Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
    Ik heb dat issue dus ook in de Insignia, het is zeer vervelend bij een bepaald soort muziek en volume, maar om nu te zeggen dat de hele set rommel is, is wat overdreven vind ik. Het klinkt wel goed en stukken beter op de jack in dan via usb. Ik zou er dan nog aan twijfelen of het probleem in de eindversterker zit hoor. Denk eerder een soft issue in de dsp. Maar bon, als je de versterker toch verandert, ben ik wel benieuwd uiteraard naar het resultaat.
    We zijn nu toch al met een paar, het blijft vreemd dat hier maar geen oplossing voor komt natuurlijk, maar ja...
    Het is toch de bedoeling van een geluidssysteem waar je voor bijbetaald, dat dat dan ook deftige klank geeft. Een systeem dat zelf gaat bepalen wanneer het zin heeft om het volume en de bass op te krikken vind ik geen goed systeem! Dus is het in mijn ogen dikke brol. Ik wordt er super ambetant van. Ik kan men volume niet hoger zetten dan 38 of hij begint met "Infinity in the mix". Ik heb juist dat systeem gekocht omdat ik véél alleen in de wagen zit en ik dan de muziek wel eens lekker open wil draaien. Maar dat is nu onmogelijk. Zet ik em één keer boven de 43 en hij begint zen volume te verhogen, dan hoor ik dat de bass het moeilijk krijgt in de boxen. Als je het zo laat staan beschadigd het systeem zichzelf ook nog denk ik. Ik speel nooit muziek af via de AUX. Omdat je dan met een ander apparaat zit dat nog eens op een batterij werkt, + je moet met da toestel zappen om liedjes te skippen. Ik gebruik altyd CD of USB. En ik haat losse draden in men auto. Het probleem gaat zich wel in de versterker situeren. De gewone radio's hebben hier namelijk geen last van. Ik zal blij zijn dat te woensdag mijne versterker eruit zal liggen. Ik zal deze ook met plezier over de haag smijten of ritueel verbranden. Ik heb er echt nachtmerrie's van.

Daarstraks heeft Opel me opgebeld maar ik moest werken tot 19u dus kon ik niet antwoorden. Morgen ne keer terug bellen. Ik ben ne keer curieus wat ze te zeggen hebben
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
      Het is toch de bedoeling van een geluidssysteem waar je voor bijbetaald, dat dat dan ook deftige klank geeft. Een systeem dat zelf gaat bepalen wanneer het zin heeft om het volume en de bass op te krikken vind ik geen goed systeem! Dus is het in mijn ogen dikke brol. Ik wordt er super ambetant van. Ik kan men volume niet hoger zetten dan 38 of hij begint met "Infinity in the mix". Ik heb juist dat systeem gekocht omdat ik véél alleen in de wagen zit en ik dan de muziek wel eens lekker open wil draaien. Maar dat is nu onmogelijk. Zet ik em één keer boven de 43 en hij begint zen volume te verhogen, dan hoor ik dat de bass het moeilijk krijgt in de boxen. Als je het zo laat staan beschadigd het systeem zichzelf ook nog denk ik. Ik speel nooit muziek af via de AUX. Omdat je dan met een ander apparaat zit dat nog eens op een batterij werkt, + je moet met da toestel zappen om liedjes te skippen. Ik gebruik altyd CD of USB. En ik haat losse draden in men auto. Het probleem gaat zich wel in de versterker situeren. De gewone radio's hebben hier namelijk geen last van. Ik zal blij zijn dat te woensdag mijne versterker eruit zal liggen. Ik zal deze ook met plezier over de haag smijten of ritueel verbranden. Ik heb er echt nachtmerrie's van.

