Proficiat met uw auto, in 't wit is m ook wel mooi... en idd infinity klinkt toch echt wel goe hé, 'k geniet er dagelijks van op weg naar het werk enz.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk BerichtenProficiat met uw auto, in 't wit is m ook wel mooi... en idd infinity klinkt toch echt wel goe hé, 'k geniet er dagelijks van op weg naar het werk enz.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenIdd het Infinity sound system geeft een extra dimensie aan de wagen. Enkel speelt hij soms ineens luider, wat ik wel irritant vind. Ik heb de snelheidsafhankelijke volumeregeling al afgezet. Hij heeft dat wel niet bij alle liedjes. Zou het dan aan de geluidsbestanden liggen of aan het geluidssysteem?
Heb wel alle mp3"s met mp3gain op hetzelfde volume gezet (96db) en dan valt het minder op... ook zien da et goeie kwaliteit is... de meeste van mijn mp3's komen van youtube... Met youtube downloader gedownload, omgezet naar mp3 en dan op usb stick gezet.
Het max dat ik m dan zet is op 50, maar dan gaat m wel al echt luid zenne... kun de nie lang volhouden... meestal luister ik op volume 35 a 40 en dan soms ga et kot ies volledig open hé... :-) :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jirre Bekijk Berichtenhet kan toch niet dat opel het probleem met het infinity gewoon laat gelijk het is?
aangezien jullie extra hebben bijbetaald voor beter geluid en terwijl het dan slechter word??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk BerichtenTja snap ook nie da ze da nog nie opgelost hebben... maar persoonlijk ben ik toch nog altijd blij dak et erbij genomen heb... klinkt gewoon veel zuiverder en dieper geluid over gans de auto... ( op zich bij mij is et nie zo erg hé, 't is ne firmawagen dus 't werk heeft ervoor betaald )
maar het zou nog steeds niet mogen he
als jij een stereo voor je thuis koopt wil je ook dat hij mooi speelt en niet gaan schommelen van volume of dergelijke he
Comment
-
hallo allemaal , ik heb men astra al van vorig jaar mei en ben nog zeer tevreden over de wagen , heb nog geen problemen gehad . maar wat ik me afvraag of het mogenlijk is om de opel eye softwarematig te activeren omdat ik de indruk heb dat de camera aanwezig is achter de binnenspiegel ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenDe kans is groot dat vrouwke als nieuwe bedrijfswagen dit krijgt.
1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Is er een mogelijkheid om de sigaretten aansteker op spanning te houden als het contact uit staat? Ik heb een Coyote radarverklikker in men AST hangen en die moet dus met tijd en stond opgeladen worden. Ik hou absoluut niet van draden in de auto. Dus laad ik deze op als de auto stilstaat. Helaas gaat dit blijkbaar niet omdat hij de spanning van de sigarettenaansteker haalt zodra je de deur open doet. Dus nu laad hij enkel bij tijdens het rijden. Misschien iemand die weet of dit ook in te stellen valt.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Juist een Irmscher grilleke besteld voor de Sports Tourer. Hopenlijk is dat snel geleverd
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Ik was et niet :pDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
allee, auto is gisteren binnen geweest voor usb poort die niet werkte en de bandenspanningscontrole die geen aanduiding meer geven...
Vorige week hadden ze al een diagnose met de computer gedaan en was er niets te vinden.
Voor de USB poort is heel het gedeelte met de radio gedemonteerd geweest en de conclusie: poort zat niet aangesloten op de radio 2 uren werk voor iets van 5 seconden te doen. Spijtig foutje van de mannen in Ellesmere...
Bandenspanningscontrole is de software geupdate, maar krijg nog steeds geen uitlezing.
Blijkbaar ben ik te rap gaan rijden na een aanpassing van de bandenspanning. Zou blijkbaar eerst 10 minuten moeten blijven stil staan???? En dan nog een rit van 20 minuten moeten doen (zo staat het in de handleiding...)
Ik zal dat dan maar eens proberen zeker?
Voor de rest een schitterende wagen nog altijd en de commentaren van collega's en personeel zijn uitmuntend
Ik denk dat er binnen kort al heel wat minder kale audi a3'kes zullen rijden bij ons
Had gisteren een st als vervangwagen met 1.7cdti 110pk en als ik eerlijk moet zijn: GEEF MIJ MIJNE 1.3CDTI MAAR! Ik vond de 1.7 meer lawaai maken, de schakelweg met de versnellingspook veel groter (afstand tussen 2 versnellingen) en in zijn 5e en 6e nen even grote tamzak als de mijne
In de kleine versnellingen is hij vinniger, maar rijdt daarom zeker niet aangenamer...
Allee, kzal nog maar eens wat gaan werken om mijn autooke te mogen blijven gebruiken van mijne baas
Comment
-
Beste ,
ik zit met twee vraagjes ..
*Na hoeveel kilometer moet je je onderhoud laten uitvoeren?
**Ik heb nu een probleem met de cruise control , die valt telkens uit na +-5 seconden . Er moet geen putten in de weg zitten , zelfs op vlak terrein valt hij uit .
Iemand die me kan helpen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door igryk Bekijk BerichtenBeste ,
ik zit met twee vraagjes ..
*Na hoeveel kilometer moet je je onderhoud laten uitvoeren?
**Ik heb nu een probleem met de cruise control , die valt telkens uit na +-5 seconden . Er moet geen putten in de weg zitten , zelfs op vlak terrein valt hij uit .
