Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    Ach, ik zou me toch niet zo blind staren op het aanbod aan laadpunten in een eventuele overweging om over te stappen naar een e-auto. Ik rijd nu bijna een jaar rond in een Model S, en ik heb in dat jaar (een jaar van 30.000 km, overigens) welgeteld tweemaal "vreemd" geladen. En dat was dan nog beide keren eerder uit nieuwsgierigheid (nee, eerlijker, om een mooie parkeerplaats aan de lader in een drukke badstad te kunnen bemachtigen) dan uit noodzaak. Al de andere keren (= zowat elke nacht) laad ik thuis in de garage. Volstaat ruimschoots.
    En welke actieradius haal je dan in België? En wat daarbuiten?

    Comment


    • Met een 80% gevulde batterij haal ik tussen de 300 & 350 km (naargelang het aantal "sprintjes" dat ik onderweg trek). Als ze 100% gevuld wordt (maar dat is niet zo gezond voor de batterij als je dat te vaak doet), is het ergens tussen de 350 en 400 km.

      Ik weet wel niet goed waarom je een onderscheid maakt tussen "in België" en "daarbuiten"? Dit bereik haal je zowat overal in niet al te heuvelachtige gebieden. Ga je zwaar bergop (Vogezen, Alpen,...) dan zal het wel nog iets minder zijn, maar dat hebben we nog niet uitgeprobeerd.
      Last edited by ; 30/12/2014, 13:31.

      Comment


      • dikke 141 000 euro voor een full option Tesla P85d. Is onder de prijs van een Porsche Panamera. Wel knap dat ze nog veel updates gaan voorzien later via updates die naar het systeem worden gestuurd.

        Last edited by Liquid Li0n; 30/12/2014, 15:05.
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
          Ach, ik zou me toch niet zo blind staren op het aanbod aan laadpunten in een eventuele overweging om over te stappen naar een e-auto. Ik rijd nu bijna een jaar rond in een Model S, en ik heb in dat jaar (een jaar van 30.000 km, overigens) welgeteld tweemaal "vreemd" geladen. En dat was dan nog beide keren eerder uit nieuwsgierigheid (nee, eerlijker, om een mooie parkeerplaats aan de lader in een drukke badstad te kunnen bemachtigen) dan uit noodzaak. Al de andere keren (= zowat elke nacht) laad ik thuis in de garage. Volstaat ruimschoots.
          Kan je zo'n Testla te pas en onpas aan de lader hangen zonder dat dit afbreuk doet op de levensduur van de accu's. ???

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
            Tja, 500+ km dagen zijn inderdaad vrij uitzonderlijk, en misschien nog niet onmiddellijk goed voor een 100% elektrische gemoedsrust. Misschien dat je best een volgende generatie e-auto's afwacht. Blijkbaar zijn intussen ook Renault, Audi en Mercedes aan het R&D-en geslagen, dus het zou wel eens snel vooruit kunnen gaan...
            Audi heeft al de ultieme elektro auto voorgesteld.
            Hij is al klaar voor productie, alleen tanken is nog een probleem in Europa.

            Last edited by ; 30/12/2014, 18:31.

            Comment


            • DC/DC converter? Waarom een converter als het DC blijft?

              Comment


              • Gestabiliseerde spanning na een batterij. Spanning van een batterij is niet echt stabiel. Is bijna altijd nodig.

                Comment


                • Als dit gaat komen "ooit" dan graag ook als een S versie met een beetje meer pit, 231 pk houd niet over.

                  Comment


                  • Tesla Model S

                    Tesla is leuk maar heb nog van niemand vernomen wat het werkelijk verbruik is bij 140-150 CC. Neen, als je tesla fora leest dan is de sport blijkbaar 90 of minder te rijden en zo weinig mogelijk energie verbruiken.

                    Volgens mij is de range een 200 km bij die snelheid en dat is voor mij althans onvoldoende. Anderzijds blijf ik wel fan van tesla.

                    Minpunt is nog wel de verkooppunten/service centers, zelfs een stoel is er blijkbaar teveel aan :s je krijgt daar echt het gevoel dat een tesla 10 Frank kost


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    Last edited by germinal; 31/12/2014, 09:32.
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                      Kan je zo'n Testla te pas en onpas aan de lader hangen zonder dat dit afbreuk doet op de levensduur van de accu's. ???
                      Sinds een klein jaar doe ik het toch al (zo goed als) elke nacht. Of de batterijen het nog jaren gaan volhouden, valt nu nog niet echt op basis van ervaring te zeggen, hee: de eerste S is pas uit sedert eind 2012. Maar zelfs als het niet zo zou zijn: we hebben er 8 jaar waarborg op gekregen (zoals ook op de motor), dus ik maak me geen zorgen op dat gebied.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        Tesla is leuk maar heb nog van niemand vernomen wat het werkelijk verbruik is bij 140-150 CC. Neen, als je tesla fora leest dan is de sport blijkbaar 90 of minder te rijden en zo weinig mogelijk energie verbruiken.

