Edit. Persoonlijk info heeft er lang genoeg op gestaan.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenEM straling moet je rekening met houden. Ik doe dat zoveel mogelijk, elke dag, wanneer het mogelijk is. Op dat gebied heb je gelijk. Maar i.v.m. de meting gedaan door een specialist met moderne apparatuur ben ik toch geneigd om hem te geloven. De metingen en de cijfer liegen niet.
Elke persoon reageert anders op EM straling, klopt. Wat nu echt schadelijk is en wat niet, kan je niet weten of men moet in den tijd van Star Trek leven waar ze alles op moleculair niveau kunnen meten. Zolang je voorzichtig bent, kun je al veel problemen vermijden. Maar als de metingen zo laag zijn i.v.m. de metingen bij elektrische auto's, dan maak ik me daar toch geen zorgen meer over. Ik zeg het nogmaals, een elektrische auto geeft veel minder straling af (gezien over het gehele elektromagnetisch spectrum) dan wat de natuur afgeeft. Als ik jou moet volgen, zou iedereen elke dag moeten rondlopen in beschermpakken om de natuurlijke achtergrondstraling te vermijden.
Straling, of dit nu van een elektrische auto, GSM, huishoudapparatuur komt, je kunt er niet meer van onderuit. Iedere dag wordt je gebombardeerd met EM-velden en elektrische velden. Er constant met bezig zijn creëert stress wat nog veel erger is voor de gezondheid.
als ik met die i3 rijd dan heb ik lichte hoofdpijn, dus ja dan weet je dat he,
ik ken er die geen 30 minuten aan pc kunnen zitten...
over wettelijke limieten straling en metingen VITO... volgens overheid is eigenlijk gans Vlaanderen ok want allemaal onder de limiet, maar als ik me beter voel in de Ardennen (en het ligt niet alleen aan het mooie uitzicht!), beeld ik me dat dan in? als mensen plots beter slapen als ze wifi uitzetten enz... wat zegt dat over de limieten? limieten zijn er gewoon om mensen gerust te stellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichtenbeste wat je doet is DECT en Wifi uit je huis halen en vervangen door de kabel, dat lijkt enorm 20th century, maar er zijn erger dingen en voor de rest luisteren naar je lichaam
als ik met die i3 rijd dan heb ik lichte hoofdpijn, dus ja dan weet je dat he,
ik ken er die geen 30 minuten aan pc kunnen zitten...
over wettelijke limieten straling en metingen VITO... volgens overheid is eigenlijk gans Vlaanderen ok want allemaal onder de limiet, maar als ik me beter voel in de Ardennen (en het ligt niet alleen aan het mooie uitzicht!), beeld ik me dat dan in? als mensen plots beter slapen als ze wifi uitzetten enz... wat zegt dat over de limieten? limieten zijn er gewoon om mensen gerust te stellen
Dat EM straling schadelijk is, staat 100% vast. Maar in hoevere en voor wie, hoeveel kan men met de huidige medische kennis niet meten of weten. Maar er is een verschil tussen gevoeligheid en schadelijkheid.
Ik werk hiet thuis met UTP kabels omdat dit storingsvrij is, sneller is en mjne living vrij is van microgolven.
Sinds ik meer weet van de EM straling (dank zij het VITO en dieje specialist) heb ik geen problemen meer om met een elektrische auto te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenWacht, laat mij raden: dan vind jij waarschijnlijk het design van Bang & Olufsen audio- en videoapparatuur even lelijk?
En Rolexen zijn wellicht de lelijkste uurwerken die ooit uitgevonden werden?
Want meestal wentelen mensen die zich dat soort spul financieel niet kunnen permitteren hun frustratie af op het (volgens hen dan uiteraard systematisch oerlelijke) uiterlijk van dergelijke producten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenDe acceleratie cijfers is wel belangrijk. Het is zelfs al meerdere keren op dit forum gezegd dat een Tesla S even snel optrekt als een supercar, voor dat geld is indrukwekkend. Plus overal waar je artikel leest over de Tesla S smijten ze met de cijfers van 0-100 om je oren. Als dit niet zou belangrijk zijn werd er niet zoveel tam tam om gemaakt. Voor mij is de 0-100 één van de vele aspecten van het rijden dat belangrijk is. Vooral een snelle acceleratie met een massief koppelgevoel. Dat is voor mij kicken.
Iets anders nu. Dit kan je toch totaal geen knap interieur vinden he.
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenWacht, laat mij raden: dan vind jij waarschijnlijk het design van Bang & Olufsen audio- en videoapparatuur even lelijk?
En Rolexen zijn wellicht de lelijkste uurwerken die ooit uitgevonden werden?
Want meestal wentelen mensen die zich dat soort spul financieel niet kunnen permitteren hun frustratie af op het (volgens hen dan uiteraard systematisch oerlelijke) uiterlijk van dergelijke producten...
