Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alfa-Beemer, you seem to be missing the point. We hebben het over een EV-sedan. Het grote probleem (psychologisch of niet) is de beschikbare range. De model S is de enige die op dat vlak deftig presteert. Dat hij daarnaast groot is, een superlaag zwaartepunt heeft en als een speer uit de startblokken schiet is allemaal mooi meegenomen. Het is geen sportwagen, en dat is ook helemaal niet de ambitie. Maar als grote sedan is hij echt wel uitzonderlijk. Schroef die oogkleppen van je Lazer en kijk nog eens opnieuw.

    Oh ja, wat sportiviteit betreft: je definitie is nogal "smal". Hard optrekken gaat natuurlijk sneller met de moto. Hard de bocht om? Dan gaat het al wat lastiger. Maar als je echt G's wilt trekken, volgens mij toch nog steeds de bron van alle fun, leer dan omgaan met een stuntvliegtuig. Doe dan maar meteen de Corvus Racer 540, die trekt tot 12G in plus en min. En er is zelfs plaats voor de boorddocumenten.
    Last edited by ; 24/04/2015, 06:59.

    Comment


    • Tesla Model S

      Ons conclusie is dan dat de Corvus Racer 540 beter is dan een RR of Model S. Hier kan ik mee leven.




      Sent from over-priced mobile device
      U hoeft dit niet te lezen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Kerel, wat jij hier neerzet is in feite dit: de mijne is het van het en al de rest is niks waard.

        Je bent echt wel de man hoor...
        Vergeet de vette knipoog niet


        Sent from over-priced mobile device
        U hoeft dit niet te lezen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
          Alfa-Beemer, you seem to be missing the point. We hebben het over een EV-sedan. Het grote probleem (psychologisch of niet) is de beschikbare range. De model S is de enige die op dat vlak deftig presteert. Dat hij daarnaast groot is, een superlaag zwaartepunt heeft en als een speer uit de startblokken schiet is allemaal mooi meegenomen. Het is geen sportwagen, en dat is ook helemaal niet de ambitie. Maar als grote sedan is hij echt wel uitzonderlijk. Schroef die oogkleppen van je Lazer en kijk nog eens opnieuw.
          De wagen is veel te duur voor de kwaliteit van interieur materialen, afwerking en heeft een saai neutraal uiterlijk.

          Dan nog liever een Panamera.



          Sent from over-priced mobile device
          U hoeft dit niet te lezen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
            De wagen is veel te duur voor de kwaliteit van interieur materialen, afwerking en heeft een saai neutraal uiterlijk.

            Dan nog liever een Panamera.



            Sent from over-priced mobile device
            Te duur omdat er andere volledig elektrische wagens zijn die voor dezelfde prijs/bereik beter afgewerkt zijn? Neen.
            De wagen is volgens mij voor velen niet te duur, want hij verkoopt wel erg goed...
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
              De wagen is veel te duur voor de kwaliteit van interieur materialen, afwerking en heeft een saai neutraal uiterlijk.

              Dan nog liever een Panamera.



              Sent from over-priced mobile device
              Ik vrees dat met de huidige gewichtsbesparingen al het conventionele overboord gegooid zal worden. Bij alle merken die hier inspanningen doen... Lotus elise was de eerste... Is ook te duur volgens het geboden interieur... Maar heeft totaal andere ambities. Tesla heeft ook andere ambities...

              Comment


              • tesla is toch wat een pioneer geweest. van alle electrische wagens die al op de merkt zijn gekomen, zijn er weinigen die het echt wilden hebben. en al zeker de hogere klasse die er het geld voor heeft.
                met de tesla S kwam daar verandering in. een grote wagen ipv zo een klein mini ding.
                grote autonomie in vergelijking met de andere beschikbare wagen.
                defitge prestaties (optrekken als topsnelheid) in vergelijking met andere wagens.

                het heeft idd een sterk prijskaartje, maar die is dan ook niet in elkaar gestoken door een chinees die 20uur/dag werkt voor 10euro. het idee is er, andere fabrikanten gaan volgen en de prijzen zullen wel zakken
                de allereerste computer was ook veel te duur voor wat het was...
                de allereerste gsm ook...
                en kijk waar we nu staan

                ik kijk ook al een tijdje uit naar electrische wagens (deels ook door men opleidingen), maar vind de prijs overal te duur, autonomie te laag en de meeste merken leveren van die ultra compacte dingen waar ik totaal geen zin in heb.

                je mag ook niet vergeten dat tesla uitsluitend electrische wagens maakt en geen autos met verbrandingsmotoren heeft om op terug te vallen als het faalt, dus ook geen andere productie die ff het geld binnenbrengt
                Last edited by ; 26/04/2015, 10:25.

