Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Tesla en eerlijk in 1 zin?
    Je hebt men punt begrepen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
      Tesla en eerlijk in 1 zin?
      Ohja, bij pakweg VAG en Mercedes zijn ze de eerlijkheid zelf
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

        Ohja, bij pakweg VAG en Mercedes zijn ze de eerlijkheid zelf
        Laten we nu ons even bij de appelen blijven en niet bij de peren, het gaat hier over rondetijden van productiewagens. Niet over sjoemelsoftware waar VAG zwaar in de fout is gegaan.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

          Laten we nu ons even bij de appelen blijven en niet bij de peren, het gaat hier over rondetijden van productiewagens. Niet over sjoemelsoftware waar VAG zwaar in de fout is gegaan.
          Ik reageer gewoon op een quote die zo voor mij staat hé. Als ik goed kan lezen was dat toch vrij algemeen bedoeld
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Mijn punt is dat er bij Tesla enorm veel naast de lijntjes gekleurd wordt. Alles met één ding, hun beurscijfers naar omhoog halen.
            En dat lukt hun aardig goed, tuurlijk weten ze dat ze valsspelen (dat ding is gestript, staat op illegale semi slicks, heeft keramische schijven waar Lamborghini jaloers op is en er steekt een aandrijving in dat niet voor productie is). Maar dat boeit hun geen kl*ten.

            Dit is wat telt:



            En dit is waarom (check de piek op woensdag 18/9)




            maar daar dient de Nurburgring en zijn records niet voor, dus die cowboy mentaliteit moet er uit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Mijn punt is dat er bij Tesla enorm veel naast de lijntjes gekleurd wordt. Alles met één ding, hun beurscijfers naar omhoog halen.
              En dat lukt hun aardig goed, tuurlijk weten ze dat ze valsspelen (dat ding is gestript, staat op illegale semi slicks, heeft keramische schijven waar Lamborghini jaloers op is en er steekt een aandrijving in dat niet voor productie is). Maar dat boeit hun geen kl*ten.

              Dit is wat telt:



              En dit is waarom (check de piek op woensdag 18/9)




              maar daar dient de Nurburgring en zijn records niet voor, dus die cowboy mentaliteit moet er uit.
              Die dingen interesseren mij zo niet, maar je zult wel gelijk hebben, ik heb dat niet gevolgd

              Ik heb alleen een groot respect voor Elon Musk, je moet het maar doen. Jarenlang tegengewerkt worden door de traditionele oliemaffia en dan nog zoiets uit de grond stampen

              Ook al verdwijnt het merk, wat ik betwijfel, dan nog buig ik diep het hoofd voor die man.

              Andere meningen en voor- en tegenstanders zullen er toch altijd zijn hé ​​​​​​​
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Tesla zal niet verdwijnen, het merk toch niet. Er zal een tijd komen dat ze ingehaald zullen worden en dan zullen ze waarschijnlijk als grootste leverancier van elektrische batterijpacks en hun technologie dienstdoen.

                Puur als automerk maken ze te veel fouten naar afwerking toe, je ziet ook dat het hun dada niet is. Voor alle duidelijkheid, ik ben niet tegen Tesla he.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Tesla zal niet verdwijnen, het merk toch niet. Er zal een tijd komen dat ze ingehaald zullen worden en dan zullen ze waarschijnlijk als grootste leverancier van elektrische batterijpacks en hun technologie dienstdoen.

                  Puur als automerk maken ze te veel fouten naar afwerking toe, je ziet ook dat het hun dada niet is. Voor alle duidelijkheid, ik ben niet tegen Tesla he.
                  Daarin kan ik u geheel vormen. Ik denk ook dat het die richting uit gaat gaan.

                  Verdwijnen zal het sowizo niet. Zelfs als ze zo zwaar in het rood zitten dat ze de boeken moeten neerleggen, gaat er toch wel iemand zijn die de boel overneemt. Dit is te waardevol om verloren te laten gaan.

                  Comment


                  • Ach, alleen al het SuperCharger netwerk is gigantisch veel waard.

                    Maar ik snap de heisa over valsspelen niet:
                    Tesla heeft toch geen persbericht de wereld in gestuurd dat hun standaard S sneller is dan een Porsche?
                    Zij zijn gewoon wat gaan testen met een nieuwe aandrijflijn op de Ring. Mag dat ook al niet meer?
                    Porsche test toch ook de hele tijd prototypes op de Ring, waarom mag Tesla dat niet?
                    Als Tesla dat doet is het ineens valsspelen. 2 maten, 2 gewichten vind ik.

                    Misschien komt de nieuwe S met Plaid aandrijflijn nog wel uit voor de Taycan? Wie weet?

