Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Geld moet rollen, want dat houdt onze economie draaiend. Als iedereen enkel rationele aankopen zou doen, dan hadden de allemaal armoede.

    Bij Duitse wagens, zoals bijvoorbeeld BMW, blijft een model 7 jaar, met een herstyling halverweg deze periode. De Model S is inderdaad nog zeer knap, en een rechtstreekse concurrent is er nog niet.

    Ik heb een leasing van Tesla genomen over 4 jaar, en we zijn nu halverweg. Als er over 2 jaar geen deftig alternatief is, wat je overal kan snelladen zoals een Tesla, dan koop ik ‘m over van de leasing. Volgens mij wordt dit een future classic. :-)
    Die 7 jaar en die halftijdse update komt van de bedrijfswagens. Lease loopt over 4 jaar, en op die manier kan je iedere keer met een "nieuwe" A4 of BMW3 rijden zonder het idee te hebben dat je 2 keer dezelfde hebt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

      Dat systeem van Porsche blijft maar werken als ze niet elke maand met zo'n reeks komen. Ze overdrijven gewoon, en de prijsverschillen zijn puur verantwoord door de zogezegde toekomstige meerwaarde...
      Ik volg Porsche niet zo op, maar zou kunnen natuurlijk. Die beperkte speciale reeksen hebben in het verleden al bewezen dat daar goud in zit, maar als ze elke maand iets nieuws doen, is dat ook wel teniet.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        Geloven jullie echt dat een ICE binnen 50 jaar nog iets waard is? Ik vrees ervoor
        Ik denk dat wel, maar ge zult ze wss nog zelden op de baan zien. Eerder in musea en bij verzamelaars in een hal of living. Er zijn nu al wereldwijd mensen die bv een hele bedrijfshal als museum hebben ingericht voor persoonlijke verzameling. Dat gaat zeker blijven en dit gaat nog pure nostalgie zijn aan de tijd van de oude verbrandingsmotoren.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Geloven jullie echt dat een ICE binnen 50 jaar nog iets waard is? Ik vrees ervoor
          Sommige wel en sommige niet hé.

          Kijk naar de actuele oldtimermarkt.
          Een standaard Golfke uit 1985 is amper iets waard. Maar neem een Porsche 911 Cabrio of Turbo in een deftige staat, en die is wel geld waard.

          Een Renault Megane zal binnen 50 jaar waardeloos zijn, een Bugatti zal altijd waarde houden. Een Rolls Cabrio van 40 jaar oud is geld waard, een gewone niks.

          Ik ken een oldtimer garagehouder, en de regels om in waarde te stijgen zijn:
          - hoe origineler hoe beter (geen tuningkits, zo weinig mogelijk herspoten, motor moet bij de carosserie horen, origineel interieur etc etc)
          - 2 deuren is altijd beter dan 4 deuren
          - exclusieve motoren en uitrusting (full option, zwaarste motor
          - geen modellen waar er honderdduizenden van geproduceerd zijn (Golf, Mondeo, Passat, Clio, ....)
          - leren bekleding
          - cabrio in redelijke toestand is altijd beter dan een gewone
          - roest is een killer, diesel ook

          Nu zijn er altijd uitzonderingen, maar dit zijn toch een paar richtlijnen.

          Een Golfke in goede staat is nog verkoopbaar, maar als je die wat moet restaureren, dan is het veel te dikwijls zo dat je 10k moet investeren om de waarde met 2k te doen stijgen. Als je daar zin in hebt, doen, maar het is een slechte belegging.


          Comment


          • Goh, ik heb zo een gevoel dat de huidige generatie jongeren toch minder interesse heeft in auto's, en al helemaal niet in oldtimers.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Goh, ik heb zo een gevoel dat de huidige generatie jongeren toch minder interesse heeft in auto's, en al helemaal niet in oldtimers.
              Dat is oud, vies en niet milieuvriendelijk genoeg

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                Dat is oud, vies en niet milieuvriendelijk genoeg
                Beetje gelijk sommigen hier
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Goh, ik heb zo een gevoel dat de huidige generatie jongeren toch minder interesse heeft in auto's, en al helemaal niet in oldtimers.
                  Inderdaad.
                  Plus, met alle electronica denk ik dat de houdbaarheid een stuk beperkter is.
                  Een stuk metaal kan nog nagemaakt worden, een electronica is een pak moeilijker...

