Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Gisteren stonden we in Poortugaal (NL) op een bedrijven terrein. Daar stonden verschillende elektrische wagens op te laden, als ook aan het station stond er een laadpaal waar een Ampera aan hing.
    Naast mij stond er een Nissan Leaf van het A15 project. (link is hier al eens gepasseerd geloof ik).
    Wat staan die Nederlanders toch weeral mijlen verder dan hier.
    Klopt inderdaad...in België vind je in elke parkeergarage amper 1 laadpunt. Ik zag er in Amsterdam onlangs minstens 25 onder het stadhuis.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
      Zoals beloofd, het verslag van mijn trip met de Model S naar Hannover :

      http://joenix.be/trip-to-cebit-1100-km-in-22u/
      Leuk verslag. Wat ik hier vooral toch ook weer in onthoud, is dat we op den duur voor langere afstanden toch anders met mobiliteit zullen moeten leren omgaan.
      En misschien is dat maar goed ook.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Leuk verslag. Wat ik hier vooral toch ook weer in onthoud, is dat we op den duur voor langere afstanden toch anders met mobiliteit zullen moeten leren omgaan...
        Als we dit moeten geloven is er geen enkel probleem voor langere afstanden:
        Acceleratie: 0 - 100 : 2,8s
        Vermogen : 925 pk
        Top: 360 km/u
        Bereik: 600 - 800 km

        Explore nanoFlowcell’s sustainable flow cell technology, powering electric mobility and AI-driven robotics for a cleaner, innovative energy future.


        Ai, oei, Tesla heeft net 2 miljard geïnvesteerd in een nieuwe batterijfabriek!

        Comment


        • Eerst zien, dan geloven
          Of de range 600 km gaat zijn betwijfel ik nu al, op hun website staat ergens anders dit: "range: projected 400 to 600 KM"
          Daarnaast gaat de QUANT zich waarschijnlijk positioneren op een veel duurder en kleiner marktsegment, ik las ergens vermoedelijk +200 000 euro.

          De visie van Tesla is net om binnen enkele jaren te kunnen starten met de productie van een betaalbare elektrische wagen voor de massa met een acceptabel bereik. Omdat de techniek van de batterijen niet snel genoeg evolueert naar hun zin, willen ze door zelf in grote hoeveelheden batterijen te gaan produceren de kostprijs van de batterypacks naar beneden brengen door schaalvoordelen.

          Kortom, ik vind het vrij voorbarig om op basis van bovenstaande informatie hun plannen nu al de das om te doen.

          Comment


          • Even terugkomen op de roadtrip.

            Al bij al nogal meegevallen, maar toch is je tijd nogal lang.
            Ik rij echt regelmatig naar Hannover, en meestal doe ik de 470km in iets minder dan 4 uur zonder de snelheidsbeperkingen echt te verkrachten.
            Op zo'n rit wil ik echt niet achter de vrachtwagens gaan sailen, maar wel cruisen aan snelheden tussen de 160 en 200 waar dat mag.
            Als dat kan, en ik ben maar één keer gedwongen om een stop van een half uurtje te maken, dan zie ik het wel zitten.


            Hoe ver zou je dan geraken op een volle batterij?

            Verder lees ik dat je de batterij beter niet verder dan 80% kan laden om de levensduur intact te houden. Daar gaan weer 60km actieradius....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              ... Op zo'n rit wil ik echt niet achter de vrachtwagens gaan sailen, maar wel cruisen aan snelheden tussen de 160 en 200 waar dat mag.
              ....
              Bereik Tesla tegen 190 km/u : 24 km!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Even terugkomen op de roadtrip.

                Al bij al nogal meegevallen, maar toch is je tijd nogal lang.
                Ik rij echt regelmatig naar Hannover, en meestal doe ik de 470km in iets minder dan 4 uur zonder de snelheidsbeperkingen echt te verkrachten.
                Op zo'n rit wil ik echt niet achter de vrachtwagens gaan sailen, maar wel cruisen aan snelheden tussen de 160 en 200 waar dat mag.
                Als dat kan, en ik ben maar één keer gedwongen om een stop van een half uurtje te maken, dan zie ik het wel zitten.


                Hoe ver zou je dan geraken op een volle batterij?

