Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Wanneer ik op zoek ga naar laadpalen in België dan krijg ik stevig de indruk dat die , in tegenstelling tot de normale tankstations, nooit langs de autostrade liggen. Dus steeds opnieuw ergens een stad inrijden en zoeken naar de laadpaal, dan nog niet steeds snelle laadpalen zijn. Gebruiken jullie die dikwijls, of vallen jullie terug op die enkele supercharge stations van Tesla?
    Na één jaar en 30.000 km Tesla-ervaring kan ik je meegeven dat ik 99,9% keer opgeladen heb... in mijn garage thuis. Slechts 3 uitzonderingen in dat jaar: de Superchargers in Urmond en Aartselaar (eerder als experiment dan als noodzaak), en een laadpaal dichtbij de zeedijk in Nieuwpoort (kwestie van een gratis parkeerplaats te kunnen versieren zonder kilometers te voet te moeten gaan).

Tank jij altijd langs autostrades???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
      Levering rond juni, ik heb enkele weken geleden een offerte aangevraagd bij ING en dat was geen enkel probleem, zelfs op 2 jaar niet.

Houd er wel rekening mee dat de Tesla uit de USA komt en dat de euro sterk in waarde gedaald is waardoor de prijzen een heel pak de hoogte ingegaan zijn.

De P85D was tot voor kort net onder de 100.000 euro en nu al gestegen naar 108.000 euro.
      Hoe? Ge betaalde toch het bedrag in dollars ook in euros? Was toch voor de Swa zijn velgen zo dacht ik.

Comment

• Klopt, ja. Tot nog toe betaalde ik evenveel euro's als dollars aan Tesla. Maar ja, wie zegt dat ze dit gaan behouden als de wisselkoersen de pan uitswingen?

Comment

• Tja, zou totaal onetisch zijn imo. Als ge't doet in uw voordeel moet ge't ook doen in uw nadeel.

Comment

• Tja, ethiek en commercie... Zijn dat geen tegenpolen?

Comment

• die OTA update voor de P85D die nu wordt uitgerold, daar ben ik wel eens benieuwd naar. Hoe insane gaat die dan worden. En wat ik me ook afvraag, hoeveel mb of gb is dat dan dat over een 3g/4g verbinding wordt getrokken. Ze moeten nogal een goed contract hebben in Europa bij Vodafone.
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                En wat ik me ook afvraag, hoeveel mb of gb is dat dan dat over een 3g/4g verbinding wordt getrokken. Ze moeten nogal een goed contract hebben in Europa bij Vodafone.
                Die OTA updates worden meestal over de WiFi thuis gepushed. Enkel als dit na een bepaalde tijd (ik weet niet hoeveel dagen precies) niet lukt (wegens nooit thuis en/of nooit onder WiFi-dekking), wordt de update naar 3G overgeschakeld.
                En over de Vodafone kosten maken wij ons geen zorgen, want het abonnement en het verbruik van de 3G-verbinding zijn inbegrepen in de aanschafprijs. Mag ook wel, voor zo'n aanschafprijs...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                  Tja, ethiek en commercie... Zijn dat geen tegenpolen?
                  Ja. Maar dacht dat Tesla dat wel wilde combineren.
                  Ik snap alleen niet dat de klanten dat pikken. 't Is nu niet dat 't een koopje is dat je sowieso wel neemt, het gaat over nen otto van 100000€.

Comment

Die OTA updates worden meestal over de WiFi thuis gepushed. Enkel als dit na een bepaalde tijd (ik weet niet hoeveel dagen precies) niet lukt (wegens nooit thuis en/of nooit onder WiFi-dekking), wordt de update naar 3G overgeschakeld.
                    En over de Vodafone kosten maken wij ons geen zorgen, want het abonnement en het verbruik van de 3G-verbinding zijn inbegrepen in de aanschafprijs. Mag ook wel, voor zo'n aanschafprijs...
                    amai als je dus zo een auto koopt moet je niet enkel investeren in een 380v stopcontact in de garage maar ook nog eens wifi bereik tot aan de garage

Comment

amai als je dus zo een auto koopt moet je niet enkel investeren in een 380v stopcontact in de garage
                      Hoe kom je daarbij? Ik laad al een jaar op aan een 220V stopcontact. Biedt mij 20 km/u. Dus 180 km erbij per nacht (aan nachttarief). Volstaat ruimschoots voor de 150 km woon-werk die ik elke dag moet doen. En vanaf de vrijdagavond laat ik die doorlopen tot de volle pot, zodat we er de zaterdag en/of zondag een langere trip kunnen mee maken.