                  Maar de interesse is er niet meer. En dat heeft ook te maken met plaats en ruimte. Ik heb geen schuur waar ik nog 1-2 auto's extra kwijt kan, en mijn kinderen al helemaal niet.

                  Comment


                  • DE TESLA-MILJONAIR

                    REPORTAGE: EEN MILJOEN ELEKTRISCHE KILOMETERS MET EEN TESLA MODEL S

                    Tesla’s die als taxi worden ingezet maken flink wat kilometers, maar de Duitser Hansjörg Freiherr von Gemmingen-Hornberg zette een wereldrecord op zijn naam: 1 miljoen kilometers. Het volgende doel: 1 miljoen mijl.

                    Sommige mensen gaan de straat op om te protesteren, maar Hansjörg Freiherr von Gemmingen-Hornberg gaat liever de weg op om te demonstreren. Hij heeft zichzelf namelijk ten doel gesteld om aan de wereld te laten zien dat alternatieve aandrijflijnen vandaag de dag probleemloos functioneren. “De elektroauto is een mozaïksteen, hij kan op veel grotere schaal worden ingezet”, zo stelt de jonkheer, wiens familie al 1.200 jaar een adellijke titel draagt.
                    Onlangs heeft hij met zijn Tesla Model S 85 de 1 miljoen-grens gepasseerd. De auto stamt uit 2013, de jonkheer kocht hem in 2014 met 30.000 kilometer op de teller. Sindsdien rijdt de man die ooit een agrarische opleiding volgde ongeveer 200.000 kilometer per jaar. Hij brengt dus veel tijd in zijn Tesla door, maar dat is hij wel gewend. “Vroeger zat ik de hele dag op de tractor, dat was eigenlijk hetzelfde verhaal. Vandaag de dag is Freiherr von Gemmingen-Hornberg ondernemer, hij woont in de omgeving van Karlsruhe. “In de buurt van de autobahn, wat heel handig is.” Zijn geld verdiende hij onder meer met de handel in valuta.

                    Noordkaap

                    Zijn langste rit was die naar de Noordkaap, waarbij hij in totaal ongeveer 14.000 kilometer aflegde in vier dagen.
                    De gebruikskosten van zijn ‘duurtester’ zijn laag. “Ik krijg gratis stroom van Tesla of van de hotels waar ik overnacht”, zegt de jonkheer. Ook de slijtage blijft binnen de perken. Hij heeft op een gegeven moment 300.000 kilometer afgelegd tussen twee onderhoudsbeurten! Om de 50.000 kilometer moeten de banden worden vervangen, om de 400.000 kilometer de remmen. “In 99 procent van de gevallen gebruik ik de recuperatiestand en hoef ik het remsysteem helemaal niet te gebruiken”, zo legt hij uit.

                    Accupakket

                    Bovendien geeft Tesla acht jaar garantie. “Zonder kilometerbeperking, welteverstaan. Misschien krijg ik nog wel een nieuwe motor van ze.” Inmiddels is de Tesla met de vierde motor uitgerust, alle krachtbronnen zijn onder garantie vervangen.
                    Het accupakket dat er op dit moment in zit – het exemplaar dat er af fabriek in zat werd ooit vervangen – heeft er al 470.000 kilometer op zitten en heeft nog 80 procent van zijn oorspronkelijke capaciteit. Het eerste record is verbroken, maar de jonkheer heeft het volgende doel alweer voor ogen: 1 miljoen mijl, oftewel 1,61 miljoen kilometer.
                    We vragen hem tot slot of de recordhouder Tesla-baas Elon Musk weleens heeft ontmoet. “Ja, een keer in München. Maar hij wist niet zo goed wat hij met me aanmoest.”






                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • 4 motoren en een nieuw batterijpakket.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                        DE TESLA-MILJONAIR

                        REPORTAGE: EEN MILJOEN ELEKTRISCHE KILOMETERS MET EEN TESLA MODEL S

                        Tesla’s die als taxi worden ingezet maken flink wat kilometers, maar de Duitser Hansjörg Freiherr von Gemmingen-Hornberg zette een wereldrecord op zijn naam: 1 miljoen kilometers. Het volgende doel: 1 miljoen mijl.