                Comment


                • men boft altijd met de schitterende prestaties van de Tesla qua optrekken en topsnelheid, maar wat blijft er dan over in actieradius uitgedrukt ?
                  de Tesla's die ik zie bollen worden zichtbaar hééél zuinig gebruikt, en het valt mij op dat ze van op het voetpad niet zo stiller zijn dan andere wagens (rolgeluiden)

                  Comment


                  • de rolgeluiden zijn nu eenmaal de grootste bron van lawaai bij elke auto. Eens je een bepaalde snelheid hebt hoor je de motor quasi niet meer omdat die overstemt wordt door de rolgeluiden. Al goed anders zouden voetgangers de auto helemaal niet horen afkomen.

                    eergisteren nochtans een tesla gezien die goed gebruikt werd: linkerrijstrook op de autosnelweg en gaan!
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                      De wagen is veel te duur voor de kwaliteit van interieur materialen, afwerking en heeft een saai neutraal uiterlijk.

                      Dan nog liever een Panamera.



                      Sent from over-priced mobile device
                      Als je een cockpit aan knoppen wilt hebben is een Porsche idd the way to go. Van ergonomie gesproken LOL

                      Comment






                      • Je voelt dat de auto industrie op een kantel moment zit...
                        Last edited by ; 26/04/2015, 11:51.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          je mag ook niet vergeten dat tesla uitsluitend electrische wagens maakt en geen autos met verbrandingsmotoren heeft om op terug te vallen als het faalt, dus ook geen andere productie die ff het geld binnenbrengt
                          Voeg daar eind van de maand ook maar de "thuisbatterij" aan toe: een betaalbare batterij voor lokale energieopslag (bijvoorbeeld van de overproductie van je PV-panelen overdag, die men momenteel nog gratis dient af te staan aan het net en dus aan de Electrabels van deze wereld). Dit wordt alweer een "eye-opener" met enorm marktpotentieel. Met zo'n ding in huis, hoef je tijdens de winter dan niet meer dagelijks naar die belachelijke offon.be-website te gaan informeren als je 's avonds al of niet in het donker gaat zitten...

                          Comment


                          • ze zijn goed bezig. k denk zowat de enigste fabrikant die 8jaar levensduur op zijn li-ion batterijen geeft.
                            alle andere bedrijven hebben een slecht BMS systeem op de accu zitten die ervoor zorgt dat die snel overlijd (laptops, gsm, gps,...), en dan verkoopt de fabrikant een nieuwe accu.
                            dit ligt iets anders bij autos waar de batterij een half fortuin kost. als ze nu hun zelfde lijn gaan doortrekken nar huis batterijen...

                            het zal als groot voordeel hebben: dat type cellen dat ze gebruiken gaan immens veel geproduceerd worden en spotgoedkoop worden. met een beetje intelligent marketting zouden ze het zelf zo kunnen maken dat je de accu van je tesla thuis zou kunnen wisselen. lege pack aan je zonnepaneel installatie, het volle in de auto.
                            OF, zo een volle batterij in je huis is in staat HEEEEEEL HOGE stromen te leveren (meer dan het net kan). als beide accu's op elkaar zijn afgesteld zou je de lege heel snel kunnen bijladen vanuit de volle huis accu

                            Comment


                            • Ik hoop dat hun beveiling rond upgrades naar de wagens in orde is want gisteren en vandaag is gebleken dat hun Web platform qua security toch niet is wat het moet zijn. (Website & Twitter account zijn gehacked en 't publiek gaat zeker niet te horen krijgen of men tot in de back-office geraakt is)
                              Last edited by Alfa-Beemer; 26/04/2015, 14:15.
                              U hoeft dit niet te lezen.