                Verder lees ik dat je de batterij beter niet verder dan 80% kan laden om de levensduur intact te houden. Daar gaan weer 60km actieradius....
                Dit bedoel ik dus vooral met herzien van mobiliteit.
                Ik rij zo om de 6 weken van België naar Polen, zo'n 850 km, en doe dat nu meestal tss de 6,5 en 7,5 u, inclusief stops.
                Dat zie ik elektrisch toch nog niet meteen gebeuren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Dit bedoel ik dus vooral met herzien van mobiliteit.
                  Ik rij zo om de 6 weken van België naar Polen, zo'n 850 km, en doe dat nu meestal tss de 6,5 en 7,5 u, inclusief stops.
                  Dat zie ik elektrisch toch nog niet meteen gebeuren.
                  Mja, maar het is ook heel persoonlijk. Ik doe dat 1 keer per jaar voor de ski-vakantie en voor de rest kom ik zelden boven de 200 km per dag. Ik denk dat mijn profiel van bedrijfswagen gebruik eigenlijk heel gemiddeld is. Het is wel opvallend dat diegene die er het meeste interesse in hebben hier net diegene zijn die wel regelmatig die lange afstanden doen.

                  En JoeNe doet een uitstap naar Hannover, hij had trouwens perfect een andere wagen kunnen nemen , dat is geen regelmatige verplaatsing voor hem.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
                    Bereik Tesla tegen 190 km/u : 24 km!
                    Slik, dat is weinig.

                    En aan 140?
                    Aan 160?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
                      Bereik Tesla tegen 190 km/u : 24 km!
                      Ik heb heel benieuwd hoe je daar aan komt.
                      Om 190 km/u aan te houden heb je met 130 pk zeker genoeg.
                      130 pk is 100 kW. Je hebt een batterij van 85 kWh ter beschikking.
                      Met een vermogen van 100kW kan je 0.85 van een uur rijden.
                      Als je 0.85 van een uur aan 190km/u rijdt kom je 161 km.

                      Ik zeg niet dat het allemaal klopt als een bus. Maar als je stelt dat je 65kWh van je batterij effectief kunt oprijden kom je nog op 123 km.

                      Ik ben benieuwd naar hoe jij aan die 24 bent gekomen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Dit bedoel ik dus vooral met herzien van mobiliteit.
                      Ik rij zo om de 6 weken van België naar Polen, zo'n 850 km, en doe dat nu meestal tss de 6,5 en 7,5 u, inclusief stops.
                      Dat zie ik elektrisch toch nog niet meteen gebeuren.
                      Dat zie ik nu ook nog niet gebeuren. Maar 80 jaar geleden moest je ook omrijden voor een benzinepomp. Het heeft zeker nog tijd nodig vooraleer de infrastructuur deze dingen mogelijk maakt.

                      De batterijen mogen nog zo snel kunnen opladen. Die grote hoeveelheid energie moet nog wel van het elektriciteitsnet in je auto komen. Op de duur krijg je die kabel niet meer opgetild en moeten ze daar ook oplossingen voor zoeken...

                      Dat voorbeeld van die nanoflowcell hierboven moet je ook nog altijd elektriciteit van het net nemen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Even terugkomen op de roadtrip.

                      Al bij al nogal meegevallen, maar toch is je tijd nogal lang.
                      Ik rij echt regelmatig naar Hannover, en meestal doe ik de 470km in iets minder dan 4 uur zonder de snelheidsbeperkingen echt te verkrachten.
                      Op zo'n rit wil ik echt niet achter de vrachtwagens gaan sailen, maar wel cruisen aan snelheden tussen de 160 en 200 waar dat mag.
                      Als dat kan, en ik ben maar één keer gedwongen om een stop van een half uurtje te maken, dan zie ik het wel zitten.


                      Hoe ver zou je dan geraken op een volle batterij?

                      Verder lees ik dat je de batterij beter niet verder dan 80% kan laden om de levensduur intact te houden. Daar gaan weer 60km actieradius....
                      Als er in Dusseldorf een supercharger zou komen kan ik met 1 tussenstop van een half uurtje en destination charging dus met een half uur extra over en weer komen.

                      Als je meegaat met de flow en 160 rijdt en dan regelmatig de 190-200 aantikt denk ik dat 200 km mogelijk is. Maar dat zijn schattingen, ik heb het nog niet gedaan. Je rijdt ook niet constant 200...
                      Last edited by ; 26/03/2014, 19:27.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                        Ik heb heel benieuwd hoe je daar aan komt.
                        Om 190 km/u aan te houden heb je met 130 pk zeker genoeg.
                        130 pk is 100 kW. Je hebt een batterij van 85 kWh ter beschikking.
                        Met een vermogen van 100kW kan je 0.85 van een uur rijden.
                        Als je 0.85 van een uur aan 190km/u rijdt kom je 161 km.

