Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dus je krijgt dan eigenlijk een P90d maar ze zeggen dan zelf dat je moet wachten op bv een P105d ofzo.

De extra gewonnen kilometers zijn ook wel te verwaarlozen, wie rijdt er 105kmu op de snelweg... ik ben net trg van een feestje en dat middelste cijfer is verre van een 0 of 1.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      http://www.telegraaf.nl/autovisie/au...Tesla_s__.html

aandeelhouders willen diervriendelijke (leder-vrije) tesla
      Stof is comfortabeler dan leder. Als je ziet wat je allemaal met leder moet doen om het te onderhouden, en om het in de zomer ventilerend te krijgen, of om het warm te krijgen in de winter ... en dat allemaal voor een "premium" gevoel.

Overigens staat er, denk ik, een fout in 't artikel van de Telegraaf. Ik denk dat het veganistisch moet zijn, niet vegetarisch.
      Last edited by ; 20/07/2015, 11:32.

Comment

• ik doe niets van onderhoud eigenlijk aan leder en omdat er altijd wel honden zullen zijn die met hun slijkpoten erin springen is het gewoon een must-have

als er constructeurs in slagen simili redelijk goed te doen aanvoelen heb ik er eigenlijk geeneen probleem mee om over te stappen

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ik doe niets van onderhoud eigenlijk aan leder en omdat er altijd wel honden zullen zijn die met hun slijkpoten erin springen is het gewoon een must-have

als er constructeurs in slagen simili redelijk goed te doen aanvoelen heb ik er eigenlijk geeneen probleem mee om over te stappen
            De sensatec van BMW komt al aardig in de buurt; check 't maar eens. (in elk geval is de value for money een pak hoger dan stof, en al helemaal in het geval van die rommel die ze voor 'echt leder' laten doorgaan).

Comment

• Gisteren nog een model S gezien op de N80 richting Hasselt.
              Kwam in mijn gat hangen toen ik een vrachtwagen voorbij aan het gaan was.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Gisteren nog een model S gezien op de N80 richting Hasselt.
                Kwam in mijn gat hangen toen ik een vrachtwagen voorbij aan het gaan was.
                Ik zie ze in Nederland met "bosjes" rijen. Zeer velen onder hen rijden tegen een gemiddelde van 110 à 115km/u daar waar je normaal 120 of 130 mag.
                Ik begrijp dit wel hoor maar persoonlijk zou ik het als een probleem ervaren.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Ik zie ze in Nederland met "bosjes" rijen. Zeer velen onder hen rijden tegen een gemiddelde van 110 à 115km/u daar waar je normaal 120 of 130 mag.
                  Ik begrijp dit wel hoor maar persoonlijk zou ik het als een probleem ervaren.
                  Die die in mijn gat kwam hangen reed eerder tegen de 150 (of meer)
                  Toen ik de vrachtwagen begon in te halen zag ik niks aankomen op het tweede vak, voor ik halfweg de oplegger was zat hij in mijn gat te plakken.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Onlangs was ik aanwezig op een event van een leverancier. De locatie was Tesla in Aartselaar en was gekoppeld aan een korte initiatie met een korte testrit. Ik had mijn gegevens achtergelaten voor een uitgebreide testrit en aanstaande dinsdag heb een Model S 85D voor een volledige dag. Ben eens benieuwd qua actieradius gezien ik nogal een sportieve rijstijl heb.

Comment

• Vandaag ff naar de Hiswa te Water in Amsterdam. Conclusie, er rijden veel Tesla's in Nederland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
                        Onlangs was ik aanwezig op een event van een leverancier. De locatie was Tesla in Aartselaar en was gekoppeld aan een korte initiatie met een korte testrit. Ik had mijn gegevens achtergelaten voor een uitgebreide testrit en aanstaande dinsdag heb een Model S 85D voor een volledige dag. Ben eens benieuwd qua actieradius gezien ik nogal een sportieve rijstijl heb.
                        Ben eens benieuwd naar je bevindingen... Ik schat 200-250 km met sportieve rijstijl ( batterij op 90% geladen )

Wel straf dat je die een hele dag krijgt.

