Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • dat afremmen met gaspedaal vind ik eigenlijk geen probleem, misschien nog eerder een plus, nog nooit met een hybride of EV gereden en geen moeite gehad om daaraan aan te passen

    in de elandtest haalt de bmw i3 64 km/h en de e-Golf 65 km/h
    Hur klarar din bil en kraftig undanmanöver? Ta del av Teknikens Världs lista över i vilken hastighet hundratals olika bilar klarar älgtestet.


    tegenwoordig haalt ne Berlingo al 74!

    Comment


    • iedereen heeft wel redenen waarom dit of dat model niet te kopen . Maar wat ik niet lees is waarom iemand wel een electrische auto zou kopen .
      Wij hebben een Nissan Leaf gekocht .
      Maar voor we een keuze gemaakt hebben moet je kijken of het past in je dagelijks leven .
      Ik volg al lang het electrisch rijden en er waren een paar modellen die me aanstonden . Toen de prijs van de Tesla bekend werd viel die spijtig genoeg af . De Leaf was de "eerste" normale auto . De BMW is in mijn ogen over-engineerd .

      Als electrische wagen koper is bereik het belangrijkste , dan prijs en als het meezit mag het er ook een beetje leuk uitzien.

      De Renault Zoe was teveel problemen met de batterij huur , na 4 maanden proberen en tig verzekeringen te contacteren heb ik het opgegeven .
      Was er nog de BMW en nissan .
      De I3 zit teveel technologie in voor wat hij rijdt , en als je electrisch wil rijden koop je geen rex . Had de I3 verder gereden dan de Leaf dan hadden we die overwogen .

      Dus is het de Leaf geworden , die voldeed aan ons gebruik van een wagen , bereik en prijs .

      We doen een jaarlijkse besparing van 1800 euro tegenover onze vorige wagen , en als we zonnepanelen leggen nog wat groener .
      Al is het natuurlijk niet cool als je zegt het voor het milieu te doen

      Comment


      • vanaf 35.000 is voor 80% van de mensen betaalbaar? Dan toch liever de leaf die inclusief batterijen toch wel 5000€ goedkoper is (tijdens het salon nu zelfs een pak meer). Er zijn veel gezinnen die wel weten voor wat ze zouden kiezen als ze voor de keuze gesteld zouden worden. En als je dan kijkt naar de test in de koude: de bmw liet het ondanks zijn innoverend lichtgewicht ontwerp als eerste afweten. Dat blijf ik jammer vinden: je steekt zoveel research in een speciaal ontwerp en op het einde van de rit levert het geen verschil op met de meer klassiek ogende leaf.
        En die carbonfiberplastics: is nog maar te zien hoe dat zich laat recycleren op het einde van levenscyclus. We verzuipen nu al in de plastiek waar we eigenlijk geen blijf mee weten, laat staan dat dergelijk spul op grote schaal wordt geproduceerd.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • en Tesla is betaalbaar voor 2% van de bevolking?

          omdat ge nu vergelijkt met de Leaf:

          0-100 (sec.)
          Leaf 11,9
          i3 BEV 7,2
          i3 REx 7,9

          do i need to say more?

          en herverkoopwaarde i3 zal wel een tijdje 5k euro hoger blijven dan de Leaf

          ivm recyclage carbonfiber reinforced plastics: kunt ge gelijk hebben (ik durf dat te schrijven!)

          maar de indruk dat ge vooral graag basjt op bmw, is ok

          Comment


          • Als je gaat vergelijken hoe snel je weg bent aan het rode licht is een ev niks voor u . Ev rijden vergt eerst toch anders denken veronderstel ik . �� moet ook niet bang zijn , de tijd dat ik mensen probeer te overtuigen is allang voorbij . Iemand die een electrische wagen koopt weet wel waarom .

            Comment


            • Tesla Model S

              Bizar om te stellen dat een i3 beter is dan een leaf door te verwijzen naar de 0-100 tijd. Een i3 vind ik vis noch vlees. Dan liever zoiets als een A3 e tron

              Ideaal is mijn inziens een tesla/auto waar je 500 km range hebt ( ook in het geval van tegenwind, regen, koude en bij legale snelheden)



              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Last edited by germinal; 05/02/2015, 20:04.
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

              Comment


              • wegligging i3 is niet je dat, acceleratie maakt i3 wel nog een beetje leuk, ja dat komt dus neer op 0-100 cijfers

                zie m'n vorige posts ivm overige pluspunten i3!

                met Leaf heb ik nul ervaring

                ben zelf geen EV fan, door extra straling EV's; en Freude am fahren gehalte zal bij een benzine + man.bak altijd hoger liggen, allez voor mij toch

