Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dit zou wel een leuke Custom Error Message zijn:



    nog een kleine quote...

    "Hmmm. Gisteren en eergisteren had ik ook n 'hangende' Tesla. Grote scherm erg stroperig met bedienen en liep zelfs vast. Kleine scherm achter stuur liep wat later ook vast. Radio ging stotteren en uit. Nog voordat ik kon resetten deed systeem dat al uit zichzelf. Ik hou t nog even op n incident voordat ik ga bellen met Tesla."

    Neen no way, ik heb een bedrijf, ik heb klanten mijn auto moet rijden wanneer ik wil. Dit zou ik niet met de mantel der liefde bedekken... .

    Maandag auto brengen voor een nieuwe aandrijflijn. de brom is in 3000 km enorm toegenomen
    Was eigenlijk gepland voor Juni maar kan niet meer uitgesteld worden......
    Ook voor de tweede keer nieuwe ramen bij de bestuurder en bijrijder ivm krasjes.

    Dat hoor je toch vaak.. Nieuwe aandrijflijn..
    Ik zat gisteren in een P85D (testwagen) het dashboard hing los, het stuur vertoonde al scheurtjes in het leer. Hier en daar kraakte wat..
    Dat zou toch beter moeten voor een auto van ver boven de 100k??
    Alleszins geeft het weinig vertrouwen om effectief tot aankoop over te gaan

    Onderweg naar Emsburen, normaal gezien geen avontuurlijke reis, helaas net niet gehaald ��. 12v issue, op naar de 4e batterij ben ik bang. Kreeg gisteravond 2 keer kort : 'auto heeeft onderhoud nodig'. Tesla kon gister echter niks ontdekken, dus vrolijk op weg gegaan vandaag. Tuurlijk, Tesla regelt het allemaal weer (berging, vervangend vervoer) maar ik had toch hoop dat ik dit niet meer mee zou maken.
    Het blijft wel een mooi plaatje, zelfs als je gestrand bent ��



    Ik heb gemerkt dat de Tesla's van iig na september 2014 talloze fouten bevatten, zoals:

    - Scheve motorkappen;
    - Scheve portieren;
    - Defecte deurhendels;
    - Loszittende dashboard;
    - Deur rechtsachter die spontaan open gaat;
    - Vocht in de achterlicht-units;
    - Haperende scherm;
    enz.

    Het ergste van allemaal is dat ik stil kwam te staan met een defecte DU, later bleek deze lek te zijn en er water erin is gekomen. Een tesla medewerker vertelde dat dit een gevaarlijke mankement is! Nu nog niet eens 20000 km verder begint de DU het weer te begeven.

    Ondervinden jullie hier ook last van, en zo ja zijn er problemen die terugkeren?


    Kleine samenvatting van een eigenaar...

    * tocht aan deur bestuurderskant
    * stuur staat niet helemaal in centerpositie bij 0-positie.
    * wagen lijkt licht naar rechts af te wijken
    * vocht in achterlicht
    * dakbekleding die aan de bestuurderskant komt soms uit de afdichtingsrubber schiet
    * enorm ambetant gerammel/getril dat uit de buurt van het handschoenkastje komt & verdwijnt
    * piepend geluid/gerammel aan de deur& kofferstijlen (waar de riem naar binnengaat)
    * getril/gepiep aan de bestuurderskant
    * vanuit stop -> vertrek (bv vertrekken uit parkeerpositie) soms een vreemd geluid aan de voorste ophanging, net of je over iets groot rijdt (dacht eerst dat ik iets geraakt had)
    * enorm veel interferentie van GSM op het geluidsysteem
    * trilling in stuur bij stilstand (precies dat de airco-compressor trilt tegen de stuurstang)
    * koffer die soms weigert naar beneden te komen bij de eerst druk op de knop
    * klimaatregeling is soms het noorden kwijt; soms veel te warm in de wagen, en soms veel te koud .. (een constante temperatuur kiezen lost het probleem niet echt op)
    * bluetooth gsm verkeer is onverstaanbaar aan de andere kant van de lijn (dropouts tijdens gesprek)
    * 3G/GPRS/EDGE verbinding valt soms weg, waardoor de navigatie -net op het moment dat je het nodig hebt- even in "incognito" mode gaat.
    * bundel van de ruitensproeiers is bijna niet af te stellen, lijkt of ze goed werken aan snelheid < 60km/h; op de autostrade lijken ze een veel te kleine hoek te sproeien
    * ruitenwissers/motor maken soms een vreemd geluid
    * de fitting van de passagiersdeur is niet goed, het verspringt tov rest van het interieur
    * de fitting van de motorkap is niet goed, staat niet proper tov de rest van neus (hangt precies een beetje over)
    * de knopjes aan het stuur hebben nogal veel speling
    * de stappenregeling van het volume via het draaiwieltje is niet goed, soms draai ik er 5 keer aan en doet hij niks, en soms doet hij het prima
    * de fitting van het linkse paneel aan touchscreen licht niet achter de alu trim
    * vreemde krassen in de chromeachterplaat op de koffer
    * kleine krasjes op de achterklep
    * vreemd gezoem bij acceleren (hvt1958 verwijst er al naar "Piepen wat je hoort is de drive, fluit licht en gaat soms zoemen.")
    Last edited by Alfa-Beemer; 28/04/2015, 22:29.
    U hoeft dit niet te lezen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Ben eens gaan kijken op het Teslamotorsclub forum (net als Germinal heb ik gezien)... slik... uw goesting is "insane" snel voorbij als je die verhalen leest. Nieuwe auto afhalen van de dealer en na 19km rijplezier geeft de auto al de pijp aan maarten. Mensen die niet 1 keer, maar minstens een 2de keer ergens stilvallen omwille van problemen met de aandrijving. En ik krijg de impressie dat niemand daar vreemd van opkijkt? Zie ook lijstjes passeren met een heleboel kleine mankementen en afwerkingsproblemen.



