Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    Klopt, maar in alle eerlijkheid: je koopt echt geen Model S om er aan over te houden, hoor.
    Klopt als een bus.


    Sent from over-priced mobile device
    U hoeft dit niet te lezen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
      Klopt als een bus.
      Je kunt inderdaad wel een bus kopen om eraan over te houden, maar mits wat zorgvuldig management...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
        Je kunt inderdaad wel een bus kopen om eraan over te houden, maar mits wat zorgvuldig management...
        Als je prijs-kwaliteit vergelijkt met de Duitsers betaal je minstens 20k teveel voor het basis-model. Met 20k kan ik heel wat brandstof en belasting betalen... .
        U hoeft dit niet te lezen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
          Als je prijs-kwaliteit vergelijkt met de Duitsers betaal je minstens 20k teveel voor het basis-model. Met 20k kan ik heel wat brandstof en belasting betalen... .
          Tja, die Duitsers. Na meer dan een miljoen kilometer en 35 jaar rijervaring met respectievelijk VW, Mercedes, Porsche en Audi kan ik er van meespreken (denk ik toch, in alle bescheidenheid). En zelfs al betaalde ik 50k teveel voor de P85+ versie, dan nog is het me - na 40.000 elektrische km in 15 maanden - elke k meer dan waard.

          Comment


          • Dat is flink gereden!

            Heb je een snelle laadpaal?
            Hoe is het met de betrouwbaarheid gesteld, en je bandenslijtage?
            Ik heb er al anderen gehoord die toch regelmatig beroep moeten doen op service. En een setje achterbanden er door op 10.000km (met veel fun...).

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Dat is flink gereden!

              Heb je een snelle laadpaal?
              Een Nexxtender van Powerdale. Levert een kleine 50 km/uur op. Volstaat ruimschoots voor mijn dagelijks woon-werkverkeer en het occasionele weekenduitstapje.

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Hoe is het met de betrouwbaarheid gesteld, en je bandenslijtage?
              Ik heb er al anderen gehoord die toch regelmatig beroep moeten doen op service. En een setje achterbanden er door op 10.000km (met veel fun...).
              Ben tot nu toe tweemaal in het Service Center geweest: in november om mijn winterbanden te laten monteren, en in april om terug mijn zomerbanden erop te zetten. Geen van beide sets vertoont veel slijtage tot op heden. Zij die al moeten vervangen na 10.000 km moeten inderdaad hééééééél veel fun gehad hebben...

              Comment


              • Als ik een keer geen gezinswagen meer nodig heb, dan zie ik deze zitten.
                Bandenslijtage is hierbij zowat het laatste waar ik dan aan zou denken. Mijn simpele V70 heeft er vorige zomer ook een set voorbanden doorgejaagd op minder dan 20.000 km.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                  Als ik een keer geen gezinswagen meer nodig heb, dan zie ik deze zitten.
                  Bandenslijtage is hierbij zowat het laatste waar ik dan aan zou denken. Mijn simpele V70 heeft er vorige zomer ook een set voorbanden doorgejaagd op minder dan 20.000 km.
                  En waarom is deze wagen niet geschikt als gezinswagen? Omdat de kofferruimte maar 745 liter bedraagt?
                  BMW 420dA : >>>

                  Comment


                  • Bizar dat er zoveel zitten te bashen op een Model S. Het is en blijft een prima product. Zeker voor een beginnend bedrijf. Trouwens, de duitse drie doen het niet veel beter met hun elektrische auto. Oh wacht, die hebben er geen...
                    Classic cars on demand

                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

                    - It's time to make your dream come true -

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                      Bizar dat er zoveel zitten te bashen op een Model S. Het is en blijft een prima product. Zeker voor een beginnend bedrijf. Trouwens, de duitse drie doen het niet veel beter met hun elektrische auto. Oh wacht, die hebben er geen...
                      ik ben geen duitse premium fan
                      maar je moet hier nu ook niet zitten onzin verkopen..
                      bmw i3 bestaat opeens niet meer opeens? ja die bestaat ook zonder motorke hoor...

                      en een prima product van een beginnend bedrijf...
                      dat hoorde je niet bij dacia enkele jaren geleden, tesla vraagt direct de hoofdprijs, het mag dan ook wel beetje ok zijn...