                        Sommige mensen gaan de straat op om te protesteren, maar Hansjörg Freiherr von Gemmingen-Hornberg gaat liever de weg op om te demonstreren. Hij heeft zichzelf namelijk ten doel gesteld om aan de wereld te laten zien dat alternatieve aandrijflijnen vandaag de dag probleemloos functioneren. “De elektroauto is een mozaïksteen, hij kan op veel grotere schaal worden ingezet”, zo stelt de jonkheer, wiens familie al 1.200 jaar een adellijke titel draagt.
                        Onlangs heeft hij met zijn Tesla Model S 85 de 1 miljoen-grens gepasseerd. De auto stamt uit 2013, de jonkheer kocht hem in 2014 met 30.000 kilometer op de teller. Sindsdien rijdt de man die ooit een agrarische opleiding volgde ongeveer 200.000 kilometer per jaar. Hij brengt dus veel tijd in zijn Tesla door, maar dat is hij wel gewend. “Vroeger zat ik de hele dag op de tractor, dat was eigenlijk hetzelfde verhaal. Vandaag de dag is Freiherr von Gemmingen-Hornberg ondernemer, hij woont in de omgeving van Karlsruhe. “In de buurt van de autobahn, wat heel handig is.” Zijn geld verdiende hij onder meer met de handel in valuta.

                        Noordkaap


                        Zijn langste rit was die naar de Noordkaap, waarbij hij in totaal ongeveer 14.000 kilometer aflegde in vier dagen.
                        De gebruikskosten van zijn ‘duurtester’ zijn laag. “Ik krijg gratis stroom van Tesla of van de hotels waar ik overnacht”, zegt de jonkheer. Ook de slijtage blijft binnen de perken. Hij heeft op een gegeven moment 300.000 kilometer afgelegd tussen twee onderhoudsbeurten! Om de 50.000 kilometer moeten de banden worden vervangen, om de 400.000 kilometer de remmen. “In 99 procent van de gevallen gebruik ik de recuperatiestand en hoef ik het remsysteem helemaal niet te gebruiken”, zo legt hij uit.

                        Accupakket


                        Bovendien geeft Tesla acht jaar garantie. “Zonder kilometerbeperking, welteverstaan. Misschien krijg ik nog wel een nieuwe motor van ze.” Inmiddels is de Tesla met de vierde motor uitgerust, alle krachtbronnen zijn onder garantie vervangen.
                        Het accupakket dat er op dit moment in zit – het exemplaar dat er af fabriek in zat werd ooit vervangen – heeft er al 470.000 kilometer op zitten en heeft nog 80 procent van zijn oorspronkelijke capaciteit. Het eerste record is verbroken, maar de jonkheer heeft het volgende doel alweer voor ogen: 1 miljoen mijl, oftewel 1,61 miljoen kilometer.
                        We vragen hem tot slot of de recordhouder Tesla-baas Elon Musk weleens heeft ontmoet. “Ja, een keer in München. Maar hij wist niet zo goed wat hij met me aanmoest.”
                        Volgens mij staat er al minstens 1 grote leugen in.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                          Volgens mij staat er al minstens 1 grote leugen in.
                          Idd! Ik heb even het origineel artikel van Autobild erbij gehaald. Het was zelfs geen drukfout. Den Hollander die dat vertaald heeft had blijkbaar te diep in het glas gekeken en fantaseerde er maar wat bij

                          https://www.autobild.de/artikel/tesl...-16130445.html
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                            Idd! Ik heb even het origineel artikel van Autobild erbij gehaald. Het was zelfs geen drukfout. Den Hollander die dat vertaald heeft had blijkbaar te diep in het glas gekeken en fantaseerde er maar wat bij

                            https://www.autobild.de/artikel/tesl...-16130445.html
                            Ja dat was me direct opgevallen dat er iets niet klopt. Fake news dus.

                            Heb het oorspronkelijk origineel artikel nu ook gelezen. Straf verhaal want zou betekenen dat die elke week 3447 km zou afgelegd hebben gedurende de laatste 67 maand.
                            Op die km-aantallen heeft hij €13000 aan herstellingen gehad. In het originele artikel wordt er over twee motoren (op 40K & 320K) gesproken die in garantie werden vervangen. Zijn batterijpack werd ondertussen ook 1 x vervangen op 290K km alsook zijn centrale chipeenheid is vervangen geweest (€3100).
                            Hij heeft dus nog 2 jaar garantie "open" staan.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • SNELLER DAN EEN VEYRON

                                TESLA MODEL S EN MODEL X NOG SNELLER

                                De configurator bevestigt het: de Tesla’s Model S en Model X zijn nu nóg sneller dan voorheen. In z’n snelste vorm moet de Model S zelfs een Bugatti Veyron kunnen voorblijven op de sprint van 0 naar 100 km/h.