Daarstraks heeft Opel me opgebeld maar ik moest werken tot 19u dus kon ik niet antwoorden. Morgen ne keer terug bellen. Ik ben ne keer curieus wat ze te zeggen hebben
      Waarschijnlijk draait mijn schoonvader het volume niet zo hard open, want hij heeft zijn wagen nu al meer dan een jaar en nog steeds geen last met dit geluidsysteem ....
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door centeiro Bekijk Berichten
        Nu ik dit lees ook nog eens mijn status update:

Wagen besteld via de firma rond 15 maart, was eerst geschat op 28 mei, en staat nu definitief op 10 juni. (Dan is hij voorzien om de garage te verlaten, maar komt er nog een week of 2 bij tegen dat mijn bedrijf alles in orde heeft => week van 20 juni)

Configuratie is:
        Astra Cosmo hatchback 1.7 110pk
        - Black Saffire
        - Gold Pack
        - Ruimtebesparend reservewiel
        - Kit ingebruikname

Aftellen maar...
        Deze morgen bericht gekregen van de dealer dat hij midden juni
        binnen zal zijn... is geen lease dus... snelle instap is een garantie
        .... voel me net als klein kind maar dat zal wel bij iedereen zo zijn zeker ?

Comment

Snap u zenne Bjorn, heb heb soms ook lastig zenne, maar als ik es wil doorduwen zet die de aux op...hoewel het daar ook niet 100% is, maar stukken beter. 't is wel ne lease, dus kweet niet goed of ik die amp simpel kan vervangen en terugzetten zonder issues... ben erg benieuwd wat het bij jou gaat geven!!!

Comment

• Vandaag mogen vernemen dat mijn wagen geproduceerd wordt op donderdag 12/05
            (Bestelt op 22/03)
            Benieuwd of ik er al deze maand mee zal kunnen rijden.

Comment

• ik heb net vernomen dat mijn auto gepland staat voor 13/05
              besteld ergens half januari
              dus ook ik hoop er deze maand nog mee te rijden

Comment

• Ondertussen zijn ze nog steeds met men voeten aant rammelen bij Opel. Krijg niks zinnigs meer te horen. Als alles goed is wordt woensdag wel nen andere versterker geplaatst (Blaupunkt) en hoop ik van de miserie vanaf te zijn. Dan ist nog een kwestie van véél zagen voor mijn 600€ terug te krijgen.

Bij u zal de miserie dan beginnen Jirre. Kben is echt curieus wat gij der van ga vinden en of het ook zo extreem slecht gaat klinken bij u. Int begin trekt ge u der niks van aan maar na een paar weken begint da ferm uklote uit te hangen. Ik hou u natuurlijk niet tegen om dan ook klacht in te dienen bij Opel . Vraagt maar achter Carine de Ridder daar, die is daar onderhand al héél goe van op de hoogte.
                Last edited by Volvo_Bjorn; 09/05/2011, 18:46.
                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Ondertussen zijn ze nog steeds met men voeten aant rammelen bij Opel. Krijg niks zinnigs meer te horen. Als alles goed is wordt woensdag wel nen andere versterker geplaatst (Blaupunkt) en hoop ik van de miserie vanaf te zijn. Dan ist nog een kwestie van véél zagen voor mijn 600€ terug te krijgen.

Bij u zal de miserie dan beginnen Jirre. Kben is echt curieus wat gij der van ga vinden en of het ook zo extreem slecht gaat klinken bij u. Int begin trekt ge u der niks van aan maar na een paar weken begint da ferm uklote uit te hangen. Ik hou u natuurlijk niet tegen om dan ook klacht in te dienen bij Opel . Vraagt maar achter Carine de Ridder daar, die is daar onderhand al héél goe van op de hoogte.
                  ik kijk er al naar uit

Comment

• Ze begonnen alweer bij van "Mijnheer dat is een systeem eigenschap". Heb ik me dus ook de vraag gesteld waar ik deze eigenschappen kan lezen bij aankoop van de wagen? Het enige wat ik over het ISS kan vinden is:

Infinity Sound System. Voor absoluut subliem geluid kun je in de nieuwe Opel Astra
                    als optie kiezen voor het Infinity Sound System. Dit systeem met 9 hoogwaardige
                    speakers biedt een direct vermogen van 7 x 45 W. Het audiosignaal wordt gedigitaliseerd
                    en geoptimaliseerd via digitale geluidsverwerking (DSP), voor een ongeëvenaard
                    scherpe en natuurlijke weergave.