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                      maar ook nog eens wifi bereik tot aan de garage
                      Wifi bereik tot aan de garage is no big deal in mijn geval (de BBOX van Belgacom staat er 5 meter van verwijderd). Hangt er een beetje van af waar je garage zich bevindt ten opzichte van je huis, zeker? En zelfs dan nog, een repeater vind je al voor een paar tientallen euro's. Als je dan net 120k uitgegeven hebt aan een auto zullen die 20 of 30 euro er ook nog wel afkunnen, denk ik dan...
                      Last edited by ; 30/01/2015, 12:04.

Comment

amai als je dus zo een auto koopt moet je niet enkel investeren in een 380v stopcontact in de garage maar ook nog eens wifi bereik tot aan de garage
                        Ik zou daar totaal geen moeite mee hebben, het is maar een kleine investering die heel nuttig is imho. Mijn probleem is eerder dat ik op 3 verschillende locaties woon, 2 daarvan zijn appartementen waar ik zo geen installatie kan voorzien en dan denk ik wel in de problemen te komen met de range. Op zich is de afstand woon-werk echt niet het probleem, dus ik moet @kantoor iets zien te fixen, want ik zou op dit ogenblik bijvoorbeeld 2 keer in de week een half uur in Aartselaar moeten gaan staan...

Comment

Alle kerel, de dag van vandaag kunde met extenders serieus wat afstand overbruggen he.

Comment

Hoe kom je daarbij? Ik laad al een jaar op aan een 220V stopcontact. Biedt mij 20 km/u. Dus 180 km erbij per nacht (aan nachttarief). Volstaat ruimschoots voor de 150 km woon-werk die ik elke dag moet doen. En vanaf de vrijdagavond laat ik die doorlopen tot de volle pot, zodat we er de zaterdag en/of zondag een langere trip kunnen mee maken.

Wifi bereik tot aan de garage is no big deal in mijn geval (de BBOX van Belgacom staat er 5 meter van verwijderd). Hangt er een beetje van af waar je garage zich bevindt ten opzichte van je huis, zeker? En zelfs dan nog, een repeater vind je al voor een paar tientallen euro's. Als je dan net 120k uitgegeven hebt aan een auto zullen die 20 of 30 euro er ook nog wel afkunnen, denk ik dan...
                            Is dat maar 20km/u. Ik dacht dat dat veel meer was. Als ge dan 's avonds nog laat weg moet (gisterenavond gaan sporten) en 's morgens vroeg vertrekt dan komt ge er eigenlijk niet? Ik was gisterenavond pas om 23u30 thuis en deze morgen om 5u30 terug weg, dat is dus hoop en al ne km of 100 dat ik kan laden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                              Is dat maar 20km/u. Ik dacht dat dat veel meer was. Als ge dan 's avonds nog laat weg moet (gisterenavond gaan sporten) en 's morgens vroeg vertrekt dan komt ge er eigenlijk niet? Ik was gisterenavond pas om 23u30 thuis en deze morgen om 5u30 terug weg, dat is dus hoop en al ne km of 100 dat ik kan laden?
                              Als je hem al helemaal zal leeg gereden hebben wat wss het geval niet zal zijn.

