Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenZoals beloofd, het verslag van mijn trip met de Model S naar Hannover :
http://joenix.be/trip-to-cebit-1100-km-in-22u/
En misschien is dat maar goed ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenLeuk verslag. Wat ik hier vooral toch ook weer in onthoud, is dat we op den duur voor langere afstanden toch anders met mobiliteit zullen moeten leren omgaan...
Acceleratie: 0 - 100 : 2,8s
Vermogen : 925 pk
Top: 360 km/u
Bereik: 600 - 800 km
Explore nanoFlowcell’s sustainable flow cell technology, powering electric mobility and AI-driven robotics for a cleaner, innovative energy future.
Ai, oei, Tesla heeft net 2 miljard geïnvesteerd in een nieuwe batterijfabriek!
Comment
-
Eerst zien, dan geloven
Of de range 600 km gaat zijn betwijfel ik nu al, op hun website staat ergens anders dit: "range: projected 400 to 600 KM"
Daarnaast gaat de QUANT zich waarschijnlijk positioneren op een veel duurder en kleiner marktsegment, ik las ergens vermoedelijk +200 000 euro.
De visie van Tesla is net om binnen enkele jaren te kunnen starten met de productie van een betaalbare elektrische wagen voor de massa met een acceptabel bereik. Omdat de techniek van de batterijen niet snel genoeg evolueert naar hun zin, willen ze door zelf in grote hoeveelheden batterijen te gaan produceren de kostprijs van de batterypacks naar beneden brengen door schaalvoordelen.
Kortom, ik vind het vrij voorbarig om op basis van bovenstaande informatie hun plannen nu al de das om te doen.
Comment
-
Even terugkomen op de roadtrip.
Al bij al nogal meegevallen, maar toch is je tijd nogal lang.
Ik rij echt regelmatig naar Hannover, en meestal doe ik de 470km in iets minder dan 4 uur zonder de snelheidsbeperkingen echt te verkrachten.
Op zo'n rit wil ik echt niet achter de vrachtwagens gaan sailen, maar wel cruisen aan snelheden tussen de 160 en 200 waar dat mag.
Als dat kan, en ik ben maar één keer gedwongen om een stop van een half uurtje te maken, dan zie ik het wel zitten.
Hoe ver zou je dan geraken op een volle batterij?
Verder lees ik dat je de batterij beter niet verder dan 80% kan laden om de levensduur intact te houden. Daar gaan weer 60km actieradius....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten... Op zo'n rit wil ik echt niet achter de vrachtwagens gaan sailen, maar wel cruisen aan snelheden tussen de 160 en 200 waar dat mag.
....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEven terugkomen op de roadtrip.
Al bij al nogal meegevallen, maar toch is je tijd nogal lang.
Ik rij echt regelmatig naar Hannover, en meestal doe ik de 470km in iets minder dan 4 uur zonder de snelheidsbeperkingen echt te verkrachten.
Op zo'n rit wil ik echt niet achter de vrachtwagens gaan sailen, maar wel cruisen aan snelheden tussen de 160 en 200 waar dat mag.
Als dat kan, en ik ben maar één keer gedwongen om een stop van een half uurtje te maken, dan zie ik het wel zitten.
Hoe ver zou je dan geraken op een volle batterij?
Verder lees ik dat je de batterij beter niet verder dan 80% kan laden om de levensduur intact te houden. Daar gaan weer 60km actieradius....
Ik rij zo om de 6 weken van België naar Polen, zo'n 850 km, en doe dat nu meestal tss de 6,5 en 7,5 u, inclusief stops.
Dat zie ik elektrisch toch nog niet meteen gebeuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDit bedoel ik dus vooral met herzien van mobiliteit.
Ik rij zo om de 6 weken van België naar Polen, zo'n 850 km, en doe dat nu meestal tss de 6,5 en 7,5 u, inclusief stops.
Dat zie ik elektrisch toch nog niet meteen gebeuren.
En JoeNe doet een uitstap naar Hannover, hij had trouwens perfect een andere wagen kunnen nemen , dat is geen regelmatige verplaatsing voor hem.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk BerichtenBereik Tesla tegen 190 km/u : 24 km!
En aan 140?
Aan 160?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk BerichtenBereik Tesla tegen 190 km/u : 24 km!
Om 190 km/u aan te houden heb je met 130 pk zeker genoeg.
130 pk is 100 kW. Je hebt een batterij van 85 kWh ter beschikking.
Met een vermogen van 100kW kan je 0.85 van een uur rijden.
Als je 0.85 van een uur aan 190km/u rijdt kom je 161 km.
Ik zeg niet dat het allemaal klopt als een bus. Maar als je stelt dat je 65kWh van je batterij effectief kunt oprijden kom je nog op 123 km.
