Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
    Een Exige V6 is niet echt een i3 met 3.0 motor. Je loopt dus weg van je eerdere vergelijking.
    ...
    Dit snap ik echt niet. Waarom past waterstof beter bij zonnepanelen dan batterijen? Moet je me toch eens uitleggen.
    ivm Exige: gebruikt ook carbon, ook onder de 1000 kg (misschien nog minder, ken niet van buiten) en ook een 6 cilindermotor (het ging mij dus om de combinatie 6 cilinder motor + carbon + onder de 1 ton)

    waterstof past beter bij zonnepanelen omdat men alle energie kan opslaan dat men opvangt met de zonnepanelen... die energie kan men niet alleen gebruiken voor de auto maar ook voor el. gebruik thuis

    waterstof past minder bij EV's omdat men enkel direct kan opslaan als de auto thuis geparkeerd staat en beperkt is tot de capaciteit batterij

    dus in het waterstof-model, kan elk gezin onafhankelijk zijn van het el.net... het el. net is nu nl. veel te complex en veel te fragiel, als er nog s een zonne-storm is zoals in 19e eeuw zitten we allemaal plat voor paar jaar of langer, en vooral, hoe minder we afhankelijk zijn van de overheid, hoe minder machtsmisbruik (zie Electrabel - overheid - prijzen el. enz.) en hoe meer vrijheid de mens heeft

    Comment


    • tesla geeft 8jaar garanti op de batterij. die accu zou dus evengoed 15jaar kunnen meegaan.
      de garanti van tesla is zelf zo ver dat ze 8jaar garanti geven dat de accu boven de 80% van haar capaciteit blijft. das is iets dat men laptop, gsm ,... allemaal niet kunnen hoor. zelf mijn gewone lood startaccu in mijn auto gaat na 5jaar al maar de helft niet meer leveren.

      ze claimen op internet ook al dat er batterijen bestaan die je op 5sec ofzo kon opladen. als je dat vanuit een technisch standpunt bekijkt, was dit ook onzin om op een auto toe te passen. ik wil die BMW accu wel eens zien na 20jaar... wel grappig dat ze al kunnen stellen dat die 20jaar gaat meegaan, terwijl die nog geen 20jaar bestaat. doe me denken aan zo nen boot waarvan er beweerd werd dat die niet kon zinken, en op de eerste rit al onderging

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
        Het enige wat hij claimt is dat zijn batterijtechnologie langer meegaat. 20 jaar ipv een dikke 10 jaar voor Tesla.
        Hij raakt geen enkel van de andere capaciteiten van een batterij aan, hij praat alleen over levensduur.
        kwaliteit van de batterij, de levensduur en het gewicht van de wagen, op al deze 3 punten is de i3 veel beter dan de Tesla, "the cells used in the i3 are top of the notch"

        over Tesla-batterijen zegt hij dat ze kwalitatief van het laagste zijn (batterijen zoals in laptops, aangepast voor auto's), ze gaan maar 4 a 8 jaar mee, zelf de Renault-batterijen (Renault toch niet echt EV expert zou je denken) zijn veel beter...

        dus 4 a 8 jaar, gemiddeld 6 jaar voor de Tesla tov. 20 jaar voor de i3,

        dus batterijen i3 gaan minstens 3 keer langer mee dan die van de Tesla... dat maakt een ENORM verschil op ecologie van je EV, dat zal je toch wel verstaan? heb de indruk dat als je geen Tesla gekocht had je mij wel zou kunnen volgen

        moogt kritiek op een auto niet persoonlijk nemen he, krijd zelf met een bmw en een saaie Citroën als daily, van mij mag je er zoveel kritiek op hebben als je wil, want geen enkele auto is perfect! en moet toegeven Tesla is fiscaal niet zo'n slechte keus!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
          ivm Exige: gebruikt ook carbon, ook onder de 1000 kg (misschien nog minder, ken niet van buiten) en ook een 6 cilindermotor (het ging mij dus om de combinatie 6 cilinder motor + carbon + onder de 1 ton)

          waterstof past beter bij zonnepanelen omdat men alle energie kan opslaan dat men opvangt met de zonnepanelen... die energie kan men niet alleen gebruiken voor de auto maar ook voor el. gebruik thuis

          waterstof past minder bij EV's omdat men enkel direct kan opslaan als de auto thuis geparkeerd staat en beperkt is tot de capaciteit batterij

          dus in het waterstof-model, kan elk gezin onafhankelijk zijn van het el.net... het el. net is nu nl. veel te complex en veel te fragiel, als er nog s een zonne-storm is zoals in 19e eeuw zitten we allemaal plat voor paar jaar of langer, en vooral, hoe minder we afhankelijk zijn van de overheid, hoe minder machtsmisbruik (zie Electrabel - overheid - prijzen el. enz.) en hoe meer vrijheid de mens heeft
          6 cilinder motor + carbon + onder 1 ton is iets moois en leuks, maar buiten het carbon heeft het weinig te maken met een i3.

