Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    En in de realiteit na 30.000 km, hoe ver raak je met een volle batterij?

    Ben je met die auto al in het buitenland onderweg geweest?
    Ik laad meestal tot op 90% (te vaak 100% schaadt de batterij). Daarmee doe ik dagelijks 150 km woon-werk tussen Brussel en Namen, dus redelijk heuvelachtig, 80% autosnelweg (waar ik altijd rond de 120 km/u rijd) - 20% file (Brusselse Ring, centrum Namen), momenteel in winteromstandigheden, nu en dan toch een sprintje (dat is net het leuke aan die wagen). Met al deze factoren samen kan ik rustig stellen dat ik 350 km kan halen met die 90% lading.

    Laad ik tot 100% en hou ik het verder rustig (100 à 110 op de autostrade, geen sprintjes, maximaal opzoeken van normale wegen), dan is 400 km probleemloos te halen. Zelfs nog iets meer (maar ik heb hem nog nooit volledig leeg gereden - dus het "ultieme" aantal km weet ik niet). En dat is mij voldoende voor weekenduitstapjes in België en omgeving.

    Ben er al mee onderweg geweest in Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk, maar ofwel steeds binnen een straal dat ik terug thuis raak, ofwel met een laadbeurt ter plaatse (Supercharger of hotel).

    Op het Tesla Motors forum vind je zelfs reisverslagen van onverschrokken pioniers (ahum, ahum) die er al mee van de Noordpoolcirkel tot Galicië getrokken zijn, en van Wales tot Oekraïne. Maar dat is niets voor mij...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      En in de realiteit na 30.000 km, hoe ver raak je met een volle batterij?

      Ben je met die auto al in het buitenland onderweg geweest?
      Ik laad meestal tot op 90% (te vaak 100% schaadt de batterij). Daarmee doe ik dagelijks 150 km woon-werk tussen Brussel en Namen, dus redelijk heuvelachtig, 80% autosnelweg (waar ik altijd rond de 120 km/u rijd) - 20% file (Brusselse Ring, centrum Namen), momenteel in winteromstandigheden, nu en dan toch een sprintje (dat is net het leuke aan die wagen). Met al deze factoren samen kan ik rustig stellen dat ik 350 km kan halen met die 90% lading.

      Laad ik tot 100% en hou ik het verder rustig (100 à 110 op de autostrade, geen sprintjes, maximaal opzoeken van normale wegen), dan is 400 km probleemloos te halen. Zelfs nog iets meer (maar ik heb hem nog nooit volledig leeg gereden - dus het "ultieme" aantal km weet ik niet). En dat is mij voldoende voor weekenduitstapjes in België en omgeving.

      Ben er al mee onderweg geweest in Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk, maar ofwel steeds binnen een straal dat ik terug thuis raak, ofwel met een laadbeurt ter plaatse (Supercharger of in 't hotel).

      Op het Tesla Motors forum vind je zelfs reisverslagen van onverschrokken pioniers (ahum, ahum) die er al mee van de Noordpoolcirkel tot Galicië getrokken zijn, en van Wales tot Oekraïne. Maar dat is niets voor mij...

      Comment


      • + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
          Levering rond juni, ik heb enkele weken geleden een offerte aangevraagd bij ING en dat was geen enkel probleem, zelfs op 2 jaar niet.

          Houd er wel rekening mee dat de Tesla uit de USA komt en dat de euro sterk in waarde gedaald is waardoor de prijzen een heel pak de hoogte ingegaan zijn.

          De P85D was tot voor kort net onder de 100.000 euro en nu al gestegen naar 108.000 euro.
          komen die niet uit de assemblagefabriek tegen utrecht sinds vorig jaar?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
            Na één jaar en 30.000 km Tesla-ervaring kan ik je meegeven dat ik 99,9% keer opgeladen heb... in mijn garage thuis. Slechts 3 uitzonderingen in dat jaar: de Superchargers in Urmond en Aartselaar (eerder als experiment dan als noodzaak), en een laadpaal dichtbij de zeedijk in Nieuwpoort (kwestie van een gratis parkeerplaats te kunnen versieren zonder kilometers te voet te moeten gaan).