      Hoe zit dat met de Tesla's hier?



      Dat er hier en daar problemen zijn, is waar. Maar misschien zijn dit er 2-3 op 500 a 1000 ? Dan valt het best wel mee.

      Met de conventionele wagens zijn er ook af en toe problemen he.

      Als ik dan op dat forum lees dat iemand met een P85D als hij door zou rijden 400 wh verbruikt dan wordt de range wel zeer beperkt - lees : 140km.

      De meest logische tesla is volgens mij nog steeds de classic model S. Niet uber snel maar nog wel meer dan snel genoeg en mits een conservatieve rijstijl valt er wel een range van 300km te halen.

      PS Toen ik met de P85D een testrit deed hing het dashboard los en trilde er vanalles, maar goed in mij BMW trilt er ook vanalles
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

      Comment


      • Kortom, dit product is verre van volwassen en een nachtmerrie voor wie denkt een wagen te kopen die iedere dag doet wat ie moet doen... .

        Voor 80k tot 140k kan je veel beter waar voor je geld krijgen. No offence!

        - 3.055 voertuigen verkocht in NL / +/- 450 individuen (nl) (Bron. query van dat topic. 157 pagina's met 10 posts per pagina. Dat zijn 1570 posts in totaal) die klagen ivm issues met hun Tesla Model S. Pijnlijk ze mannen.
        Last edited by Alfa-Beemer; 28/04/2015, 22:25.
        U hoeft dit niet te lezen.

        Comment


        • Nog een leuke anekdote:

          Gisterenavond was het eindelijk zover. Ik mocht mijn MS85 gaan afhalen in Aartselaar. Blij als een klein kind. Na de nodige info vlot de baan op...... totdat de wagen na 9 km plots waarschuwde " gevaar: auto schakelt zichzelf uit". Aan de kant gaan staan en met de hulp van Tesla assistance de auto weer aan de praat gekregen. Maar nog eens tien km verder: " gevaar: auto schakelt zichzelf uit ". Deze keer wilde Tesla assistance geen risico meer nemen en werd mijn splinternieuwe Tesla dus na 19 km rijplezier al weer van me afgenomen
          Bij het optakelen van de wagen zagen we in de rechterachterband een grote dikke spijker zitten. Laten we hopen dat dit de oorzaak van het leed was.





          ps: De spijker was niet de bron van 't kwaad.
          U hoeft dit niet te lezen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Dat er hier en daar problemen zijn, is waar. Maar misschien zijn dit er 2-3 op 500 a 1000 ? Dan valt het best wel mee.

            Met de conventionele wagens zijn er ook af en toe problemen he.

            Als ik dan op dat forum lees dat iemand met een P85D als hij door zou rijden 400 wh verbruikt dan wordt de range wel zeer beperkt - lees : 140km.

            De meest logische tesla is volgens mij nog steeds de classic model S. Niet uber snel maar nog wel meer dan snel genoeg en mits een conservatieve rijstijl valt er wel een range van 300km te halen.

            PS Toen ik met de P85D een testrit deed hing het dashboard los en trilde er vanalles, maar goed in mij BMW trilt er ook vanalles
            Hehe, misschien toch niet de upgrade die je zoekt eh.
            Ik heb serieuze twijfels hoor, bij die berichten. Natuurlijk hoor je dat van elk merk of model wel, maar in deze grootorde heb ik het nog niet gezien... en zat vroeger nochtans op een Alfaforum.

