Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

Bovendien in het nieuwe regeerakkoord: 'Teneinde ondernemingen aan te moedigen te investeren in milieuvriendelijke wagens, wordt er onderzocht of het minimaal bedrag inzake VAA kan worden afgeschaft.'
    Dat zou wel eens heel interessant kunnen worden indien ze hierop de VAA, in het geval van een bedrijfswagen, zouden afschaffen. Mijn boekhouder had onlangs eens een berekening gemaakt en met de minimum VAA en kwam toch op een kleine 4500€ op jaarbasis.

Ook het feit dat het model met Dual Engine nu standaard met 8 jaar waarborg op zowel de wagen als de batterij komt maakt ook dat je die op een langere termijn kunt financiëren en dus het aankoopbedrag meer kunt spreiden.

Op die manier zou ik het op termijn ook overwegen.

Vandaag was ik in Breda voor een vendorevent en de man die naast me zat reed met een Tesla. Ben dan ook vanavond even mee gaan kijken, eerste keer vanbinnen gezien en even meegereden. De ruimte binnenin (vooral de beenruimte dan) viel me direct op. Ik was al fan, maar ben dat nu nog meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
      Mijn boekhouder had onlangs eens een berekening gemaakt en met de minimum VAA en kwam toch op een kleine 4500€ op jaarbasis.
      Ik kom op 430 EUR VAA per maand voor mijn Model S. En dat is toch een 300 EUR minder dan voor mijn A5 Coupé daarvoor, zunne!

Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
      Ook het feit dat het model met Dual Engine nu standaard met 8 jaar waarborg op zowel de wagen als de batterij komt maakt ook dat je die op een langere termijn kunt financiëren en dus het aankoopbedrag meer kunt spreiden.
      De 8 jaar waarborg is op de batterij en de drive unit (niet op de volledige wagen). Dat is zo'n beetje de elektrische tegenhanger van de motor, alleen veel kleiner. Vandaar dat je twee volwaardige kofferruimtes hebt: die drive unit (of meervoud in 't geval van de P85D) zit (of zitten voor de P85D) gewoon op de as van de achterste (of voor de P85D: beide) wielen.

Comment

• dit was in het nieuws... ben eens benieuwd of ze de aftrekbaarheid nu gaan aanpassen of gelijktrekken met bezinewagens...ze hebben echt geld nodig of willen precies echt dat heel Belgie het openbaar vervoer neemt of de fiets met een snelheidsbeperking opgelegd en ooh wacht, een fiets heeft ook remmen en banden...

Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Ach, studies... Neem nu deze. Daarin lezen we ondermeer...

Het ene soort fijnstof is overigens het andere niet.
          Fijnstof veroorzaakt door het verkeer is vele malen schadelijker voor de gezondheid dan andere soorten fijnstof.
          Het bestaat uit de slijtage-emissies van de banden en het wegdek en fijnstof van de verbrandingsprocessen in de motor.
          Vooral de laatste categorie is erg gevaarlijk voor de gezondheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
            dit was in het nieuws... ben eens benieuwd of ze de aftrekbaarheid nu gaan aanpassen of gelijktrekken met bezinewagens...ze hebben echt geld nodig of willen precies echt dat heel Belgie het openbaar vervoer neemt of de fiets met een snelheidsbeperking opgelegd en ooh wacht, een fiets heeft ook remmen en banden...

http://www.tmleuven.com/project/fijn...f_emissies.pdf
            Een belangrijk punt uit de bovenstaande studie vind ik wel dit:
            Onzekerheid over cijfers
            Hoewel er onzekerheid bestaat over de emissies van slijtage van remmen, banden en weg, geven ze de actuele stand van de wetenschap weer.

Uit die zin kan je eigenlijk afleiden dat ze in de rest van het artikel onzin aan het uitkramen zijn, want ze zijn helemaal niet zeker over de cijfers die ze hebben!
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Eigenlijk zegt het "onderzoek" vooral dit: als het gaat over de uitstoot van fijn stof bij rijdende auto's, weten we niet zo gek veel. Heel veel is gebaseerd op aannames, niet op metingen. Of: leuke theorieën, maar tot er falsifieerbare metingen worden onder gestoken, betekenen ze niet zo gek veel.

Comment

• Idd als je het tot in het detail bekijkt weten ze amper iets, maar wat denkt de modale man in de straat nu. Goh, zo een Tesla is even vervuilend als mijn benzine wagen maar die heren kunnen deze wel voor 120% aftrekken en ik maar betalen voor men benzine.

Zo creëert de media weer wrevel.

Tapatalked via Android

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                  Idd als je het tot in het detail bekijkt weten ze amper iets, maar wat denkt de modale man in de straat nu. Goh, zo een Tesla is even vervuilend als mijn benzine wagen maar die heren kunnen deze wel voor 120% aftrekken en ik maar betalen voor men benzine.

