Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
    Dat grote scherm is gewoonweg en makkelijk en dus goedkoper om maken. alles te laten toe komen of te kunnen regelen. Niets moet met extra knopjes enzo.
    Voor zo ver ik weet gebruiken ze in elektrische auto's meer touchscreens, touchknopkes enz... om het rammelen van klassieke schakelaars na vele jaren rijden te voorkomen. Niet vergeten dat een elektrische auto heel stil is en daarom ook heel aangenaam om in te vertoeven. Het minste dat een schakelaar of een klassiek dashboard begint te piepen of te rammelen, hoor je dat in een elektrische auto. So I have been told.

    Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    I couldn't agree more!
    Gelukkig maar anders reed jij met een auto die niet naar uw goesting is.

    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Veel te duur, daar ben ik het met je eens. De afwerking zelf ( oa lederen dashboard en zijpanelen) vind ik wel van goede kwaliteit.

    Gelet op de fiscaliteit komt de tesla overeen met een veel goedkopere wagen die bv maar 70% aftrekbaar is, bv een 535XD. Laat ons zeggen catalogus 80k.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ik heb van Amerikanen zelf, op Gtplanet, horen vertellen dat de afwerking niet super is.

    De aftrekbaarheid is nu net het probleem voor mij. Voor mij is een auto totaal niet aftrekbaar of wat dan ook waardoor deze auto veeeeel te duur is. Nog veel liever de lelijke BMW i8 dan de Tesla S.

    Effe nader verklaren. De Tesla S is niet echt een lelijke auto, het is voor mij persoonlijk geen aantrekkelijke auto. Het model op zich valt mee, behalve de snuit. Daarnet, 20min geleden reed hier vlak voor mijn deur een Tesla S, donker, wijnachtig rood voorbij. Misschien iemand van het forum?
    Model valt echt mee maar het zegt me totaal niks. Net zoals de Jaguar, die veel gelijkenissen heeft, me ook totaal niks zegt.

    De BMW i8 is echt een lelijke auto maar heeft wel een "wow" en "ik wil hebbe" factor. De Tesla ziet er beter uit dan de i8 maar de Tesla heeft een "meh, interesseert me geen bats" uitstraling.
    Last edited by ; 01/02/2015, 13:45.

    Comment


    • Ik vind de Tesla wel best een knappe wagen, en al zeker als 'm op die prachtige 21'ers staat. Enkel het interieur vind ik lelijk.
      Deze Tesla is qua design een relatief onopvallende wagen, waar BMW net heel opvallend wil zijn. Ook is de Tesla superpraktisch, terwijl de i8 allesbehalve praktisch is.
      Omdat ze beiden een elektrische aandrijving aan boord hebben worden ze vergeleken, terwijl het eigenlijk 2 uitersten zijn.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • Het gaat bij mij niet om het vergelijkbare maar om de "andere techniek" dan conventionele auto's met verbrandingsmotoren en om de prijsklasse. Je kunt een Tesla even duur maken als een i8. Als het om dezelfde techniek gaat verkies ik direct de niet zo knappe BMW i3 boven de-knappere-dan-de-i3, Tesla S.

        De i3 is wel een praktische auto, ook al is het rijbereik veel minder dan de Tesla. Tenzij je de range extender erbij neemt.
        Last edited by ; 01/02/2015, 14:11. Reden: Toetsenbord stuk of wel kan ik niet typen. Typo's

        Comment


        • Ik zou altijd de range extender er bij nemen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
            Het stroomtekort in de winter is overdag, niet 's nachts. De prijs van elektriciteit is laag in vergelijking met die van benzine of diesel. Zelfs aan de volle elektriciteitsprijs valt "voltanken" heel goed mee.
            Ik dacht dat dat vooral 's avonds zou zijn? Dat is toch wat ze altijd hebben zitten zeggen, dat op die moment de grootste vraag naar stroom is en dus de grootste kans om een tekort te hebben.

            Wat dan nachttarief betreft, de toekomst zijn natuurlijk de "slimme" meters met dan ook "slimme" toestellen, zodat bepaalde zaken kunnen geschakeld worden op de momenten dat er net weinig vraag naar stroom is.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • over de slimme meters is al veel gezegd en geschreven. Momenteel komen die er niet, tenzij je er zelf om eentje vraagt. Te duur voor wat het zou opleveren momenteel.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                over de slimme meters is al veel gezegd en geschreven. Momenteel komen die er niet, tenzij je er zelf om eentje vraagt. Te duur voor wat het zou opleveren momenteel.
                Inderdaad, daarmee zeg ik ook "de toekomst".
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                  De i3 is wel een praktische auto, ook al is het rijbereik veel minder dan de Tesla. Tenzij je de range extender erbij neemt.
                  En waarin onderscheidt zich dat "praktische" dan precies?
                  Heeft de i3 ook twee volwaardige koffers, bijvoorbeeld?
                  Is het ook een auto in 5+2 uitvoering?
                  Beschikt hij ook over een Europees netwerk waar je hem gratis kunt bijladen onderweg?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                    En waarin onderscheidt zich dat "praktische" dan precies?
                    Heeft de i3 ook twee volwaardige koffers, bijvoorbeeld?
                    Is het ook een auto in 5+2 uitvoering?
                    Beschikt hij ook over een Europees netwerk waar je hem gratis kunt bijladen onderweg?
                    Ik heb een gevoel dat je op een beetje op je teen getrapt bent. Het praktische van de i3 was een alleenstaande opmerking zonder een vergelijk te maken met de Tesla S

                    Het enige vergelijk in die zin was het rijbereik, wat in het voordeel is van de Tesla S, als de i3 zonder range extender uitgevoerd is.