                Comment


                • P85D Jalopnik-test

                  I was being so good, doing all the unglamorous car reviewer stuff. Driving in a congested area, inching through start-and-stop traffic, running over rough asphalt. After about 30 minutes I'd had enough. I switched the driving mode to Insane and mashed the throttle away from a deserted traffic light. Bad idea.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    nu in autowereld magazine een groepstest van de drie voornaamste modellen op de markt: bmw I3, VW golf E en nissan Leaf

                    geen één van de drie haalde de eindbestemming maar de oudste van de 3, de nissan is wel het verste geraakt. Als je dan de prijs van de I3 erbij neemt komt dit toch wel vrij zuur over dat deze wagen ondanks al zijn vooruitstrevendheid niet verder geraakt van een auto die toch al een tijdje meedraait.

                    Dan heeft Tesla zijn huiswerk precies toch wel een pak beter gedaan.
                    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Bizar om te stellen dat een i3 beter is dan een leaf door te verwijzen naar de 0-100 tijd. Een i3 vind ik vis noch vlees. Dan liever zoiets als een A3 e tron

                    Ideaal is mijn inziens een tesla/auto waar je 500 km range hebt ( ook in het geval van tegenwind, regen, koude en bij legale snelheden)



                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    Ik vind de i3 een veel logischer ontwerp.
                    Het concept van de e-tron is eigenlijk veel minder logisch (pulg-in hybride met dubbele aandrijving). Het is véél logischer om een kleinere brandstofmotor te nemen, die een constant vermogen aan de batterijen levert, en een krachtigere elektromotor die de wielen aandrijft (met de batterij als buffer). In de A3 heb je een nodeloos ingewikkelde aandrijving, in een i3 is dat allemaal veel simpeler (weer gewicht gespaard).

                    Ze hadden de i3 misschien wel een iets grotere brandstoftank moeten geven, pakweg 20 liter zou voldoende geweest zijn. Eigenlijk is BMW met die i3 erg extreem gegaan in het hele ontwerp (bvb ook het laadvermogen dat met 415 kg erg beperkt is). Ik vind de looks van die i3 wel geweldig.

                    Ik heb nu nog twee maand om te beslissen, tussen de e-tron en de i3 + REX. De i3 is voor mijn bewegingsprofiel nét iets te extreem (ik doe één verplaatsing per maand van 250 km (500 op een dag), en ééntje van 700 km (1400 heen en terug) om de twee maanden, zonder mogelijkheid tot laden . Het Add-On mobility programma lost dat ten dele op maar nog niet helemaal....

                    Eigenlijk een keuze tussen hart en verstand... Het zal in elk geval een aanpassing zijn, van een 5 touring naar een i3 of A3
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • voor de meeste mensen is de optrektijd van niet veel belang

                      de herverkoopwaarde dan: als je ziet naar de gemiddelde leeftijd van het belgische wagenpark telt dat ook niet mee. Als je 12 jaar met een auto rijdt, is je auto rijp voor een recyclagepremie bij de aankoop van een nieuwe.

                      En waarom zou ik op bmw bashen? Ik verwijs enkel naar wat ik lees in die test en als men daar duidelijk aantoont dat al die technologische hoogstandjes voor de moment niets uitmaken, waarom dan nog kiezen voor iets wat duurder is en het toch niet beter doet?
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Flappy,

                        ik zeg niet dat i3 de beste EV is, of dat iedereen een i3 moet kopen, ik zeg alleen maar waarom ik een i3 biezonder/speciaal vind

                        ik heb het dan ook niet puur over "zich verplaatsen"

                        trouwens 5000 euro extra, alleen al voor zeer snelle acceleratie (tot 70 km/h even snel als een E46 M3) in 7,2 sec. tot 100 ipv. traag (11.9 sec.) vind ik niet veel geld, ok dat niet iedereen dit vind, dat kan best

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          nu in autowereld magazine een groepstest van de drie voornaamste modellen op de markt: bmw I3, VW golf E en nissan Leaf

                          geen één van de drie haalde de eindbestemming maar de oudste van de 3, de nissan is wel het verste geraakt. Als je dan de prijs van de I3 erbij neemt komt dit toch wel vrij zuur over dat deze wagen ondanks al zijn vooruitstrevendheid niet verder geraakt van een auto die toch al een tijdje meedraait.

                          Dan heeft Tesla zijn huiswerk precies toch wel een pak beter gedaan.
                          De Kia Soul EV is wel maar weinig over te vinden precies.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                            wegligging i3 is niet je dat, acceleratie maakt i3 wel nog een beetje leuk, ja dat komt dus neer op 0-100 cijfers

                            zie m'n vorige posts ivm overige pluspunten i3!