Zo creëert de media weer wrevel.

Tapatalked via Android
                  En hoe andere media het weer zonder nadenken overnemen.
                  Gelukkig zijn ze niet allemaal zo: http://www.tijd.be/detail.art?a=9566...ktrische&ckc=1

Comment

• Het enige waar men moeilijk over kan doen is de productie van de batterijen en de manier van opladen. Het opladen gebeurd amper milieuvriendelijk. Maar heb geen idee hoelang het duurt om een Tesla op te laden via een windmolen maar ik vermoed heel lang...

Tapatalked via Android

Comment

• Over fijn stof van verbrandingsmotoren weten ze al wel heel wat. Het Vito te Mol doet al jaren onderzoek naar fijn stof dat uit de "charge pijp" van een auto komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                        Eigenlijk zegt het "onderzoek" vooral dit: als het gaat over de uitstoot van fijn stof bij rijdende auto's, weten we niet zo gek veel. Heel veel is gebaseerd op aannames, niet op metingen. Of: leuke theorieën, maar tot er falsifieerbare metingen worden onder gestoken, betekenen ze niet zo gek veel.
                        En dit is wat enkele professoren van de TU Delft ervan vinden...

http://steinbuch.wordpress.com/2014/11/11/fijnstof-door-elektrisch-rijden/

Comment

• Iemand enig idee wanneer je een proefrit kan maken met die nieuwe P85D ?

Een half jaar geleden had ik bijna een P85+ besteld. Gelukkig toen niet gedaan.
                          Ik zou nogal gevloekt hebben nu die straffere versie uitkomt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
                            Iemand enig idee wanneer je een proefrit kan maken met die nieuwe P85D ?

Een half jaar geleden had ik bijna een P85+ besteld. Gelukkig toen niet gedaan.
                            Ik zou nogal gevloekt hebben nu die straffere versie uitkomt.
                            Bij Tesla zelf hebben zij mij februari/maart gezegd.

Comment

• Als je supercarvermogens in een EV stopt, dan komt natuurlijk ooit het moment dat je het tegen supercars moet opnemen. Kan de AWD Tesla Model S P85D ook hier zijn mannetje staan, of zit zijn dikke buik hem in de weg? De 0-100 tijd van 3,2 seconden moet voldoende zijn om bijna alles dat geen […]

Comment

• Hier kan je dus ook een Tesla Model S snelladen. Het wordt meer en meer interessant om zo'n Tesla te kopen!
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Laadplaatsen is niet meer het probleem, er zijn er meer dan genoeg in de omgeving, alleen rijden er steeds meer mensen in stekker auto's, dus vaak zijn ze bezet.

btw, een leuk uitgeruste P85D kost gewoon 133.000,- Euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                    Laadplaatsen is niet meer het probleem, er zijn er meer dan genoeg in de omgeving, alleen rijden er steeds meer mensen in stekker auto's, dus vaak zijn ze bezet.

btw, een leuk uitgeruste P85D kost gewoon 133.000,- Euro.
                                    In Nederland niet neen maar zoals gewoonlijk is het in België weer typisch. We blijven achter op onze buurlanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                      In Nederland niet neen maar zoals gewoonlijk is het in België weer typisch. We blijven achter op onze buurlanden.
                                      Ach, ik zou me toch niet zo blind staren op het aanbod aan laadpunten in een eventuele overweging om over te stappen naar een e-auto. Ik rijd nu bijna een jaar rond in een Model S, en ik heb in dat jaar (een jaar van 30.000 km, overigens) welgeteld tweemaal "vreemd" geladen. En dat was dan nog beide keren eerder uit nieuwsgierigheid (nee, eerlijker, om een mooie parkeerplaats aan de lader in een drukke badstad te kunnen bemachtigen) dan uit noodzaak. Al de andere keren (= zowat elke nacht) laad ik thuis in de garage. Volstaat ruimschoots.

Comment

• Tesla Model S

Ik doe 50k km per jaar, en heb regelmatig dagen dat ik +500km moet doen. Die dagen moet ik wel onderweg kunnen gaan tanken. Ik zie dat op de snelweg de actieradius snel daalt onder de 400km, dus zal dat 'vreemd' laden voor mij regelmaat worden, wat mij dus nog steeds weerhoudt om een Tesla te kopen. En ik word al helemaal nerveus bij de gedachte dat zo'n laadpunten bezet zijn, en je daar dus veel tijd verliest.
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Tja, 500+ km dagen zijn inderdaad vrij uitzonderlijk, en misschien nog niet onmiddellijk goed voor een 100% elektrische gemoedsrust. Misschien dat je best een volgende generatie e-auto's afwacht. Blijkbaar zijn intussen ook Renault, Audi en Mercedes aan het R&D-en geslagen, dus het zou wel eens snel vooruit kunnen gaan...

Comment

Working...
                                          X