                    En VW is anders ook goed bezig om met de I.D. R EV prototypes records te zetten die niets met de echte wereld van doen hebben:
                    Pikes Peak, Ring, Goodwood, Heaven's Gate

                    Tesla is niet begonnen met de Ring erbij te betrekken, dan hebben VW en Porsche gedaan.
                    Goede marketing van Tesla, dat wel

                    Comment


                    • idd.
                      Porsche claimt altijd de records op de ring. En nu dreigen ze te worden afgedroogd door een oplaadbare stofzuiger....

                      De hele duitse autosector is ziek van de stress.
                      Die opgebouwde kennis over turbo's, injectie, valve timing, exhaust tuning, etc etc etc wordt gewoon waardeloos terwijl ze er naar staan te kijken.
                      Ik ken iemand die bij Bosch in de afdeling dieseltechniek werkte. Dat hele departement (en dat was heel veel volk) is gewoon gedecimeerd. Enkel lopende projecten worden nog afgewerkt, niks nieuw wordt gestart. Dat betekent gewoon dat diesel geen evolutie meer gaat kennen binnen een paar jaar.
                      Duitsland is ook nogal sterk op gebied van automatische versnellingsbakken met (soms te) veel verhoudingen. Electrisch is dat niet meer nodig....

                      Alles wordt ingezet op electrisch, en de duitsers starten met een achterstand op de rest wat batterij en motortechnologie betreft. Ze zullen veel geld nodig hebben om dat in te halen.
                      Daarbij komen nog de gigantische investeringen die nodig zijn voor autonoom rijden, en daar worden ze beconcurreerd ook door Tesla en Google (Waymo).

                      Alleen al die self driving technologie is een pak waard voor Tesla.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        idd.
                        Porsche claimt altijd de records op de ring. En nu dreigen ze te worden afgedroogd door een oplaadbare stofzuiger....

                        De hele duitse autosector is ziek van de stress.
                        Die opgebouwde kennis over turbo's, injectie, valve timing, exhaust tuning, etc etc etc wordt gewoon waardeloos terwijl ze er naar staan te kijken.
                        Ik ken iemand die bij Bosch in de afdeling dieseltechniek werkte. Dat hele departement (en dat was heel veel volk) is gewoon gedecimeerd. Enkel lopende projecten worden nog afgewerkt, niks nieuw wordt gestart. Dat betekent gewoon dat diesel geen evolutie meer gaat kennen binnen een paar jaar.
                        Duitsland is ook nogal sterk op gebied van automatische versnellingsbakken met (soms te) veel verhoudingen. Electrisch is dat niet meer nodig....

                        Alles wordt ingezet op electrisch, en de duitsers starten met een achterstand op de rest wat batterij en motortechnologie betreft. Ze zullen veel geld nodig hebben om dat in te halen.
                        Daarbij komen nog de gigantische investeringen die nodig zijn voor autonoom rijden, en daar worden ze beconcurreerd ook door Tesla en Google (Waymo).

                        Alleen al die self driving technologie is een pak waard voor Tesla.
                        Er staat vandaag dan nog in de krant dat Mercedes-Benz nu de allerlaatste lijn brandstofmotoren klaar heeft, en daarna geen meer gaat ontwikkelen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Er staat vandaag dan nog in de krant dat Mercedes-Benz nu de allerlaatste lijn brandstofmotoren klaar heeft, en daarna geen meer gaat ontwikkelen.
                          idd.
                          Maar kan je geloven wat dat betekent?
                          Decennia ben je wereldtop, en nu wordt dat bij het oud vuil gezet.
                          Alsof ze bij AB Inbev hun laatste ketel bier stoken en water met smaakjes moeten beginnen maken.

                          Honderduizenden ingenieurs die olie en benzine door hun aders voelen stromen mogen zich compleet omscholen.

                          Al die bedrijven en bedrijfjes die kleppen, dichtingen, zuigers, carters, injectoren maakten.... alles down the drain. De komende jaren mogen die elk jaar een deel van hun personeel gaan afdanken.
                          Ze kunnen installateur van laadpalen worden.

                          Comment


                          • - Much kudos to Tesla for taking up Porsche on its home turf. Especially when that home turf is one of the most complicated race tracks in the world and Porsche probably has the most elaborate (and successful) manufacturer program here.
                            - It doesn't take a... rocket scientist(!) to understand that even though marketing hype would like you to believe that is all about the finely balanced chassis and Nurburgring-tuned suspension setups when it comes to lap times it generally boils down to two things. Huge, sticky, magic tires and gobs of power. That Tesla had both.
                            - Lap time aside, in our humble opinion, it is quite clear which of these two cars you'd really buy if you were after a fast electric saloon tomorrow. Even if you ignore the fact that no one can really buy that record-setting Tesla spec (next gen. drive-train, wheel-tire-brake package e.t.c.) there is the real world performance catch. One of the two has had months and months of painstaking development, multiple mules doing thousands of track miles to end up with a real world performer than can do that 'magic' lap again and again.
                            Finally, it is quite important to understand that we might be experiencing the end of the internal combustion engine -and the automobile- as we know it. Although the above statement might sound overly dramatic or even terrifying, we actually feel quite optimistic. Speed is speed and different platforms and drivetrains will bring different challenges. However if you aren't convinced, now might be the right time to go buy that ICE shitbox you always wanted!

