Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Is denk ik vooral uitgebracht om wat potentiële klanten bij Porsche weg te snoepen, want hij komt pas eind 2021 op de markt.
    Betwijfel ook of Porsche klanten afsnoepen gaat lukken, want personen die +100.000euro kunnen uitgeven, willen ook graag een nieuw exterieur.
    Basisvorm gaat al 8 jaar mee, facelift al 4 jaar. En dat merk je ook wel aan de verkoopcijfers het laatste jaar.
    Als ik Musk was zou ik begin volgend jaar een nieuwe Model S uitbrengen die technisch grotendeels gelijk is, maar met nieuw exterieur en interieur van topkwaliteit.
    Musk moet ook prioriteiten stellen. Voor de groei van het bedrijf is het belangrijker een auto te bouwen voor een groter publiek en de kost van de batterijen naar beneden te brengen. Dat kost allemaal miljarden, en die kan hij geen twee keer uitgeven.

    Comment


    • Tesla Model S Raven Long Range Plus FULL REVIEW 2021 with Autobahn

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Als er volgend jaar geen nieuw model van de Model S komt, dan zal mijn volgende auto geen Tesla meer zijn.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Als er volgend jaar geen nieuw model van de Model S komt, dan zal mijn volgende auto geen Tesla meer zijn.
          Het ziet er naar uit dat die er komt. De Model S verkoopt echt helemaal niet meer.
          In Noorwegen zijn er dit jaar nog 304 Model S verkocht, in Nederland nog 216. Eigenlijk zat het slop vorig jaar al in de verkopen van de Model S.

          Je kan hem nog steeds bestellen, maar levering pas vanaf maart 2021.
          Men gaat ervan uit dat Tesla alle bestaande voorraad probeert van de hand te doen alvorens de nieuwe model S wordt kenbaar gemaakt.
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Productie van S en X is nu ook officieel stilgelegd voor 18 dagen

              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Design refresh? Er moet gewoon een volledig nieuw model komen.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • het model is een beetje uitgemolken vind ik.....net zoals die baggerlelijke model X een koe is die te weinig gemolken is.

                  Niemand wil nog een Tesla Model S of Tesla Model X hebben. De mooie verhalen van Musk ten spijt is de vraag naar de auto's tanende.
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • Dan zal ik mij opofferen en neem graag een baggerlelijke X in ontvangst. ;-)
                    5 weken geleden gaan test rijden. Bedoeling was kennismaking met het merk maar ik was sceptisch.
                    Het heeft mij en het gezin echter overtuigd. De hoge prijs is voor ons echter niet mogelijk maar elektrisch rijden met een bereik van een 350-400km zeker wel.
                    Ik heb even rond gezien voor een 2dehands model X of S maar twijfel. Nog veel centen voor een auto van 5j oud en 120 000km.
                    Ter info we rijden nu met een CX5 skycruise van 3j oud en een Saab 900 Turbo van 92.

                    Ik zou de 2 wagens wel willen wegdoen maar dan nog is het veel centen.
                    Model 3 is wat klein kwa koffer voor een gezin met 2 kids. Volgend jaar test rijden met een model Y.
                    Last edited by robin2cv; 14/12/2020, 17:03. Reden: Vorige week met een I pace gereden maar dit is toch minder dan de X. Wel de helft van de prijs bijna.

                    Comment


                    • Ik weet niet wat je zo aanstond in de Model X. Maar wanneer het gewoon het elektrisch rijden was, zou je ook binnenkort de ID.4 kunnen testen. Die is nog een pak goedkoper dan de Y
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • Een Tesla is een klasse apart! Waarom ben ik zo zot van mijn Model S? De power, het comfort, het grote scherm, Spotify, Navi Google maps, autopilot, de zeer duidelijke achteruitrijcamera, de software-updates, de Superchargers, de camera’s die de auto ook filmen/beveiligen, en bij de X de modulaire stoelen, de elektrische deuren, het doorlopende glazen dak. En dan vergeet ik nog veel dingen...
                        Geen enkele auto kan wat een Tesla kan.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Kan hij ook uw haar knippen ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
                            Dan zal ik mij opofferen en neem graag een baggerlelijke X in ontvangst. ;-)
                            5 weken geleden gaan test rijden. Bedoeling was kennismaking met het merk maar ik was sceptisch.
                            Het heeft mij en het gezin echter overtuigd. De hoge prijs is voor ons echter niet mogelijk maar elektrisch rijden met een bereik van een 350-400km zeker wel.
                            Ik heb even rond gezien voor een 2dehands model X of S maar twijfel. Nog veel centen voor een auto van 5j oud en 120 000km.
                            Ter info we rijden nu met een CX5 skycruise van 3j oud en een Saab 900 Turbo van 92.

