Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tja, die eerste sec is echt gewoon moeilijk te beschrijven. Dan is de acceleratie natuurlijk het grootst (0-40 in iets meer dan een seconde) nadien valt die versnelling weg/vlakt af. Aan 160 zit ie rond de 7 a 8 sec dus gaat nog wel goed vooruit hoor

    Gewoon niet zoals die eerste 1.5 sec. Die is uitzonderlijk. Nadien is het gewoon snel.

    Eigenlijk volledig het tegenovergesteld van een ICE supercar. Die blijft maar versnellen en versnellen.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

    Comment


    • Tesla Model S

      Niet vergelijkbaar met mijn speelgoed hier. Dat doet in +/- 19 sec 300kph en heeft een wegligging om u tegen te zeggen. Ge kunt wel enkel jezelf en een tankkaart meenemen. Zelfs voor de boorddocumenten is geen plaats

      http://youtu.be/5eandKMtm8w

      Tesla = auto voor jeanetten die denken dat ze iets snel hebben. Imho - Snelheid is voor mij persoonlijk de som van acceleratie vermogen, rij dynamic, wegligging, rem vermogen en de uithouding van die eigenschappen.

      Vooral dat laatste is zeer belangrijk. Bij bijvb. de 1M voelde je na 3 ronden NS het vermogen wegzakken omdat het beestje te warm kreeg en de elektronica ingreep. Terwijl de E46 M3 me op dat vlak nooit in de steek liet en zodoende voor mij op sportief vlak een veel betere wagen is dan een 1M.

      Sent from over-priced mobile device
      Last edited by Alfa-Beemer; 19/04/2015, 22:23.
      U hoeft dit niet te lezen.

      Comment


      • Tja een tesla is niet gemaakt voor circuit he...
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
          Niet vergelijkbaar met mijn speelgoed hier.
          Inderdaad niet...

          Hoe zit het met de acceleratie, de wegligging en het remvermogen op nat wegdek? En op sneeuw?
          En hoe zit het met de uithouding bij vriesweer?

          Kijk, daar hebben echte jeanetten het moeilijk...

          Comment


          • Tesla Model S

            Regenweer is geen enkel probleem (een zeiknat circuit Zolder is zelfs de max!) met het juiste rubber en zolang het niet onder het vriespunt gaat kan je rijden. Vriesweer. Tja maar 2 wielen hé


            Sent from over-priced mobile device
            U hoeft dit niet te lezen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
              Tesla = auto voor jeanetten die denken dat ze iets snel hebben.
              Tja, als "denken dat je iets snel hebt" de norm is, dan denk ik dat 90% van de Belgische bevolking zich voortaan "jeanet" mag noemen.
              Het zal dus druk worden in de gemeentehuizen met de te verwachten boom van homohuwelijken...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                Tesla = auto voor jeanetten die denken dat ze iets snel hebben.
                En wat zijn motors dan? In mijn ogen de meest nutteloze machines
                Last edited by ; 21/04/2015, 22:50.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                  Niet vergelijkbaar met mijn speelgoed hier. Dat doet in +/- 19 sec 300kph en heeft een wegligging om u tegen te zeggen. Ge kunt wel enkel jezelf en een tankkaart meenemen. Zelfs voor de boorddocumenten is geen plaats



                  Tesla = auto voor jeanetten die denken dat ze iets snel hebben. Imho - Snelheid is voor mij persoonlijk de som van acceleratie vermogen, rij dynamic, wegligging, rem vermogen en de uithouding van die eigenschappen.

                  Vooral dat laatste is zeer belangrijk. Bij bijvb. de 1M voelde je na 3 ronden NS het vermogen wegzakken omdat het beestje te warm kreeg en de elektronica ingreep. Terwijl de E46 M3 me op dat vlak nooit in de steek liet en zodoende voor mij op sportief vlak een veel betere wagen is dan een 1M.

                  Sent from over-priced mobile device
                  HAHA , ja een auto vergelijken met een motor :s

                  In de praktijk is alles boven de 160 eigenlijk van geen belang. Ze zouden wat mij betreft de snelheid elektronisch mogen beperken op 180 ipv 250, maar goed.