                        Ik zeg niet dat het allemaal klopt als een bus. Maar als je stelt dat je 65kWh van je batterij effectief kunt oprijden kom je nog op 123 km.

                        Ik ben benieuwd naar hoe jij aan die 24 bent gekomen.



                        Dat zie ik nu ook nog niet gebeuren. Maar 80 jaar geleden moest je ook omrijden voor een benzinepomp. Het heeft zeker nog tijd nodig vooraleer de infrastructuur deze dingen mogelijk maakt.

                        De batterijen mogen nog zo snel kunnen opladen. Die grote hoeveelheid energie moet nog wel van het elektriciteitsnet in je auto komen. Op de duur krijg je die kabel niet meer opgetild en moeten ze daar ook oplossingen voor zoeken...

                        Dat voorbeeld van die nanoflowcell hierboven moet je ook nog altijd elektriciteit van het net nemen.
                        Je vergeet wel een aantal belangrijke factoren.

                        Route? (stijl, niet stijl, ... ?)
                        Buiten temperatuur. Als 't koud is ben je al veel van je batt kwijt.
                        Bandendruk
                        Staat van de banden... ?
                        Last edited by Alfa-Beemer; 26/03/2014, 19:29.
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                          Je vergeet wel een aantal belangrijke factoren.

                          Route? (stijl, niet stijl, ... ?)
                          Buiten temperatuur. Als 't koud is ben je al veel van je batt kwijt.
                          Don't worry. Als je 190 rijdt houdt die batterij zichzelf wel warm.
                          Route speelt een factor, maar met 136 pk reed ik vroeger 200+. Dus 190 lijkt me niet echt een overschatting

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                            Don't worry. Als je 190 rijdt houdt die batterij zichzelf wel warm.
                            Route speelt een factor, maar met 136 pk reed ik vroeger 200+. Dus 190 lijkt me niet echt een overschatting
                            Ja maar je start wel met minder hé... .
                            U hoeft dit niet te lezen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                              Ik heb heel benieuwd hoe je daar aan komt.
                              Om 190 km/u aan te houden heb je met 130 pk zeker genoeg.
                              130 pk is 100 kW. Je hebt een batterij van 85 kWh ter beschikking.
                              Met een vermogen van 100kW kan je 0.85 van een uur rijden.
                              Als je 0.85 van een uur aan 190km/u rijdt kom je 161 km.

                              Ik zeg niet dat het allemaal klopt als een bus. Maar als je stelt dat je 65kWh van je batterij effectief kunt oprijden kom je nog op 123 km.

                              Ik ben benieuwd naar hoe jij aan die 24 bent gekomen.



                              Dat zie ik nu ook nog niet gebeuren. Maar 80 jaar geleden moest je ook omrijden voor een benzinepomp. Het heeft zeker nog tijd nodig vooraleer de infrastructuur deze dingen mogelijk maakt.

                              De batterijen mogen nog zo snel kunnen opladen. Die grote hoeveelheid energie moet nog wel van het elektriciteitsnet in je auto komen. Op de duur krijg je die kabel niet meer opgetild en moeten ze daar ook oplossingen voor zoeken...

                              Dat voorbeeld van die nanoflowcell hierboven moet je ook nog altijd elektriciteit van het net nemen.

                              Die 24 km, dat geloof ik ook niet. Dat je onder de 100km zakt als je continu FULL Throttle gaat, dat kan ik geloven.
                              Zelfs die 160 vind ik weinig, maar het zal wel in de buurt zitten.

                              Oplossing: minstens om de 100 km een supercharger , waar je dan elke keer een dik halfuur mag koffie drinken. (en hoe lang gaat Tesla het uithouden met hun politiek van gratis opladen aan die superchargers, misschien is de koffie dan weer héél duur)
                              Uiteindelijk ben je dan even lang onderweg als dat je rustig tegen 110 km/h rijdt.

                              Dat mensen die regelmatig lange ritten doen naar de Tesla kijken is ook logisch hé. Dat zijn de mensen die per jaar véél rijden, en net iets meer interesse hebben in hun auto dan pakweg mijn echtgenote die ritjes van 10-50km maakt en hoop en al 8000km per jaar rijdt. Maar daar is een electrische auto dan weer véél en véél te duur voor.
                              Ik zie me nog een 35.000€ uitgeven aan een Nissan Leaf die even groot is als een Clio van 10.000€ om dan 8000km per jaar te doen.

