Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stel nu dat je ergens heen rijdt. Je wil terug. De rit is 80km en je hebt nog 160km bereik in je... Euh... Tank.

Het wordt donker, koud en het regent. Dus lichten aan, ruitenwissers op, verwarming aan en je vrouw wil echt wel de zetel verwarming op. Achteraan zit je kind je jengelen dus je laat op een achterste scherm een dvd spelen. Vooraan heb jij je navigatie op dat gigantisch scherm aan, samen met de radio want er is weer ergens iets ontploft en je wil het nieuws horen.

Haal je het dan tot thuis?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Stel nu dat je ergens heen rijdt. Je wil terug. De rit is 80km en je hebt nog 160km bereik in je... Euh... Tank.

Het wordt donker, koud en het regent. Dus lichten aan, ruitenwissers op, verwarming aan en je vrouw wil echt wel de zetel verwarming op. Achteraan zit je kind je jengelen dus je laat op een achterste scherm een dvd spelen. Vooraan heb jij je navigatie op dat gigantisch scherm aan, samen met de radio want er is weer ergens iets ontploft en je wil het nieuws horen.

We zullen allemaal op een bepaald ogenblik keuzes moeten maken, of we dat nu willen of niet. Dit lijken me nu allemaal niet zo'n grote problemen. Je kan ook altijd wat vertragen om er alsnog te geraken.
      En mijn kinderen hebben nooit gejengeld in de auto, en trouwens nooit een DVD te zien gekregen in de auto..
      BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
        We zullen allemaal op een bepaald ogenblik keuzes moeten maken, of we dat nu willen of niet. Dit lijken me nu allemaal niet zo'n grote problemen. Je kan ook altijd wat vertragen om er alsnog te geraken.
        En mijn kinderen hebben nooit gejengeld in de auto, en trouwens nooit een DVD te zien gekregen in de auto..
        De mijne ook niet, maar er zijn zo mensen hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Stel nu dat je ergens heen rijdt. Je wil terug. De rit is 80km en je hebt nog 160km bereik in je... Euh... Tank.

Met het dubbele in de batterij ten opzichte van de nog af te leggen afstand maak ik mij niet de minste zorgen. We halen het probleemloos.
          Om je een idee te geven: in de winterse omstandigheden van laatstleden, 75 km afleggen in de Ardennen (= heuvelachtig), op de E-411 (= aan 120 km/u), met als energievreters: de lichten, de ruitenwissers, de muziek, de airco, de zetelverwarming, de dubbele iPad (uiteraard),... kwam ik op een totaalverbruik van 90 km uit. 15 km méér dan de geografische afstand.

Wel, daar kan ik mee leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
            Want als je een auto koopt van meer dan 140 000 euro wil je toch alles uit de kast halen
            Zou nooit in mij opkomen. En zeker niet in een auto die als comfortabele gezinswagen op de markt is gezet.
            1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
            2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
            2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
            -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Tesla Model S

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

Er zit ook een extra 12v batterij in om die elektronica aan te sturen dus in principe maakt het geen verschil of je ruitenwisser/verwarming/lichten opstaan..

Trouwens Van wat ik opgevangen heb heeft regen een grotere impact dan koude.

Als ik het allemaal kan volgen os het vrij simpel wat verbruik betreft:

Je plugt hem elke avond in.. Tegen s morgens heb je een volle batterij (90% - zou beter zijn dan 100%)

Als je het varken uithangt (altijd volle petrol weg en 160 op de snelweg) haal je 250km

Als je normaal rijdt maar aan sommige lichten als een malloot vandoor vliegt en wat tussensprintjes doet haal je een 350km

Als je als bompa rijdt en 90 a 100 op de autostrade dan haal je 450km

Dus als je dagelijks niet meer afstand aflegt dan 350km heb je U geen zorgen te maken en moet je zelfs niet meer stoppen om te tanken.

Bovendien kan je in Aartselaar en Gent aan de supercharger hangen waardoor je aan 115kw kan laden wat betekent van 10% naar 80% lading in een 25 a 30 mins.

Als je op reis wil zal je even moeten uitkijken of er superchargers staan maar ik ga meestal met het vliegtuig op vakantie..

