Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Dat is inderdaad een wreed verontrustwekkende brand: onvoorzien en zeer snel.
    Er zit natuurlijk veel energie in die batterij wat toch niet zo stabiel lijkt/is als benzine of diesel.
    wat een larie. Ik heb in mijn leven al voldoende wagens op de pechstrook zien fikken met benzine/diesel als brandstof.
    Ook even melden dat een batterij niet uit zichtzelf ploft & Tesla eerst al een waarschuwing geeft voor oververhitting. => meer dan voldoende tijd om te stoppen en uit te stappen dus.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Ondertussen:

Tesla Model S/X vernieuwd, actieradius 10% toegenomen

De actieradius van de Model S Long Range is voortaan 595 kilometer en die van de Model X Long Range 523 kilometer. Een record volgens Tesla. De actieradius is gebaseerd op de Amerikaanse EPA-cyclus. Volgens de huidige configurator bedraagt de actieradius van een Model S Long Range 610 kilometer aan de hand van een WLTP-schatting.

https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla...genomen-123669

nieuwe elektromotoren (zelfde type als model 3) zijn efficiënter en betrouwbaarder.
      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• zijde daar weer met u scheldpartijen?
        het siert u dat u toch altijd zo vriendelijk bent he.........................
        dank u wel RX8

Comment

• Ik loop niet met een gsm in mijn zak. Volgens jouw theorie is het vast slecht voor de kikkervisjes

Ik stel trouwens voor dat we de grootte aan batterij van een telefoon en een EV niet gaan vergelijken...

Dus volgens jou is onderstaand allemaal cinema? Ik zal het doorgeven aan mijn bevriende brandweerman

https://autofans.be/nieuws/varia/437...ssen-doe-je-zo

Een Nederlands brandweerkorps gaat elektrische auto’s die in brand hebben gestaan na een ongeluk onderdompelen in een bak water om zeker te zijn dat de accu niet weer in brand vliegt.

Wij zijn pro milieuvriendelijk verkeer. Maar er zit een addertje onder het gras. De elektrische auto is na een crash levensgevaarlijk voor hulverleners.
          Last edited by order66; 24/04/2019, 16:24.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• die gsm was maar een vergelijking,daar zijn ooit ook filmkes van ontploffende batterijen van gepost,zelfs op tv geweest als ik me niet vergis.
            tuurlijk is het niet in verhouding ,maar je zal het maar voorhebben dat u vestzak heet wordt in uwe tesla tegen 200/u lol.
            als een vliegtuig neerstort is dat wereldnieuws,ne brandende tesla blijkbaar ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
              wat een larie. Ik heb in mijn leven al voldoende wagens op de pechstrook zien fikken met benzine/diesel als brandstof.
              Wagens, ja daar zeg je het. Geen merk.
              Tesla heeft in zijn carrière al 500.000 auto's gemaakt. Ter vergelijking : VW verkoopt er zo veel van zijn Golf alleen al in Europa elk jaar.
              Dus ik denk, procentueel gezien, dat het misschien wel eens zou kunnen dat er meer Tesla's 'fikken' dan Golfkes of andere wagens.

Comment

• Het is gewoon een nieuw fenomeen waar het grote publiek van op de hoogte moet zijn he dreten. No big deal toch, maar wel noodzakelijk nieuws. Net zoals een ontploffende gsm Je trekt het allemaal een beetje buiten proportie vrees ik.

Ik begrijp wel dat het voor brandweerlieden groot nieuws is.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• toen de eerste airbags een feit waren, zijn er ook heel wat brandweermannen zwaar gewond geraakt of zelfs het loodje hebben gelegd. Dus ik zou niet weten waarom een batterij dan ineens een serieus probleem zou gaan vormen. Het is iets van voorbij gaande aard tot men voldoende is opgeleid (zoals met de airbags) of tot de batterijen een evolutie hebben ondergaan zodat dit niet meer kan voor vallen. Maak u liever zorgen over de batterij van uw gsm/tablet. Als die vuur vat wegens foutief laden kan heel uw kot afbranden ipv uw auto Of als ze in uw broekzak zit, kan uw vrouw enkel nog maar naar een geflambeerd zwanworstje zitten kijken.
                  Hoeveel auto's met lpg zijn er niet ontploft? Eigenlijk bitter weinig... maar het heeft wel lpg een slechte naam gegeven.
                  ik zit liever in een elektrische auto bij een aanrijding dan een benzine variant. De batterij geeft extra stevigheid
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Wagens, ja daar zeg je het. Geen merk.
                    Tesla heeft in zijn carrière al 500.000 auto's gemaakt. Ter vergelijking : VW verkoopt er zo veel van zijn Golf alleen al in Europa elk jaar.
                    Dus ik denk, procentueel gezien, dat het misschien wel eens zou kunnen dat er meer Tesla's 'fikken' dan Golfkes of andere wagens.
                    heb je cijfers om dit te staven?
                    Tesla ligt enorm onder een vergrootglas. Een brandende golf zal geen kat naar omkijken, een Tesla daarentegen..
                    Als je gewoon al eens ziet naar de hoeveelheid recalls de afgelopen jaren van tradionele merken onder het motto 'kans op brand'.