Ik ben benieuwd naar hoe jij aan die 24 bent gekomen.
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDit bedoel ik dus vooral met herzien van mobiliteit.
Ik rij zo om de 6 weken van België naar Polen, zo'n 850 km, en doe dat nu meestal tss de 6,5 en 7,5 u, inclusief stops.
Dat zie ik elektrisch toch nog niet meteen gebeuren.
De batterijen mogen nog zo snel kunnen opladen. Die grote hoeveelheid energie moet nog wel van het elektriciteitsnet in je auto komen. Op de duur krijg je die kabel niet meer opgetild en moeten ze daar ook oplossingen voor zoeken...
Dat voorbeeld van die nanoflowcell hierboven moet je ook nog altijd elektriciteit van het net nemen.
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEven terugkomen op de roadtrip.
Al bij al nogal meegevallen, maar toch is je tijd nogal lang.
Ik rij echt regelmatig naar Hannover, en meestal doe ik de 470km in iets minder dan 4 uur zonder de snelheidsbeperkingen echt te verkrachten.
Op zo'n rit wil ik echt niet achter de vrachtwagens gaan sailen, maar wel cruisen aan snelheden tussen de 160 en 200 waar dat mag.
Als dat kan, en ik ben maar één keer gedwongen om een stop van een half uurtje te maken, dan zie ik het wel zitten.
Hoe ver zou je dan geraken op een volle batterij?
Verder lees ik dat je de batterij beter niet verder dan 80% kan laden om de levensduur intact te houden. Daar gaan weer 60km actieradius....
Als je meegaat met de flow en 160 rijdt en dan regelmatig de 190-200 aantikt denk ik dat 200 km mogelijk is. Maar dat zijn schattingen, ik heb het nog niet gedaan. Je rijdt ook niet constant 200...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenIk heb heel benieuwd hoe je daar aan komt.
Om 190 km/u aan te houden heb je met 130 pk zeker genoeg.
130 pk is 100 kW. Je hebt een batterij van 85 kWh ter beschikking.
Met een vermogen van 100kW kan je 0.85 van een uur rijden.
Als je 0.85 van een uur aan 190km/u rijdt kom je 161 km.
Ik zeg niet dat het allemaal klopt als een bus. Maar als je stelt dat je 65kWh van je batterij effectief kunt oprijden kom je nog op 123 km.
Ik ben benieuwd naar hoe jij aan die 24 bent gekomen.
Dat zie ik nu ook nog niet gebeuren. Maar 80 jaar geleden moest je ook omrijden voor een benzinepomp. Het heeft zeker nog tijd nodig vooraleer de infrastructuur deze dingen mogelijk maakt.
De batterijen mogen nog zo snel kunnen opladen. Die grote hoeveelheid energie moet nog wel van het elektriciteitsnet in je auto komen. Op de duur krijg je die kabel niet meer opgetild en moeten ze daar ook oplossingen voor zoeken...
Dat voorbeeld van die nanoflowcell hierboven moet je ook nog altijd elektriciteit van het net nemen.
Route? (stijl, niet stijl, ... ?)
Buiten temperatuur. Als 't koud is ben je al veel van je batt kwijt.
Bandendruk
Staat van de banden... ?Last edited by Alfa-Beemer; 26/03/2014, 19:29.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenJe vergeet wel een aantal belangrijke factoren.
Route? (stijl, niet stijl, ... ?)
Buiten temperatuur. Als 't koud is ben je al veel van je batt kwijt.
Route speelt een factor, maar met 136 pk reed ik vroeger 200+. Dus 190 lijkt me niet echt een overschatting
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenDon't worry. Als je 190 rijdt houdt die batterij zichzelf wel warm.
Route speelt een factor, maar met 136 pk reed ik vroeger 200+. Dus 190 lijkt me niet echt een overschattingU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk BerichtenIk heb heel benieuwd hoe je daar aan komt.
Om 190 km/u aan te houden heb je met 130 pk zeker genoeg.
130 pk is 100 kW. Je hebt een batterij van 85 kWh ter beschikking.
Met een vermogen van 100kW kan je 0.85 van een uur rijden.
Als je 0.85 van een uur aan 190km/u rijdt kom je 161 km.
Ik zeg niet dat het allemaal klopt als een bus. Maar als je stelt dat je 65kWh van je batterij effectief kunt oprijden kom je nog op 123 km.
Ik ben benieuwd naar hoe jij aan die 24 bent gekomen.
Dat zie ik nu ook nog niet gebeuren. Maar 80 jaar geleden moest je ook omrijden voor een benzinepomp. Het heeft zeker nog tijd nodig vooraleer de infrastructuur deze dingen mogelijk maakt.