Niks informatie over de versterker zelf, en dan nog misleidend ook. Enkel dat er DSP opzit die het geluid OPTIMALISEERD. Dit klopt dan ook nog eens niet. De dealer kon het ook niet laten horen aangezien er geen wagen stond in de showroom die ermee was uitgerust.
                    Last edited by Volvo_Bjorn; 09/05/2011, 20:10.

Comment

Ze begonnen alweer bij van "Mijnheer dat is een systeem eigenschap". Heb ik me dus ook de vraag gesteld waar ik deze eigenschappen kan lezen bij aankoop van de wagen? Het enige wat ik over het ISS kan vinden is:

Infinity Sound System. Voor absoluut subliem geluid kun je in de nieuwe Opel Astra
                      als optie kiezen voor het Infinity Sound System. Dit systeem met 9 hoogwaardige
                      speakers biedt een direct vermogen van 7 x 45 W. Het audiosignaal wordt gedigitaliseerd
                      en geoptimaliseerd via digitale geluidsverwerking (DSP), voor een ongeëvenaard
                      scherpe en natuurlijke weergave.

Niks informatie over de versterker zelf, en dan nog misleidend ook. Enkel dat er DSP opzit die het geluid OPTIMALISEERD. Dit klopt dan ook nog eens niet. De dealer kon het ook niet laten horen aangezien er geen wagen stond in de showroom die ermee was uitgerust.

Zeg Bjorn, nu zoudt ge eens iet moeten proberen, afgelopen weekend zat mijne koffer redelijk vol met vanalles (bakken duvel, speakers etc)...maw de vloerplaat waaronder de sub zit en amp was redelijk bedekt met wat gewicht, volume... ik had ook een db meter bij de hand en het was de eerste maal dat ik echt serieus door kon gaan met muziek met een vette beat. De db meter gaf tot 102 db(C) aan op stand tussen 40 en 42, wat redelijk luid is zenne, zonder dat de bas maar ooit een keer ineenklapte, wegviel. Zoals het hoort dus.... next day, met lege wagen, zelfde nummers, zelfde volumeknopstand... bas altijd heen en terug.
                      Bij gelegenheid nog eens uittesten maar dat was iets dat me opviel, zou het iets met resonantie te maken hebben waarop de versterker ingrijpt ofzo?? Het klinkt belachelijk allemaal, maar dat viel mij nu echt eens op zie... als testmateriaal gebruik ik dikwijls oa de podcasts van Versuz Essentials, Lambert, Tom etc zijn meestal kwalitatieve mixen ook al zijn ze "maar" 128 kbps...ze gaan redelijk diep

Comment

• mijn wagen heb ik besteld op 25-01-2011 en ik heb vandaag van de dealer vernomen dat ie gistereren op transport gezet is in ellesmere(fabriek in england).hij wist me te vertellen dat hij 30 mei bij de dealer zou zijn.iemand ervaring dat zijn wagen eerder geleverd is?het gaat van mij over de sports tourer sport met alle toeters en bellen.
                        alvast bedankt
                        mvg steven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
                          Zeg Bjorn, nu zoudt ge eens iet moeten proberen, afgelopen weekend zat mijne koffer redelijk vol met vanalles (bakken duvel, speakers etc)...maw de vloerplaat waaronder de sub zit en amp was redelijk bedekt met wat gewicht, volume... ik had ook een db meter bij de hand en het was de eerste maal dat ik echt serieus door kon gaan met muziek met een vette beat. De db meter gaf tot 102 db(C) aan op stand tussen 40 en 42, wat redelijk luid is zenne, zonder dat de bas maar ooit een keer ineenklapte, wegviel. Zoals het hoort dus.... next day, met lege wagen, zelfde nummers, zelfde volumeknopstand... bas altijd heen en terug.
                          Bij gelegenheid nog eens uittesten maar dat was iets dat me opviel, zou het iets met resonantie te maken hebben waarop de versterker ingrijpt ofzo?? Het klinkt belachelijk allemaal, maar dat viel mij nu echt eens op zie... als testmateriaal gebruik ik dikwijls oa de podcasts van Versuz Essentials, Lambert, Tom etc zijn meestal kwalitatieve mixen ook al zijn ze "maar" 128 kbps...ze gaan redelijk diep