                                Met een 0-100-tijd van 2,7 tellen was de Model S Performance, voorheen P100D, al belachelijk snel. Het kan kennelijk echter altijd sneller, want nu prijkt er een bijna ongeloofwaardige 2,5 seconden in de ‘design studio’ van Tesla’s grote liftback. Daarmee is de auto sneller dan een Bugatti Veyron, die in z’n eerste vorm 2,7 seconden nodig had voor dit sprintje. Zelfs de huidige Chiron is nauwelijks sneller, met een opgegeven 0-100-tijd van 2,4 tellen.

                                De grotere en zwaardere Model X klaart het klusje in 2,8 seconden, waarmee we nu dus officieel een zevenzits SUV met vleugeldeuren op de prijslijst hebben die in minder dan 3 tellen van 0 naar 100 schiet. Het zijn bijzondere tijden, maar niet alleen vanwege het coronavirus.

                                Ook bij bestaande exemplaren van de grootste Tesla’s wordt de sprinttijd naar verluidt ingekort, al moet het daarbij wel om verse exemplaren gaan. De acceleratie-boost komt met een update voor de Launch Control, die de neus van de auto’s voorafgaand aan de bizarre sprintstunt naar de straat drukt en de kont juist in de lucht duwt, de zogenaamde ‘Cheetah Stance’.

                                Bron: Autoweek



                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Blijkbaar vinden klanten het toch nog steeds belangrijk om het eerste weg te zijn aan het stoplicht. Beter een 5sec naar 100 auto die 1000 km met 1 charge doet zou ik zeggen.

                                  Comment


                                  • Zo snel optrekken hoeft voor mij ook niet. Maar waarom zo een lange afstand? Er zijn toch voldoende superchargers om onderweg bij te laden wanneer je verdere afstanden doet.

                                    Stel dat zo een model S met dezelfde batterij er 5 seconden over zou doen om de 100 km/h te halen, hoeveel range zou je daarbij winnen? Misschien 50 km of max 100?
                                    De enige manier om verder te kunnen rijden met 1 lading is een grotere batterij of wachten op nieuwe technologie.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Toen ik mijn Model S heb besteld, heb ik met de ‘gewone’ 100D en de P100D gereden. Door de instant power is de krachtoverbrenging zo indrukwekkend dat een P100D onwezenlijk snel is. Daarom heb ik gekozen voor de ‘gewone’ 100D, die meer dan snel genoeg is.
                                      Ik ben ook voorstander voor een grotere actieradius, en ben er gerust in dat de batterijen nog een serieuze evolutie zullen meemaken, ofwel komt er een andere techniek (waterstof?). Ik woon in Oost-Limburg, en geraak niet heen en terug West-Vlaanderen zonder te superchargen onderweg, en dat is zonde. En als je op vakantie gaat, dan verlies je veel tijd om te superchargen, en vreselijk veel tijd als je niet de enige bent met een Tesla...


                                      Last edited by BMWMB; 27/04/2020, 21:18.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Zo snel optrekken hoeft voor mij ook niet. Maar waarom zo een lange afstand? Er zijn toch voldoende superchargers om onderweg bij te laden wanneer je verdere afstanden doet.

                                        Stel dat zo een model S met dezelfde batterij er 5 seconden over zou doen om de 100 km/h te halen, hoeveel range zou je daarbij winnen? Misschien 50 km of max 100?
                                        De enige manier om verder te kunnen rijden met 1 lading is een grotere batterij of wachten op nieuwe technologie.
                                        Je gaat niks wezenlijk winnen. De WTLP cyclus bevat die zeer snelle acceleraties toch niet.
                                        Het is eerder omgekeerd, als je continu die acceleraties doet (en ja, in 5s is ook al supersnel), dan gaat er gewwon een pak bereik af.

                                        Het bereik zal pas verder omhoog gaan als ze in hetzelfde volume en gewicht aan batterijen meer energie kwijt geraken. Dat zal wel gebeuren.
                                        maar ik verwacht eerder dat ze dan de batterij wat verkleinen en blijven hangen rond de 500-600km. Voor 95% van de gebruikers is dat voldoende, en de overige 5% heeft dat een paar keer per jaar nodig.

                                        Comment


                                        • edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X