            Tank jij altijd langs autostrades???
            Ik overweeg om een i3 als volgende lease te nemen, met Range Extender. De snellaadoptie is vrij duur (1600 EUR ), en heb zowat een donkerbruin vermoeden dat ik die toch bijna nooit ga gebruiken. De langste ritten zullen met een vervangvoertuig worden gereden, de enkel resterende ritten van 300-400 km zal ik dan wel één of twee keer extra tanken. Ik rijd dan langs de autostrade, als ik ook nog eens ergens een afrit moet nemen om te zoeken naar een paal die misschien bezet is...

            Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
            Als je hem al helemaal zal leeg gereden hebben wat wss het geval niet zal zijn.

            Waar ik me toch serieus vragen bij stel is indien ze echt willen dat de mensen overschakelen naar elektrische wagens, gaan ze dan niet beginnen met dag/nachttarief af te schaffen, nu spreken ze al van een stroomtekort in de winter wat dan als we hier met z'n allen nog eens onze auto moeten opladen enz... k'zie de toekomst van elektrische wagens nog niet zo rooskleurig in. Tenzij we opnieuw kerncentrales gaan bouwen en denk niet dat ze het daarover eens geraken in de overheid.
            Als er geen elektriciteit is voor elektrische wagens, zal er ook geen elektriciteit zijn voor het raffineren van ruwe olie denk ik dan? Dat vreet namelijk ook elektriciteit (1,5-2 kW per liter benzine)
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • dat is op 1 plek die er voor voorzien is, binnen 10 jaar is iedereen zijn auto aan het opladen EN heb je op de koop toe nog steeds de raffinaderijen
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

              Comment


              • En dan blackouts door al die teslas die aan de kabel hangen :p

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                  komen die niet uit de assemblagefabriek tegen utrecht sinds vorig jaar?
                  De carrosserie en alle onderdelen komen per schip uit de USA. In Utrecht wordt de motor (of - in het geval van de D versie - de motoren) en de batterij erin gemonteerd. Die worden apart verscheept om fiscale redenen. Of wat had je gedacht? Elon Musk is geen filantroop, zunne!

                  Comment


                  • Binnen dit en 10 jaar lander hier aliens die ons leren hoe we perpetual motion moeten toepassen, ..... op alles en nog wat en vooral auto's.


                    Comment


                    • Heeft de dualmotor uitvoering nog steeds de mogelijkheid van 5 +2 zitplaatsen?

                      Comment


                      • Waarom schaadt 100% laden de batterijen?

                        Comment


                        • De Model S is van nature al vlug als water en de bizarre P85D versie deed daar onlangs nog een flinke schep bovenop. Nu wordt die 700 pk sterke Tesla nóg rapper!

                          Wie interesse heeft in een Model S, wordt ongetwijfeld in verleiding gebracht door de onlangs gepresenteerde topversie: de P85D. Het D'tje staat voor Dual Motors, wat inhoudt dat de Tesla zowel bij de voor- als achteras een elektromotor heeft. Het totale systeemvermogen ligt op 700 pk, en dat is voldoende om de vierwielaangedreven Amerikaan in 3,2 seconden naar de 100 km/h te laten schieten.
                          Voor Elon Musk - topman van Tesla - is het allemaal nooit genoeg. Op z'n Twitterpagina schrijft hij dat de P85D binnenkort een software-update krijgt waardoor er nog eventjes 0,1 seconde van z'n 0-100 sprinttijd wordt gehaald. Ter vergelijking: daarmee is -ie net zo snel als een Ferrari F12 Berlinetta...
                          Elon Musk laat verder weten dat de 'idiote snelheid' van de P85D meer een soort 'bijverschijnsel' is. Het voornaamste doel van de P85D zou zijn geweest om bakken met tractie in de sneeuw te hebben.