                            met Leaf heb ik nul ervaring

                            ben zelf geen EV fan, door extra straling EV's; en Freude am fahren gehalte zal bij een benzine + man.bak altijd hoger liggen, allez voor mij toch
                            Het EM veld moet je geen zorgen om maken. Ik weet dat je geschreven hebt dat je daar gevoelig aan bent en dat kan ik perfect begrijpen en ik weet dat er mensen die een soort EM allergie hebben.

                            Jaren waren de EM velden en elektrische velden de reden dat ik 100% zeker geen elektrische auto wou. Tot ik in het najaar cijfers gekregen heb van een non ioniserende stralingsspecialist die op dit gebied proeven doet. Hij heeft me de cijfers doorgegeven van een bepaald merk van auto waarmee hij getest heeft en nu heb ik totaal geen schrik meer om dagelijks met een elektrische auto te rijden.
                            Het VITO te Mol heeft hier bij mij thuis metingen gedaan (omdat ik me zorgen maakte over EM velden) over het volledig stralingsspectrum (niet ioniserende straling). Een elektrische auto geeft maar een kleine fractie van wat bijvoorbeeld een TV afgeeft, of een PC. Zelfs de natuurlijke achtergrondstraling ligt stukken hoger dan de straling die een elektrische auto afgeeft.

                            Als je dit niet gelooft, dan geloof je een wetenschapper niet die dagelijks op een objectieve manier, met het duurste en gecompliceerde materiaal onderzoek en metingen doet op gebied van EM-velden en elektrische velden. Ik ga de cijfers niet op het net zetten, omdat ik die in vertrouwen gekregen heb.

                            De motor van de elektrische auto's zijn zelfs afgeschermd van de passagiersruimte om zo min mogelijk EM-straling door te laten.

                            Wat ik nu ga zeggen weet ik ook van die specialist en ik denk dat niet vele mensen dit weten maar EM velden, niet radiosignalen, kun met het Mumetaal volledig blokkeren. Maar dan moet de bron wel volledig hermetisch afgeschermd zijn door dit mumetaal. Mumetaal is stront duur.
                            Last edited by ; 05/02/2015, 21:57.

                            Comment


                            • De acceleratie cijfers is wel belangrijk. Het is zelfs al meerdere keren op dit forum gezegd dat een Tesla S even snel optrekt als een supercar, voor dat geld is indrukwekkend. Plus overal waar je artikel leest over de Tesla S smijten ze met de cijfers van 0-100 om je oren. Als dit niet zou belangrijk zijn werd er niet zoveel tam tam om gemaakt. Voor mij is de 0-100 één van de vele aspecten van het rijden dat belangrijk is. Vooral een snelle acceleratie met een massief koppelgevoel. Dat is voor mij kicken.

                              Iets anders nu. Dit kan je toch totaal geen knap interieur vinden he.


                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                Het EM veld moet je geen zorgen om maken. Ik weet dat je geschreven hebt dat je daar gevoelig aan bent en dat kan ik perfect begrijpen en ik weet dat er mensen die een soort EM allergie hebben.

                                Jaren waren de EM velden en elektrische velden de reden dat ik 100% zeker geen elektrische auto wou. Tot ik in het najaar cijfers gekregen heb van een non ioniserende stralingsspecialist die op dit gebied proeven doet. Hij heeft me de cijfers doorgegeven van een bepaald merk van auto waarmee hij getest heeft en nu heb ik totaal geen schrik meer om dagelijks met een elektrische auto te rijden.
                                Het VITO te Mol heeft hier bij mij thuis metingen gedaan (omdat ik me zorgen maakte over EM velden) over het volledig stralingsspectrum (niet ioniserende straling). Een elektrische auto geeft maar een kleine fractie van wat bijvoorbeeld een TV afgeeft, of een PC. Zelfs de natuurlijke achtergrondstraling ligt stukken hoger dan de straling die een elektrische auto afgeeft.

                                Als je dit niet gelooft, dan geloof je een wetenschapper niet die dagelijks op een objectieve manier, met het duurste en gecompliceerde materiaal onderzoek en metingen doet op gebied van EM-velden en elektrische velden. Ik ga de cijfers niet op het net zetten, omdat ik die in vertrouwen gekregen heb.

                                De motor van de elektrische auto's zijn zelfs afgeschermd van de passagiersruimte om zo min mogelijk EM-straling door te laten.