                  Wat de 0-100 betreft is de P85D gewoon buitengewoon. Hij geeft wagens zoals de BMW M550D, BMW i8, Merc C63, Porsche Panamera en dergelijke gewoon het nakijken. Zelfs de 85D zit in 4.4 aan de 100, dat is M4 waardig.

                  Dat verdient wel respect imo.

                  heb je er al ooit mee gereden?

                  Elektrische wagens rijden echt aangenaam door dat instant koppel.

                  Om er effectief eentje te kopen daarvoor is het misschien nog wat vroeg?
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

                  Comment


                  • Tesla Model S

                    Al mee gereden ja. Voor dat bedrag zouden de interieur materialen beter mogen zijn dan een basis BMW 3. Koppel is leuk maar je kan er niet veel mee aanvangen. Buiten sprintjes trekken is er geen spektakel of praktisch nut (met een Panamera kan je + 2 ton trekken!). Rij-dynamiek, ooit al van gehoord? iets waar die M550D, Panamera en etc... wel weten 't verschil te maken.

                    Probleem is dat 95% van de bestuurders geen benul heeft van wat een echte auto kan en moet kunnen en al blij is als ze snel uit de startblokken komen zonder te moeten schakelen of what so ever... .


                    Sent from over-priced mobile device
                    Last edited by Alfa-Beemer; 23/04/2015, 00:54.
                    U hoeft dit niet te lezen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                      En wat zijn motors dan? In mijn ogen de meest nutteloze machines
                      Motor zorgt er wel voor dat ik dagelijks geen 2 uur in de file zit te vegeteren... .


                      Sent from over-priced mobile device
                      U hoeft dit niet te lezen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        HAHA , ja een auto vergelijken met een motor :s

                        In de praktijk is alles boven de 160 eigenlijk van geen belang. Ze zouden wat mij betreft de snelheid elektronisch mogen beperken op 180 ipv 250, maar goed.
                        Auto met elektronische beperking is voor mietjes

                        Ik denk dat ik in de verre toekomst een auto op waterstof zal kopen, ben daar meer liefhebber van dan op elektriciteit. (geloof er ook meer in dat dit enige juiste oplossing tegen vervuiling is)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                          Auto met elektronische beperking is voor mietjes

                          Ik denk dat ik in de verre toekomst een auto op waterstof zal kopen, ben daar meer liefhebber van dan op elektriciteit. (geloof er ook meer in dat dit enige juiste oplossing tegen vervuiling is)
                          En waarom zou waterstof minder vervuilend zijn? Je moet die ook produceren, vanuit elektriciteit, in een proces dat toch aardig wat energie vreet. Het transport is ook redelijk energie-intensief, en het veiligheidsaspect blijft een probleem.
                          Je hebt dus geen batterijen, maar wel andere problemen. Ik denk dat de verre toekomst toch eerder aan de elektrische auto is, maar niet met de batterijen zoals we die vandaag kennen.
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • waterstof is natuurlijk en 100% herbruikbaar in tegenstelling tot de batterijen van electrische autos, MAAAAR
                            -de opslag van waterstof is heel moeilijk en moet onder hoge druk (kost energie)
                            -productie van waterstof kost meer energie dan je eruit haalt (zelfde met een accu, geen idee welke het meeste verliest)
                            -waterstof is zowat het meest gevaarlijke gas dat er bestaat. iedereen die maar klaagt over LPG tanken dat het een bom is... LPG is niks vergeleken met waterstof
                            -waterstof heeft nog altijd een verbrandingsmotor nodig met de nadelige rendementsverliezen. electromotoren zijn beter.

                            ik denk eerder ergens een mix. electromotoren die gekoppeld zijn aan een fuel cell (chemische accu op één of andere stof, bv waterstof, methanol,...)

                            Comment


                            • De oplossing gaat gewoon zijn van minder energie te verbruiken, maw veel minder verplaatsingen doen.
                              Energie moet altijd van ergens komen en voorlopig is alleen zonne-energie een energie van ergens buiten de aarde en dus niet lokaal vervuilend. Konden we nu die zonnepanelen nog op een andere planeet fabriceren waren we ver genoeg

                              OT: Ik zie er de laatste tijd meer en meer rondrijden, wel altijd braaf aan 100km op de rechtse/middenste rijstrook. Range-angst?