                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Als ik het geld d'r voor had, ik zou d'r toch wel serieus over beginnen nadenken.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                              Als je hem al helemaal zal leeg gereden hebben wat wss het geval niet zal zijn.

                              Waar ik me toch serieus vragen bij stel is indien ze echt willen dat de mensen overschakelen naar elektrische wagens, gaan ze dan niet beginnen met dag/nachttarief af te schaffen, nu spreken ze al van een stroomtekort in de winter wat dan als we hier met z'n allen nog eens onze auto moeten opladen enz... k'zie de toekomst van elektrische wagens nog niet zo rooskleurig in. Tenzij we opnieuw kerncentrales gaan bouwen en denk niet dat ze het daarover eens geraken in de overheid.
                              Het stroomtekort in de winter is overdag, niet 's nachts. De prijs van elektriciteit is laag in vergelijking met die van benzine of diesel. Zelfs aan de volle elektriciteitsprijs valt "voltanken" heel goed mee.

                              Comment


                              • Het allerenigste wat mij aantrek bij de Tesla is de acceleratie en het koppel (gevoel). Ook al ben ik voor elektrische auto's, de Tesla is in mijn ogen niet de moeite om aan te schaffen. Veel te duur, typische Amerikaanse (lees: goedkope) afwerking van het interieur, geen aantrekkelijk koetswerk >> (te groot, gezinswagen, niet sportief), lelijk dashboard (dat groot TFT scherm steekt me tegen, en serieus tegen).

                                Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak en zijn er velen die totaal niet akkoord gaan met wat ik hierboven geschreven heb, anders was de wereld maar een saaie boel.

                                Comment


                                • Dat grote scherm is gewoonweg en makkelijk en dus goedkoper om maken. alles te laten toe komen of te kunnen regelen. Niets moet met extra knopjes enzo.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                    Dat grote scherm is gewoonweg en makkelijk en dus goedkoper om maken. alles te laten toe komen of te kunnen regelen. Niets moet met extra knopjes enzo.
                                    vooral dat goedkope, het kost eigenlijk niet meer en is super makkelijk om te maken en installeren en te (her)programmeren.
                                    op zich dus logica zelve, maar men het niet laten uitschijnen dat het het beste van het beste is qua keuze als dashboard is vind ik. maar inderdaad heel persoonlijk.

                                    ik vind dat scherm afschuwelijk, maar de koets van de teslas wel heel mooi bijvoorbeeld.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                      Waarom schaadt 100% laden de batterijen?

                                      wil ik ook weten!

                                      en kan je dan instellen dat hij dan niet tot dat niveau laadt als hij lang aanhangt (als je die extra 10% voor e gebruik niet echt nodig hebt)?
                                      Last edited by ; 01/02/2015, 11:49.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                        Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak en zijn er velen die totaal niet akkoord gaan met wat ik hierboven geschreven heb, anders was de wereld maar een saaie boel.
                                        I couldn't agree more!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                          Het allerenigste wat mij aantrek bij de Tesla is de acceleratie en het koppel (gevoel). Ook al ben ik voor elektrische auto's, de Tesla is in mijn ogen niet de moeite om aan te schaffen. Veel te duur, typische Amerikaanse (lees: goedkope) afwerking van het interieur, geen aantrekkelijk koetswerk >> (te groot, gezinswagen, niet sportief), lelijk dashboard (dat groot TFT scherm steekt me tegen, en serieus tegen).

                                          Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak en zijn er velen die totaal niet akkoord gaan met wat ik hierboven geschreven heb, anders was de wereld maar een saaie boel.
                                          Veel te duur, daar ben ik het met je eens. De afwerking zelf ( oa lederen dashboard en zijpanelen) vind ik wel van goede kwaliteit.

                                          Gelet op de fiscaliteit komt de tesla overeen met een veel goedkopere wagen die bv maar 70% aftrekbaar is, bv een 535XD. Laat ons zeggen catalogus 80k.


                                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X