Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Honda was Toyota toch lang voor met zij FCX Clarity, ook een waterstofauto met brandstofcel.

en dan over die electrische auto's en hybrides dat altijd zo van die speciale (lelijke) gevallen zouden zijn?
    De meeste zijn nogthans gewone auto's, niks speciaals aan.
    Alleen, dergelijke speciale gevallen blijven in het geheugen hangen, en de gewone worden gewoon vergeten.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Eindelijk een weliswaar korte testrit kunnen maken met een P85: enorm onder de indruk van de instant krachtontwikkeling! Verder goede rijhouding, goed stuurgedrag, veel interieur- en kofferruimte... Vreemde eerste gewaarwording is de sterke afremkracht van de elektromotor, maar blijkbaar kan je de gevoeligheid ervan instellen en eens je het onder de knie hebt, blijkt het uiteindelijk handig (met leuk effect dat de remblokjes gespaard worden).

Mindere puntjes: afwerkingsdetails (o.a. rammelgeluiden uit de koffer en aan de linker achterdeur) en het wat dubieuze kwaliteitsgevoel bij het dichtslaan van de achterdeuren (in vergelijking met de gevestigde - meestal Duitse - waarden in het segment). Zetels vooraan zaten goed (ondanks de mindere commentaren die ik hierop al heb gelezen), maar de achterbank zit wat hard, is te weinig geprofileerd en heeft een te rechte rugleuning. Grote mensen zullen achteraan ook te weinig hoofdruimte hebben, want met mijn 1m75 had ik al niet veel overschot. Ook de ophanging voelde nogal hard aan bij oneffenheden, maar het was een testwagen zonder optionele luchtvering.

Kortom: indrukwekkende auto met een paar kleine mindere details, maar voor een relatief nieuw product van zo'n jonge producent is het een ongelooflijke prestatie. Bovendien reageert het merk ultra snel op de opmerkingen van klanten.
      Benieuwd hoe dit verder evolueert met de volgende modellen en de opstart van de batterijenfabriek in samenwerking met Panasonic...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
        Super! Op naar meer!
        Je bedoelt: Electriciteit! Op naar meer!

Comment

• Iemand enig idee wanneer die kleinere Tesla op de markt zou komen?

Comment

• Zal nog zeker 3 jaar duren.

Comment

• Wat zijn dan de alternatieven momenteel voor een Tesla?

Comment

• Geen enkel, ale hangt er vanaf wat je een alternatief noemt.

Renault heeft wel de Zoe en de Fluence.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                  Mindere puntjes: afwerkingsdetails (o.a. rammelgeluiden uit de koffer en aan de linker achterdeur) en het wat dubieuze kwaliteitsgevoel bij het dichtslaan van de achterdeuren (in vergelijking met de gevestigde - meestal Duitse - waarden in het segment). Zetels vooraan zaten goed (ondanks de mindere commentaren die ik hierop al heb gelezen), maar de achterbank zit wat hard, is te weinig geprofileerd en heeft een te rechte rugleuning. Grote mensen zullen achteraan ook te weinig hoofdruimte hebben, want met mijn 1m75 had ik al niet veel overschot. Ook de ophanging voelde nogal hard aan bij oneffenheden, maar het was een testwagen zonder optionele luchtvering.
                  Na 16.000 elektrische kilometers op de teller kan ik mij vinden in dit verdict. Ik zou er zelfs nog een minpuntje durven aan toevoegen: het ontbreken van een Side Assist om achterliggers in je dode hoeken beter te kunnen opmerken. Het gebeurt namelijk erg vaak dat iemand op die manier achter je aan blijft hangen, terwijl de wagen "geïnspecteerd" wordt, zich verder van geen kwaad bewust. Levensgevaarlijk die mannen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                    Je bedoelt: Electriciteit! Op naar meer!

Goeike
                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Heb gezien dat er een Tesla-servicepunt is/komt op de Boomsesteenweg in Aartselaar.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Heb gezien dat er een Tesla-servicepunt is/komt op de Boomsesteenweg in Aartselaar.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                        Klopt. Dat is nu een maand open. Daar komt ook een Tesla Supercharger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                          Klopt. Dat is nu een maand open. Daar komt ook een Tesla Supercharger.
                          Serieus? Ik dacht dat dat maar een tijdelijke zgn popup-servicepunt is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                            Serieus? Ik dacht dat dat maar een tijdelijke zgn popup-servicepunt is?
                            Nope Tesla Aartselaar is zeker een blijver.

Comment

• is het in de plek van smart in aartselaar ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                is het in de plek van smart in aartselaar ?
                                Naast Smart, waar vroeger "office center" (Staples) zat.

Comment

• Ah, dat is een pluspunt
                                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Ah, dat is een pluspunt
                                    Daar effe parkeren en te voet naar uw klant.

Het is voor mij ook wel goed gelegen, ze zetten de melk bij de kat.

Comment

• Heb daar ook ne klant gehad op wandelafstand. Betaalde wel niet genoeg om nen Tesla te kunnen veroorloven

Comment

• Met het dreigende electriciteitstekort deze winter stel ik voor een extra taks te heffen op electrische wagens
                                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Haha, wij laden op in de daluren als er overschotten zijn. En het was nodig vandaag

Comment

Working...
                                          X