                    Waarom zou ik een 5+2 nodig hebben? Ik rijd 99% van de tijd alleen, zonder passagiers. De i3 biedt meer dan ruimte genoeg.

                    Ik snap niet waarom sommige mensen zo persoonlijk kunnen reageren als "hun" auto een beetje negatief wordt voorgesteld, iedereen heeft toch een persoonlijke voorkeur. Van mij mag je mijne Fiat 500 en de Mondeo ST220 volledig afbreken. Ik zal daar totaal niks mee inzitten. Zolang ik maar content ben, is dat voldoende.

                    Comment


                    • nu in autowereld magazine een groepstest van de drie voornaamste modellen op de markt: bmw I3, VW golf E en nissan Leaf

                      geen één van de drie haalde de eindbestemming maar de oudste van de 3, de nissan is wel het verste geraakt. Als je dan de prijs van de I3 erbij neemt komt dit toch wel vrij zuur over dat deze wagen ondanks al zijn vooruitstrevendheid niet verder geraakt van een auto die toch al een tijdje meedraait.

                      Dan heeft Tesla zijn huiswerk precies toch wel een pak beter gedaan.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Ik dacht dat Amsterdam al straf was, maar hier in Hong Kong zie je er enorm veel. Verkoopt hier heel goed blijkbaar :-)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          nu in autowereld magazine een groepstest van de drie voornaamste modellen op de markt: bmw I3, VW golf E en nissan Leaf

                          geen één van de drie haalde de eindbestemming maar de oudste van de 3, de nissan is wel het verste geraakt. Als je dan de prijs van de I3 erbij neemt komt dit toch wel vrij zuur over dat deze wagen ondanks al zijn vooruitstrevendheid niet verder geraakt van een auto die toch al een tijdje meedraait.

                          Dan heeft Tesla zijn huiswerk precies toch wel een pak beter gedaan.
                          Op youtube staat een test waarbij de Golf het verst geraakte. De i3 was geloof ik iets beter dan de Leaf.

                          Comment


                          • bij de test van autowereld was het winterkoud en dat heeft de 2 duitsers precies wel parten gespeeld
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • De test op youtube was rondjes draaien op een circuit. Is misschien niet echt een realistische test te noemen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                Dan heeft Tesla zijn huiswerk precies toch wel een pak beter gedaan.
                                ligt voor 550 kg batterijen in de Tesla!

                                i3 weegt een ton minder ongeveer

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Ik dacht dat dat vooral 's avonds zou zijn? Dat is toch wat ze altijd hebben zitten zeggen, dat op die moment de grootste vraag naar stroom is en dus de grootste kans om een tekort te hebben.
                                  Nachttarief is ingevoerd om de vraag 's nachts omhoog te brengen (en die in de avond terug de brengen). Typisch van 23u tot 7u. En dit om de kerncentrales te ontzien (het is moeilijker om kerncentrales mee te laten evolueren met de fluctuaties van 't moment dan bvb een gascentrale). Als je je auto laat opladen vanaf 11 uur 's avonds, is er dus niets aan de hand.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                    ligt voor 550 kg batterijen in de Tesla!

                                    i3 weegt een ton minder ongeveer
                                    dus? met de tesla rijdt je meer op je gemak omdat die de afstand kan doen. Dan is de bmw duur voor hetgeen het maar oplevert.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • Elke elektrische auto is duur voor wat het oplevert. Met een i3 zou je ook op je gemak kunnen rijden omdat die optioneel met range extender uitgevoerd kan worden. Dan kun je, als je er niks om geeft om, om de vijf voet aan een pomp te staan, heel Europa met doorkruisen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        dus? met de tesla rijdt je meer op je gemak omdat die de afstand kan doen. Dan is de bmw duur voor hetgeen het maar oplevert.
                                        hebben elk z'n pro's he, maar vind een i3 net iets meer bijzonder dan een Tesla omdat de i3:

                                        - de eerste lightweight EV is met range van +100 km (of ongelimiteerd igv. REx)
                                        - de eerste die in grote mate carbonfibre reinforced plastics gebruikt (trendsetter?)
                                        - betaalbaar is voor 80% van de bevolking
                                        - pak milieuvriendelijker is dan een Tesla omdat je veel minder batterijen gebruikt (een derde?)
                                        - range is op te lossen met de REx, van hier naar Nice, sta ik nog altijd sneller met de REx dan met de Tesla

                                        als je de i3 duur vindt voor wat het biedt, dan is de Tesla nog een pak duurder voor wat het biedt, maar goed, voor mij moet je geen bmw-fanatic worden

                                        en zoals ik hiervoor al schreef, de i3 is niet perfect! wegligging viel me wel wat tegen, de Tesla zal wel beter bochten nemen!
                                        Last edited by ; 05/02/2015, 17:59.

                                        Comment


                                        • Als je de i3 niet goed vond qua wegligging, moet je eens met de e-Golf rijden. De e-Golf ging van links naar rechts overhellen op een slecht wegdek (heel snel en kort, schudden dus) door de batterijen. Voor de rest rijdt de e-Golf prachtig. Wat me bij de i3 totaal niet aanstaat (is een kwestie van gewoonte) is het afremmen bij het lossen van het euh, gaspedaal. Bij de e-Golf is dit aan te passen door met de pook te spelen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X