Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
    Da kan toch ni, die P85d gaat 250kmu. Dan zou die da nooit behalen want hii is leeg voor hij die snelheid heeft...
    Lololol dat zou idd ridicuul zijn.

    Comment


    • Tesla Model S

      Grotendeels klopt dat wel denk ik, toch zeker tot 128 km/u... Nu feit is wel dat een P85D in 11 sec aan 190 km/zit en mijn 330D - die ook geen stakker is - daar het dubbele voor nodig heeft

      Ik vermoed dat je een 50 a 80 tal km aan 250 zal kunnen doen en een 100-150 aan 200.

      Maar in elk geval geen autobahn cruiser de model s


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Last edited by germinal; 20/01/2015, 00:36.
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        ... Ik vermoed dat je een 50 a 80 tal km aan 250 zal kunnen doen en een 100-150 aan 200...
        Ik vermoed van niet. In een ICE duw je het gaspedaal naar beneden en de wagen blijft zijn topsnelheid behouden totdat je het pedaal lost of tot de brandstof op is.

        Niet bij een EV. Dan moet de buitentemperatuur goed zitten, de temperatuur van de batterij, de laadtoestand van de batterij, tegenwind... Uiteraard spelen andere verbruikers (lampen, airco, verwarming...) ook een rol. Afhankelijk van al deze factoren treedt na eerder korte dan lange tijd een begrenzing op het verbruik van 200Kwh. Dat is nog 140-150 kmu.

        Ik heb de vraag al een aantal maal gesteld op een forum van allemaal Tesla S-eigenaars: hoe lang je kan rijden aan 200 kmu?
        Er is nooit een antwoord op gekomen.
        Wel getuigenissen dat het vermogen, zoals gezegd, plots begrensd wordt.

        Dat de ware Tesla S-(hard)rijders NU opstaan en het ons allemaal vertellen...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
          Forget it! De Tesla schakelt zelf over op "safe mode" als je batterijverbruik of -temperatuur boven een bepaalde drempel komt en dat kan al na een paar minuten aan 200 km/u.
          Dan kan je nog ± 200 KWu verbruiken (160 km/u?).

          For both the Roadster and the Model S, you lose 45 miles in full-tank flat-road range for every additional 10 mph speedup (
          http://www.teslamotors.com/nl_BE/for...45-miles-range).

          Dat zou betekenen:

          TESLA S 85Kwh
          Snelheid Bereik
          96 km/u = 456 km
          112 km/u = 384 km
          128 km/u = 312 km
          144 km/u = 240 km
          160 km/u = 168 km
          176 km/u = 96 km
          192 km/u = 24 km
          op grafiekje dat ik hiervoor al s vermeld heb



          staat
          range van 381 km (237 mi.) bij 112 km/h (70 mph), komt overeen met bovenstaand
          range van 121 km (75 mi.) bij 192 km/h (119 mph), veel hogere range dan bovenstaand

          is wel geëxtrapoleerd +80 mph, precies niet veel die dit live getest hebben!
          Last edited by ; 20/01/2015, 15:00.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
            Ik heb de vraag al een aantal maal gesteld op een forum van allemaal Tesla S-eigenaars: hoe lang je kan rijden aan 200 kmu?
            Er is nooit een antwoord op gekomen.
            Dat de ware Tesla S-(hard)rijders NU opstaan en het ons allemaal vertellen...
            Dan verwacht je van ons dat we opstaan, naar Duitsland rijden, daar herladen, dan een strook zoeken waar we lang genoeg onafgebroken aan 200 km/u kunnen en mogen rijden, daarna opnieuw herladen en terug naar huis komen???

            Is er verder nog iets tot uw dienst?

            Comment


            • Tesla Model S

              Heb net info gelezen van een gebruiker die in Duitsland toch een uur 200 gereden had.. Hij zei dat de range dan 170km is/was.. 450-500 wh/km verbruik, dat kan dus kloppen.. Hij zegt dat je bij 140 km/u 300-350 km haalt.

              Dat zouden voor mij acceptabele getallen zijn en als je daarenboven in ruil voor de beperktere range een 0-100 tijd van een Lamborghini krijgt


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
                ...
                Dat de ware Tesla S-(hard)rijders NU opstaan en het ons allemaal vertellen...
                Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                Dan verwacht je van ons dat we opstaan, naar Duitsland rijden, daar herladen, dan een strook zoeken waar we lang genoeg onafgebroken aan 200 km/u kunnen en mogen rijden, daarna opnieuw herladen en terug naar huis komen???
                Is er verder nog iets tot uw dienst?
                Er stond wel: dat de WARE Tesla-hardrijders nu opstaan...