                              Comment


                              • Toch allemaal zaken aan dewelke ik niet hoef te denken met mijn stomme stoofketel 2,0l TDI... Sleutel in contact en wegwezen, dat voor een kleine 1000 km...en voor een netto-prijsverschil dat verwaarloosbaar is...
                                ik zet weekelijks mijn vrouw af bij een kapper, waar een viertal laad-parkingplaatsen aanwezig zijn...
                                Nog nooit daar maar één wagen gezien staan te laden !

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  tesla is toch wat een pioneer geweest. van alle electrische wagens die al op de merkt zijn gekomen, zijn er weinigen die het echt wilden hebben. en al zeker de hogere klasse die er het geld voor heeft.
                                  met de tesla S kwam daar verandering in. een grote wagen ipv zo een klein mini ding.
                                  grote autonomie in vergelijking met de andere beschikbare wagen.
                                  defitge prestaties (optrekken als topsnelheid) in vergelijking met andere wagens.

                                  het heeft idd een sterk prijskaartje, maar die is dan ook niet in elkaar gestoken door een chinees die 20uur/dag werkt voor 10euro. het idee is er, andere fabrikanten gaan volgen en de prijzen zullen wel zakken
                                  de allereerste computer was ook veel te duur voor wat het was...
                                  de allereerste gsm ook...
                                  en kijk waar we nu staan

                                  ik kijk ook al een tijdje uit naar electrische wagens (deels ook door men opleidingen), maar vind de prijs overal te duur, autonomie te laag en de meeste merken leveren van die ultra compacte dingen waar ik totaal geen zin in heb.

                                  je mag ook niet vergeten dat tesla uitsluitend electrische wagens maakt en geen autos met verbrandingsmotoren heeft om op terug te vallen als het faalt, dus ook geen andere productie die ff het geld binnenbrengt
                                  Dit heeft dus echt niks met de prijsbepaling te maken.

                                  Comment


                                  • Tesla biedt mi een zeer goede propositie aan. Dat er wat problemen zullen zijn met de kwaliteit is misschien wel te verwachten. De openbare weg is ook geen racebaan, edoch als je met Uw M4 of Porsche GT3 naast een P85D aan het licht staat.. LOL

                                    Alleen al daarvoor kudos en hulde aan Tesla.

                                    Jammer genoeg doe ik regelmatig 400 km en meer / dag
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                      Jammer genoeg doe ik regelmatig 400 km en meer / dag
                                      Maar zo zijn er toch niet veel, denk ik.
                                      Ik doe zo'n 150 km woon-werk per dag, en een à twee maal per maand een weekenduitstapje van zo'n 300 à 400 km.
                                      En dan is zo'n Model S de ideale wagen.
                                      Hoef er nooit enige range anxiety voor te ontwikkelen, thuis laden aan nachttarief volstaat ruimschoots, en met Superchargers in Gent, Aartselaar, Oosterhout, Urmond en Nivelles (+ alle andere niet-Tesla netten) als noodoplossing (die ik nog maar amper nodig heb gehad in mijn 15 elektrische maanden) voel ik mij meer dan op mijn gemak.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                        Tesla biedt mi een zeer goede propositie aan. Dat er wat problemen zullen zijn met de kwaliteit is misschien wel te verwachten. De openbare weg is ook geen racebaan, edoch als je met Uw M4 of Porsche GT3 naast een P85D aan het licht staat.. LOL

                                        Alleen al daarvoor kudos en hulde aan Tesla.

                                        Jammer genoeg doe ik regelmatig 400 km en meer / dag
                                        Ik zou nooit met een tesla een stoplichtsprint doen. Waarom zou ik dat doen? Tesla is geen sportauto en in mijn ogen no match voor mijn M4. Kan zijn dat die 85D iets sneller is tot 100 maar ik ben toch sneller vanaf 100 kmh. Tegen die GT3 zou ik niet eens twijfelen en direct een sprintje doen. Tesla's vind ik prima maar het zijn geen sportauto's dus niet geschikt voor circuit.

                                        Comment


                                        • Stoplicht sprintjes ...


                                          Sent from over-priced mobile device
                                          U hoeft dit niet te lezen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X