Iemand die me kan helpen?Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Ik heb 2 antwoorden
*Na hoeveel kilometer moet je je onderhoud laten uitvoeren? om de 30000km of na 1 jaar
**Ik heb nu een probleem met de cruise control , die valt telkens uit na +-5 seconden . Er moet geen putten in de weg zitten , zelfs op vlak terrein valt hij uit . binnen gaan in garage. Ik vermoed dat er een contact of sensor blijft hangen.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door igryk Bekijk BerichtenBeste ,
ik zit met twee vraagjes ..
*Na hoeveel kilometer moet je je onderhoud laten uitvoeren?
**Ik heb nu een probleem met de cruise control , die valt telkens uit na +-5 seconden . Er moet geen putten in de weg zitten , zelfs op vlak terrein valt hij uit .
Iemand die me kan helpen?
Comment
-
Na 2 Opel Astra break I's (een 1,3 en een 1,7) en samen 350.000km in 4,5 jaar tijd, heb ik sinds een week een Astra J break 1,3cdti. Telkens basismodel en basisdieselmotor met Silver Pack. Dit zijn mijn bevindingen na een week (zo'n 1.800km).
Exterieur: Boeit me niet echt. Al vind ik wel dat de voorkant een beetje te "gedrongen" is. Ik vind de I wel mooier. Het voordeel is dat ik er niet moet op kijken, ik zit vanbinnen.
Interieur: Het is wel eens leuk van een ander interieurtje te hebben. Enkele bemerkingen:
- Bediening ramen staan precies te ver naar achteren.
- Voetsteun voor de linkervoet is veel beter.
- Het zicht schuin-links wordt gehinderd door die dikke A-stijl. Spijtig dat ze de deur zo ontworpen hebben.
- Bedieningshendels pinkers, ruitenwissers, ... vond ik bij de I beter. Nu stappen ze terug naar het oude systeem, terwijl ik de hendels bij de I sober en gebruiksvriendelijker vond.
- Dashboard is me een tikkeltje te druk, vooral links en rechts teveel bogen. Ook lijkt het me alsof de gebruikte materialen van een mindere kwaliteit zijn. De middenconsole vind ik wel goed. Door het gebrek aan opties in mijn Astra heb ik veel opbergvakjes. Normaalgezien ben ik geen knopjesmens, maar tot hiertoe vind ik het bij de nieuwe Astra nog redelijk makkelijk in gebruik.
- Bij de vorige bleef de sigarenaansteker onder spanning als het contact niet aan stond. Nu is dat spanningsloos zonder contact. Is dat aan te passen?
- Zetels (standaard) vind ik veel beter dan de vorige. Let op, het blijven zetels te vergelijken met schoolbanken, maar de zijdelingse steun is toch al ietsje beter.
- De koffer is smaller geworden. Spijtig. Onder de laadvloer is er nog een grote opbergruimte die me goed uitkomt. Daar zal ik waarschijnlijk anders over denken als ik een platte band heb...
- Achterbank nog niet getest.
- De geluidsdemping binnenin is verbeterd.
Rijden: Op voorhand weet je dat die 1,3 huilen met de pet op is, maar ja... Toch lijkt het me alsof ze er wat aan geprutst hebben. Bij de I moest je rijden alsof er een benzine-motor inzat. Voor een diesel moest je er hoog mee in toeren gaan (zéker altijd boven 2000tpm blijven en doorgaan tot een stukje boven de 4000tpm). Nu kan je er onder de 2000 al een beetje vlotter mee vooruit gaan en brengt het niets op om verder te gaan dan 3750 tpm. Ook de gasrespons is beter. Maar sneller is hij zéker niet.
Ik begrijp niet waarom Opel terug een 5-bak aan de motor gekoppeld heeft (uitstoot?). De 6-bak bij de 1,3cdti in het I-model vond ik goed.
Het onderstel vind ik een ferme verbetering. Zowel het comfort is beter (demping bij putten/drempels), alsook bij het vlot nemen van bochten blijft alles stabieler. Puntje bij voor Opel! Enkel het stuur is teveel bekrachtigd. Goed voor in 't stad, minder goed om op snelheid met gevoel in te sturen.
Hier zit ook een start/stop-systeem op, alweer om de uitstoot te verminderen. Aan verkeerslichten en overwegen goed, in fileverkeer irritant.
Ik lag bijna plat van het lachen toen ik zag dat er hier nu ook TC en ESP op zit. Op een 1,3 diesel begod... Gelukkig kan je alles uitschakelen en is er zowiezo marge voorzien.
De remmen zijn even krachtig als bij de I, maar nu beter te doseren. Mensen die vroeger hiermee problemen hadden bij het vorige model, zullen met de nieuwe remmen beter overweg kunnen.
Ik denk dat de benzinetank een stukje groter is (neen, nog niet opgezocht). Autonomie is daardoor ook groter, waarvoor dank Opel. Het verbruik heb ik nog niet gemeten. Enerzijds is het nog te vroeg, anderzijds vind ik dat ook niet zo belangrijk.
Al bij al... Plus- en minpuntjes, maar je voelt wel dat hij een stukje gemoderniseerd is. Waarvoor ik de auto moet gebruiken, voldoet hij uitstekend. Ik zou hem privé nooit kopen, maar ik ben er wel tevreden over. O ja, mocht het niet duidelijk zijn, dit is een bedrijfswagen.
Comment
Comment