                            Vooral punt 3 is niet onbelangrijk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              idd.
                              Maar kan je geloven wat dat betekent?
                              Decennia ben je wereldtop, en nu wordt dat bij het oud vuil gezet.
                              Alsof ze bij AB Inbev hun laatste ketel bier stoken en water met smaakjes moeten beginnen maken.

                              Honderduizenden ingenieurs die olie en benzine door hun aders voelen stromen mogen zich compleet omscholen.

                              Al die bedrijven en bedrijfjes die kleppen, dichtingen, zuigers, carters, injectoren maakten.... alles down the drain. De komende jaren mogen die elk jaar een deel van hun personeel gaan afdanken.
                              Ze kunnen installateur van laadpalen worden.
                              Dat is inderdaad zo. Maar er moeten afwegingen gemaakt worden, want ge kunt het klimaat niet ten koste laten gaan van die jobs en dergelijke. Ik hou ook van echte motoren, maar besef ook dat er iets moet gebeuren voor het klimaat en milieu.

                              Het is niet dat die jobs zomaar verdwijnen hé. Er komen gewoon opnieuw jobs bij in die nieuwe sectoren. Het is nu heel voornaam dat deze mensen en bedrijven vooruit denken en die boot niet missen, wat veel te vaak gebeurt. Kijk naar Philips die geen heil zag in LED lampen en bleef vast houden aan de gloeilampen. Agfa dat geen heil zag in digitale fototoestellen. Hadden die vroeger op de kar gesprongen, waren ze niet de dieperik in gegaan.

                              Comment


                              • now might be the right time to go buy that ICE shitbox you always wanted!

                                Dus. . . . . ik denk dat ik toch maar eens een MX-5 moet gaan bestellen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  now might be the right time to go buy that ICE shitbox you always wanted!

                                  Dus. . . . . ik denk dat ik toch maar eens een MX-5 moet gaan bestellen.
                                  Doen!

                                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    now might be the right time to go buy that ICE shitbox you always wanted!

                                    Dus. . . . . ik denk dat ik toch maar eens een MX-5 moet gaan bestellen.
                                    Ik dacht net hetzelfde!
                                    ND met 2.0 184pk lijkt me wel lekker

                                    Comment


                                    • Ik ben gewoon heel blij dat er eindelijk een elektrische auto is die Tesla (terecht) een beetje durft en kan challengen. Anderzijds komen ze wel af met benchmarks die me geen moer interesseren: ik rij nooit 24 uur aan een stuk, zie niet in waarom ik op een vliegdekschip een start/stop zou doen en op circuit rij ik nooit.

                                      Mijn Tesla kan ik dagelijks gebruiken voor woon-werk verkeer, ik ga echt wel een 5-tal keer per week zo snel mogelijk van 0-50 en ik kan al 3 jaar op vakantie gaan zonder enig probleem qua autonomie (max vorig jaar was een dag van 1300 km). Da's wat er voor mij echt telt en dat zie ik me jammer genoeg nog niet doen met de Porsche.

                                      Daarnaast vind ik het fantastisch dat Tesla er dikwijls in slaagt om veel sneller te reageren dan enig ander merk: blijkt uit testen van een automagazine dat de remmen van de 3 onder bepaalde omstandigheden echt niet voldoende zijn, dan krijgt iedereen binnen de maand een update die dat euvel verhelpt. Zet Porsche een knappe tijd neer op de Nurnburgring, dan lukt het Tesla om daar binnen de 2 weken 20 seconden van af te doen. Nee, het is niet met een versie die nu al in productie is, maar hadden jullie dan echt verwacht dat Tesla zo snel zo'n resultaten zou neerzetten?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Vooral punt 3 is niet onbelangrijk
                                        Inderdaad, als je morgen een heel snelle elektrische sedan wil kopen en die dit jaar nog geleverd krijgen dan is het duidelijk wat je moet kopen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                          idd.
                                          Maar kan je geloven wat dat betekent?
                                          Decennia ben je wereldtop, en nu wordt dat bij het oud vuil gezet.
                                          Da's inderdaad wat er gebeurt als je te veel op je lauweren rust en denkt dat je niet vernieuwend meer moet zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X