Bij mij niet gelukt, hoewel ik er destijds om gevraagd had..
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Vandaag ff naar de Hiswa te Water in Amsterdam. Conclusie, er rijden veel Tesla's in Nederland.
                          Dat schreef ik toch ook al. 😀

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Dat schreef ik toch ook al. 

, ben benieuwd.
                            Kheb testritje geboekt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                              , ben benieuwd.
                              Kheb testritje geboekt
                              Jij gaat je Maser toch niet (in)ruilen zeker? 😒

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Ben eens benieuwd naar je bevindingen... Ik schat 200-250 km met sportieve rijstijl ( batterij op 90% geladen )

Wel straf dat je die een hele dag krijgt.

Bij mij niet gelukt, hoewel ik er destijds om gevraagd had..
                                Moet zeggen dat ik heel positief verrast ben van de rijkwaliteiten. En die acceleraties zijn uiteraard super. Ben 's morgens vertrokken in Zottegem met een rijbereik van 370km. Van daar tot op mijn eerste afspraak gereden. Ritje van +/- 65km. Dan naar mijn 2de afspraak gereden die een 20km verder was en van daar terug naar Brussel welke een rit was van +/- 100km. Toen ik in Brussel aankwam had ik nog een rijbereik van 88km. Na mijn afspraak daar ben ik dan doorgereden tot in Nijvel waar ik hem dan aan de Supercharger heb gehangen. Daar dan een koffie gedronken, wat op de wifi gewerkt en wat telefoontjes gedaan en na 45 minuten laden had ik terug een rijbereik van 390km. Ben dan teruggereden naar Zottegem met een vrij sportieve rijstijl en bij aankomst had in nog een rijbereik van 280km. Dus na een rit van +/- 83km was er ongeveer 110km van mijn rijbereik af.
                                Het vereist dus wel een aangepaste rijstijl als je het voorgestelde rijbereik effectief wilt halen. Het vergt uiteraard wat aanpassing en ik zou het wel gewend kunnen worden, maar 100 à 200km rijbereik meer zou uiteraard nog idealer zijn.

Feit is dat ik nog 3 jaar met mijn huidige wagen moet rijden dus tegen dan zal deze technologie al weer een heel stuk verder staan en is zo een rijbereik wellicht mogelijk gecombineerd met een nog snellere laadtijd.

Vooral heel de technologie, zoals bvb. de google maps navigatie werkt super en heel de gebruikersinterface zit heel goed in mekaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten

Vooral heel de technologie, zoals bvb. de google maps navigatie werkt super en heel de gebruikersinterface zit heel goed in mekaar.
                                  Bizar, want de meeste tesla owners hangen nog een Tom-Tom tegen hun ruit. Maar ik vermoed dat dat sterk afhankelijk is van 3G dekking ?

Hoeveel km/u reed je op de snelweg?

Comment

• Je eerste rit: 185 km gereden, en er ging 282 km autonomie af... valt tegen eigenljik.

Comment

• Is vrij normaal hoor, rijbereik tesla, dacht ik toch, werd berekend aan constante snelheid van 87km/u. Heeft alleszins ooit zo op de website gestaan.

Was zo een slider die je dan kon verschuiven tussen 90-120 km u en de buitentemperatuur kon je dan aanpassen om te kijken wat de impact is op rijbereik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Vandaag ff naar de Hiswa te Water in Amsterdam. Conclusie, er rijden veel Tesla's in Nederland.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Dat schreef ik toch ook al. 

In Brussel zie ik er anders ook héél veel rondrijden.
                                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• meer tesla's dan a8/7/s tesamen

Comment

Working...
                                          X