                Comment


                • moest ik een Tesla kunnen betalen dan had ik het graag uitgetest. Maar is idd raar dat er amper mensen dit testen of op internet zetten.
                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                  Comment


                  • Wat haalt U als range Swa?


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • 350 km, als ik niet te zot doe...

                      Comment


                      • dus van Vlaams Brabant naar de Nurburgring zou je bv halen, als je in Duitsland niet (of niet veel) plankgas geeft.
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                          dus van Vlaams Brabant naar de Nurburgring zou je bv halen, als je in Duitsland niet (of niet veel) plankgas geeft.
                          Wellicht wel. Maar is het vreemd dat ik allerminst de behoefte voel om dat ook daadwerkelijk te doen? Ben ik dan geen WARE Tesla-hardrijder, zoals sommigen hier al onmiddellijk menen te kunnen besluiten? Bof, het weze dan maar zo. Mij zal het worst wezen.

                          De charme van de Model S ligt voor mij in de eerste plaats in de punch van de acceleratie & de manier waarop hij met technologie omgaat, niet in het razen aan een (meestal volstrekt illegale) topsnelheid.

                          Comment


                          • Ik hoor van een collega 250 km range als hij gewoon rijdt op de autosnelweg (130 -140km/u voor hem). Hij verbruikt veel meer op de autosnelweg dan in de stad.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                              350 km, als ik niet te zot doe...
                              Is dit door overal de toegelaten snelheid te rijden? 50-70-90-120 ?


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                Wellicht wel. Maar is het vreemd dat ik allerminst de behoefte voel om dat ook daadwerkelijk te doen? Ben ik dan geen WARE Tesla-hardrijder, zoals sommigen hier al onmiddellijk menen te kunnen besluiten? Bof, het weze dan maar zo. Mij zal het worst wezen.

                                De charme van de Model S ligt voor mij in de eerste plaats in de punch van de acceleratie & de manier waarop hij met technologie omgaat, niet in het razen aan een (meestal volstrekt illegale) topsnelheid.
                                Dat is de juiste attitude.

                                Wat me trouwens stoort aan al die nieuwe hybride wagens is dat ze doelbewust ontworpen zijn om de gaten in de standaardprocedure voor de verbruiksmetingen te benutten, en zo een supersportwagen opnieuw zowat belastingsvrij maken. Terwijl de eigenaars van die voertuigen daarna geeneens de moeite doen om die electrische motor te gebruiken.
                                Zelfs bij de Chevrolet volt blijken 83% van de eigenaars (in de USA) de wagen nooit op te laden.
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                  Is dit door overal de toegelaten snelheid te rijden? 50-70-90-120 ?
                                  Yip. Met "zot doen" bedoel ik vooral: sprintjes trekken tegen een andere auto (naast jou op de autostrade of aan de rode lichten).
                                  Maar telkens "maar" sprintjes tot aan de toegelaten maximumsnelheid, uiteraard.

                                  Alhoewel, met die "uiteraard" lijk ik hier eerder een uitzondering te zijn, heb ik zo de indruk?

                                  Comment


                                  • Op de autostrade misschien niet maar een stoplichtsprintje gaat meestal al iets over de maximumsnelheid denk ik. Zeker als je binnen de 5s aan de honderd zit is't in zone 70 dan amper een sprint.

                                    Comment


                                    • Ik geef toe dat je er inderdaad wel eens over gaat, maar het volstaat het gas... euh... stroompedaal los te laten en binnen de kortste keren zit je weer netjes onder de toegelaten snelheid. Fenomenaal hoe die regeneratie snelheidsremmend werkt! Tesla laat zelfs automatisch de remlichten oplichten om achterliggers te waarschuwen (zelfs al kom je niet aan je rempedaal).

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                        Ik geef toe dat je er inderdaad wel eens over gaat, maar het volstaat het gas... euh... stroompedaal los te laten en binnen de kortste keren zit je weer netjes onder de toegelaten snelheid. Fenomenaal hoe die regeneratie snelheidsremmend werkt! Tesla laat zelfs automatisch de remlichten oplichten om achterliggers te waarschuwen (zelfs al kom je niet aan je rempedaal).
                                        Heb de i3 testgereden, die heeft dat ook. Is erg leuk vind ik, je moet het wel eerst gewoon worden denk ik.
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • Ja, op de i3 vond ik dat ook heel leuk. De AH3 heeft't veel minder.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X