als 1 merk nu een deftige radius biedt in een elektrische wagen...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichtenals 1 merk nu een deftige radius biedt in een elektrische wagen...Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichtenals 1 merk nu een deftige radius biedt in een elektrische wagen...previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenJa dat wel... Alleen mag je niet sneller dan 90... Bij 160 staat ge na een half uur stil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichtenen waar mag je 160 ? Mensen moeten eens een beetje redelijk blijven .
Comment
-
Tesla Model S
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichtenen waar mag je 160 ? Mensen moeten eens een beetje redelijk blijven .
175 teller en dan heb je t vlaggen
ik vind het altijd bizar dat mensen 150 op de teller heel snel vinden, maar dan wel gemakkelijk 60-65 durven rijden in de bebouwde kom.
Over de Tesla en range. Op hun website staat er een diagram, maar dat gaat maar tot 80MPH. Als je dat doortrekt naar 100 MPH kom je aan een range van 180 km. Dit is dan onder ideale omstandigheden en bij constante snelheid, dus ik zou er toch nog 30-40 afdoen met acceleraties, AC etc..
Dus bij 100MPH zit je dan aan de 90-100kw/uur met een Tesla... De batterij is 85kw... Dus 50 minuten kan je rijden voor je stilvaltLast edited by germinal; 30/07/2014, 01:33.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenDus bij 100MPH zit je dan aan de 90-100kw/uur met een Tesla... De batterij is 85kw... Dus 50 minuten kan je rijden voor je stilvalt
60kW = 82 PK. Ik denk dat je met een auto van 82PK de 160 wel kan aantikken. Het zal even duren, maar je komt er wel.
En dan haal je waarschijnlijk net de 200km aan 160 km/u met een Model S.
Ik begrijp trouwens niet waarom die snelheid zo belangrijk lijkt voor jullie. Ik rij nu 7 maanden elektrisch, en ben er alleen maar rustiger op geworden. Geen gejengel meer van een (V6-)motor die je aanzet tot sportief rijden en optrekken. Je wordt er echt rustig van en dat laat zich merken in je rijstijl. En een sprintje aan het een stoplicht is ook nooit meer hetzelfde. Je kan in alle stilte winnen.
Comment
-
Volgens mij gaat het echt snel als je constant gaat planken hoor.. Maar 200 zal wel haalbaar zijn.
op de website van Tesla staan er cijfers, trek er dan nog wat van af en dan heb je wel een idee.
Constant 80mph is 320 km (theoretisch) vlak, geen wind, geen ac.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdekerf Bekijk BerichtenStel: Een Tesla in Korte termijn verhuur. Dus laat ons kijken naar worst case; dagdagelijks bestuurders die er het maximum willen uithalen.
Hoe snel is de batterij leeg?
Maw wat is minimum aantal km die zeker zal halen bij 100% battery? 200km?
Ik denk dat als je echt fors doorrijdt je nog wel 150km kan halen uit de batterij, maar ik heb het nog niet getest. Misschien eens van Emsbüren naar Kamen vlammen. Dat is 120 km. Met een 85% charge moet dit nog wel een leuke vergelijking zijn.
Als je Tesla rijdt wordt je trouwens constant geïnformeerd over hoever je nog raakt met je batterij. Niet te vergelijken met de boordcomputer die in klassieke auto's zit. Je moet echt een ezel zijn om zonder batterij te vallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
Ik begrijp trouwens niet waarom die snelheid zo belangrijk lijkt voor jullie. .previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichtensimpel als ik 80km moet rijden (autostrade) en ik doe die aan 150 dan ben ik er op iets meer dan 30 minuten. Doe ik die tegen 90 dan en ik bijna een uur onderweg.
Joene rijdt al een hele tijd Tesla en is geen slak ;-) de laatste keer dat ik hem zonder rijbereik aan de kant heb weten staan was met zijn Passat 3.2fsi :-D'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJe zou je eens beter moeten informeren voor je zaken begint neer te schrijven ;-)
Joene rijdt al een hele tijd Tesla en is geen slak ;-) de laatste keer dat ik hem zonder rijbereik aan de kant heb weten staan was met zijn Passat 3.2fsi :-D
Ik zeg alleen dat als je dagelijks lange afstanden doet momenteel Tesla nog geen alternatief is, zeker niet als het merendeel autostrade is aan 'hogere' snelheid. Dat is een pijnpunt van een EV.