          Al ooit van "Vehicle to Grid" gehoord? Dat is technologie waarbij elektrische auto's hun energie terug afgeven aan het huis wanneer de vraag naar elektriciteit groot is. En overdag staat die hij gewoon energie op te nemen. Tesla is hier spijtig genoeg geen fan van (niet onbegrijpelijk als je gratis laden aanbiedt, voor je t weet draait het halve land op jouw gratis energie). Maar het concept bestaat dus al wel. Oa de Nissan Leaf kan Vehicle to Grid doen. Ik was in Amsterdam in januari op een Tesla event waar we vragen mochten stellen aan Elon Musk. Toen kwamen er verschillende vragen over Vehicle to Grid die hij allemaal vakkundig ontweek. Dus voor Tesla is dit niet echt een prioriteit.

          Waterstof is voor mij dan gewoon 1 van de zovele mogelijke energie dragers. Naast batterijen, luchtcompressors, waterbekkens, ... Ze bieden allemaal een mogelijke oplossing tot ons energie opslag vraagstuk. Namelijk als je overstapt op zonne-energie moet je energie kunnen opslagen voor als de zon niet schijnt.

          En als je zoiets op lokaal niveau wil doen op een gedistribueerd netwerk, kom je snel bij batterijen en brandstofcellen uit. Ik geloof persoonlijk ook in zo'n oplossing. Maar welke technologie er gaat gebruikt worden is voor mij nog koffiedik kijken. Ik hoop gewoon dat ik binnen 8 jaar mijn Tesla batterij onder de grond graaf en deze nog kan gebruiken als energiedrager. Met een resterende capaciteit van 60 kWh kom ik wel enkele dagen verder in mijn huishoudelijk elektriciteitsgebruik. Maar dat is nog verre toekomst en speculatie.

          Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten

          over Tesla-batterijen zegt hij dat ze kwalitatief van het laagste zijn (batterijen zoals in laptops, aangepast voor auto's), ze gaan maar 4 a 8 jaar mee, zelf de Renault-batterijen (Renault toch niet echt EV expert zou je denken) zijn veel beter...

          dus 4 a 8 jaar, gemiddeld 6 jaar voor de Tesla tov. 20 jaar voor de i3,

          dus batterijen i3 gaan minstens 3 keer langer mee dan die van de Tesla... dat maakt een ENORM verschil op ecologie van je EV, dat zal je toch wel verstaan? heb de indruk dat als je geen Tesla gekocht had je mij wel zou kunnen volgen

          moogt kritiek op een auto niet persoonlijk nemen he, krijd zelf met een bmw en een saaie Citroën als daily, van mij mag je er zoveel kritiek op hebben als je wil, want geen enkele auto is perfect! en moet toegeven Tesla is fiscaal niet zo'n slechte keus!

          Mja, voor mij blijft die man 1 bron van informatie. Ik heb al veel meer horen zeggen dat Tesla's batterijen wel goed zijn. Maar als Tesla klant ben ik daar waarschijnlijk wat vooringenomen in. We zien wel na 8 jaar. En die batterijen van Tesla worden niet weggesmeten na 8 jaar hoor. Die gaan naar van die batterijclusters om energie op te slagen.

          En ik neem die kritiek heus niet persoonlijk. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk te informeren over EV's en Tesla's omdat ik ervan overtuigd ben dat het de stap is die we moeten zetten naar de toekomst
          Last edited by ; 31/07/2014, 13:55.

          Comment


          • waterstof is de veruit de goedkoopste vorm van opslag van el.

            Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
            6 cilinder motor + carbon + onder 1 ton is iets moois en leuks, maar buiten het carbon heeft het weinig te maken met een i3.

            Al ooit van "Vehicle to Grid" gehoord? Dat is technologie waarbij elektrische auto's hun energie terug afgeven aan het huis wanneer de vraag naar elektriciteit groot is.
            ja maar zoals ik hierboven al schreef, dan heb je geen el. systeem waarbij elk huishouden onafhankelijk kan functioneren van het nationale el.systeem
            + copy/paste:
            het el. net is nu nl. veel te complex en veel te fragiel, als er nog s een zonne-storm is zoals in 19e eeuw zitten we allemaal plat voor paar jaar of langer, en vooral, hoe minder we afhankelijk zijn van de overheid, hoe minder machtsmisbruik (zie Electrabel - overheid - prijzen el. enz.) en hoe meer vrijheid de mens heeft

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
              waterstof is de veruit de goedkoopste vorm van opslag van el.



              ja maar zoals ik hierboven al schreef, dan heb je geen el. systeem waarbij elk huishouden onafhankelijk kan functioneren van het nationale el.systeem
              + copy/paste:
              het el. net is nu nl. veel te complex en veel te fragiel, als er nog s een zonne-storm is zoals in 19e eeuw zitten we allemaal plat voor paar jaar of langer, en vooral, hoe minder we afhankelijk zijn van de overheid, hoe minder machtsmisbruik (zie Electrabel - overheid - prijzen el. enz.) en hoe meer vrijheid de mens heeft
              Waterstof opslag misschien wel. Maar als je moet het ook nog lokaal gaan produceren ook. En of dat zo goedkoop is betwijfel ik ten sterkste.