Morgen vliegt de gehele handel eruit en komt er een andere versterker in. Ik hoop da al die zever dan achter de rug is. Opel heeft me vandaag weer een mailtje gestuurd:

Geachte heer Goossens,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 9 mei jongstleden. U meldt dat het Infinity Sound System van uw Opel Astra Sports Tourer morgen wordt uitgebouwd en wenst dat deze optie u terugbetaald wordt.
                          Naar aanleiding van uw e-mail contacteerden wij de Opel vestiging Barto en spraken met de technieker. Het blijkt dat het Infinity Sound System van uw voertuig werkt zoals deze door de fabrikant werd ontworpen; dit wil zeggen dat boven een bepaald volume de klank iets wordt afgevlakt om de klankkasten niet te overbelasten. Het is dus een beveiliging en het systeem vertoont geen fout.
                          Wij kunnen begrijpen dat dit systeem niet volledig overeenstemt met uw wensen, doch kunnen de kost van deze optie niet terugbetalen, vermits het systeem geen fout vertoont.
                          In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
                          Met vriendelijke groet,
                          GENERAL MOTORS BELGIUM NV
                          Carine De Ridder
                          Opel Customer Care
                          Tel: +32 03/450.63.29
                          Fax: +32 03/450.63.21
                          opel.customercare@be.gm.com

Dikke zever dus! De mekanieker heeft zelf tegen me gezegd dat het niet klinkt zoal het hoort! Dan beginnen ze hier nu weer over dat het een beveiliging is terwijl bij laag volume de versterker er ook last van heeft en hij steeds het volume verhoogd!! Dus beveiliging MY ASS!!! Tis weer de zoveelste uitvlucht die ze verzinnen. Het is altyd wel iets anders. Maar ik laat het hier echt niet bij. Ze kennen me nog niet.

Comment

Morgen vliegt de gehele handel eruit en komt er een andere versterker in. Ik hoop da al die zever dan achter de rug is. Opel heeft me vandaag weer een mailtje gestuurd:

Geachte heer Goossens,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 9 mei jongstleden. U meldt dat het Infinity Sound System van uw Opel Astra Sports Tourer morgen wordt uitgebouwd en wenst dat deze optie u terugbetaald wordt.
                            Naar aanleiding van uw e-mail contacteerden wij de Opel vestiging Barto en spraken met de technieker. Het blijkt dat het Infinity Sound System van uw voertuig werkt zoals deze door de fabrikant werd ontworpen; dit wil zeggen dat boven een bepaald volume de klank iets wordt afgevlakt om de klankkasten niet te overbelasten. Het is dus een beveiliging en het systeem vertoont geen fout.
                            Wij kunnen begrijpen dat dit systeem niet volledig overeenstemt met uw wensen, doch kunnen de kost van deze optie niet terugbetalen, vermits het systeem geen fout vertoont.
                            In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
                            Met vriendelijke groet,
                            GENERAL MOTORS BELGIUM NV
                            Carine De Ridder
                            Opel Customer Care
                            Tel: +32 03/450.63.29
                            Fax: +32 03/450.63.21
                            opel.customercare@be.gm.com

Dikke zever dus! De mekanieker heeft zelf tegen me gezegd dat het niet klinkt zoal het hoort! Dan beginnen ze hier nu weer over dat het een beveiliging is terwijl bij laag volume de versterker er ook last van heeft en hij steeds het volume verhoogd!! Dus beveiliging MY ASS!!! Tis weer de zoveelste uitvlucht die ze verzinnen. Het is altyd wel iets anders. Maar ik laat het hier echt niet bij. Ze kennen me nog niet.