                            Ik zou de 2 wagens wel willen wegdoen maar dan nog is het veel centen.
                            Model 3 is wat klein kwa koffer voor een gezin met 2 kids. Volgend jaar test rijden met een model Y.
                            Als je van een auto van een 40.000€ komt, zou ik niet aanraden om met een auto van bijna 100.000€ te gaan rijden.
                            Ik snap dat soms niet goed: mensen begrijpen dat een Mercedes S-klasse 2dehands ook nog een dure wagen is, maar bij een Tesla Model S denkt men wel dat men goedkoop 2dehands kan rijden. Ja, je moet minder op onderhoud dan bij een ICE, maar onderdelen in die klasse kosten gewoon ook veel geld. Voor iemand die dat nieuw kan kopen is dat meestal geen probleem, maar 2dehands?

                            De X is naar het schijnt niet de meest betrouwbare.
                            Bij een 2dehands S van voor de facelift moet je rekenenen dat je toch draagarmen gaat moeten laten vervangen, MCU (+2000 €), deurklinken (300€ per stuk dacht ik) en mogelijk scherm. Het zal niet per se allemaal nodig zijn, maar de kans is vrij groot.
                            Niet vergeten dat de S de eerste massa geproduceerde auto was van een volledig nieuw merk! In de loop der jaren zijn daar al heel wat verbeteringen aan doorgevoerd, maar men kan ook maar zoveel aanpassen zonder een nieuw model te moeten maken. En het is ook pas sinds dit jaar dat Tesla niet continu een gevecht moet leveren om te blijven bestaan (qua voldoende geld).

                            Is niet om Tesla af te breken, maar om in perspectief te plaatsen. Genoeg voorbeelden van autofabrikanten met tientallen jaren ervaring die slechtere nieuwe modellen hebben gemaakt die helemaal niet zo baanbrekend waren als de Model S.
                            Last edited by Chris_147; 15/12/2020, 08:53.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Design refresh? Er moet gewoon een volledig nieuw model komen.
                              Vind ik eigenlijk ook wel, toch zeker qua design.
                              Stel dat je een voorloper was en in 2012 een Model S had gekocht. Na 4-5 jaar koop je in 2016-2017 het gefacelifte model. Best tevreden mee, grote verbeteringen gedaan door Tesla.
                              Binnenkort weer aan vervanging toe, en wat is er beschikbaar? Weer hetzelfde model!
                              En dan kijk je rond en zie je dat andere merken ondertussen toch ook wel interessante EV modellen hebben of binnenkort gaan uitbrengen.
                              Techniek heeft nog minder update nodig dan design op dit moment bij de S.

                              Comment


                              • Toevallig gisteren iets over gelezen:

                                ​Goed nieuws bij Tesla. De Model 3 en Model Y verkopen nog altijd als zoete broodjes, ook al zijn de kleine modellen de jongste tijd ​in Europa wat minder populair, het is nog niet zo dat topman Musk daar ongerust over is.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                  Als je van een auto van een 40.000€ komt, zou ik niet aanraden om met een auto van bijna 100.000€ te gaan rijden.
                                  Ik snap dat soms niet goed: mensen begrijpen dat een Mercedes S-klasse 2dehands ook nog een dure wagen is, maar bij een Tesla Model S denkt men wel dat men goedkoop 2dehands kan rijden. Ja, je moet minder op onderhoud dan bij een ICE, maar onderdelen in die klasse kosten gewoon ook veel geld. Voor iemand die dat nieuw kan kopen is dat meestal geen probleem, maar 2dehands?