                      Comment


                      • Tesla kan vragen wat ze willen, ze hebben een monopolie. En zolang er klanten zijn zit alles snor

                        @swa : rijd je rustiger met de tesla? Ik rijd tegenwoordig constant 150-160 met pieken tot 200+ ( vooral wanneer ik s nachts rijd en dat is quasi dagelijks )

                        Ik vermoed dat je met een tesla misschien wel rustiger gaat rijden? Of heb ik het mis
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                          ik ben geen duitse premium fan
                          maar je moet hier nu ook niet zitten onzin verkopen..
                          bmw i3 bestaat opeens niet meer opeens? ja die bestaat ook zonder motorke hoor...
                          En met die i3 haal je in de winter als het echt koud is nog geen 150 km. Vele gebruikers zitten bij echt koud weer eerder aan 100 km. Dus niet te vergelijken. Het is uiteindelijk een stadswagen,meer niet. Dan lijkt op dat punt de veel duurdere Tesla heel wat meer geslaagd. Niet dat de i3 echt goedkoop is trouwens, toen ik na mijn testrit even overwoog een i3 te kopen,zat ik aan 55 000 EUR voor een goed uitgerust exemplaar (Rex included) en BMW geeft zo goed als geen korting op de i3. Na het enkele weken volgen van een internationaal i3-gebruikersforum was mijn interesse helemaal weg (toch ook redelijk wat problemen)

                          en een prima product van een beginnend bedrijf...
                          dat hoorde je niet bij dacia enkele jaren geleden, tesla vraagt direct de hoofdprijs, het mag dan ook wel beetje ok zijn...
                          Volgens mij is het nog steeds verreweg de goedkoopste elektrische wagen waar je probleemloos meer dan 250 km kan rijden, met 5 inzittenden en een grote koffer. Ohh, wacht, het is de enigste...
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            En waarom is deze wagen niet geschikt als gezinswagen? Omdat de kofferruimte maar 745 liter bedraagt?
                            Omdat ik, zolang de kinderen thuis wonen, regelmatig met het gezin onderweg ben, al dan niet volgeladen, mogelijk ook met dakkoffer en/of met 4 fietsen op de trekhaak...
                            De Tesla is hiervoor niet meteen een handig alternatief.
                            Ik verwacht trouwens ook dat er binnen een paar jaar een wat bredere keuze gaat zijn en dat is altijd interessant.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                              @swa : rijd je rustiger met de tesla? Ik rijd tegenwoordig constant 150-160 met pieken tot 200+ ( vooral wanneer ik s nachts rijd en dat is quasi dagelijks )

                              Ik vermoed dat je met een tesla misschien wel rustiger gaat rijden? Of heb ik het mis
                              Dat klopt. Je rijdt inderdaad stukken rustiger, nu je weet welke power je onder je stroompedaal steken hebt.

                              Wat ook leuk is, is op de autosnelweg tuffen aan 120-130 km/u naast een andere auto, tot er een johnny met veel haast tegen je achterbumper komt kleven. Vervolgens ga je hoffelijk naar de middenstrook, en stamp je het stroompedaal in. Je ziet de johnny haast ter plaatse trappelen, en van zodra de eerste voorligger in beeld komt, ga je er weer netjes aan 120 naast gaan rijden, en je wacht de aanstormende johnny af...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                ik ben geen duitse premium fan
                                maar je moet hier nu ook niet zitten onzin verkopen..
                                bmw i3 bestaat opeens niet meer opeens? ja die bestaat ook zonder motorke hoor...

                                en een prima product van een beginnend bedrijf...
                                dat hoorde je niet bij dacia enkele jaren geleden, tesla vraagt direct de hoofdprijs, het mag dan ook wel beetje ok zijn...
                                De i3 is een volledige andere klasse, model S is eerder concurrent van een 7 en een i3 eerder van.. Een 2 active tourer of zo? De tesla is correct geprijsd als je ziet wat hij geeft van ruimte, looks, prestaties e.d. Ik wil wel eens zien wat een elektrische A8 zal kosten

                                En dacia is geen nieuwe fabrikant he, dat is gewoon renault met een ander logo...
                                Last edited by CaliforniaDream; 19/05/2015, 10:53.
                                Classic cars on demand

                                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

                                - It's time to make your dream come true -

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                  Dat klopt. Je rijdt inderdaad stukken rustiger, nu je weet welke power je onder je stroompedaal steken hebt.

