smogalarm?
    Nee, is wettelijk verboden. But we're working on it (*)!

    (*) betekent: de mailboxen van Crevits & Wathelet worden momenteel plat gespamd door Tesla-rijders

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
      Nee, is wettelijk verboden. But we're working on it (*)!

      (*) betekent: de mailboxen van Crevits & Wathelet worden momenteel plat gespamd door Tesla-rijders
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
        Nee, is wettelijk verboden. But we're working on it (*)!

        (*) betekent: de mailboxen van Crevits & Wathelet worden momenteel plat gespamd door Tesla-rijders
        Volgens de politie ligt het aan de camera's.

        Comment


        • Hoe is die roadtrip naar Hannover afgelopen?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
            OK, ik zal het nog 1 keer uitleggen en daarna hou ik er mee op. We begonnen met de vraag waarom je dit ding niet zo veel op de weg ziet. Mijn stelling: deze wagen wordt in Europa voor het overgrote meerderheid gekocht voor zakelijk gebruik, niet door een particulier (tenzij die geld zat heeft en voor de performance gaat, maar daar speelt het financiële aspect sowieso stukken minder). Waarop gesteld werd dat de Tesla S net zo duur is in dagelijks gebruik als een BMW 520d GT.

            Aangezien ik lui ben en geen zin heb om zelf te rekenen kijk ik naar de full-operational lease-bedragen. Leasemaatschappijen weten namelijk verdraaid goed wat een auto daadwerkelijk kost...

            Blablabla
            Allez, dan zal ik het ook nog één keer uitleggen: als je enkel naar leaseprijs kijkt vergeet twee enorm belangrijke factoren, energiekost en fiscaliteit.
            Twee zaken waar de leasemaatschappij niet maar het leasende bedrijf wél mee geconfronteerd wordt.
            Leaseprijzen vergelijken heeft enkel zin voor voertuigen die onder een vergelijkbaar fiscaal regime vallen en met een min of meer vergelijkbare verbruikskost.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

            Comment


            • Schussboelie, heb jij soms links naar spreadsheets die de TCO voor bedrijven netjes berekenen? Ik probeer dit nu zelf, maar weet niet of ik soms iets vergeet:
              • 120% aftrekbaar voor bedrijf:
                • aankoopprijs
              • 100% aftrekbaar voor bedrijf:
                • verbruik
                • verzekering
                • onderhoud (en in principe lager dan fossiele brandstof)
              • BIV: 0
              • Verkeersbelasting: 77
              • VAA, aandeel bedrijf:
                • 570 Euro voor Tesla van 100K, maar zakt jaarlijks
              • VAA, persoonlijk:
                • 3400 Euro voor Tesla van 100K, zakt jaarlijks tot 2400 (BMW van 80K start op 6600 en zakt minder snel)
              Mis ik nog iets?

              Ik was eigenlijk begonnen met kijken of een BMW i3 goedkoper kon zijn dan een Mini, maar als ik de cijfers voor een Tesla invulde, merkte ik dat die volgens mij pakken goedkoper is dan de A6 waar ik nu mee rondbol. Straks misschien 2 elektrische auto's bij ons ...

              Comment


              • Ik heb die helaas niet.
                Ik heb er wel voor mezelf éentje gemaakt, uitgaande van een renting.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                Comment


                • Elektriciteitskost ook niet vergeten. Een bedrijf die op het dak van zijn gebouwen solar power opwekt kan heel goedkoop laadcapaciteit voorzien voor zijn fleet elektrische wagens. Voor de doorsnee vertegenwoordigersboites is het nog iets te vroeg vrees ik (hoge aankoopprijs + gebrek aan autonomie en laadcapaciteit onderweg)
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Hoe is die roadtrip naar Hannover afgelopen?
                    Heel goed. Ik post later nog een uitgebreid verslag

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                      Elektriciteitskost ook niet vergeten. Een bedrijf die op het dak van zijn gebouwen solar power opwekt kan heel goedkoop laadcapaciteit voorzien voor zijn fleet elektrische wagens. Voor de doorsnee vertegenwoordigersboites is het nog iets te vroeg vrees ik (hoge aankoopprijs + gebrek aan autonomie en laadcapaciteit onderweg)
                      Benieuwd naar de informatie die jullie hierover hebben.
                      Die zonnepanelen gaan juist energie opwekken wanneer het wagenpark op de baan is, je kan dus moeilijk zeggen dat ze dienen om het wagenpark van stroom te voorzien.
                      Bedrijven die ze hebben liggen en de opgewekte stroom ook gebruiken voor hun productieproces e.d. ok ... maar je kan de investering/kost moeilijk hard maken als je de PV-installatie enkel om die reden zou laten leggen (dixit mijn boekhouder).