                              Comment


                              • Klein beetje off topic maar toch weer niet. Tesla gaat batterijen op de markt brengen waarmee je een huis kunt voorzien van elentriek.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  Probleem is dat 95% van de bestuurders geen benul heeft van wat een echte auto kan en moet kunnen
                                  Als men er geen benul van heeft is het al zeker niet van moeten kunnen.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    ik denk eerder ergens een mix. electromotoren die gekoppeld zijn aan een fuel cell (chemische accu op één of andere stof, bv waterstof, methanol,...)
                                    Dat is toch het systeem dat Hyundai en Toyota nu op de markt zetten? Dus zonder verbrandingsmotor, met fuel cell en met een rijgedrag alsof je met een elektrisch voertuig onderweg bent?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                      En waarom zou waterstof minder vervuilend zijn? Je moet die ook produceren, vanuit elektriciteit, in een proces dat toch aardig wat energie vreet. Het transport is ook redelijk energie-intensief, en het veiligheidsaspect blijft een probleem.
                                      Je hebt dus geen batterijen, maar wel andere problemen. Ik denk dat de verre toekomst toch eerder aan de elektrische auto is, maar niet met de batterijen zoals we die vandaag kennen.
                                      vorige week spraken ze op het nieuws over een nieuw soort batterij uit aluminium, veel goedkoper dan de huidige, en mogelijk om snel te herladen

                                      is wel nog in testfase, dus misschien binnen 10 jaar ofzo...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                        Al mee gereden ja. Voor dat bedrag zouden de interieur materialen beter mogen zijn dan een basis BMW 3. Koppel is leuk maar je kan er niet veel mee aanvangen. Buiten sprintjes trekken is er geen spektakel of praktisch nut (met een Panamera kan je + 2 ton trekken!). Rij-dynamiek, ooit al van gehoord? iets waar die M550D, Panamera en etc... wel weten 't verschil te maken.

                                        Probleem is dat 95% van de bestuurders geen benul heeft van wat een echte auto kan en moet kunnen en al blij is als ze snel uit de startblokken komen zonder te moeten schakelen of what so ever... .
                                        Sent from over-priced mobile device
                                        Ik denk dat je een beetje gebrainwasht bent door het vakjargon van autotijdschriftjes à la Auto Motor und Sport. Zij verstaan de kunst om het jongere rijderspubliek te doen geloven dat een auto méér is dan een transportmiddel dat je veilig van punt A naar B moet brengen.
                                        En ja, dat is het ook.

                                        Maar we gaan toch niet vergeten dat dat allemaal tussen onze verwende oortjes zit.

                                        Stoefen over hoe snel we kunnen optrekken en dat wij alleen weten wat een "echte" auto kan en moet kunnen... het doet me denken aan onze kindertijd toen we stoeften hoe sterk onze pa wel was en wat die allemaal kon... We waren toen een jaar of 8 denk ik.

                                        Deze conversatie gaat tussen volwassenen... een beetje pijnlijk kinderachtig, toch.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                          Niet vergelijkbaar met mijn speelgoed hier. Dat doet in +/- 19 sec 300kph en heeft een wegligging om u tegen te zeggen. Ge kunt wel enkel jezelf en een tankkaart meenemen. Zelfs voor de boorddocumenten is geen plaats



                                          Tesla = auto voor jeanetten die denken dat ze iets snel hebben. Imho - Snelheid is voor mij persoonlijk de som van acceleratie vermogen, rij dynamic, wegligging, rem vermogen en de uithouding van die eigenschappen.

                                          Vooral dat laatste is zeer belangrijk. Bij bijvb. de 1M voelde je na 3 ronden NS het vermogen wegzakken omdat het beestje te warm kreeg en de elektronica ingreep. Terwijl de E46 M3 me op dat vlak nooit in de steek liet en zodoende voor mij op sportief vlak een veel betere wagen is dan een 1M.

                                          Sent from over-priced mobile device
                                          Kerel, wat jij hier neerzet is in feite dit: de mijne is het van het en al de rest is niks waard.

                                          Je bent echt wel de man hoor...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X