De batterijen mogen nog zo snel kunnen opladen. Die grote hoeveelheid energie moet nog wel van het elektriciteitsnet in je auto komen. Op de duur krijg je die kabel niet meer opgetild en moeten ze daar ook oplossingen voor zoeken...
Dat voorbeeld van die nanoflowcell hierboven moet je ook nog altijd elektriciteit van het net nemen.
Die 24 km, dat geloof ik ook niet. Dat je onder de 100km zakt als je continu FULL Throttle gaat, dat kan ik geloven.
Zelfs die 160 vind ik weinig, maar het zal wel in de buurt zitten.
Oplossing: minstens om de 100 km een supercharger , waar je dan elke keer een dik halfuur mag koffie drinken. (en hoe lang gaat Tesla het uithouden met hun politiek van gratis opladen aan die superchargers, misschien is de koffie dan weer héél duur)
Uiteindelijk ben je dan even lang onderweg als dat je rustig tegen 110 km/h rijdt.
Dat mensen die regelmatig lange ritten doen naar de Tesla kijken is ook logisch hé. Dat zijn de mensen die per jaar véél rijden, en net iets meer interesse hebben in hun auto dan pakweg mijn echtgenote die ritjes van 10-50km maakt en hoop en al 8000km per jaar rijdt. Maar daar is een electrische auto dan weer véél en véél te duur voor.
Ik zie me nog een 35.000€ uitgeven aan een Nissan Leaf die even groot is als een Clio van 10.000€ om dan 8000km per jaar te doen.
De evolutie is er zeker, maar het zal nog even duren voor we passende oplossingen hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDie 24 km, dat geloof ik ook niet....
Ik denk ook niet dat je lang 190 km/u kunt rijden in een Tesla.
Om de batterij te beschermen wordt de snelheid al gauw beperkt tot 160 km/u of minder.
Plankgasmannen zullen sowieso geen Tesla kopen.
De troeven van de Tesla liggen elders...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenIk rij echt regelmatig naar Hannover, en meestal doe ik de 470km in iets minder dan 4 uur zonder de snelheidsbeperkingen echt te verkrachten.
Op zo'n rit wil ik echt niet achter de vrachtwagens gaan sailen, maar wel cruisen aan snelheden tussen de 160 en 200 waar dat mag.
Een mens is niet gemaakt om met wat voor wagen dan ook aan 200 km/u over de weg te razen. Misschien dat afgetrainde topsporters op een voor hen voorbehouden, beveiligd en afgesloten circuit in de Formule 1 dat aankunnen, maar de Duitse snelwegen en de doorsnee automobilist voldoen geen van beiden aan deze randvoorwaarden.
Dit lijkt me dus een non-discussie en non-argumentatie pro of contra de Tesla. Dit is de perfecte wagen voor wie luxueus en ondergedompeld in hi-tech een driehonderd kilometer per dag moet afleggen, en dit liefst op een rustige manier doet (bijvoorbeeld aan max. 110 km/u op het rechtervak van de autosnelweg). Maar die graag ook wat extra power ter beschikking wil hebben voor als het ooit moet. En die het zich verder financieel kan permitteren, onder het motto: "Met een Maserati wek ik afgunst op bij mijn klanten en prospecten, met een Tesla eerder interesse en respect".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichtenonder het motto: "Met een Maserati wek ik afgunst op bij mijn klanten en prospecten, met een Tesla eerder interesse en respect".
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenSorry, hoor, maar d'er schort iets in je hersenen als je dergelijke snelheden als "cruisen" of "meegaan met de flow" begint te bestempelen. Een menselijk wezen kan niet meer normaal reageren aan dergelijke snelheden. Wat als er iets onverwacht voor je (een onvoorspelbaar uitwijkmaneuver van een voorligger, bijvoorbeeld) of met je (een klapband, bijvoorbeeld) gebeurt?
Een mens is niet gemaakt om met wat voor wagen dan ook aan 200 km/u over de weg te razen. Misschien dat afgetrainde topsporters op een voor hen voorbehouden, beveiligd en afgesloten circuit in de Formule 1 dat aankunnen, maar de Duitse snelwegen en de doorsnee automobilist voldoen geen van beiden aan deze randvoorwaarden.
Ik doe dit al jaren.
Om voor mezelf na te kijken of ik niet agressief rij leg ik mijn GSM op de zetel naast mij. Het gebeurt echt zo zelden dat die daar af vliegt door een remmaneuver, dus ja, ik vind dat ik dat doe in acceptabele omstandigheden.
110km/h is echt te traag voor langere ritten. Dat moet minstens 130 zijn zodat je ook in Frankrijk mee kan met de flow. Anders hang je constant tussen de vrachtwagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDus 50% van de duitse bevolking is zwakzinnig?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenJa maar je start wel met minder hé... .
Comment
Comment