            Krijg trouwens bericht binnen dat morgen de prijzen zullen stijgen wegens de veranderende wisselkoers... als dat effectief een 7% stijging wordt zoals verwacht, ahum, ga ik nu de VISA-kaart moeten bovenhalen. ('k Durf ni. )

            Comment


            • in China heeft er vorig jaar een ontevreden klant zijn Tesla letterlijk met de botte bijl bewerkt

              Comment


              • het feit dat er zoveel neg wordt gezegd de laatste dagen wil zeggen dat tesla goed bezig is

                zou me ni verwonderen bij ip check op tesla forum de berichten komen van wernemers van lexus en bmw (die van benz en audi doen dat niet want die voelen zich verheven)

                Comment


                • zoals wel vaker een bobo post die helemaal nergens op slaat

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Hoe zit dat met de Tesla's hier?
                    Ik kan alleen maar vaststellen dat ik, na 36.000 km in 14 maanden, slechts 2 maal in het Tesla Service Center ben geweest: één maal om winterbanden te monteren, en een tweede maal om die te ruilen voor mijn zomerbanden...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                      Nog een leuke anekdote:

                      Gisterenavond was het eindelijk zover. Ik mocht mijn MS85 gaan afhalen in Aartselaar. Blij als een klein kind. Na de nodige info vlot de baan op...... totdat de wagen na 9 km plots waarschuwde " gevaar: auto schakelt zichzelf uit". Aan de kant gaan staan en met de hulp van Tesla assistance de auto weer aan de praat gekregen. Maar nog eens tien km verder: " gevaar: auto schakelt zichzelf uit ". Deze keer wilde Tesla assistance geen risico meer nemen en werd mijn splinternieuwe Tesla dus na 19 km rijplezier al weer van me afgenomen
                      Bij het optakelen van de wagen zagen we in de rechterachterband een grote dikke spijker zitten. Laten we hopen dat dit de oorzaak van het leed was.





                      ps: De spijker was niet de bron van 't kwaad.
                      Dat is serieus balen, eerst lang wachten op je nieuwe auto en eens je hem hebt dan direct defect. Ik hoop dat het om een klein probleem gaat en je snel je wagen terug hebt, staat mooi in het wit.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        zou me ni verwonderen bij ip check op tesla forum de berichten komen van wernemers van lexus en bmw
                        Aha, je brengt me op goede ideeën, bobo. Bedankt

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                          Aha, je brengt me op goede ideeën, bobo. Bedankt
                          Facepalm!


                          Sent from over-priced mobile device
                          U hoeft dit niet te lezen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                            Ik kan alleen maar vaststellen dat ik, na 36.000 km in 14 maanden, slechts 2 maal in het Tesla Service Center ben geweest: één maal om winterbanden te monteren, en een tweede maal om die te ruilen voor mijn zomerbanden...
                            top antwoord!!
                            Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                            Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                            (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                            Comment


                            • Fijn om te horen idd

                              Comment


                              • Er zijn sowieso meer problemen bij Tesla dan bij andere merken, daar twijfel ik absoluut niet aan.

                                Dat er mensen zijn die 100k zullen kunnen rijden zonder enig probleem daar twijfel ik ook niet aan.

                                Dat de "kwaliteit" van het interieur en bepaalde onderdelen ondermaats is voor de prijs die je betaalt, dat is ook boven alle twijfel verheven.

                                Dat een tesla model s desondanks een leuke wagen kan zijn, is ook vrij zeker

                                Hoe de toekomst eruit gaat zien?

                                Who knows?

                                Over 10 jaar zal de huidige model s ongetwijfeld een dinosaurus zijn.

                                Misschien hebben teslas dan wel een 300kwh batterij en werd alles geüpgrade voor de helft van de prijs.

                                Misschien rijden we dan wel allemaal op e-diesel ( zie Audi) of een andere vorm van fuel-cells.

                                Ik denk in elk geval dat je met een vrij gerust gevoel een Tesla kan bestellen, alleen zal ik het zelf niet (meer) doen.. Misschien binnen X aantal jaren.
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door []v[]o Bekijk Berichten
                                  top antwoord!!
                                  top reactie!

                                  Comment


                                  • tesla tuning



                                    Zo'n tesla is toch een unicum, aan de huidige verkeerscontrole is zo instant koppel het enige waar je nog van kan genieten. Al die hoogtoerige motoren laten je alleen maar je rijbewijs verliezen als je de pk's gebruikt. Koppel van een conventionele motor is NIET te vergelijken met een elektrische... Zeker nu iedereen met motoren werkt met een kleinere cilinderinhoud...

                                    Comment


                                    • Fora zijn hoe dan ook altijd plaatsen waar mensen zullen klagen. Ik raad jullie aan om eens VAG producten op te zoeken op fora.. staat er ook vol mee. Wil dat zeggen dat auto's van de VAG groep per definitie slecht zijn? Neen, is voor Tesla hetzelfde. Al heb ik soms ook mijn bedenkingen bij de kwaliteit dat klopt. Zo zie ik regelmatig vrij recente model S'en rijden waarvan de grote ledstrip die als 3de remlicht fungeert al last heeft van LED-diodes die het begeven hebben.

                                      Comment


                                      • Hoeveel units verkoopt VAG meer per jaar dan Tesla? 't Verschil zal meer zijn dan 99,9 %. Je kon geen slechtere vergelijking maken... .


                                        Sent from over-priced mobile device
                                        U hoeft dit niet te lezen.

                                        Comment




                                        • Veel zie je er niet van rijden.


                                          Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X