Rolex en B&O zijn meestal mooi, maar er zitten ook missers tussen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenB&O-design valt mee (al zijn ze qua design wat over hun top heen). Rolex is altijd al lelijk geweest. Ik zie niet in waarom de prijs van het product het zou moeten vrijwaren van een kritische blik op hun vormgeving - integendeel. Ik ben een fan van Tesla - zelfs al past het niet in mijn budget. Maar de S is niet de meest elegante auto op de markt. Hij zit ergens tussen een bloedjemooie Ghibli en een lelijk hondehok Panamera in. En de manier waarop dat touchscreen is ingewerkt is nu eenmaal, op vlak van vormgeving, knullig: al die vloeiende, strekkende lijnen en dan plots: een rechthoekige lel die alles onderbreekt. Dat neemt niet weg dat een S-rijder van mij altijd een mentaal duimpje omhoog krijgt. Op vlak van vormgeving verslaat de S de andere EV's op de markt... maar dat betekent niet dat hij vrij is van kritiek.
Comment
-
Tesla Model S
Een tesla rijdt toch echt wel leuk.. Interieur is niet je dat, maar waar kan je gratis gaan tanken met een benzine/diesel auto?
Als je 5 jaar 80% van je elektriciteit uit een supercharger haalt en je rijdt 50.000 km / jaar dan bespaar je bijna 25.000 euro aan naft. Die besparing samen met de gunstige fiscaliteit en de hoge aanschafprijs wordt zo toch plots in een ander daglicht gesteld.
Ik denk dat hij dan goedkoper is dan een gemiddelde premiumer van 60.000 euro aanschafprijs
Ja ik zie mezelf wel in Tesla
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendus? met de tesla rijdt je meer op je gemak omdat die de afstand kan doen. Dan is de bmw duur voor hetgeen het maar oplevert.
Comment
-
kwam daarstraks een i3 tegen in 't wild. Zo plotseling en onverwacht een i3 zien, geeft een eerlijk en objectief inzicht. Mijn eerste gedacht was: "' wa komt daar af?"' "'Da ziet er lelijk uit!"' Toen zag ik dat het een i3 was en vind deze helemaal maar niks qua model. Dan is de Tesla S een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel pak knapper.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichtenkwam daarstraks een i3 tegen in 't wild. Zo plotseling en onverwacht een i3 zien, geeft een eerlijk en objectief inzicht. Mijn eerste gedacht was: "' wa komt daar af?"' "'Da ziet er lelijk uit!"' Toen zag ik dat het een i3 was en vind deze helemaal maar niks qua model. Dan is de Tesla S een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel pak knapper.
Comment
-
Vandaag twee Tesla's gezien een één I3.
De I3 stond op een takelwagen.
Allemaal op de snelweg van Maasmechelen naar Hasselt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Vandaag de beslissing genomen om mijn 535d touring in te ruilen tegen de 85D. Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in de P85+ in Eindhoven. Rijdt echt heerlijk, even wennen aan het "afremmen" als je de gas helemaal los laat. Alles is instelbaar, dus dat ook. Zelfs de stuurbekrachtiging. Acceleratie is top, 1 constante lijn. Smile
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door coolaid Bekijk BerichtenVandaag de beslissing genomen om mijn 535d touring in te ruilen tegen de 85D. Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in de P85+ in Eindhoven. Rijdt echt heerlijk, even wennen aan het "afremmen" als je de gas helemaal los laat. Alles is instelbaar, dus dat ook. Zelfs de stuurbekrachtiging. Acceleratie is top, 1 constante lijn. Smile
Sent from my iPhone using TapatalkClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik zie in apen meer tesla's op nl platen als al de rest tesamen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door coolaid Bekijk BerichtenVandaag de beslissing genomen om mijn 535d touring in te ruilen tegen de 85D. Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in de P85+ in Eindhoven. Rijdt echt heerlijk, even wennen aan het "afremmen" als je de gas helemaal los laat. Alles is instelbaar, dus dat ook. Zelfs de stuurbekrachtiging. Acceleratie is top, 1 constante lijn. Smile
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comment
-
D staat voor Dual motor, oftewel vierwielaandrijving. De Tesla S heeft twee D modellen aan zijn aanbod toegevoegd, de eerste leveringen zijn voor volgende maand als ik me niet vergis. P staat voor Performance. De P85+ wordt vervangen door de P85D. Van die laatste zie je al die filmpjes op internet met Insane-mode. Hij gaat in 3.1 sec naar 100. De P85+ in 4.4 sec. De 85D in 5.4 sec de 85 in 5.6 sec en de 60 in 6.2 sec.
Ik heb gekozen voor de 85D ipv de 85 voor de betere wegligging, slechts 5k duurder, ietsje sneller in acceleratie, topsnelheid 250 ipv 225. Ik heb niet gekozen voor de P85D omdat die 20K duurder is, wat ook elk jaar weer terugkomt in VAA, en de actieradius is 20km minder (in praktijk wellicht meer omdat je er sneller mee rijdt).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door coolaid Bekijk BerichtenIk twijfel nog tussen zwart of antraciet...
Heb de zwarte besteld maar kan nog wijzigen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comment
-
Zwart of donkerrood
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
Comment