Das een tegenvaller. Mijn nieuwe Astra is welgeteld 164 kilometer schadevrij gebleven... ruit mag al vervangen worden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opelboy Bekijk BerichtenZo te lezen kunnen die problemen in Japan door die aardbeving volgend probleem geven:
"Autofabrikanten als Chrysler, Toyota, General Motors en Ford kunnen bepaalde kleuren auto's voorlopig niet leveren omdat er een tekort is ontstaan aan het pigment Xirallic, dat wordt gebruikt om een bepaalde glans aan een autolak te geven. Xirallic wordt maar in één fabriek ter wereld gemaakt; in de Japanse Onahama fabriek in de buurt van kerncentrale Fukushima I. De fabriek is eigendom van het Duitse chemieconcern Merck. Het terrein is na de aardbeving en tsunami op 11 maart geëvacueerd en de productie is stilgelegd, Merck weet nog niet wanneer die weer hervat kan worden."
Hopelijk telt dit niet voor een witte astra....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jirre Bekijk Berichtenmisschien kan per sempre te weten komen in welke kleuren dit pigment wel zit en welke niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichtenpffff net efkes verschoten... wil ik ier thuis vertrekken en kom ik buiten en staan al mijn vensters open en de auto is nie op slot... iemand al weet of dit een softwareprobleem is ofzo ? Als ik op de sleutol op de ontgrendelknop blijf duwen gaan alle vensters open maar mijn sleutel lag gewoon op het rek dus knop was nie ingedrukt'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenSchoonvader heeft dat ook al is voorgehad en het was toen aan het regenen Hij ging er vanuit dat de knop was ingedrukt toen die in zijn zak zat, maar als ik dit lees ...
Kunnen alleen maar hopen dat het nie nog eens gebeurd hé... was gelukkig nie aan het regenen...
Comment
-
Alé de mijne mag volgende week maandag binnen voor herstelling van ze deur. Mer kmoet de eerste 450€ wel late vallenDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jirre Bekijk Berichtenmisschien kan per sempre te weten komen in welke kleuren dit pigment wel zit en welke niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenAlé de mijne mag volgende week maandag binnen voor herstelling van ze deur. Mer kmoet de eerste 450€ wel late vallen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichtenik heb het even opgezocht: ( bepaalde tinten)zwart, rood en wit.
De verkoper zei me dat ik hem over een tweetal maanden mocht bellen om eens te horen hoe het met de bestelling van de wagen staat. Het zullen lange maanden worden dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Astradriver Bekijk BerichtenNet bij m'n dealer nog eens gaan horen naar de leverdatum...
Hahaha durf het bijna niet zeggen hier, ik moet echt wel enorm geluk hebben..
Besteld 5 februari.... Aanvankelijk leverdatum 30 mei, toen vervroegd naar 15 april, en nu... keek m'n dealer plots uit het raam om te kijken of hij er al niet stond Hij zag dat hij op 13 maart geleverd had moeten zijn! Maar dan heeft hij blijkbaar toch ergens vertraging opgelopen, hij zou nu al een tijdje in het depot in Zee-Brugge staan, en op 30 maart aankomen in de garage. Wat bij mij dus neerkomt op een levertermijn van 7,5 weken !!!
Hij is in Engeland geproduceerd en niet in Polen (waar blijkbaar vooral de 5deurs gemaakt wordt).
Zal nog maar eens m'n configuratie neerzetten om aan te tonen dat ik toch geen standaard modelletje heb.
Opel Astra Sports Tourer Sport 1.4 Turbo Manueel 6 140pk (met chrome omlijsting)
-Advantage pack (navigatie & 18" velgen PZV)
-Technical Grey
-AFL
-Donker getinte ruiten achteraan
-Flex-Ride
-Reservewiel
-Seat comfort pack 1 (ergonomische zetels voor bestuurder en passagier)
-Park Pilot voor en achter
-Elektrisch inklapbare buitenspiegels
Whoohoo
Blijkbaar werken ze de bestellingen niet in volgorde af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vd-opel Bekijk BerichtenIs jouw wagen nu al geleverd. De mijne is besteld op 28/1/2011 en staat nog altijd op code 25. Hij wordt verwacht op 29/5/2011. Ik heb ongeveer dezelfde opties als u (geen flex-ride, wel trekhaak). Mijn motor is een 1.7 cdti 110pk.
Blijkbaar werken ze de bestellingen niet in volgorde af.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDat doen ze al lang niet meer. Wagens worden in batches gemaakt, vaak per kleur. Dus bijvoorbeeld als je een kleur kiest die niet veel gekozen wordt kan het zijn dat je een beetje langer moet wachten of als je net geluk hebt kan het zijn dat je hem snel hebt als je bestelling de batch volledig maakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jirre Bekijk Berichtenweeral een belachelijke redenering van opel
Comment
-
Ik heb mij niet meer kunnen inhouden (had voormezelf uitgemaakt dat ik pas midden april nog eens de dealer ging contacteren) en heb zonet gebeld.
Dus: Astra ST Cosmo, Gold Pack, Technical Grey (besteld 7/2). Was eerst week 26 levering, dan een tijdje week 19, dan een tijdje week 24 tot ze twee weken terug vertelden dat het terug week 19 was.
Zonet te horen gekregen dat hij status 35? heeft en dat ze hem "volop aan het maken zijn"
Dus zou de theorie van JosenJef kloppen en dat ze momenteel bezig zijn aan een batch met Technical Grey
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jirre Bekijk Berichtenweeral een belachelijke redenering van opel
Het zijn trouwens dergelijke "belachelijke redeneringen" die ervoor zorgen dat onze auto's nog enigszins betaalbaar blijven ...
Toyota heeft dit trouwens nog verder doorgedreven, daar kun je uit enkele uitrustingsvarianten kiezen en voor de rest zeer weinig extra opties
Of denk je dat het goedkoper is van elke wagen als een uniek stuk te behandelen?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NicolasBE Bekijk BerichtenDus: Astra ST Cosmo, Gold Pack, Technical Grey (besteld 7/2). Was eerst week 26 levering, dan een tijdje week 19, dan een tijdje week 24 tot ze twee weken terug vertelden dat het terug week 19 was.
Zonet te horen gekregen dat hij status 35? heeft en dat ze hem "volop aan het maken zijn"
Dus zou de theorie van JosenJef kloppen en dat ze momenteel bezig zijn aan een batch met Technical Grey
Denk dat het moeilijk te achterahalen valt waarin dat verschil in wachttijden zit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Astradriver Bekijk BerichtenIk heb hem 2 dagen voor jou besteld op zaterdag 5feb, ook in Technical Grey, en hij zal vandaag aankomen (of is er mss al) bij m'n dealer Gisterenmorgen was hij vertrokken vanuit Zee Brugge op de camion. Nu nog wachten op de papieren!
Denk dat het moeilijk te achterahalen valt waarin dat verschil in wachttijden zit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door St4mperke Bekijk Berichteninderdaad zit echt geen logica in. ik heb hem 2 weken eerder besteld zelfde kleur, minder opties en de mijnen staat nog altijd op status 25 = > verwacht week 26
in technical grey. Dus heel veel logica zie ik er ook niet in.
En er is geen goede communicatie tussen dealer en clienteel.
Bij bmw was dit wel heel anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jirre Bekijk Berichtenook ik heb hem half januari besteld en stond vorige week ergens verwacht op week 21
in technical grey. Dus heel veel logica zie ik er ook niet in.
En er is geen goede communicatie tussen dealer en clienteel.
Bij bmw was dit wel heel anders.
Wat was er initieel op je bestelbon genoteerd?
Comment
Comment