                                Wat ik nu ga zeggen weet ik ook van die specialist en ik denk dat niet vele mensen dit weten maar EM velden, niet radiosignalen, kun met het Mumetaal volledig blokkeren. Maar dan moet de bron wel volledig hermetisch afgeschermd zijn door dit mumetaal. Mumetaal is stront duur.
                                wat op een EM-meter komt is verschillend van wat en in welke mate iets schadelijk is, het is echt complex, niet alleen zendt elke bron verschillende frequenties uit met verschillende sterktes die een verschillend effect hebben op verschillende mensen!, er zijn naast de direct-meetbare ook scalaire = longitudinale = Tesla (on topic!) golven, die ook een effect hebben (is eigenlijk kwantumfysica)

                                goede tekst hierover is

                                in het begin uitleg over ing. Tesla, miskend genie die al +100 jaar geleden waarschuwde voor EM straling
                                pagina 7 en 8 is meest interessant

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                  De acceleratie cijfers is wel belangrijk. Het is zelfs al meerdere keren op dit forum gezegd dat een Tesla S even snel optrekt als een supercar, voor dat geld is indrukwekkend. Plus overal waar je artikel leest over de Tesla S smijten ze met de cijfers van 0-100 om je oren. Als dit niet zou belangrijk zijn werd er niet zoveel tam tam om gemaakt. Voor mij is de 0-100 één van de vele aspecten van het rijden dat belangrijk is. Vooral een snelle acceleratie met een massief koppelgevoel. Dat is voor mij kicken.

                                  Iets anders nu. Dit kan je toch totaal geen knap interieur vinden he.


                                  De gustibus et coloribus non disputandum est...

                                  Comment


                                  • heb vraagje ivm die LCD TV in de midden, is dat wat gebruiks vriendelijk ?

                                    zou mijn pa van 63j daar mee overweg kunnen ?

                                    lijkt me de ideale kar voor hem

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                      wat op een EM-meter komt is verschillend van wat en in welke mate iets schadelijk is, het is echt complex, niet alleen zendt elke bron verschillende frequenties uit met verschillende sterktes die een verschillend effect hebben op verschillende mensen!, er zijn naast de direct-meetbare ook scalaire = longitudinale = Tesla (on topic!) golven, die ook een effect hebben (is eigenlijk kwantumfysica)

                                      goede tekst hierover is

                                      in het begin uitleg over ing. Tesla, miskend genie die al +100 jaar geleden waarschuwde voor EM straling
                                      pagina 7 en 8 is meest interessant
                                      EM straling moet je rekening met houden. Ik doe dat zoveel mogelijk, elke dag, wanneer het mogelijk is. Op dat gebied heb je gelijk. Maar i.v.m. de meting gedaan door een specialist met moderne apparatuur ben ik toch geneigd om hem te geloven. De metingen en de cijfer liegen niet.

                                      Elke persoon reageert anders op EM straling, klopt. Wat nu echt schadelijk is en wat niet, kan je niet weten of men moet in den tijd van Star Trek leven waar ze alles op moleculair niveau kunnen meten. Zolang je voorzichtig bent, kun je al veel problemen vermijden. Maar als de metingen zo laag zijn i.v.m. de metingen bij elektrische auto's, dan maak ik me daar toch geen zorgen meer over. Ik zeg het nogmaals, een elektrische auto geeft veel minder straling af (gezien over het gehele elektromagnetisch spectrum) dan wat de natuur afgeeft. Als ik jou moet volgen, zou iedereen elke dag moeten rondlopen in beschermpakken om de natuurlijke achtergrondstraling te vermijden.

                                      Straling, of dit nu van een elektrische auto, GSM, huishoudapparatuur komt, je kunt er niet meer van onderuit. Iedere dag wordt je gebombardeerd met EM-velden en elektrische velden. Er constant met bezig zijn creëert stress wat nog veel erger is voor de gezondheid.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                        De gustibus et coloribus non disputandum est...
                                        Akkoord, jij hebt uw mening en ik de mijne. Voor u is dit dashboard waarschijnlijk knap en dat is goed, voor mij is dit één van de lelijkste dashboards ik in mijn leven al gezien heb. En ik overdrijf niet. En dat voor een auto van die prijsklasse.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                          Akkoord, jij hebt uw mening en ik de mijne. Voor u is dit dashboard waarschijnlijk knap en dat is goed, voor mij is dit één van de lelijkste dashboards ik in mijn leven al gezien heb. En ik overdrijf niet. En dat voor een auto van die prijsklasse.
                                          Wacht, laat mij raden: dan vind jij waarschijnlijk het design van Bang & Olufsen audio- en videoapparatuur even lelijk?
                                          En Rolexen zijn wellicht de lelijkste uurwerken die ooit uitgevonden werden?

                                          Want meestal wentelen mensen die zich dat soort spul financieel niet kunnen permitteren hun frustratie af op het (volgens hen dan uiteraard systematisch oerlelijke) uiterlijk van dergelijke producten...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X