                              De evolutie is er zeker, maar het zal nog even duren voor we passende oplossingen hebben.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Die 24 km, dat geloof ik ook niet....
                                For both the Roadster and the Model S, you lose 45 miles in full-tank flat-road range for every additional 10 mph speedup (http://www.teslamotors.com/fr_CH/for...45-miles-range).

                                Ik denk ook niet dat je lang 190 km/u kunt rijden in een Tesla.
                                Om de batterij te beschermen wordt de snelheid al gauw beperkt tot 160 km/u of minder.
                                Plankgasmannen zullen sowieso geen Tesla kopen.
                                De troeven van de Tesla liggen elders...
                                Last edited by ; 26/03/2014, 20:55.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Ik rij echt regelmatig naar Hannover, en meestal doe ik de 470km in iets minder dan 4 uur zonder de snelheidsbeperkingen echt te verkrachten.
                                  Op zo'n rit wil ik echt niet achter de vrachtwagens gaan sailen, maar wel cruisen aan snelheden tussen de 160 en 200 waar dat mag.
                                  Sorry, hoor, maar d'er schort iets in je hersenen als je dergelijke snelheden als "cruisen" of "meegaan met de flow" begint te bestempelen. Een menselijk wezen kan niet meer normaal reageren aan dergelijke snelheden. Wat als er iets onverwacht voor je (een onvoorspelbaar uitwijkmaneuver van een voorligger, bijvoorbeeld) of met je (een klapband, bijvoorbeeld) gebeurt?
                                  Een mens is niet gemaakt om met wat voor wagen dan ook aan 200 km/u over de weg te razen. Misschien dat afgetrainde topsporters op een voor hen voorbehouden, beveiligd en afgesloten circuit in de Formule 1 dat aankunnen, maar de Duitse snelwegen en de doorsnee automobilist voldoen geen van beiden aan deze randvoorwaarden.

                                  Dit lijkt me dus een non-discussie en non-argumentatie pro of contra de Tesla. Dit is de perfecte wagen voor wie luxueus en ondergedompeld in hi-tech een driehonderd kilometer per dag moet afleggen, en dit liefst op een rustige manier doet (bijvoorbeeld aan max. 110 km/u op het rechtervak van de autosnelweg). Maar die graag ook wat extra power ter beschikking wil hebben voor als het ooit moet. En die het zich verder financieel kan permitteren, onder het motto: "Met een Maserati wek ik afgunst op bij mijn klanten en prospecten, met een Tesla eerder interesse en respect".

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                    onder het motto: "Met een Maserati wek ik afgunst op bij mijn klanten en prospecten, met een Tesla eerder interesse en respect".
                                    Vind ik persoonlijk een hele goeie. 👍


                                    Sent from somewhere, using Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                      Sorry, hoor, maar d'er schort iets in je hersenen als je dergelijke snelheden als "cruisen" of "meegaan met de flow" begint te bestempelen. Een menselijk wezen kan niet meer normaal reageren aan dergelijke snelheden. Wat als er iets onverwacht voor je (een onvoorspelbaar uitwijkmaneuver van een voorligger, bijvoorbeeld) of met je (een klapband, bijvoorbeeld) gebeurt?
                                      Een mens is niet gemaakt om met wat voor wagen dan ook aan 200 km/u over de weg te razen. Misschien dat afgetrainde topsporters op een voor hen voorbehouden, beveiligd en afgesloten circuit in de Formule 1 dat aankunnen, maar de Duitse snelwegen en de doorsnee automobilist voldoen geen van beiden aan deze randvoorwaarden.
                                      Dus 50% van de duitse bevolking is zwakzinnig?
                                      Ik doe dit al jaren.

                                      Om voor mezelf na te kijken of ik niet agressief rij leg ik mijn GSM op de zetel naast mij. Het gebeurt echt zo zelden dat die daar af vliegt door een remmaneuver, dus ja, ik vind dat ik dat doe in acceptabele omstandigheden.

                                      110km/h is echt te traag voor langere ritten. Dat moet minstens 130 zijn zodat je ook in Frankrijk mee kan met de flow. Anders hang je constant tussen de vrachtwagens.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Dus 50% van de duitse bevolking is zwakzinnig?
                                        Om maar eens de Godwin-toer op te gaan: 70 jaar geleden was 100% van de Duitse bevolking zwakzinnig.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                          Ja maar je start wel met minder hé... .
                                          Staat meestal aan een laadpaal, en de batterij staat dus warm. In de meeste gevallen staat hij binnen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X