Voorbeeldje: Kia/Hyundai doen recalls op 2.3 milj wagens voor brandgevaar. Dat zijn al een pak meer wagens dan Tesla ooit gemaakt heeft
                    Hoor je hier veel over? Links en rechts misschien eens eens 'mwoah' en dat is het wel..

Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Een terugroeping voor brandgevaar is niet hetzelfde als in brand staan hee :-D
                      Misschien moet Tesla er ook maar eens terugroepen dan ;-)

En naar een brandende Golf kijk je niet om, omdat de volgende niet weer een brandende Golf is, maar een brandende Astra of Focus.
                      Trouwens, VW zegt ook niet dat hun eigen auto de veiligste en de beste en wat nog allemaal is. Musk zegt dat wel. Hij zegt ook zelf dat de kans op brand in een Tesla 5 keer kleiner is dan bij een gemiddelde benzine wagen. Maar waar hij dan die cijfers haalt om dat te staven, weet ik ook niet.

Comment

Een terugroeping voor brandgevaar is niet hetzelfde als in brand staan hee :-D
                        Misschien moet Tesla er ook maar eens terugroepen dan ;-)

En naar een brandende Golf kijk je niet om, omdat de volgende niet weer een brandende Golf is, maar een brandende Astra of Focus.
                        Trouwens, VW zegt ook niet dat hun eigen auto de veiligste en de beste en wat nog allemaal is. Musk zegt dat wel. Hij zegt ook zelf dat de kans op brand in een Tesla 5 keer kleiner is dan bij een gemiddelde benzine wagen. Maar waar hij dan die cijfers haalt om dat te staven, weet ik ook niet.
                        De veiligheidsscore van Tesla is dan ook uitstekend, dus niet persé een leugen.
                        Trouwens de cijfers die Musk aanhaalt zijn weldegelijk te checken en het is niet 5 keer, maar 11 keer.
                        Er wordt gekeken naar het aantal branden per miljard miles & daaruit blijkt dit. 55 vs 5 branden per miljard miles. (Bron: CNN)

Nogmaals, Tesla ligt onder een vergrootglas waardoor deze branden meer aan bod komen, that's it.

Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Ja, logisch toch ? Ze maken auto's van honderdduizend euro die zelf rijden, dan wil je toch wel dat het werkt, en niet dat je er mee tegen een boom knalt en in brand vliegt ?
                          Musk wil zelf niets anders als in de kijker staan, wel voila, dat gebeurt dan uiteraard ook als er eens iets tegenzit.

Comment

Ja, logisch toch ? Ze maken auto's van honderdduizend euro die zelf rijden, dan wil je toch wel dat het werkt, en niet dat je er mee tegen een boom knalt en in brand vliegt ?
                            Musk wil zelf niets anders als in de kijker staan, wel voila, dat gebeurt dan uiteraard ook als er eens iets tegenzit.
                            en daar moet ik je dan weer gelijk in geven,of mag dat ook niet?

Comment

• Zie je, daar ga je dus weer, de calimero uithangen, en de aandacht van het onderwerp weg naar jou trekken.
                              Ja hoor dreeke jongen, je mag dat zeker zeggen hoor jongen. Ocharme, jij mag niet veel hier hee.

Comment

• en toch trap je erin he

Comment

• Tesla Autonomy Day

Tesla Autonomy Day
                                  Tesla Autonomy Day is on Mon, April 22nd – watch the event livestream @11am PDT

Het zou verplicht moeten zijn dit filmpje (3.5uur) te bekijken vooraleer je Tesla verder gaat becommentarieren.

Comment

Ja, logisch toch ? Ze maken auto's van honderdduizend euro die zelf rijden, dan wil je toch wel dat het werkt, en niet dat je er mee tegen een boom knalt en in brand vliegt ?
                                    dus zoals je zelf aangeeft: Pure perceptie maar geen feiten.
                                    EV's hebben minder kans om in brand te vliegen dan ICE's.

En over uw eerste zin, vergeten hoe Ryan Dunn overleden is? Iets met Porsche 911 + hoge snelheid + boom = vuur? En dat was ook geen EV hé.
                                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

dus zoals je zelf aangeeft: Pure perceptie maar geen feiten.
                                      EV's hebben minder kans om in brand te vliegen dan ICE's.

En over uw eerste zin, vergeten hoe Ryan Dunn overleden is? Iets met Porsche 911 + hoge snelheid + boom = vuur? En dat was ook geen EV hé.
                                      Vooral het overmatig gebruik van alcohol is zijn dood geworden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Vooral het overmatig gebruik van alcohol is zijn dood geworden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                                        Paul Walker dan

bedoelde gewoon dat het niet 'eigen' is aan EV's dat ze in brand vliegen na te crashen tegen hoge snelheid.
                                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Hoge snelheid + boom = vuur, ja oke, maar parking + stilstand = vuur ? :-D

Comment

Working...
                                          X