Ik vind de model s (P85+) een schitterende wagen, alleen zijn lange autostrade ritten niet de "strong suit" van de model s.
Nu rijd ik 800 km aan een stuk tot op mijn bestemming zonder te moeten stoppen. Bij Tesla zou ik 3 a 4 keer moeten laden. In het beste geval is dat herladen bij superchargers, en dan kan je ongeveer 45 min rekenen per oplaadbeurt.
Voor veel mensen zou een Tesla de ideale auto zijn (afgezien van de aanschafprijs) maar voor andere toepassing is het momenteel ontoereikend...previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenVolgens mij gaat het echt snel als je constant gaat planken hoor.. Maar 200 zal wel haalbaar zijn.
op de website van Tesla staan er cijfers, trek er dan nog wat van af en dan heb je wel een idee.
Constant 80mph is 320 km (theoretisch) vlak, geen wind, geen ac.
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichtensimpel als ik 80km moet rijden (autostrade) en ik doe die aan 150 dan ben ik er op iets meer dan 30 minuten. Doe ik die tegen 90 dan en ik bijna een uur onderweg.
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenOnzin? Ik zeg niet dat je met Tesla model s niet snel kan rijden, integendeel zelfs.
Ik zeg alleen dat als je dagelijks lange afstanden doet momenteel Tesla nog geen alternatief is, zeker niet als het merendeel autostrade is aan 'hogere' snelheid. Dat is een pijnpunt van een EV.
Ik vind de model s (P85+) een schitterende wagen, alleen zijn lange autostrade ritten niet de "strong suit" van de model s.
Nu rijd ik 800 km aan een stuk tot op mijn bestemming zonder te moeten stoppen. Bij Tesla zou ik 3 a 4 keer moeten laden. In het beste geval is dat herladen bij superchargers, en dan kan je ongeveer 45 min rekenen per oplaadbeurt.
Voor veel mensen zou een Tesla de ideale auto zijn (afgezien van de aanschafprijs) maar voor andere toepassing is het momenteel ontoereikend...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
De actieradius is niet het probleem van de Tesla, het is de aanschafprijs. Wanneer Tesla een model 3 uitbrengt dat, zoals de geruchten gaan, in het prijssegment van een BMW 3 serie terechtkomt en ook nog eens even innovatief is als het model S, dan breekt die markt volledig open. Het is schrikwekkend om vast te stellen dat de traditionele fabrikanten nog altijd geen antwoord hebben op die veranderende markt en blijven investeren in hun dinosaurussen.
What it's like to own a Tesla Model S - A cartoonist's review of his magical space car - The OatmealI wrote a comic about my Tesla Model S.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenOnzin? Ik zeg niet dat je met Tesla model s niet snel kan rijden, integendeel zelfs.
Ik zeg alleen dat als je dagelijks lange afstanden doet momenteel Tesla nog geen alternatief is, zeker niet als het merendeel autostrade is aan 'hogere' snelheid. Dat is een pijnpunt van een EV.
Ik vind de model s (P85+) een schitterende wagen, alleen zijn lange autostrade ritten niet de "strong suit" van de model s.
Nu rijd ik 800 km aan een stuk tot op mijn bestemming zonder te moeten stoppen. Bij Tesla zou ik 3 a 4 keer moeten laden. In het beste geval is dat herladen bij superchargers, en dan kan je ongeveer 45 min rekenen per oplaadbeurt.
Voor veel mensen zou een Tesla de ideale auto zijn (afgezien van de aanschafprijs) maar voor andere toepassing is het momenteel ontoereikend...
En snel is hij ook wel. Het verbruik in de Duitse 'treintjes' blijkt ook wel mee te vallen. Waarschijnlijk omdat je dan in turbulentie rijdt en minder luchtweerstand hebt.
Hetgeen wat we ook doen als we dreigen ergens niet te geraken. Achter een grote vrachtwagen en tegen 90 km/u uit de wind. Dat zorgt echt voor een heel laag verbruik.
Er zijn dus wel trucjes om toch nog op je bestemming te geraken als het dreigt mis te lopen. En het is allemaal redelijk speelbaar. Je wordt ook constant geïnformeerd over je verbruik. Misschien moet je deze blogpost maar eens lezen.
Comment
Comment