                                  Wat ook leuk is, is op de autosnelweg tuffen aan 120-130 km/u naast een andere auto, tot er een johnny met veel haast tegen je achterbumper komt kleven. Vervolgens ga je hoffelijk naar de middenstrook, en stamp je het stroompedaal in. Je ziet de johnny haast ter plaatse trappelen, en van zodra de eerste voorligger in beeld komt, ga je er weer netjes aan 120 naast gaan rijden, en je wacht de aanstormende johnny af...
                                  Heeft iemand met een tesla P85 ook bij mij gedaan een paar dagen geleden op de A12. Links blijven plakken om mij uit te dagen. Eens hij aan de kant ging trapte hij ook even door. Nadat hij gezien en vooral gehoord had, wat naast hem stond ging hij toch netjes 120 terug rijden

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                    Dat klopt. Je rijdt inderdaad stukken rustiger, nu je weet welke power je onder je stroompedaal steken hebt.

                                    Wat ook leuk is, is op de autosnelweg tuffen aan 120-130 km/u naast een andere auto, tot er een johnny met veel haast tegen je achterbumper komt kleven. Vervolgens ga je hoffelijk naar de middenstrook, en stamp je het stroompedaal in. Je ziet de johnny haast ter plaatse trappelen, en van zodra de eerste voorligger in beeld komt, ga je er weer netjes aan 120 naast gaan rijden, en je wacht de aanstormende johnny af...
                                    Mm... Hoe meer power hoe rustiger? Neen toch niet.

                                    Ik rijd rustiger met een 60pk auto dan met 300pk. Gewoon omdat die laatste er ietsje sneller van doorgaat

                                    Van het johny-verhaal zie ik het nut niet in eerlijk gezegd. Lijkt met normaal dat wanneer je aan 120 zit te taffelen je ook gewoon opzij gaat als er iemand aan 150 aankomt.
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                                      Heeft iemand met een tesla P85 ook bij mij gedaan een paar dagen geleden op de A12. Links blijven plakken om mij uit te dagen. Eens hij aan de kant ging trapte hij ook even door. Nadat hij gezien en vooral gehoord had, wat naast hem stond ging hij toch netjes 120 terug rijden
                                      Tesla het nieuwe BMW?

                                      Links blijven rijden met als bedoeling iemand te dwingen rechts voorbij te steken en dan zelf gaan versnellen om het te verhinderen ?

                                      How low can you go?
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                        Dat klopt. Je rijdt inderdaad stukken rustiger, nu je weet welke power je onder je stroompedaal steken hebt.

                                        Wat ook leuk is, is op de autosnelweg tuffen aan 120-130 km/u naast een andere auto, tot er een johnny met veel haast tegen je achterbumper komt kleven. Vervolgens ga je hoffelijk naar de middenstrook, en stamp je het stroompedaal in. Je ziet de johnny haast ter plaatse trappelen, en van zodra de eerste voorligger in beeld komt, ga je er weer netjes aan 120 naast gaan rijden, en je wacht de aanstormende johnny af...
                                        vind dat soort reacties eigenlijk niet veel volwassener dan dat van die aanstormende johnny zelf ma kom..
                                        plezant zal het wel zijn

                                        Comment


                                        • [QUOTE=SUpermasj;5592572]En met die i3 haal je in de winter als het echt koud is nog geen 150 km. Vele gebruikers zitten bij echt koud weer eerder aan 100 km. Dus niet te vergelijken. Het is uiteindelijk een stadswagen,meer niet. Dan lijkt op dat punt de veel duurdere Tesla heel wat meer geslaagd. Niet dat de i3 echt goedkoop is trouwens, toen ik na mijn testrit even overwoog een i3 te kopen,zat ik aan 55 000 EUR voor een goed uitgerust exemplaar (Rex included) en BMW geeft zo goed als geen korting op de i3. Na het enkele weken volgen van een internationaal i3-gebruikersforum was mijn interesse helemaal weg (toch ook redelijk wat problemen)



                                          die I3 heeft dik geluk dat er een BMW logo ophangt, anders kocht niemand dat.
                                          Design, range, het trekt al op geen kl*ten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X