                        Volgens mij is de range een 200 km bij die snelheid en dat is voor mij althans onvoldoende. Anders blijf ik wel dan van tesla. Hun verkooppunten/service centers zijn anderzijds wel maar zielig, zelfs een stoel is er blijkbaar teveel aan :s
                        Om constant 140-150 te kunnen doen, moet je al naar Duitsland emigreren. Ik doe dagelijks Belgische autosnelwegen (E-40, R0 & E-411): trajecten van 150 km aan 120/u plus wat file in het begin en op het einde, en ik kan je verzekeren: ik haal er moeiteloos een range van 350 km mee (en dan nog met een batterij die meestal slechts voor 80% geladen wordt).

                        En ik heb nog van niemand vernomen dat hij/zij zijn/haar autokeuze baseert op het aantal stoelen in de verkooppunten/service centers...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          Tesla is leuk maar heb nog van niemand vernomen wat het werkelijk verbruik is bij 140-150 CC. Neen, als je tesla fora leest dan is de sport blijkbaar 90 of minder te rijden en zo weinig mogelijk energie verbruiken.

                          Volgens mij is de range een 200 km bij die snelheid en dat is voor mij althans onvoldoende. Anderzijds blijf ik wel fan van tesla.

                          Minpunt is nog wel de verkooppunten/service centers, zelfs een stoel is er blijkbaar teveel aan :s je krijgt daar echt het gevoel dat een tesla 10 Frank kost


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Volgens mij is het logisch dat een producent een range aangeeft wanneer mensen de wettelijke snelheidsbeperkingen respecteren....
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                            Sinds een klein jaar doe ik het toch al (zo goed als) elke nacht. Of de batterijen het nog jaren gaan volhouden, valt nu nog niet echt op basis van ervaring te zeggen, hee: de eerste S is pas uit sedert eind 2012. Maar zelfs als het niet zo zou zijn: we hebben er 8 jaar waarborg op gekregen (zoals ook op de motor), dus ik maak me geen zorgen op dat gebied.
                            In de VS is er een Chevrolet Volt rijder die iedere dag zijn batterijen oplaadt en ondertussen 200,000 miles met de wagen heeft gereden. Misschien zullen die batterijproblemen bij veel wagens best meevallen? Misschien is het een voordeel dat die man iedere dag zijn batterijen volledig leegrijdt, wat je met een Tesla wel niet doet?
                            http://gas2.org/2014/12/09/chevy-volt-owner-crosses-200000-miles/
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                              Volgens mij is het logisch dat een producent een range aangeeft wanneer mensen de wettelijke snelheidsbeperkingen respecteren....
                              daar gaan we weer

                              ooit al gehoord van de Duitse Autobahn?

                              Comment


                              • zit soms op i3 forum te lezen, is mijn indruk dat het rijbereik van de i3 daalt % precies meer bij lagere temperaturen, gebruik verwarming en +100 km/u rijden dan wat ik hier lees over de Tesla,

                                mijn indruk is natuurlijk nog iets anders dan een objectieve vgl.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                  daar gaan we weer

                                  ooit al gehoord van de Duitse Autobahn?
                                  Dat is hetzelfde als Mercedes 40% liegt over zijn verbruikscijfers . Als je rijd hoe er gereden moet worden dan zal het EV of ICE rijden qua verbruik wel meevallen .
                                  Wil je u niet aan de regels houden , dan weet je wat dat inhoud .

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                                    Dat is hetzelfde als Mercedes 40% liegt over zijn verbruikscijfers . Als je rijd hoe er gereden moet worden dan zal het EV of ICE rijden qua verbruik wel meevallen .
                                    Wil je u niet aan de regels houden , dan weet je wat dat inhoud .
                                    over welke regels heb je t nu?

                                    meevallen?

                                    een i3 verbruikt 80% meer aan 100 km/h dan aan 40 km/h, dat verschilt dus wel wat van een ICE

                                    nu vraag ik mij af wat een i3 en Tesla verbruiken aan 120 en 150 km km/h

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                      nu vraag ik mij af wat een i3 en Tesla verbruiken aan 120 en 150 km km/h
                                      Het is niet om aan 150 km/u of meer te rijden, dat je jezelf een Model S of een Roadster permitteert.
                                      Het is om in 3 à 4 seconden van 0 naar 100 te knallen. Dáár zit 'm het "Waaaaaw"-gevoel!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                        Het is niet om aan 150 km/u of meer te rijden, dat je jezelf een Model S of een Roadster permitteert.
                                        Het is om in 3 à 4 seconden van 0 naar 100 te knallen. Dáár zit 'm het "Waaaaaw"-gevoel!
                                        ja stoefer

                                        maar kben toch curieus naar verbruik aan 150 km/u, moet je toch snel knn. nagaan als je m even op CC zet?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X