Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Djiezus! Hem tot 0 km rijden zou ik toch echt niet durven, zunne.
    En moest er op zo'n moment een bepaald iemand naast mij in de MS zitten, dan denk ik dat ik erg snel aan bijkomende advocaatkosten zou zitten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
      Met het dreigende electriciteitstekort deze winter stel ik voor een extra taks te heffen op electrische wagens
      Met het dreigende klimaatprobleem deze en komende jaren stel ik voor een extra taks te heffen op CO2 uitstotende wagens

Comment

• Niet enkel lokaal CO² tellen he :-p

Comment

• Je moet eens de begrippen "well-to-tank" en "tank-to-wheel" opsnorren...
          En laten we ook eens de hoeveelheden koolstofmonoxide, stikstofoxide, methaan, koolwaterstoffen en distikstofoxide op tafel gooien?

Comment

• En herwerkt uranium?

Ge spreekt tegen een believer hoor, zou graag een tesla hebben maar vind'm gewoon veel te breed. Mijn 520d gaat eigenlijk al niet op de parking van't werk, moet al foefelen.

Comment

• Herwerkt uranium zit in het "well-to-tank" gedeelte, en dat is kif-kif voor fossiele of elektrische wagens.

Maar hij is inderdaad veel te breed. Typisch Amerikaans, wellicht. En wat er mij ook aan stoort, is het ontbreken van kleerhaakjes achterin. Voor de rest heb ik net een nieuwe software update gekregen, en zitten er weer een pak nieuwe functies in de wagen (kalenderbeheer op het touchscreen + synchro met je smartphone, slimme ophanging die rekening houdt met wegcondities, keyless driving, etc...).

Comment

• Bwah, die kif-kif twijfel ik toch aan, met halveringstijden van duizenden jaren. Maar slimmere mensen zullen dat wel beter weten.

Ik heb er vorig jaar voor gekeken maar toen ik zag dat ie nog 30cm breder was als mijn 5 was't echt geen optie meer. Er staat er soms ene aan de koningsstraat in Brussel, als die zijn velgen schuurt aan de borduur staat ie nog 30cm op de straat aan de andere kant.

Comment

• Ja, en dan reken je wellicht de buitenspiegels nog niet mee?
                  Reden waarom ik een retrofit voor de folding mirrors heb laten voorzien, overigens...
                  (na 120k zal 't op die ene extra k ook niet meer aankomen ;-)

Comment

• Dacht dat't spiegel-tot-spiegel 30m meer was.

Nu, die range-angsten zou ik ook blijven hebben, beter hybrideke dat ik nu gekocht heb

Comment

• Heb nog geen range-angst gehad tot nog toe.
                      Elke dag 150 km woon-werk = een nachtje opladen en ze staat 's morgens weer netjes volgeladen klaar.

Heb deze zomer eens één keer overdreven (Brussel naar Noord-Frankrijk, terug noordwaarts cruisen langs de kust, enz...), maar dan volstond een kleine tussenstop aan een voorbehouden Blue Corner laadplaats in Nieuwpoort (en die was nog knal bij de zeedijk ook - hebben we daar even een bekijks gehad!)

En intussen is er Nivelles bijgekomen, hee.

Comment

• Bij ons is er eigenlijk maar 40km woon-werk, ikzelf doe nu 130 woon-werk maar neem de moto.
                        We gaan alleen regelmatig naar zee en dat ik 185km enkel. Hoeveel hebt ge dan over aan 150km/u op de autostrade?

Comment

• Aan 150 km/u ga je rond de 300 km kunnen doen, vermoed ik (want ik heb 'm nog nooit permanent aan die snelheid leeg gereden).
                          In mijn "normale omstandigheden" (120 km/u op autostrade, 80% autostrade, 20% stadsverkeer) doe ik er tegen de 400 km mee.

Comment

• Ah, is nog redelijk. 't Is beperkt maar voldoende. Natuurlijk wel zot dat ge 120000€ uitgeeft voor voldoende

Comment

• Bof, op een spaarboekje bracht het toch niets meer op.
                              En nu heb ik er tenminste elke dag tonnen plezier aan...
                              Waarvoor werken we uiteindelijk?

Comment

• Ook waar. Daarom ook mijn fun-hybrideke. Waarschijnlijk binnen 4j wel niks meer waard maar heel veel plezier (hopen we).

Comment

• Waarom zou die binnen 4 jaar niks meer waard zijn??
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Als de batterijen nog nauwelijks meehelpen.
                                    Hopelijk is't 't eerste product dat ik heb met batterijen dat me verbaast maar eerlijk gezegd vertrouw ik 't zaakje toch niet

Comment

• Hybrides van andere merken doen het na 4 jaar toch nog steeds goed, dus BMW zou al serieus moeten blunderen om dat slecht te laten aflopen.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Nog helemaal niks over de nieuwe D? Nu begin ik pas echt te twijfelen of ik mijn (qua VAA) veel te dure fossiele brandstofslurper moet houden:
                                        • AWD
                                        • 691 ipv 470 pk
                                        • 0-100 in 3.2 s
                                        • Autopilot

Bovendien in het nieuwe regeerakkoord: 'Teneinde ondernemingen aan te moedigen te investeren in milieuvriendelijke wagens, wordt er onderzocht of het minimaal bedrag inzake VAA kan worden afgeschaft.'

Comment

• I
                                          Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                                          Nog helemaal niks over de nieuwe D? Nu begin ik pas echt te twijfelen of ik mijn (qua VAA) veel te dure fossiele brandstofslurper moet houden:
                                          • AWD
                                          • 691 ipv 470 pk
                                          • 0-100 in 3.2 s
                                          • Autopilot

Bovendien in het nieuwe regeerakkoord: 'Teneinde ondernemingen aan te moedigen te investeren in milieuvriendelijke wagens, wordt er onderzocht of het minimaal bedrag inzake VAA kan worden afgeschaft.'
                                          Snelheid ligt ook hoger. Ben benieuwd naar een stukje autobahn aan 250kmu hoe ver je geraakt.
                                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Working...
                                          X