                                  De X is naar het schijnt niet de meest betrouwbare.
                                  Bij een 2dehands S van voor de facelift moet je rekenen dat je toch draagarmen gaat moeten laten vervangen, MCU (+2000 €), deurklinken (300€ per stuk dacht ik) en mogelijk scherm. Het zal niet per se allemaal nodig zijn, maar de kans is vrij groot.
                                  Niet vergeten dat de S de eerste massa geproduceerde auto was van een volledig nieuw merk! In de loop der jaren zijn daar al heel wat verbeteringen aan doorgevoerd, maar men kan ook maar zoveel aanpassen zonder een nieuw model te moeten maken. En het is ook pas sinds dit jaar dat Tesla niet continu een gevecht moet leveren om te blijven bestaan (qua voldoende geld).

                                  Is niet om Tesla af te breken, maar om in perspectief te plaatsen. Genoeg voorbeelden van autofabrikanten met tientallen jaren ervaring die slechtere nieuwe modellen hebben gemaakt die helemaal niet zo baanbrekend waren als de Model S.
                                  Chris, De CX5 was nog geen 30 000 euro ;-)
                                  Zijn er mogelijkheden om met een X te rijden. Ja dat moet lukken maar moeten er keuzes gemaakt worden. Het begon met mijn dochters (7-10 ) die deze wagen heel "cool" vonden. We gingen testen en dit viel veel beter mee dan gedacht. De I-Pace reden we als vergelijking maar dit was veel minder comfortabel.
                                  Als de ID 4 uitkomt zullen we hier ook eens mee rijden net als de Y.
                                  Elektrisch rijden vinden wij hier persoonlijk fijn en is voor ons gebruik van een wagen zeker haalbaar. Paar keer per jaar rijden we een 1000km naar frankrijk waar mijn vader woont. Verder moet de wagen een remork trekken. Daarnaast spreekt het ecologische ons zeker aan.
                                  Ma hey we zien wel wat kan en welke keuzes we maken. Het zal er alleen maar op verbeteren kwa aanbod.

                                  Comment




                                  • degradatie, laadsnelheid en range test van zijn eerste 2013 tesla, teruggekocht..geen idee hoeveel km er intussen opstaan (347000 dus)

                                    (hij is alleszins in 2016 verkocht geweest met 245000km)
                                    Last edited by bobo; 03/03/2021, 22:47.

                                    Comment


                                    • Comment


                                      • Ik zie dat hier nog niets gepost werd van de vernieuwde Model S, hoewel deze weken geleden al werd voorgesteld...

                                        Ergens ben ik wel teleurgesteld dat de buitenzijde een facelift is, met bredere wielkasten, andere voorbumper met grotere lip, andere achterbumper met grotere diffusor, geen chroom meer, en een ander design van wielen. Hoewel 'm dus weinig veranderd is blijft 'm toch heel knap.





                                        Het interieur, en dan vooral het dashboard, wordt wel compleet veranderd, met een groter scherm nu ook horizontaal, dat je kan klinken en naar de chauffeur kan draaien, geen hendels meer aan het stuur, een hogere middenconsole, opbergvakken in de deuren, en stoelen met ventilatie, en optioneel het Yoke-stuur.





                                        Er komen 3 versies:
                                        - Long Range: 670pk, van 0-100 in 3,2 sec, en een actieradius van 663km
                                        - Plaid: 1.100pk, van 0-100 in 2,1 sec, topscnelheid 322km/u en een actieradius van 628km
                                        - Plaid +: zelfde aandrijflijn als de Plaid, maar wel met een ander en groter batterypack met een actieradius van 837km

                                        Prijzen vanaf €89.990,- incl. BTW.
                                        Leveringen vanaf einde 2021.
                                        Last edited by BMWMB; 28/03/2021, 22:46.
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment




                                        • hier is den draad van de nieuwe

                                          Comment

                                          Working...
                                          X