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
                        Die zonnepanelen gaan juist energie opwekken wanneer het wagenpark op de baan is, je kan dus moeilijk zeggen dat ze dienen om het wagenpark van stroom te voorzien. Bedrijven die ze hebben liggen en de opgewekte stroom ook gebruiken voor hun productieproces e.d. ok ... maar je kan de investering/kost moeilijk hard maken als je de PV-installatie enkel om die reden zou laten leggen (dixit mijn boekhouder).
                        Beetje overdreven van de boekhouder, niet?
                        Ik acht de kans zeer klein dat alle wagens voor dag & dauw op de baan zijn en dan 's avonds pas terug zijn wanneer het donker is,
                        allemaal ook in de veronderstelling dat de wagens quasi nooit op de firma aanwezig zijn gedurende de dag.

                        Ik denk dat de praktijk wel anders uitwijst, dat een wagen ruim de kans krijgt om van die installatie te profiteren.
                        Ten andere, wat doe je met die elektriciteitskost... deze ook niet inbrengen dan? (retorische vraag)
                        Dus lijkt het me vanzelfsprekend dat zo'n PV-installatie een nuttige investering is voor het wagenpark én het bedrijf.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
                          Die zonnepanelen gaan juist energie opwekken wanneer het wagenpark op de baan is, je kan dus moeilijk zeggen dat ze dienen om het wagenpark van stroom te voorzien.
                          Je zou het ook zo kunnen zien: tijdens de dag produceren PV panelen stroom (ongeacht door wie die precies opgesoupeerd wordt - jij, je buren, de straat,...), die de centrales dan niet hoeven te produceren. En 's nachts eist je elektrisch wagenpark een gedeelte van die stroom terug om op te kunnen laden. Dat dat gedeelte dan dient geproduceerd te worden door een centrale maakt dan eigenlijk niets uit, hee. De balans voor "dag + nacht" klopt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                            Je zou het ook zo kunnen zien: tijdens de dag produceren PV panelen stroom (ongeacht door wie die precies opgesoupeerd wordt - jij, je buren, de straat,...), die de centrales dan niet hoeven te produceren. En 's nachts eist je elektrisch wagenpark een gedeelte van die stroom terug om op te kunnen laden. Dat dat gedeelte dan dient geproduceerd te worden door een centrale maakt dan eigenlijk niets uit, hee. De balans voor "dag + nacht" klopt.
                            Battery swaps zou hier een antwoord voor kunnen bieden. Vertegenwoordigers de baan op met 1 batterij. De andere hangt aan de PV installatie op te laden. En ' s morgens of ' avonds komt hij van batterij switchen. Wel 2 dure batterijen voor nodig, maar je stresst het elektriciteitsnet niet...

                            Comment


                            • Zoals beloofd, het verslag van mijn trip met de Model S naar Hannover :

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                                Zoals beloofd, het verslag van mijn trip met de Model S naar Hannover :

                                http://joenix.be/trip-to-cebit-1100-km-in-22u/
                                Bedankt voor je verslag.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                                  Zoals beloofd, het verslag van mijn trip met de Model S naar Hannover :

                                  http://joenix.be/trip-to-cebit-1100-km-in-22u/

                                  In de terugrit was het even krap geloof ik :-). Is 0 km ook effectief stoppen of zou je toch nog wat kunnen doorrijden zoals bij een gewone wagen?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                                    In de terugrit was het even krap geloof ik :-). Is 0 km ook effectief stoppen of zou je toch nog wat kunnen doorrijden zoals bij een gewone wagen?
                                    Er zou dan nog 20km inzitten. Maar de auto begint dan wel verschillende dingen uit te schakelen.

                                    Comment


                                    • dus op dagen zonder smogalarm had je wss een groter probleem gehad. en dat slipstreamen achter een vrachtwagen, vind je dat niet gevaarlijk?
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                      Comment


                                      • Gisteren stonden we in Poortugaal (NL) op een bedrijven terrein. Daar stonden verschillende elektrische wagens op te laden, als ook aan het station stond er een laadpaal waar een Ampera aan hing.
                                        Naast mij stond er een Nissan Leaf van het A15 project. (link is hier al eens gepasseerd geloof ik).
                                        Wat staan die Nederlanders toch weeral mijlen verder dan hier.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                          dus op dagen zonder smogalarm had je wss een groter probleem gehad. en dat slipstreamen achter een vrachtwagen, vind je dat niet gevaarlijk?
                                          Bij de rit door België hadden we meer dan voldoende reserve. Een keer 150 km op de heenweg en 90 km op de terugweg. Dus ook zonder smogalarm was het geen probleem geweest. Dat slipstreamen valt goed mee. Vrachtwagens rijden op cruise control en dus met een stabiele snelheid. Wel moet je zien dat de chauffeur zich niet begint te ergeren aan je. Zo ja, andere vrachtwagen zoeken.

                                          En idd, in Nederland staan ze al wat verder qua infrastructuur en gebruik van EV's. Maar we moeten ook niet dramatiseren. Bluecorner doet in Vlaanderen goede dingen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X