Beste Bjorn,
                            Zoals ik je 4 weken geleden reeds had voorspeld moet je van opel niets verwachten .
                            Gelukkig heb je een dealer die je toch uit de nood wil helpen maar naar je 600 euro zal je kunnen fluiten vrees ik.
                            Wat zegt je dealer van de uitleg van opel en heeft hij zijn bevindingen op papier willen zetten?

Comment

• Net geïnformeerd bij de dealer en het infinity systeem is dus echt wel NIET meer te bestellen (voorlopig) net als enkele andere opties met problemen. Het staat wel nog in hun boekjes omdat het probleem van tijdelijke aard is . Dus ik kan opnieuw gaan bestellen (de 600 € elders besteden dus).
                              2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                              2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Weet je ook welke andere opties die niet meer te bestellen zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opelboy Bekijk Berichten
                                  Weet je ook welke andere opties die niet meer te bestellen zijn?
                                  Wat niet mogelijk is zie je in de online configurator die de laatste updates bevat.
                                  2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                  2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                                    Beste Bjorn,
                                    Zoals ik je 4 weken geleden reeds had voorspeld moet je van opel niets verwachten .
                                    Gelukkig heb je een dealer die je toch uit de nood wil helpen maar naar je 600 euro zal je kunnen fluiten vrees ik.
                                    Wat zegt je dealer van de uitleg van opel en heeft hij zijn bevindingen op papier willen zetten?

Voila men wagen is binnen om héél die nest eruit te halen se. Kzal blij zijn dat het eruit ga zijn. Alé eerst wachten tot alles gemonteerd is en of dat het da ook effectief werkt. Ik heb daarjuist ook bij de dealer gezegd dat ik men geld terug wil voor deze optie. De bazin vond dit begrijpelijk maar moest natuurlijk aan hare man vrage of dit mogelijk is. Straks als ik de wagen terug ga halen gingen ze dit met mij bespreken. Dus ik heb nog een sprankeltje hoop. Er is nog niks op papier gezet, maar ik zal het hun straks wel vragen als er geweigerd wordt om uit te betalen.

Hoe bedoelen jullie eigenlijk? Is het Infinity Sound System niet meer te bestellen?? Want deze staat nog wel in de car configurator op de site van Opel zelf. Het zou zo smerig zijn dat deze optie niet meer verkocht zou worden omwille van problemen!!! Dan heeft Opel toch geen poot om op te staan als ik klaag??? Zal het straks is aan de verkoper vragen se en ze zijn daar op de klantendienst nog lang niet klaar mee mij!

Comment

• Begrijp het ook niet
                                      Infinity staat er gewoon bij (600 euro) en is dus nog steeds als optie te verkrijgen.

@Bjorn: Hopelijk krijg je je geld terug. Zou je bij Infinity zelf jou probleem niet kunnen doorgeven en desnoods gans het boeltje naar Infinity opsturen? Onder garantie dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opelboy Bekijk Berichten
                                        Begrijp het ook niet
                                        Infinity staat er gewoon bij (600 euro) en is dus nog steeds als optie te verkrijgen.

@Bjorn: Hopelijk krijg je je geld terug. Zou je bij Infinity zelf jou probleem niet kunnen doorgeven en desnoods gans het boeltje naar Infinity opsturen? Onder garantie dan?

Heb al contact opgenomen met Infinity zelf maar die laten werkelijks niks van hun horen. Heb er ook al meerdere mails naar gestuurt maar denk dat de klantenservice daar even goed is als die bij van Opel. Kzijn ne keer serieus hoe en wat het straks allemaal gaat zijn.

Comment

• Het blijft natuurlijk een vervelende situatie hé. In dit geval is het ook de dealer die pech heeft natuurlijk dat hij met "zo'n" klant zit, terwijl hij er niets mee te maken heeft. Mocht hij u rembourseren, dat is dat alleen maar een mooie geste tov jou denk ik zo. Te hopen voor hem dat hij geen precedent schept dan
                                          Ging jouw dealer niet gewoon een andere amp steken? Of gaan de speakers etc er ook allemaal uit en ga je over naar een ander, niet Opel audiosysteem? Kan niet goed meer volgen op den duur ...

Comment

Working...
                                          X