              Comment


              • Tesla levert recordaantal auto's

                De Amerikaanse producent van elektrische auto's Tesla Motors heeft in het tweede kwartaal het recordaantal van 7579 nieuwe auto's afgeleverd aan klanten en ligt op koers om heel dit jaar 35.000 wagens te leveren.


                Dat meldde het bedrijf donderdag na het einde van de handel op de beurzen in New York.
                Daarmee lagen de leveringen iets hoger dan de voorspelling voor 7500 auto's. Volgens Tesla werd in het afgelopen kwartaal een omzet behaald van 857 miljoen dollar (640 miljoen euro). De winst per aandeel bedroeg 11 cent, terwijl analisten in doorsnee op 4 cent hadden gerekend.
                Tesla maakte verder bekend dat begonnen is met de bouw van een grote fabriek in Nevada van accu's voor in zijn auto's. Volgens oprichter en topman Elon Musk van Tesla is met de fabriek een investering gemoeid van 5 miljard dollar.

                Bron: Autoweek



                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Daarom heb ik toch maar een hybride gekocht, het beste van de 2 werelden , maar voor mijn volgende staat zo een Tesla S zeker mee op het lijstje! En zelfs vrij hoog
                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                  2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                  Comment


                  • Tesla heeft nu voor het eerst een kwartaalwinst blijkbaar... Grote test Tesla zal zijn met volgende model dat iets kleiner zal zijn dan de S

                    Gister ergens gelezen dat Toyota volgend jaar in april al een waterstof-auto gaat lanceren voor onder de 60k usd geloof k

                    Comment


                    • Bij Edmunds hadden ze alvast een waslijst aan problemen...

                      After nearly a year and a half of dutiful service, Edmunds has sold its long-term Model S, and the postmortem on their time with the Tesla proves, once again, that building a car from scratch is hard.


                      Tapatalked via Android, the future of mobile!
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                        Gister ergens gelezen dat Toyota volgend jaar in april al een waterstof-auto gaat lanceren voor onder de 60k usd geloof k
                        Alleen ziet die er niet uit. Er is daar zelfs al een topic over hier,

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Alleen ziet die er niet uit. Er is daar zelfs al een topic over hier,

                          http://www.autoforum.be/showthread.php?68532-Toyota-FCV
                          Crap man, dat is echt het lelijkste voertuig dat ik gezien vant jaar! Toyota had Bertone beter het design laten doen

                          Comment


                          • Begrijp ook niet waarom elektrische, hybrides en waterstof altijd, behalve de model s dan, zo vreemd er uit zien.

                            Doe gewoon zoals VW, een elektrische golf en klaar

                            Tapatalked via Android, the future of mobile!
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                              Begrijp ook niet waarom elektrische, hybrides en waterstof altijd, behalve de model s dan, zo vreemd er uit zien.

                              Doe gewoon zoals VW, een elektrische golf en klaar

                              Tapatalked via Android, the future of mobile!
                              Ja Toyota investeert serieus in die waterstof auto, niet alleen door nieuw lelijk design carrosserie, maar technologisch is het ook een huzarenstukje, want zou waterstofauto worden die el. is aangedreven, die zal wel iets efficiënter rijden dan een waterstofauto gebaseerd op een benzine-auto, maar dan ook weer veel duurder in aankoop

                              Als er verschillende constructeurs hun bestaande modellen ook in waterstof/brandstofcel-versie gaan aanbieden, zou aankoopprijs op termijn nog moeten kunnen meevallen, en dan is de bal aan het rollen, dan moet er enkel nog netwerk komen zoals voor lpg nu...

                              Comment


                              • De eerste supercharger in België is trouwens een feit, hij staat in Nijvel.


                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                  Begrijp ook niet waarom elektrische, hybrides en waterstof altijd, behalve de model s dan, zo vreemd er uit zien.

                                  Doe gewoon zoals VW, een elektrische golf en klaar

                                  Tapatalked via Android, the future of mobile!

                                  Ni alle hybrides zien er raar uit he
                                  En 10 jaar geleden heeft BMW ook al eens een waterstof auto uitgebracht (7-reeks) en dat was ook "normaal"
                                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                  2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                                    De eerste supercharger in België is trouwens een feit, hij staat in Nijvel.




                                    Super! Op naar meer!
                                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                      Ni alle hybrides zien er raar uit he
                                      En 10 jaar geleden heeft BMW ook al eens een waterstof auto uitgebracht (7-reeks) en dat was ook "normaal"
                                      ja dat was een 7 benzine maar dan aangepast om op waterstof te rijden... was toen wel nog eerder experimenteel, benieuwd hoe de toekomstige waterstof-bmw er gaat uitzien...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                                        De eerste supercharger in België is trouwens een feit, hij staat in Nijvel.


                                        Bekende foto ;-)

                                        Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X