Persoonlijk overweeg ik het sterk. Zeker na de testrit met de P85+, geweldige ervaring en De P85D moet gruwelijk snel zijn, want nog een sec sneller naar de 100.

natuurlijk is de kostprijs voor mij althans zeer hoog te noemen. Anderzijds fiscaal zeer voordelig (120%) waardoor de aanschafprijs sterk gerelativeerd kan worden. veel hangt natuurlijk af van de restwaarde na 4 jaar. Als je er dan nog 40% voor kan krijgen is de model s zelfs goedkoper dan een BMW 330d als je veel KMS maakt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
              Last edited by germinal; 21/01/2015, 20:11.
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

Comment

• Hoelang kan je dan ergens stationair staan wachten? Stel aan een trein station met dit koud regenachtig weer. Radio, spiegelverwarming, klimaatregeling, zetelverwarming, stroom voor dashcam, stroom voor gsm opladen....

Is dat supersnel opladen wel gezond voor een batterij?
                Last edited by Liquid Li0n; 22/01/2015, 00:57.
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                  Hoelang kan je dan ergens stationair staan wachten? Stel aan een trein station met dit koud regenachtig weer. Radio, spiegelverwarming, klimaatregeling, zetelverwarming, stroom voor dashcam, stroom voor gsm opladen....

Is dat supersnel opladen wel gezond voor een batterij?
                  Dacht dat het verbruik stationair iets van een 5-10 km per uur is die van je range gaat is als je stilstaat en de verwarming op hebt staan en dergelijke...

Althans dat heb ik gelezen van een gebruiker. Een ICE verbruikt ongeveer 1 tot 3 liter per uur.

Tesla gaat geen superchargers voorzien als dat slecht zou zijn denk ik dan.. Zeker gezien ze 8 jaar garantie geven..

Er zijn al mensen die 100.000 km gereden hebben en meer dan 50% supercharger en hun batterij doet het niet beter of slechter dan mensen die enkel thuis laden...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Kan je, als je de auto aan het opladen bent volledig gebruiken (stationair) ?

Comment

• Jep, geen probleem.

Comment

• wat dus wel heerlijk moet zijn is dat van de moment je ermee van je oprit rijdt je er direct mee kan doorknallen omdat hij niet eerst moet opwarmen zoals bij een verbrandingsmotor. Met dit weer duurt het misschien 20 minuten tegen dat de olie op 85 graden staat.

Comment

• Yep. Ik ben halverwege het werk vooraleer mijne olietemperatuur begint te stijgen. Zeker als ik dan nog zoveel mogelijk op de batterij rij is't hopeloos.

Comment

• Misschien moeten we toch maar eens een specifiek onderwerp over elektrische auto's opstarten, maar ik ga mijn vraag toch hier stellen... Wanneer ik op zoek ga naar laadpalen in België dan krijg ik stevig de indruk dat die , in tegenstelling tot de normale tankstations, nooit langs de autostrade liggen. Dus steeds opnieuw ergens een stad inrijden en zoeken naar de laadpaal, dan nog niet steeds snelle laadpalen zijn. Gebruiken jullie die dikwijls, of vallen jullie terug op die enkele supercharge stations van Tesla?
                            BMW 420dA : >>>

Comment

• HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Is de insane knop, standaard?
                                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                  Is de insane knop, standaard?
                                  Ik zou die default op die modus zetten :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                    Is de insane knop, standaard?

neen, die kost 20.000 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                      neen, die kost 20.000 euro

Moest er een garage iets dichter zijn dan zou ik testritje aanvragen maar Brussel is te ver voor een ritje met een geluidloze motor
                                      Last edited by Schnippy; 29/01/2015, 05:50.

Comment

• Weet er iemand wat de huidige leveringstermijn is? Zijn er reeds leasingmaatschappijen die hem aanbieden/aanvaarden op neem nu 4 jaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door delou Bekijk Berichten
                                          Weet er iemand wat de huidige leveringstermijn is? Zijn er reeds leasingmaatschappijen die hem aanbieden/aanvaarden op neem nu 4 jaar?
                                          Levering rond juni, ik heb enkele weken geleden een offerte aangevraagd bij ING en dat was geen enkel probleem, zelfs op 2 jaar niet.

Houd er wel rekening mee dat de Tesla uit de USA komt en dat de euro sterk in waarde gedaald is waardoor de prijzen een heel pak de hoogte ingegaan zijn.

De P85D was tot voor kort net onder de 100.000 euro en nu al gestegen naar 108.000 euro.
                                          Last edited by germinal; 29/01/2015, 15:51.

Comment

Working...
                                          X