Waar ik me toch serieus vragen bij stel is indien ze echt willen dat de mensen overschakelen naar elektrische wagens, gaan ze dan niet beginnen met dag/nachttarief af te schaffen, nu spreken ze al van een stroomtekort in de winter wat dan als we hier met z'n allen nog eens onze auto moeten opladen enz... k'zie de toekomst van elektrische wagens nog niet zo rooskleurig in. Tenzij we opnieuw kerncentrales gaan bouwen en denk niet dat ze het daarover eens geraken in de overheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Alle kerel, de dag van vandaag kunde met extenders serieus wat afstand overbruggen he.
                                ja weet ik wel maar wat je allemaal moet doen voor een auto van de toekomst al vind ik het wel te gek, gewoon even een update krijgen via internet net zoals de eerste beste samsung

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                Als je hem al helemaal zal leeg gereden hebben wat wss het geval niet zal zijn.

Waar ik me toch serieus vragen bij stel is indien ze echt willen dat de mensen overschakelen naar elektrische wagens, gaan ze dan niet beginnen met dag/nachttarief af te schaffen, nu spreken ze al van een stroomtekort in de winter wat dan als we hier met z'n allen nog eens onze auto moeten opladen enz... k'zie de toekomst van elektrische wagens nog niet zo rooskleurig in. Tenzij we opnieuw kerncentrales gaan bouwen en denk niet dat ze het daarover eens geraken in de overheid.
                                ja ben wel eens benieuwd als je in die grote flatgebouwen met ondergrondse garage allemaal de auto gaat beginnen opladen...

Comment

ja weet ik wel maar wat je allemaal moet doen voor een auto van de toekomst al vind ik het wel te gek, gewoon even een update krijgen via internet net zoals de eerste beste samsung

ja ben wel eens benieuwd als je in die grote flatgebouwen met ondergrondse garage allemaal de auto gaat beginnen opladen...
                                  Is gewoon onmogelijk en dat weten ze ook. Kan de infrastructuur in de straat ook niet aan, om nog te zwijgen van de beschikbare reserves.
                                  Als ge nu 2 grootverbruikers in uw straat hebt ziet ge de boel soms al flikkeren...

Comment

• het piekvebruik is tussen 17uur en 20 uur (mensen komen thuis en beginnen aan hun eten). Daarna is er stroom genoeg om auto's op te laden. Als je een slimme lader installeert die enkel vanaf dat uur begint te laden zit je met voldoende marge.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Na één jaar en 30.000 km Tesla-ervaring kan ik je meegeven dat ik 99,9% keer opgeladen heb... in mijn garage thuis. Slechts 3 uitzonderingen in dat jaar: de Superchargers in Urmond en Aartselaar (eerder als experiment dan als noodzaak), en een laadpaal dichtbij de zeedijk in Nieuwpoort (kwestie van een gratis parkeerplaats te kunnen versieren zonder kilometers te voet te moeten gaan).

Tank jij altijd langs autostrades???
                                      En in de realiteit na 30.000 km, hoe ver raak je met een volle batterij?

Ben je met die auto al in het buitenland onderweg geweest?

Comment

Intelligente laders lossen dat wel op, in samenwerking met tijdsafhankelijke tarieven.

Trouwens, als de gemiddelde auto 50km per dag rijdt, dan heb je echt geen ganse nacht nodig om die batterijen rustig op te laden.

Stel dat de prijs het laagst is tussen 00.00 en 4.00, dan vraag je aan je auto om dan pas te laden hé.
                                        Of je geeft die intelligente lader de opracht om te laden als die een signaal van de 'centrale' krijgt.
                                        Je moet dan enkel instellen wanneer je wil vertrekken en hoe ver die batterijen moeten opgeladen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          het piekvebruik is tussen 17uur en 20 uur (mensen komen thuis en beginnen aan hun eten). Daarna is er stroom genoeg om auto's op te laden. Als je een slimme lader installeert die enkel vanaf dat uur begint te laden zit je met voldoende marge.
                                          +1

Een leveringstermijn van 4 maand valt goed mee, ook voor de nieuwe p85D? Heeft de dualmotor uitvoering nog steeds de mogelijkheid tot 5 +2 zitplaatsen?

Comment

Working...
                                          X